abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40341217
Er staat wel 'studentenhuis', maar eigenlijk is het een woning waar drie studenten gaan wonen (waaronder ik dus). Het is gewoon een huis wat ergens in Amsterdamse woonwijk staat. Eind juli hebben we de sleutel gekregen, dus we hebben een paar weken om het op te knappen voordat de introductieweek begint. Vloeroppervlakte is 113m². En eigenlijk moet alles opnieuw gedaan worden. Vloer, muren, plafond, keuken etc.

Wat foto's van de situatie eind juli:

Woonkamer

Woonkamer / keuken

Keuken

Eethoek (tegenover de keuken)

Slaapkamer 1 (ca 10m²)

Slaapkamer 1 (ca 10m²)

Slaapkamer 2 (ca 13,5m²)

Slaapkamer 2 (ca 13,5m²)

Slaapkamer 3 (ca 16m²)

Slaapkamer 3 (ca 16m²)

Overloop

WC

Douche en vliering zit er ook nog in, maar een beetje lastig om daar een foto van te maken ivm. te weinig licht. Inmiddels is er al het e.e.a. gebeurd maar daar maak ik de komende dagen wel fotos van. Dit was meer om je een idee te geven hoe het er nu ongeveer uitziet.
pi_40341341
succes !!
Hattrick --> Fc Kaat (508888) VI.364
pi_40341437
Interessant, blijf ik volgen, succes
  maandag 31 juli 2006 @ 02:02:41 #4
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40341621
Sjiek project, baasje!
  maandag 31 juli 2006 @ 03:04:29 #5
36884 Hells_Angel
Ik ben Gruis, geen bikermuis!
pi_40342310
Vooral die tegel op zijn hoofd vind ik echt schitterend!
Een engel uit de hel, klinkt als iets moois uit beide werelden.
Lost in the 4400
Know thyself
pi_40343052
Erg veel succes gewenst, een mooi project!

Omdat er 3 studenten gaan wonen, betekent dat ook dat er opgeknapt wordt met een beperkt budget? En wat gaat er ongeveer allemaal gebeuren? Is er een klusplanning?
  maandag 31 juli 2006 @ 08:15:54 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40343221
Inderdaad ben ik ook wel benieuwd naar de " actiepunten" !!!!!!!!!!!!!

Dat het een studentenhuis is/wordt betekent toch dat er een vaste biertap komt
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40365157
lijkt me zeker de moeite van het volgen waard (TVP)
't enige wat ik wil is de mogelijkheid om te bewijzen dat veel geld niet gelukkig maakt....
pi_40468211
Dank voor jullie belangstellende reacties allemaal....

Update #1, nog 17 dagen voor mijn introductie

De twee trappen heb ik nog niet gepost:

trap begane grond

trap eerste verdieping

Hier zal donkerblauwe vloerbedekking opkomen. Dat is één van de laatste karweitjes overigens. De mannen die dat gaan doen komen volgende week vrijdag (dus de 18e).

Afgelopen week veel geklust. Tot nu toe is er veel gewerkt aan de douche, WC ruimte, keuken/eetkamer en de woonkamer. De drie slaapkamers hopen we van het weekend aan te kunnen werken. Een beetje de standaard zaken komen voorbij: eerst behang eraf halen met een stomer, hier en daar plekjes bijwerken met albastine, vervolgens glasvezel behang erop en dan gaan verven.

Eerst even terug naar vorige week:

Toen heeft de elektricien twee groepen erbij gemaakt voor de vaatwasser, kookplaat (keramisch) en de combi oven-magnetron. De kabels worden weg gewerkt achter & de onder de plinten.

Toen de keuken:

Zoals je ziet. Er moet nog het e.e.a. afgewerkt worden, maar dit is hoe het ongeveer eruit komt te zien. De afgelopen week is o.a. hieraan gewerkt.

De overloop:

Veel troep, maar inmiddels is het grootste gedeelte gewit met latex. Overigens gaan we nog wel de kozijnen opnieuw verven in een andere kleur. De volgorde is niet echt handig, I know, maar o.a. vanwege de tijd hebben we maar even voor deze werkwijze gekozen.

De douche:

Ook iets waar van de week aan gewerkt is (net als de WC ruimte). Je krijgt hier een beetje een indruk van de tegels. Echter... moet het nog gevoegd en netter afgewerkt worden. Door de fotokwaliteit lijkt overigens wellicht de onderste tegels reeds gevoegd - of van een andere kleur, maar dat is beide onjuist.

En een actuelere foto van vandaag (met vloertegels):

Alles moet nog gevoegd en worden afgewerkt. Ik hoop dat dit morgen of overmorgen definitief klaar is.

Op naar de woonkamer, waar inmiddels dus glasvezel behang op zit. Nog even een foto zonder verf:

Foto is een beetje verkleurt, het is namelijk wit behang.

En met verf ziet het er zo uit:

Jammer dat deze foto ook een klein beetje is verkleurt. Het is allemaal wat donkerder. De lichte kant is een beetje lila achtig. Voor de mensen die Flexa verven uit hun hoofd kennen, er is gebruik gemaakt van de kleuren bes & blijf. Ook hier weer hetzelfde verhaal met de kozijnen overigens..

De eetkamer (tegenover de keuken):

Nog niet afgewerkt dus. Dat hopen we nog dit weekend te kunnen doen!

Tot slot de WC:

Er komt dus een nieuwe in . Simpeltje maar.

Actieplannen:
Er staat op de planning dus dat dit weekend:
de douche/WC ruimte/keuken/eetkamer wordt afgewerkt. Dat betekent verven, voegen etc.

Waarschijnlijk kunnen we al dan een kleine start maken met de slaapkamers.

Het laminaat gaan we volgende week leggen. Dus dat wordt zeker na het weekend.

Gelukkig heb ik wat hulp van familie etc. Dus daarom gebruik ik ook het woordje 'we'.

De vraag over het budget.... dat is een lastige vraag. Laten we zeggen dat er gemiddeld meer te besteden is dan een doorgaanse studentenkamer/huis. Echter zoeken we wel een beetje naar een goede prijs. De WC is dus bijv. echt het simpelste wat je maar krijgen kan. Bij een keuken en het laminaat zijn we natuurlijk wat kritischer.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:11:38 #10
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_40468411
tvp

in welke wijk van amsterdam ligt het pand?

Ziet er goed uit, zeker goed voorbereid om de intro in te gaan, je zult niet heel veel mensen tegenkomen in het begin die al zo in een pand zitten maar zeker goede keuze
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:13:35 #11
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468492
Voor een "studentenhuis" ziet het er wel tiptop verzorgd uit!

Netjes hoor!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40468496
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:11 schreef Grumpey het volgende:
tvp

in welke wijk van amsterdam ligt het pand?

Ziet er goed uit, zeker goed voorbereid om de intro in te gaan, je zult niet heel veel mensen tegenkomen in het begin die al zo in een pand zitten maar zeker goede keuze
Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:15:35 #13
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468564
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:13 schreef Toad het volgende:

[..]

Noord, vlakbij de veer, maar ook redelijk vlakbij het 'centrum' van Noord.
En nog een buurtgenoot ook!
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht.
I.M. mijn streamzusje Quenda© of Loedertje zoals jullie haar kennen. RIP lief. :*
pi_40468640
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:15 schreef Sanne het volgende:

[..]

En nog een buurtgenoot ook!
Hallo.

Dan heb jij waarschijnlijk al gezien aan de eerste foto's (als je uit het raam kijkt) waar ik ongeveer zit.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:18:43 #15
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468680
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:17 schreef Toad het volgende:

[..]

Hallo.

Dan heb jij waarschijnlijk al gezien aan de eerste foto's (als je uit het raam kijkt) waar ik ongeveer zit.
Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.

edit: of bij het Mosveld
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:21:54 #16
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_40468789
Ziet er goed uit!
Geweldig om als student in zo'n woning te kunnen wonen zeg.
Tevens tvp
pi_40468798
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:18 schreef Sanne het volgende:

[..]

Ik twijfel een beetje, het lijkt op Tuindorp Oostzaan, maar kan ook Buiksloot zijn, of een ander gedeelte.

edit: of bij het Mosveld
Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt. Ik ga het niet helemaal verklappen op internet, maar laat ik zeggen dat ik gebruik maak van de buiksloterwegveer. Ik heb het idee dat het wel fijn wonen is. Niet de extreme drukte van de stad, toch dichtbij het centrum, redelijk wat voorzieningen en ook wel een rustige buurt (niet dat je ruit van de auto om de week is ingeslagen ofzo).
quote:
Geweldig om als student in zo'n woning te kunnen wonen zeg.
Ik ben ook er heel erg blij mee. Mijn huisgenoten & ik hebben echt mazzel gehad (ik ken ze namelijk al van mijn vorige school).
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 00:22:54 #18
3123 Sanne
dat zure BB modje...
pi_40468819
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

Nieuwendam heb je nog en vogelbuurt. Ik ga het niet helemaal verklappen op internet, maar laat ik zeggen dat ik gebruik maak van de buiksloterwegveer.
Leuk! Welkom in Noord. Dat huisje wordt alleen maar meer waard!!!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:51:19 #19
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40471548
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 00:22 schreef Toad het volgende:

[..]

vogelbuurt.

* heeft vroeger op de Adelaarsweg gewoond!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:56:32 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_40471605
Succes. En houd het wel schoon.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_40472478
Ziet er mooi uit.
ik heb jaren in die buurt gewoond, mijn ouders wonen er nog.
Succes
pi_40476970
Ziet er leuk uit voor een studentenwoning.
pi_40478000
Mooi huis voor studenten idd. Ik ben ook wel benieuwd naar de buitenkant eigenlijk.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:21:07 #24
57434 Marloes
Digital Love
pi_40486267
Superleuk zeg!
The more you try to erase me,
The more that I appear.
pi_40488321
Gaaf !! (+ tvp!)

Dit ga ik volgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties