Dank voor jullie belangstellende reacties allemaal....
Update #1, nog 17 dagen voor mijn introductieDe twee trappen heb ik nog niet gepost:
trap begane grond
![]()
trap eerste verdieping
![]()
Hier zal donkerblauwe vloerbedekking opkomen. Dat is één van de laatste karweitjes overigens. De mannen die dat gaan doen komen volgende week vrijdag (dus de 18e).
Afgelopen week veel geklust. Tot nu toe is er veel gewerkt aan de douche, WC ruimte, keuken/eetkamer en de woonkamer. De drie slaapkamers hopen we van het weekend aan te kunnen werken. Een beetje de standaard zaken komen voorbij: eerst behang eraf halen met een stomer, hier en daar plekjes bijwerken met albastine, vervolgens glasvezel behang erop en dan gaan verven.
Eerst even terug naar vorige week:
![]()
Toen heeft de elektricien twee groepen erbij gemaakt voor de vaatwasser, kookplaat (keramisch) en de combi oven-magnetron. De kabels worden weg gewerkt achter & de onder de plinten.
Toen de keuken:
![]()
![]()
Zoals je ziet. Er moet nog het e.e.a. afgewerkt worden, maar dit is hoe het ongeveer eruit komt te zien. De afgelopen week is o.a. hieraan gewerkt.
De overloop:
![]()
Veel troep, maar inmiddels is het grootste gedeelte gewit met latex. Overigens gaan we nog wel de kozijnen opnieuw verven in een andere kleur. De volgorde is niet echt handig, I know, maar o.a. vanwege de tijd hebben we maar even voor deze werkwijze gekozen.
De douche:
![]()
Ook iets waar van de week aan gewerkt is (net als de WC ruimte). Je krijgt hier een beetje een indruk van de tegels. Echter... moet het nog gevoegd en netter afgewerkt worden. Door de fotokwaliteit lijkt overigens wellicht de onderste tegels reeds gevoegd - of van een andere kleur, maar dat is beide onjuist.
En een actuelere foto van vandaag (met vloertegels):
![]()
Alles moet nog gevoegd en worden afgewerkt. Ik hoop dat dit morgen of overmorgen definitief klaar is.
Op naar de woonkamer, waar inmiddels dus glasvezel behang op zit. Nog even een foto zonder verf:
![]()
Foto is een beetje verkleurt, het is namelijk wit behang.
En met verf ziet het er zo uit:
![]()
Jammer dat deze foto ook een klein beetje is verkleurt. Het is allemaal wat donkerder. De lichte kant is een beetje lila achtig. Voor de mensen die Flexa verven uit hun hoofd kennen, er is gebruik gemaakt van de kleuren bes & blijf. Ook hier weer hetzelfde verhaal met de kozijnen overigens..
De eetkamer (tegenover de keuken):
![]()
Nog niet afgewerkt dus. Dat hopen we nog dit weekend te kunnen doen!
Tot slot de WC:
![]()
Er komt dus een nieuwe in
![]()
. Simpeltje maar.
Actieplannen:
Er staat op de planning dus dat dit weekend:
de douche/WC ruimte/keuken/eetkamer wordt afgewerkt. Dat betekent verven, voegen etc.
Waarschijnlijk kunnen we al dan een kleine start maken met de slaapkamers.
![]()
Het laminaat gaan we volgende week leggen. Dus dat wordt zeker na het weekend.
Gelukkig heb ik wat hulp van familie etc. Dus daarom gebruik ik ook het woordje 'we'.
De vraag over het budget.... dat is een lastige vraag. Laten we zeggen dat er gemiddeld meer te besteden is dan een doorgaanse studentenkamer/huis. Echter zoeken we wel een beetje naar een goede prijs. De WC is dus bijv. echt het simpelste wat je maar krijgen kan. Bij een keuken en het laminaat zijn we natuurlijk wat kritischer.