Ik heb ook die 5 eurie wok!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:05 schreef b.-.s het volgende:
over het algemeen zijn die pannen goed te gebruiken. Ik heb alleen een wok gekocht poosje geleden, die is niet echt super, maarja was ook maar 5 euro..
Ik heb een set pannen van IKEA gekregen van een vriendin die over ging op iets anders. Ze zijn van roestvriij staal en hebben een makkelijk schoon te houden vorm. Ik vind ze hartstikke goed, vooral de steelpan is erg makkelijk. Ik geloof dat ze niet eens duur zijn.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:11 schreef lady-wrb het volgende:
wie kan er iets zinnigs melden over de pannen van ikea?
zijn ze goed (zowel prijs als kwaliteit) of is het bagger?
ik sta iedere keer bij de stelling, maar dan ga ik toch weer twijfelen.
ik wil graag nieuwe pannen, maar ik heb geen megabudget en ik heb ook geen meesterkok-ambitie.
wat ik zoek zijn dus gewoon pannen die een goede prijs/kwaliteit hebben.
en ik vind de pannen van ikea gewoon erg mooi.
Kijk eens naar de roestvrijstalen pannen van de HEMA die hebben ongeveer dezelfde prijs maar zijn naar mijn idee beter van kwaliteit. Mijn IKEA pannen zijn iig niet lang mee gegaan, na een jaar of twee kwamen de bodems los en kon ik ze wegflikkeren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:11 schreef lady-wrb het volgende:
wie kan er iets zinnigs melden over de pannen van ikea?
zijn ze goed (zowel prijs als kwaliteit) of is het bagger?
ik sta iedere keer bij de stelling, maar dan ga ik toch weer twijfelen.
ik wil graag nieuwe pannen, maar ik heb geen megabudget en ik heb ook geen meesterkok-ambitie.
wat ik zoek zijn dus gewoon pannen die een goede prijs/kwaliteit hebben.
en ik vind de pannen van ikea gewoon erg mooi.
le chef heeft ook een aantal iets duurdere types die zich prima laten meten met tefalquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 08:50 schreef Gripper het volgende:
Ik heb eigenlijk alleen maar een grillpan van de Ikea, maar die bevalt me erg goed! De gewone pannen zien er ook goed uit, en die 365-set is in ieder geval een prima setje pannen om in één keer redelijk compleet te zijn. Ik was van plan ze te kopen toen ik op mezelf ging wonen, maar werd tegengehouden door m'n moeder: "Eh, ja, koop ze nog even niet, want eh, misschien krijg je wel nieuwe pannen van Oma ofzo, wie weet..."
Nu kook ik met pannen van Le chef, die blokker pannetjes met glazen deksel. Ook prima voor de niet-meesterkok. M'n waardevolste bezit is toch een gietijzeren wok! (en die verkoopt de Ikea helaas niet)
Mijn ervaring is dat ze jarenlang meegaan.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lang gaat zo'n pan eigenlijk ongeveer mee?
Ik zag hem liggen.. het was een groot ding, lijkt me erg handig met omroeren.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:58 schreef Chielus het volgende:
de goedkope series zijn kwalitatief niet geweldig maar voor die prijs hoeft dat ook niet. Ik koop elk jaar opnieuw die wok van 5 ¤ en gooi gewoon de oude weg.
Twee posts boven je.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 13:07 schreef Tennis-boy het volgende:
En wat vinden jullie nu van de Ikea 365+ kookpanset? Zijn ze nu nog steeds goed na een aantal jaren?
Die had ik ook maar na een kleine anderhalf jaar bakt ie aan als een idioot. Nou was die maar een tientje ofzo, maar ik geeft dan liever iets meer uit dat het langer mee gaat.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:41 schreef vaagsel het volgende:
Ik heb een gietijzeren grillpan van de Ikea, ben er zeer tevreden over!
Ik heb het dan ook over een gietijzeren grillpan. Ding is bijna onhandelbaar zo zwaar is hij, maar hij doet het echt heel goed..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 18:51 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Die had ik ook maar na een kleine anderhalf jaar bakt ie aan als een idioot. Nou was die maar een tientje ofzo, maar ik geeft dan liever iets meer uit dat het langer mee gaat.
ligt er aan hoe vaak je kookt........quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:24 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lang gaat zo'n pan eigenlijk ongeveer mee?
Dat zal best, mijn reactie gaat alleen over de wok die ik heb gekocht voor een paar eurie.....quote:KitchenQueen: Ikea heeft meerdere series pannen van verschillende kwaliteiten. Een wok van 5 euro kan ook niet veel zijn maar de iets duurdere series zijn best goed.
Waarin je echter wel de conclusie trekt dat omdat jouw pan van 3 euro van slechte kwaliteit was alle wok/koekepannen van de Ikea van slechte kwaliteit zijn...quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:39 schreef KitchenQueen het volgende:
[..]
Dat zal best, mijn reactie gaat alleen over de wok die ik heb gekocht voor een paar eurie.....
raar is dat eigenlijk van dat handvat. dat zou toch niet moeten mogen bij zo'n pan.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:56 schreef lemonlime het volgende:
ik heb de FAVORIT koekenpan, die is erg fijn!
Zelfs op een heel klein pitje bakt alles egaal ipv. dat alleen het midden heet wordt. Goede warmtedistributie dus.
Nadeel is dat hij best zwaar is en het handvat erg heet kan worden.
Het is een metalen handvat, in plaats van kunststof, en dat wordt warm. Aan het einde van het handvat blijft het wel koel maar dichter bij de pan wordt het echt heet.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:25 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
raar is dat eigenlijk van dat handvat. dat zou toch niet moeten mogen bij zo'n pan.
vind ik van de rest van de serie ook best vervelend. hoe vaak ik me al niet verbrand heb aan die handvatten
Bij Ikea hebben ze universele deksels voor koekenpannen, in verschillende maten. Van glas, met een stalen rand (tegen het breken). Ze zijn plat waardoor ze heel weinig ruimte innemen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:34 schreef Ozziecar het volgende:
Mijn ervaring is dat ze jarenlang meegaan.
Ik heb een set gehad die het 5 jaar volgehouden heeft.
Uiteindelijk heb ik hem weggegooid, niet omdat ie versleten was, maar omdat ik alle deksels kwijt was![]()
Ik heb hier verschillende pannen van verschillende merken. Ook niet van Ikea. Mijn ervaring is dat ik bijna iedere deksel van welk merk dan ook op meer dan een pan kwijt kan. Als je gewoon standaard formaat pannen hebt (en dat zijn de meeste van Ikea ook wel), dan levert dat dekseltechnisch gezien weinig problemen op. Althans, dat is mijn ervaring.quote:Op maandag 23 februari 2009 14:07 schreef mgerben het volgende:
Bij Ikea hebben ze universele deksels voor koekenpannen, in verschillende maten. Van glas, met een stalen rand (tegen het breken). Ze zijn plat waardoor ze heel weinig ruimte innemen.
Perfecte vervanging van al die halfronde glazen zware koekepandeksels - en niet duur!
dat kan hij dan binnenkort weer doen, want die dingen zijn zo versletenquote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:31 schreef Sylvana het volgende:
Mn virend heeft vorige week bij de Ikea een wok gekocht voor maar 4 euro
Ja, daar was ik ook al bang voor, ding wordt 4 keer per week gebruikt. Heb de oude wok ( die beetje begint aan te bakken) nog maar wel bewaard, voor het geval als het na een tijdje echt niks meer is, dan gebruik ik die oude wel weer.quote:Op vrijdag 27 maart 2009 08:49 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
dat kan hij dan binnenkort weer doen, want die dingen zijn zo versleten
(of hij moet m niet gebruiken natuurlijk)
Als je die pannen ooit op gas hebt gebruikt, zijn ze toch ook niet meer geschikt voor inductie en had je ook andere pannen moeten kopen. Wij hebben de 365+ serie van de IKEA. Ook twee koekenpannen. Ze bevallen uitstekend.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:08 schreef dapluiz het volgende:
Ik weet het, een aardige kick, maar ik ben sinds kort eindelijk gaan samenwonen en we hebben inductie.
Nu had ik al een aardige uitzet bij elkaar, inclusief koekenpannen waarvan ik dacht dat die inductie geschikt waren, maarja, niet dus
Nu wil ik voor die 2 Favorit pannen bij de ikea kijken, iemand ervaring met deze 2 koekenpannen icm inductie ?
alsof het wat boeit in wat voor kwaliteit pan het water van de aardappels kookt! zolang het niet uit elkaar valt is het goed genoeg om aardappels te koken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 19:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Speelgoed, troep, net als alles van Ikea.
Wat jij wilt.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:42 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
alsof het wat boeit in wat voor kwaliteit pan het water van de aardappels kookt! zolang het niet uit elkaar valt is het goed genoeg om aardappels te koken.
je eindproduct smaakt er geen penny minder om. of ben je allergisch voor spul dat niet yup-proof is?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:45 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat jij wilt.
Met een 15 jaar oude lada of trabant kan je ook rijden.
Maar het blijft bagger
Ik gebruik horeca pannen, geen designer shit. Prijs is iets hoger dan ikea pannen maar oersolide shit met dikke bodems waar je kleinkinderen nog mee zullen koken.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:48 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
je eindproduct smaakt er geen penny minder om. of ben je allergisch voor spul dat niet yup-proof is?
Je hebt dus geen idee waarom ik het zeg.quote:van een koekepan kan ik me nog voorstellen dat je argumenten kunt aandragen anders dan, ja maar deze dure is mooier!
In ikea en andere budget pannetjes brand het sneller aan, de grepen laten los, ze worden heet. Een goede edelstalen pan is zwaar, heeft een dikke bodem en je kan ze een keer laten vallen.quote:van kookpannen zeggen dat het troep is tov duurdere pannen zonder ze zelf gebruikt te hebben is kansloos. ik ben een beetje teleurgesteld nu.
iets hoger? linkje?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:55 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik gebruik horeca pannen, geen designer shit. Prijs is iets hoger dan ikea pannen maar oersolide shit met dikke bodems waar je kleinkinderen nog mee zullen koken.
[..]
Je hebt dus geen idee waarom ik het zeg.
[..]
In ikea en andere budget pannetjes brand het sneller aan, de grepen laten los, ze worden heet. Een goede edelstalen pan is zwaar, heeft een dikke bodem en je kan ze een keer laten vallen.
Dit is precies hoe ik er twee jaar geleden ook over dacht. Ik heb toen wat duurdere koekenpannen gekocht en goedkope kookpannen. De kookpannenset is inmiddels aan vervanging toe...quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:48 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
van een koekepan kan ik me nog voorstellen dat je argumenten kunt aandragen anders dan, ja maar deze dure is mooier! van kookpannen zeggen dat het troep is tov duurdere pannen zonder ze zelf gebruikt te hebben is kansloos. ik ben een beetje teleurgesteld nu.
Jep, zelfde probleem hier. We hebben inmiddels 2 goedkope ikea wokken versleten en hebben nu een duurdere (niet ikea-wok) gekocht, zonder antiaanbaklaag. Want dit schoot niet op.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:13 schreef -Miauw- het volgende:
Ik heb die wok (Pyra geloof ik) van ¤5 gekocht en na 10 kookbeuren bladderde de bodem al af![]()
Geen aanrader!
een kickje voor een vraag aan piet;quote:Op woensdag 28 juli 2010 22:59 schreef peperclip het volgende:
Tefal pannen bij de Blokker en pannen bij de Bijenkorf
Huismerk van Handelshof een Duitse horecagroothandel, waren tussen de 20 en 40 het stuk en oer oer solide.quote:Op zaterdag 4 september 2010 12:39 schreef FkTwkGs2014 het volgende:
[..]
een kickje voor een vraag aan piet;
welke horeca pannen heb je, waar koop je zoiets en wat kost het
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:58 schreef Chielus het volgende:
de goedkope series zijn kwalitatief niet geweldig maar voor die prijs hoeft dat ook niet. Ik koop elk jaar opnieuw die wok van 5 ¤ en gooi gewoon de oude weg.
De koekenpannen van Ikea (van iets van 2 euro per stuk) doen het anders ook prima. Al ruim 2 jaar, dagelijks gebruik. De wok iets minder, die hielt het nog geen half jaar vol.quote:Op zaterdag 22 januari 2011 18:39 schreef lady-wrb het volgende:
ja en? hij is toch nog steeds aktueel
ik ben nog steeds heel blij met mijn pannen. ze branden absoluut niet aan en blijven mooi.
koekenpannen heb ik van tefal (die van 30 euro per stuk, dus er staat doodstraf op het gebruik door een ander dan ik)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |