toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]
Bijwerkingen bussen op de lange termijn:Versnellingsbakken beginnen te haperen. De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden. Deuren kunnen nauwelijks meer dicht. Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie. Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie. Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
Ik moest gewoon de fiets nemen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.![]()
Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.![]()
komt ie uit de Prehistorie?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
Dat waren de bussen van het streekvervoer tot een jaar of 10 geleden.quote:
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
Hij bedoelt misschien nat van bínnen?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
Ziet er netjes uit. Die wil ik hier ook.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Zo heb ik geld bij elkaar verdiend (een tientje, NLG) om mijn eerste LP te kopen, van Dolly Parton.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
Ja uh... maar dah staat er nie!quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
Ze zouden hem in een tunnel kunnen zetten en dan gelijk de banden vervangen door metalen wielen. En die dan op een rails zetten. En de slechte motor en versnellingsbak vervangen door een goede electromotor die dan van stroom wordt voorzien via een 3e rail of zo. Maar volgens mijn noem je het dan geen bus meer.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
[..]
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nuquote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
IK zit gewoon elke dag lekker in mijn eigen autootje. Ik ben geen scholier, geen vrouw en niet bejaard. Waarom zou ik dan in godsnaam in een bus gaan zitten?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef zjosken het volgende:
Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu)
Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Heuvels in de stad?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
Raakt de bus in het water. Kortsluiting. Kunnen de noodluiken niet open ivm gebrek aan stroom...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...quote:Op maandag 31 juli 2006 01:08 schreef arneaux het volgende:
[..]
Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:11 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
Tja helemaal zeker weten doe ik ook niet, maar goed laten we zeggen dat streekvervoerbussen 10 jaar meegaan. Het lijkt mij van de zotten dat er 15 bedrijven zijn die ieder jaar een nieuwe bus uit brengen is het niet? Overigens de enige busfabriek die ik ken heet van Hool geloof ik. ( dan heb ik het over streekvervoerbussen en niet over touringcars.)quote:Op maandag 31 juli 2006 01:14 schreef arneaux het volgende:
[..]
Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
Nee, maar Amsterdam is behoorlijk reliëfrijk wat betreft het wegennet. Vooral de steile Schellingwouderbrug is een kwelling (vooral met de gelede bussen van dit type).quote:
Ik bedoel dat de bussen noodluiken hebben die door de chauffeur bediend kunnen worden in geval van ventilatie. Maar de directie van het GVB is te huiverig om dit hebbedingetje te gebruiken, terwijl andere OV-bedrijven een busvloot is die voor (bijna) 100% is uitgerust met elektrische noodluiken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
Ja dat ook. Eigenlijk had een dissident van de toenmalige GVB-directie in 1997 de bestelling had moeten annuleren. Dan zat ik in een Duitser (Mercedes Citaro) of een Belg (Van Hool A(G)300). Beide bussen zijn degelijk opgebouwd en trekken ook veel sneller op dan het erfenis wat dhr. Testa het GVB had achtergelaten.quote:toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's. Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me ook af wie dat bepaald.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:32 schreef Herr_Munk het volgende:
Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
Whaaa, die dingen rijden echt als een dweilquote:
Welkom in 2006.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
Ons volledige buspark (35 stuks) bestaat op 3 mercedes conecto'squote:Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's. Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe tramsquote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]
Bijwerkingen bussen op de lange termijn:Versnellingsbakken beginnen te haperen. De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden. Deuren kunnen nauwelijks meer dicht. Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie. Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie. Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.![]()
Holwerd is cool.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |