abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 00:27:01 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40339721
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.


Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  •   † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 00:27:55 #2
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40339739
    Koop een auto en laat de bussen voor wat ze zijn.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_40339747
    Busrijden is zoooo 1997.
    -je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
      maandag 31 juli 2006 @ 00:29:56 #4
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_40339780
    vind je het gek dat ze kapot gaan, die bus moet helemaal naar Borneo
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_40339786
    TS heeft ervaring met noodluiken?
    I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
    pi_40339891


    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      maandag 31 juli 2006 @ 00:47:44 #7
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_40340161
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]

    Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  • toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
      maandag 31 juli 2006 @ 00:50:22 #8
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340208
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef dr.dunno het volgende:

    [..]

    toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    pi_40340277
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340293
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340324
    Hoeveel echte heuvels heb je eigenlijk in Amsterdam?
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 00:55:23 #12
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340335
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
    In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.
    pi_40340363
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Snakey het volgende:

    [..]

    In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.
    Ik moest gewoon de fiets nemen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 00:59:15 #14
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340423
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik moest gewoon de fiets nemen.
    Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.
    pi_40340438
    Anyway, we hadden het dus over de Jonckheer B7LA bus van Berkhof.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340451
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef Snakey het volgende:

    [..]

    Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.
    Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:00:24 #17
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_40340452
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    komt ie uit de Prehistorie?
    pi_40340466
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef PsyCha het volgende:

    [..]

    komt ie uit de Prehistorie?
    Dat waren de bussen van het streekvervoer tot een jaar of 10 geleden.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:01:59 #19
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340487


    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_40340492
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:02:54 #21
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340511
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
    Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:03:04 #22
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_40340516
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Ziet er netjes uit. Die wil ik hier ook.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:03:05 #23
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340518
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
    Zo heb ik geld bij elkaar verdiend (een tientje, NLG) om mijn eerste LP te kopen, van Dolly Parton.
    pi_40340523
    Wel opletten, 't is een Berkhof Heerenveen (da's wat vroegâh Hainje was), gemaakt in Friesland. Nou wil ik nie veel zeggen, maar.....
    Admit nothing,
    deny everyting.
    Demand proof.
    pi_40340592
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Cynix ® het volgende:

    [..]

    Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
    Ja uh... maar dah staat er nie!


    Buiten dat, ben ik een beetje in een rel bui
    www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
    pi_40340595
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:

    [..]

    Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    Ze zouden hem in een tunnel kunnen zetten en dan gelijk de banden vervangen door metalen wielen. En die dan op een rails zetten. En de slechte motor en versnellingsbak vervangen door een goede electromotor die dan van stroom wordt voorzien via een 3e rail of zo. Maar volgens mijn noem je het dan geen bus meer.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340597
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu )
    Admit nothing,
    deny everyting.
    Demand proof.
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:08:01 #28
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340646
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef zjosken het volgende:
    Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu )
    IK zit gewoon elke dag lekker in mijn eigen autootje. Ik ben geen scholier, geen vrouw en niet bejaard. Waarom zou ik dan in godsnaam in een bus gaan zitten?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:08:10 #29
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_40340651
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_40340682
    Ik vind deze wel cool

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:10:05 #31
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_40340701
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Heuvels in de stad?
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
  • Raakt de bus in het water. Kortsluiting. Kunnen de noodluiken niet open ivm gebrek aan stroom...
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_40340732
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:08 schreef arneaux het volgende:

    [..]

    Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
    Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
    pi_40340746
    Met deze bus rij ik wel eens op Zandvoort

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:14:34 #34
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_40340819
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:11 schreef Herr_Munk het volgende:

    [..]

    Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
    Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_40341359
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:14 schreef arneaux het volgende:

    [..]

    Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
    Tja helemaal zeker weten doe ik ook niet, maar goed laten we zeggen dat streekvervoerbussen 10 jaar meegaan. Het lijkt mij van de zotten dat er 15 bedrijven zijn die ieder jaar een nieuwe bus uit brengen is het niet? Overigens de enige busfabriek die ik ken heet van Hool geloof ik. ( dan heb ik het over streekvervoerbussen en niet over touringcars.)

    Daarbij staat er wel heel mooi op bus, bus of he year, maar er staat ook nergens wie dat bepaald heeft. Dus ik krijg de indruk dat die fabriekant dat er zelf opgezet heeft zonder een echte prijs te hebben gewonnen en zeer zeker niet gebaseerd is op de mening van een onafhankelijke commissie bijvoorbeeld.

    Om mijn verhaal kracht bij te zetten, hier in Tilburg was het kermis en er waren zeker drie attrackties die zich de attractie van het jaar vonden voordat de kermis begonnen was.
    pi_40341712
      maandag 31 juli 2006 @ 18:03:34 #37
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40358187
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:10 schreef Napalm het volgende:

    [..]

    Heuvels in de stad?
    Nee, maar Amsterdam is behoorlijk reliëfrijk wat betreft het wegennet. Vooral de steile Schellingwouderbrug is een kwelling (vooral met de gelede bussen van dit type).
      maandag 31 juli 2006 @ 18:10:04 #38
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_40358300
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
      maandag 31 juli 2006 @ 18:22:09 #39
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40358565
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Ik bedoel dat de bussen noodluiken hebben die door de chauffeur bediend kunnen worden in geval van ventilatie. Maar de directie van het GVB is te huiverig om dit hebbedingetje te gebruiken, terwijl andere OV-bedrijven een busvloot is die voor (bijna) 100% is uitgerust met elektrische noodluiken.

    En Lucille, verder nog over de Volvo B7LA/Berkhof Jonckheere: Daar heb ik gemengde gevoelens over. De eerste serie (556-585) reed soepel, maar de Voith-4versnellingsbak maakte de bussen tot slowstarters. Daarnaast raken de versnellingsbakken te snel versleten.
    De tweede serie (445-469) trekken wel sneller op, maar de bussen rukken wel snel op bij het accelereren en de ZF-5versnellingsbak leent zich vooral voor overtoeren.
    Verder rijden de buschauffeurs van het GVB als F1-piloten. In combinatie met de foute bouwconstructie van de gelede bussen zorgt dit voor warme motoren.
    quote:
    toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    Ja dat ook. Eigenlijk had een dissident van de toenmalige GVB-directie in 1997 de bestelling had moeten annuleren. Dan zat ik in een Duitser (Mercedes Citaro) of een Belg (Van Hool A(G)300). Beide bussen zijn degelijk opgebouwd en trekken ook veel sneller op dan het erfenis wat dhr. Testa het GVB had achtergelaten.

    Verder blijkt het GVB ook slecht te zijn in het onderhouden van randzaken. Sommige flipdotschermen van de Berkhofs en de LCD-displays vallen ook geregeld uit (vooral de geledes).
    pi_40358837
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
      maandag 31 juli 2006 @ 19:13:41 #41
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_40360138
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:32 schreef Herr_Munk het volgende:

    Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
    Daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me ook af wie dat bepaald.
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
    pi_40361223
    Wat is een podest? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
      maandag 31 juli 2006 @ 20:09:47 #43
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_40362006
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 02:11 schreef eBay het volgende:
    [afbeelding]
    Whaaa, die dingen rijden echt als een dweil
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_40364354


    Dat is toch geweldig
    pi_40364654
    Je hebt bij het GVB 2 typen lagevloerbussen
    Geleed 55 stuks 446-269 en 556-585 Volvo chassie en Berkhof opbouw
    Standaard 167 stuks 101-267 Daf chassie en Berkhof opbouw

    Het is allemaal goedkope meuk
    Goedkoop model, geen airco (de 90 nieuwe citaro's voor r'dam krijgen dat wel)
    weinig motor vermogen (langzaam optrekken bij haltes). Altijd gepiep en gekraak van die bussen. Als je achterin bij de motor zit dan ruik je die oog en soms komt letterlijk wat rook uit de afscheiding. Kan je herkennen aan de zwarte plafons aldaar.
    Slechte geluids isolatie. (rij maar eens mee met een Citaro of Scania van Arriva, dan merk je gelijk het verschil.
    Zelf heb ik ook nog eens de eer gehad om op het CS een eerder genoemde standaard bus te blussen. De motor was in brand gevlogen! Was ongeveer een klein jaartje geleden. En op at5 stond v'd week dat er weer een bus in de brand had gestaan. Het gaat om precies zo een bus als op de foto van ts.
    Verder doet ook nog het verhaal de ronde dat de toemalige gvb directeur is omgekocht door berkhof. Had berkhof die order misgelopen dan hadden ze niet meer bestaan. Zo is het verhaal althans wat ik van enkele buschauffeurs heb gehoord.
    Al met al fijne karretjes en dan te bedenken dat de oudste iets van 6 jaar oud is ofzo geloof ik.

    Verder heeft het GVB nog de beschikking over 38 gelede hoge bussen. Deze zouden eigenlijk niet meer gebruikt worden per 28 mei (nieuwe dienstregeling) maar zelfs nu (hoogzomer dienstregeling, minst aantal bussen benodigt) zijn ze vaak te bewonderen. Per 1 jan mogen deze bussen niet meer ingezet worden van de opdrachtgever ROA. Dus voor die tijd moeten er extra bussen bijkomen, momenteel heeft GVB ongeveer 10 bussen van Connexxion gehuurd.
    pi_40367433
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Welkom in 2006.
      maandag 31 juli 2006 @ 23:48:20 #47
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40370732
    @ Willy84: De oudste bussen komen al uit 1998 en zijn 8 jaar oud.
    pi_40374613
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Ons volledige buspark (35 stuks) bestaat op 3 mercedes conecto's na volledig uit Van Hool.
    Van A120 over A600, New A360 tot New Ag300.

    Van Hool en airco gaat niet samen. Zelfs met splinternieuwe bussen is het miserie.
    Van de 20 bussen met airco zijn er ALTIJD minstens 5 stuk. Het bedrijf dat de airco's bij ons hersteld bevestigd dat ook. 85% van de problemen zijn met Van Hool voertuigen (bus als touringcar). Met de meest gekke fouten en mankementen.....
    pi_40376979
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]

    Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  • Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe trams
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:27:49 #50
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_40377024
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Holwerd is cool.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')