Goh, dat is dan goed geslaagd, want dat was de bedoeling....quote:Op woensdag 16 april 2008 07:43 schreef firewirecable het volgende:
...Het lijkt nu net een schilderij en .....
Tja, dat mag, dat heet verschil in smaak.....quote:dat vind ik persoonlijk helemaal niks......
In HDR komt ie echt veel beter uit!quote:Op maandag 5 mei 2008 18:04 schreef -Robbedoes- het volgende:
Ik had een foto staan in de mooiste foto van vandaag.
Kreeg het advies om er een hdr van te maken.
Dit is mijn resultaat.
Orgineel
[ afbeelding ]
HDR
[ afbeelding ]
Foto 1 leent zich altijd veel beter voor HDR foto's. Hierdoor komt vooral lucht-voorgrond beide altijd erg fijn naar vorenquote:Op maandag 5 mei 2008 20:20 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik heb deze 2 vd week gemaakt
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onbewust zoek ik ergens een varkenquote:Op dinsdag 6 mei 2008 12:52 schreef CompuMess het volgende:
Wat ge-HDR van afgelopen zondag. in een iets andere kleurstelling dan normaal...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja idd de saturatie is wel heel hoog bij die foto'squote:Op dinsdag 6 mei 2008 17:49 schreef firewirecable het volgende:
In mijn ogen mankeert er nogal wat aan, tenzij het een illustratieve bedoeling heeft?
- weinig contrast
- te veel saturatie
- onwerkelijke kleuren
- halo's
Omdat dit het HDR topic isquote:Op maandag 23 juni 2008 23:01 schreef athlonkmf het volgende:
Waarom posten jullie niet alle 3 originele foto's+de HDR-versie?
Doet me denken aan de clip van Soundgarden "Black hole sun"quote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:18 schreef Danny het volgende:
Ok, deze heb ik gemaakt met photomatix pro 3.0 vanuit één enkele RAW (NEF) file.
Heb me bewust ingehouden met de knopjes om het lekker subtiel te houden. Het effect van amper een minuut werk vind ik erg goed. Zeker vergeleken bij m'n eerdere fake-poging hierboven.
[ afbeelding ]
Pakt goed uit! Maar ik denk dat je ook nog best een overbelicht deel erin had kunnen doen, om dan voor de kleuren van de draaimolen en de personen daarin lekker te laten knallen. Vind zelf altijd dat dat best mag bij dit soort foto's.quote:Op zondag 29 juni 2008 18:07 schreef Danny het volgende:
[ afbeelding ]
fake-HDR op basis van 1 RAW bestand welke ik uiteindelijk omgezet heb in twee jpg's. De originele en een met een EV van -4.
Hiervan één plaatje gemaakt middels exposure blending zodat de wolken geen wit geheel vormen en de mensen in de schommels geen silhouet meer vormen.
erg mooie alleen jammer van die halo rechtsquote:Op zondag 29 juni 2008 22:53 schreef RonaldV het volgende:
Gemaakt met 9 fotos:
[ afbeelding ]
De totale TIF is wel een beetje groot: 57,2MB
Ik ben niet zo goed met Photomatix, dus heb ik gewoon de basisinstellingen genomen. Er zitten nog wat dingetjes in die mij ook niet zo bevallen. Links boven de gevel zit bijvoorbeeld een lichte plek in de lucht, die had ik ook liever egaal gehad. Als iemand daar een truc voor weet, dan hoor ik hem graag.quote:Op zondag 29 juni 2008 23:03 schreef Incolumis het volgende:
[..]
erg mooie alleen jammer van die halo rechts
hij's gaaf. Mooie kleur luchtquote:Op dinsdag 24 juni 2008 19:18 schreef Danny het volgende:
Ok, deze heb ik gemaakt met photomatix pro 3.0 vanuit één enkele RAW (NEF) file.
Heb me bewust ingehouden met de knopjes om het lekker subtiel te houden. Het effect van amper een minuut werk vind ik erg goed. Zeker vergeleken bij m'n eerdere fake-poging hierboven.
[ afbeelding ]
Tja wilde hem even snel upladen en had geen zin om ergens anders een profilletje aan te maken, vandaar.quote:jammer van dat party flock
Er worden al bussen ingezet op dat traject.quote:
quote:
dacht dat het niveau hier wel wat hoger zou zijn als op pf... maar dat valt toch weer tegen...quote:Er worden al bussen ingezet op dat traject.
Welkom op Fok. Er mag moet hier ook gelachen worden.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef spuit_elf het volgende:
[..]
[..]
dacht dat het niveau hier wel wat hoger zou zijn als op pf... maar dat valt toch weer tegen...
Sorry maar als je op PF host vraag je er ook een beetje om. Gebruik www.tinypic.com of flickr.com voor échte hosting.quote:Op maandag 7 juli 2008 23:06 schreef spuit_elf het volgende:
[..]
[..]
dacht dat het niveau hier wel wat hoger zou zijn als op pf... maar dat valt toch weer tegen...
thanks net een flickr account aangemaakt, zal ze daar direct ff posten!quote:Op maandag 7 juli 2008 23:10 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Sorry maar als je op PF host vraag je er ook een beetje om. Gebruik www.tinypic.com of flickr.com voor échte hosting.
tnxquote:Op donderdag 17 juli 2008 15:33 schreef elcastel het volgende:
Ziet er keurig uit hoor, gave plaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |