abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 00:27:01 #1
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_40339721
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.


Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  •   † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 00:27:55 #2
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40339739
    Koop een auto en laat de bussen voor wat ze zijn.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_40339747
    Busrijden is zoooo 1997.
    -je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
      maandag 31 juli 2006 @ 00:29:56 #4
    66470 Klonk
    Koning van Tofania
    pi_40339780
    vind je het gek dat ze kapot gaan, die bus moet helemaal naar Borneo
    Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
    pi_40339786
    TS heeft ervaring met noodluiken?
    I drink a lot of coffee before I go to sleep. It makes me dream faster.
    pi_40339891


    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      maandag 31 juli 2006 @ 00:47:44 #7
    21560 dr.dunno
    shrivel me testes!
    pi_40340161
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]

    Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  • toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
      maandag 31 juli 2006 @ 00:50:22 #8
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340208
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef dr.dunno het volgende:

    [..]

    toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    pi_40340277
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340293
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340324
    Hoeveel echte heuvels heb je eigenlijk in Amsterdam?
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 00:55:23 #12
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340335
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
    In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.
    pi_40340363
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Snakey het volgende:

    [..]

    In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.
    Ik moest gewoon de fiets nemen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 00:59:15 #14
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340423
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:56 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik moest gewoon de fiets nemen.
    Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.
    pi_40340438
    Anyway, we hadden het dus over de Jonckheer B7LA bus van Berkhof.

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340451
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef Snakey het volgende:

    [..]

    Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.
    Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:00:24 #17
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_40340452
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    komt ie uit de Prehistorie?
    pi_40340466
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef PsyCha het volgende:

    [..]

    komt ie uit de Prehistorie?
    Dat waren de bussen van het streekvervoer tot een jaar of 10 geleden.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:01:59 #19
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340487


    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_40340492
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:02:54 #21
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340511
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
    Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:03:04 #22
    32679 PsyCha
    Krieltje!
    pi_40340516
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Ziet er netjes uit. Die wil ik hier ook.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:03:05 #23
    58789 Snakey
    -||||--------||||-
    pi_40340518
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef Lucille het volgende:

    [..]

    Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
    Zo heb ik geld bij elkaar verdiend (een tientje, NLG) om mijn eerste LP te kopen, van Dolly Parton.
    pi_40340523
    Wel opletten, 't is een Berkhof Heerenveen (da's wat vroegâh Hainje was), gemaakt in Friesland. Nou wil ik nie veel zeggen, maar.....
    Admit nothing,
    deny everyting.
    Demand proof.
    pi_40340592
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Cynix ® het volgende:

    [..]

    Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
    Ja uh... maar dah staat er nie!


    Buiten dat, ben ik een beetje in een rel bui
    www.splinteronline.com Nederlandse Progressieve Rock Band. Worden in diverse internationale reviews vergeleken met Yes, Spock's Beard, Flowerkings. Check them out!
    pi_40340595
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:

    [..]

    Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
    Ze zouden hem in een tunnel kunnen zetten en dan gelijk de banden vervangen door metalen wielen. En die dan op een rails zetten. En de slechte motor en versnellingsbak vervangen door een goede electromotor die dan van stroom wordt voorzien via een 3e rail of zo. Maar volgens mijn noem je het dan geen bus meer.
    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
    pi_40340597
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu )
    Admit nothing,
    deny everyting.
    Demand proof.
      † In Memoriam † maandag 31 juli 2006 @ 01:08:01 #28
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40340646
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef zjosken het volgende:
    Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu )
    IK zit gewoon elke dag lekker in mijn eigen autootje. Ik ben geen scholier, geen vrouw en niet bejaard. Waarom zou ik dan in godsnaam in een bus gaan zitten?
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
      maandag 31 juli 2006 @ 01:08:10 #29
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_40340651
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_40340682
    Ik vind deze wel cool

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:10:05 #31
    10841 Napalm
    Brandbarbaar
    pi_40340701
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Heuvels in de stad?
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
  • Raakt de bus in het water. Kortsluiting. Kunnen de noodluiken niet open ivm gebrek aan stroom...
    You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
    pi_40340732
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:08 schreef arneaux het volgende:

    [..]

    Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
    Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
    pi_40340746
    Met deze bus rij ik wel eens op Zandvoort

    Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
    Trekt bij warm weer een poncho aan
      maandag 31 juli 2006 @ 01:14:34 #34
    131551 arneaux
    Een Collector's item.
    pi_40340819
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:11 schreef Herr_Munk het volgende:

    [..]

    Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
    Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
    Opgezwolle, keizers van de Nederhop.
    Sticks en Delic - Fakkelteit. 21-09-2007.
    Talent is net als juni, het verschil tussen mij en jullie.
    pi_40341359
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:14 schreef arneaux het volgende:

    [..]

    Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
    Tja helemaal zeker weten doe ik ook niet, maar goed laten we zeggen dat streekvervoerbussen 10 jaar meegaan. Het lijkt mij van de zotten dat er 15 bedrijven zijn die ieder jaar een nieuwe bus uit brengen is het niet? Overigens de enige busfabriek die ik ken heet van Hool geloof ik. ( dan heb ik het over streekvervoerbussen en niet over touringcars.)

    Daarbij staat er wel heel mooi op bus, bus of he year, maar er staat ook nergens wie dat bepaald heeft. Dus ik krijg de indruk dat die fabriekant dat er zelf opgezet heeft zonder een echte prijs te hebben gewonnen en zeer zeker niet gebaseerd is op de mening van een onafhankelijke commissie bijvoorbeeld.

    Om mijn verhaal kracht bij te zetten, hier in Tilburg was het kermis en er waren zeker drie attrackties die zich de attractie van het jaar vonden voordat de kermis begonnen was.
    pi_40341712
      maandag 31 juli 2006 @ 18:03:34 #37
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40358187
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:10 schreef Napalm het volgende:

    [..]

    Heuvels in de stad?
    Nee, maar Amsterdam is behoorlijk reliëfrijk wat betreft het wegennet. Vooral de steile Schellingwouderbrug is een kwelling (vooral met de gelede bussen van dit type).
      maandag 31 juli 2006 @ 18:10:04 #38
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_40358300
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
      maandag 31 juli 2006 @ 18:22:09 #39
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40358565
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Ik bedoel dat de bussen noodluiken hebben die door de chauffeur bediend kunnen worden in geval van ventilatie. Maar de directie van het GVB is te huiverig om dit hebbedingetje te gebruiken, terwijl andere OV-bedrijven een busvloot is die voor (bijna) 100% is uitgerust met elektrische noodluiken.

    En Lucille, verder nog over de Volvo B7LA/Berkhof Jonckheere: Daar heb ik gemengde gevoelens over. De eerste serie (556-585) reed soepel, maar de Voith-4versnellingsbak maakte de bussen tot slowstarters. Daarnaast raken de versnellingsbakken te snel versleten.
    De tweede serie (445-469) trekken wel sneller op, maar de bussen rukken wel snel op bij het accelereren en de ZF-5versnellingsbak leent zich vooral voor overtoeren.
    Verder rijden de buschauffeurs van het GVB als F1-piloten. In combinatie met de foute bouwconstructie van de gelede bussen zorgt dit voor warme motoren.
    quote:
    toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
    Ja dat ook. Eigenlijk had een dissident van de toenmalige GVB-directie in 1997 de bestelling had moeten annuleren. Dan zat ik in een Duitser (Mercedes Citaro) of een Belg (Van Hool A(G)300). Beide bussen zijn degelijk opgebouwd en trekken ook veel sneller op dan het erfenis wat dhr. Testa het GVB had achtergelaten.

    Verder blijkt het GVB ook slecht te zijn in het onderhouden van randzaken. Sommige flipdotschermen van de Berkhofs en de LCD-displays vallen ook geregeld uit (vooral de geledes).
    pi_40358837
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
      maandag 31 juli 2006 @ 19:13:41 #41
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_40360138
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:32 schreef Herr_Munk het volgende:

    Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
    Daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me ook af wie dat bepaald.
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
    pi_40361223
    Wat is een podest? Daar heb ik nog nooit van gehoord.
      maandag 31 juli 2006 @ 20:09:47 #43
    43624 Martijn_77
    It was a good year
    pi_40362006
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 02:11 schreef eBay het volgende:
    [afbeelding]
    Whaaa, die dingen rijden echt als een dweil
    Experience is what you get when you don't get what you wanted
    Take my advice ... I don't use it anyway...
    Een goede Fok! Search
    Een goede Fok! Search
    pi_40364354


    Dat is toch geweldig
    pi_40364654
    Je hebt bij het GVB 2 typen lagevloerbussen
    Geleed 55 stuks 446-269 en 556-585 Volvo chassie en Berkhof opbouw
    Standaard 167 stuks 101-267 Daf chassie en Berkhof opbouw

    Het is allemaal goedkope meuk
    Goedkoop model, geen airco (de 90 nieuwe citaro's voor r'dam krijgen dat wel)
    weinig motor vermogen (langzaam optrekken bij haltes). Altijd gepiep en gekraak van die bussen. Als je achterin bij de motor zit dan ruik je die oog en soms komt letterlijk wat rook uit de afscheiding. Kan je herkennen aan de zwarte plafons aldaar.
    Slechte geluids isolatie. (rij maar eens mee met een Citaro of Scania van Arriva, dan merk je gelijk het verschil.
    Zelf heb ik ook nog eens de eer gehad om op het CS een eerder genoemde standaard bus te blussen. De motor was in brand gevlogen! Was ongeveer een klein jaartje geleden. En op at5 stond v'd week dat er weer een bus in de brand had gestaan. Het gaat om precies zo een bus als op de foto van ts.
    Verder doet ook nog het verhaal de ronde dat de toemalige gvb directeur is omgekocht door berkhof. Had berkhof die order misgelopen dan hadden ze niet meer bestaan. Zo is het verhaal althans wat ik van enkele buschauffeurs heb gehoord.
    Al met al fijne karretjes en dan te bedenken dat de oudste iets van 6 jaar oud is ofzo geloof ik.

    Verder heeft het GVB nog de beschikking over 38 gelede hoge bussen. Deze zouden eigenlijk niet meer gebruikt worden per 28 mei (nieuwe dienstregeling) maar zelfs nu (hoogzomer dienstregeling, minst aantal bussen benodigt) zijn ze vaak te bewonderen. Per 1 jan mogen deze bussen niet meer ingezet worden van de opdrachtgever ROA. Dus voor die tijd moeten er extra bussen bijkomen, momenteel heeft GVB ongeveer 10 bussen van Connexxion gehuurd.
    pi_40367433
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Welkom in 2006.
      maandag 31 juli 2006 @ 23:48:20 #47
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_40370732
    @ Willy84: De oudste bussen komen al uit 1998 en zijn 8 jaar oud.
    pi_40374613
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
    In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's . Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
    Ons volledige buspark (35 stuks) bestaat op 3 mercedes conecto's na volledig uit Van Hool.
    Van A120 over A600, New A360 tot New Ag300.

    Van Hool en airco gaat niet samen. Zelfs met splinternieuwe bussen is het miserie.
    Van de 20 bussen met airco zijn er ALTIJD minstens 5 stuk. Het bedrijf dat de airco's bij ons hersteld bevestigd dat ook. 85% van de problemen zijn met Van Hool voertuigen (bus als touringcar). Met de meest gekke fouten en mankementen.....
    pi_40376979
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
    Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
    [afbeelding]

    Bijwerkingen bussen op de lange termijn:
  • Versnellingsbakken beginnen te haperen.
  • De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
  • Deuren kunnen nauwelijks meer dicht.
  • Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
  • Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie.
  • Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.

    Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.
  • Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe trams
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:27:49 #50
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_40377024
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
    [afbeelding]

    Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
    nog steeds, per boot, naar Holwerd
    Holwerd is cool.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_40392672
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 09:24 schreef DamzkoO het volgende:

    [..]

    Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe trams
    sommige "zitplaatsen" kun je niet eens zo noemen, zo klein zijn de plaatsjes. En ook zo een onlogische indeling (natuurlijk omdat het lagevloertrams zijn, en de onderdelen ervan moeten worden weggewerkt).
    Die oudste metro's zijn helemaal bagger. Dan ze daar uberhoupt strippen voor durven vragen. Ik stempel dus uit principe niet.
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:17:11 #52
    151036 Gluckskafer
    How would it be?
    pi_40393444
    wtf waar gaat dit over
    pi_40395697
    wat dacht je van een 2dehandse scooter/brommer? Of voel je je te goed daarvoor

    Dude, klaag niet over je dagelijkse acties, met de bus gaan is een optie
    [quote][img=12,12]http://i.fokzine.net/templates/new/i/p/1.gif[/img] Op dinsdag 2 juni 2009 02:28 schreef 8D het volgende:
    Netzoals die mensen die nog aan het posten zijn rond deze tijd op Fok! Kansloos gewoon :') !
    [/quote]
    pi_40396313
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [afbeelding]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    , maar dat is nu ook niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid. .
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:55:37 #55
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_40396444
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 20:09 schreef Martijn_77 het volgende:

    [..]

    Whaaa, die dingen rijden echt als een dweil
    "die dingen" reden volgens mij wel veel langer rond dan de huidige bussen, aangezien ze aan het uiterlijk te zien minimaal 25 jaar oud zijn en ik er in 1998 nog in heb gezeten (als lijndienst dus)
    Vampire Romance O+
      † In Memoriam † dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:11:57 #56
    4036 crew  Cynix ®
    Verzuurde hork
    pi_40396921
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 20:50 schreef Frezer het volgende:
    , maar dat is nu ook niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid. .
    Nope.
    Ik hoorde dat ze uit zichzelf gingen rijden, en dat ze daarom bijna een jaar uit de roulatie gehaald zijn.
    Vertel het me en ik zal het vergeten. Laat het me zien en ik zal het onthouden. Laat het me ervaren en ik zal het me eigen maken.
    De toekomst hangt af van wat je nu aan het doen bent.
    pi_54093578
    berkhof is helemaal niets voor in een stad als amsterdam,met zijn miljoenen gaten in het wegdek.
    probeer het stukje van het prins hendrik plantsoen naar het singel maar eens,valt spontaan je haar van uit zo erg is het.
    aangezien ik er zelf werk kan ik nog wat gebreken opnoemen.
    spontaan in brand vliegen,een heerlijke combinatie van olie en koelwater lucht in de bus(bij km stand 400.000) Regenwater dat je broekspijp in rolt tijdens een motregentje.
    je kan wel maanden doorgaan,gelukkig eindelijk verstandig,volgende maand 40 nieuwe gelede merecedessen. Hopelijk worden onze jonkheertjes tzt ook vervangen door standaard citaro's
    pi_54095784
    Om maar wat oude koeien uit de sloot te halen, na die rotschop. .
    quote:
    Op dinsdag 1 augustus 2006 21:11 schreef Cynix ® het volgende:

    [..]

    Nope.
    Ik hoorde dat ze uit zichzelf gingen rijden, en dat ze daarom bijna een jaar uit de roulatie gehaald zijn.
    Dat doen bussen in Eindhoven wel vaker; een Interliner heeft enkele jaren geleden het stationsgebouw van binnen willen bekijken, en een gewone stadsbus hobbelde eens een hellinkje af door een hek het drukste fietspad van de stad op.
    "Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
      maandag 22 oktober 2007 @ 20:25:15 #59
    94492 freddygonzales
    Tieten en kittelaars!
    pi_54095962
    Ga dan ook in Utrecht met de bus. Rijden (vooralsnog) fatsoenlijke van Hool's.
    Aan het einde van m'n geld houd ik altijd een stuk maand over.
    pi_54096737
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [ afbeelding ]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Me pik word hard man!
    Op zondag 13 januari 2008 23:38 schreef remlof het volgende:
    Je blijft me verbazen deepart, wat slik je in godsnaam?
    Op maandag 27 december 2010 00:52[/url] schreef remlof het volgende:
    Diepzinnige deepart.
      maandag 22 oktober 2007 @ 21:40:47 #61
    178671 LegerNeger
    Met pijl en boog!
    pi_54097001
    Hier rijden deze Berkhofs, best goede dingen vergeleken de Engelse oostblok producten als een Wright of Dennis.

    Maar het best is natuurlijk de M-B O408 als streekbus, of een Den Oudsten Alliance.

    Lagevloerbussen zijn kut.
      maandag 22 oktober 2007 @ 22:45:16 #62
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_54098693
    Berkhof

    Den Oudsten

    Deze bussen reden hier vroeger rond. Erg comfortabel, net als de Mercedes bussen die als opvolgers kwamen.
    Alleen zijn ze er eigenlijk tegelijk met de Mercedes bussen uit gegaan in plaats van ervoor omdat het gewoon goede bussen waren

    Tegenwoordig lijkt het wel of de stoelen in bussen van plastic met een lapje stof gemaakt zijn.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      maandag 22 oktober 2007 @ 22:46:48 #63
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_54098741
    Wat ik me hier ook nog aan herinner zijn de oranje remlichten in plaats van rood wat gebruikelijk is.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_54099730
    Die bussen zijn toch automaten
    zakelijk
    pi_54100209
    WTF zijn de podesten van zittingen
    Oh ik had niet zoveel prei moeten eten vanochtend!1!!:d:d;d
    pi_54106412
    Bij ons rijden de Twents-bussen



    Leuke bussen op zich wel, maar op de een of andere manier is het scherm met reisinformatie (welke halte je bent) voorin de bus áltijd kapot. Maak die dingen toch eens schokbestendig. Altijd strepen op het scherm of soms zelfs gewoon een Windows-error of een Blue Screen of Death
    pi_54106673
    Busrukkertopic

    Waarom hebben bussen in godsnaam Fanboys zoals die ofylus2, met zn schijtbustopics.
    "Podesten van zittingen"

    TS is zo'n kwijldebiel die voorin bij de chauffeur gaat zitten om met hem te praten over het mooie vak van buschauffeur en om te kankeren over bustypes Alle bussen zijn imho lelijke kuthokken

    Wie vertelt mij nou eens het volgende: Wat is er leuk/mooi aan een bus?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 11:48:55 #68
    13804 MouseOver
    Cabdriver from Hell
    pi_54106864
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
    Wat is er leuk/mooi aan een bus?
    Nou, hij is groot
    Vampire Romance O+
    pi_54106985
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 11:48 schreef MouseOver het volgende:

    [..]

    Nou, hij is groot
    Wow
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:06:07 #70
    111843 Cassius
    Something's fucky
    pi_54108206
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
    Busrukkertopic

    Waarom hebben bussen in godsnaam Fanboys zoals die ofylus2, met zn schijtbustopics.
    "Podesten van zittingen"

    TS is zo'n kwijldebiel die voorin bij de chauffeur gaat zitten om met hem te praten over het mooie vak van buschauffeur en om te kankeren over bustypes Alle bussen zijn imho lelijke kuthokken

    Wie vertelt mij nou eens het volgende: Wat is er leuk/mooi aan een bus?
    Vervelend he, die mensen die andere interesses hebben dan jij.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:26:25 #71
    178671 LegerNeger
    Met pijl en boog!
    pi_54108541
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
    Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
    Berkhof Ambassador 200 zoals ze hier rijden hebben electrische noodluiken. Die Engelse troep niet..
    pi_54108549
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:06 schreef Cassius het volgende:

    [..]

    Vervelend he, die mensen die andere interesses hebben dan jij.
    Geef me nou eens antwoord: WAT is er interessant aan een bus? En WAT is er interessant aan om te dicussieren over het feit dat de podesten ( ) van de zittingen roest hebben?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:42:25 #73
    111843 Cassius
    Something's fucky
    pi_54108819
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:26 schreef kikoooooo het volgende:

    [..]

    Geef me nou eens antwoord: WAT is er interessant aan een bus? En WAT is er interessant aan om te dicussieren over het feit dat de podesten ( ) van de zittingen roest hebben?
    Waarom kun je je daar geen voorstelling van maken? 't Is ook gewoon een voertuig-categorie waar mensen in geïnteresseerd kunnen zijn; in de techniek, in de bedrijven, of, desnoods, in de kwaliteit van de zittingen . Weliswaar misschien niet zo voor de hand liggend als snelle sportwagens of zo, maar toch.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 13:44:28 #74
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_54108866
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
    Busrukkertopic

    Waarom hebben bussen in godsnaam Fanboys zoals die ofylus2, met zn schijtbustopics.
    "Podesten van zittingen"

    TS is zo'n kwijldebiel die voorin bij de chauffeur gaat zitten om met hem te praten over het mooie vak van buschauffeur en om te kankeren over bustypes Alle bussen zijn imho lelijke kuthokken

    Wie vertelt mij nou eens het volgende: Wat is er leuk/mooi aan een bus?
    Dus je weet mijn naam niet meer.

    Maar goed, het gaat om het trekvermogen, de acceleratie en het comfort. Citaro's zijn op dit moment mijn favo, ook (dubbel)gelede bussen komen ook in mijn lijst voor.

    Verder snap ik niet waarom iedereen iets vindt aan dubbeldeksbussen. Die passen echt met zeer veel moeite in enkele steden, je moet rekening houden met lage tunnels of laaghangende bovenleidingen van trams.

    En PS: ik ben geen busrukker, maar bezeten door het OV. Dus ook de trein.
    pi_54108884
    Ovrukker dan
    pi_54109092


    +



    = Valleilijn tussen Wageningen - Ede - Amersfoort.

    En die is tof.
    pi_54109132
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:44 schreef Ofyles2 het volgende:

    [..]

    Dus je weet mijn naam niet meer.

    Maar goed, het gaat om het trekvermogen, de acceleratie en het comfort. Citaro's zijn op dit moment mijn favo, ook (dubbel)gelede bussen komen ook in mijn lijst voor.

    Verder snap ik niet waarom iedereen iets vindt aan dubbeldeksbussen. Die passen echt met zeer veel moeite in enkele steden, je moet rekening houden met lage tunnels of laaghangende bovenleidingen van trams.

    En PS: ik ben geen busrukker, maar bezeten door het OV. Dus ook de trein.
    Heb je ook de fantasie dat je je pielemuisje in de uitlaat van een bus doet? Het liefst een bus die snel optrekt
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:29:49 #78
    111382 Ofyles2
    Bestemming: onbekend
    pi_54109907
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 13:56 schreef Koenz0r het volgende:

    [..]

    Heb je ook de fantasie dat je je pielemuisje in de uitlaat van een bus doet? Het liefst een bus die snel optrekt
    pi_54110160
    Deze bussen neem ik regelmatig, best fijn opzich.






      dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:48:21 #80
    47819 vbmot
    Are those my feet?
    pi_54110303
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
    [ afbeelding ]

    Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
    Dat ding ken ik van de rit Eindhoven CS naar Eindhoven Airport. Ik sprak een tijdje geleden zo'n chauffeur en die hoorde ik alleen maar klagen dat die dingen constant kapot gaan. Verder maken ze soms het geluid van een carnavalstoeter, maargoed dat past dan wel weer in Eindhoven.
    Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
    Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 14:52:58 #81
    178671 LegerNeger
    Met pijl en boog!
    pi_54110413
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 14:41 schreef j0rrit het volgende:
    Deze bussen neem ik regelmatig, best fijn opzich.


    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]

    [ afbeelding ]
    Die Mercedes Citaro's maken teveel lawaai. Althans in Arriva trim..

    Dit zijn de beste bussen:
    Mercedes O408
    pi_54111082
    Prima busjes van Van Hool
    Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 16:55:24 #83
    140043 Isdatzo
    Born in the echoes.
    pi_54113345
    gelukkig heb ik een auto.

    en een fiets

    dood aan de bussen (en chauffeurs die niet kunnen rijden.. gekken )
    Huilen dan.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 20:26:41 #84
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_54117698
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef LegerNeger het volgende:

    [..]

    Die Mercedes Citaro's maken teveel lawaai. Althans in Arriva trim..

    Dit zijn de beste bussen:
    Mercedes O408
    [ afbeelding ]
    O ze rijden nog wel?
    Ik zie ze hier vrijwel nooit meer rijden/
    Alleen nog van die engelse bussen. En soms een Volvo als verlengde.

    Maar deze (O408) vind ik verreweg het meest comfortabel om mee te rijden.
    Alleen jammer dat er geen armsteunen in zitten. Dan val je soms bijna uit je stoel bij een scherpe bocht.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 21:35:15 #85
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_54119685
    Vroeger had je die gele bussen inderdaad, met 4cylinder diesels en 4traps semi-automaat. Men, wat een troep.

    Motorisch dan, zaten wel lekker.
    How can I make this topic about me?
    pi_54120495



    Mijn favoriete bussen (het geluid was echt geil ). Die tram op de laatste foto mag van mij ook terugkomen.
    Tok.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:45:30 #87
    178671 LegerNeger
    Met pijl en boog!
    pi_54122007
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 20:26 schreef classpc het volgende:

    [..]

    O ze rijden nog wel?
    Ik zie ze hier vrijwel nooit meer rijden/
    Alleen nog van die engelse bussen. En soms een Volvo als verlengde.

    Maar deze (O408) vind ik verreweg het meest comfortabel om mee te rijden.
    Alleen jammer dat er geen armsteunen in zitten. Dan val je soms bijna uit je stoel bij een scherpe bocht.
    Ze rijden nog wel, alleen ze worden gewoon vernield en nauwelijks meer gerepareerd enzo. Heel veel donorstoelen, die niet kloppen met de rest van het interieur. Automaten die niet worden gerepareerd .
    Binnenkort zal het allemaal Berkhof en Wright zijn.
    Er zijn nog 3 O408's ofzo..
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 22:47:31 #88
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_54122098
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Mijn favoriete bussen (het geluid was echt geil ).
    Ja heel herkenbaar geluid. En altijd stinken naar Diesel. En zo'n vette blauwe walm altijd....
    How can I make this topic about me?
    pi_54122991
    Hier rijdt altijd zo'n berkhof ambassador..

    Weetniet wat er mis mee is hoor, vind ze prima zitten. Fijne busjes, niet overdreven veel lawaai, wordt niet nat als het regent und so weiter..

    Alleen zouden ze misschien zich wel wat meer aan de dienstregeling mogen houden.
    Geen enkel probleem, schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen.
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:32:38 #90
    35154 James1988
    Schommelbotenlover
    pi_54123505
    "Bus of the year" is belachelijk ja. De NS (of hun voertuigbouwer) plakt op hun VIRMmetjes toch ook niet "Train of the year" ?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:36:03 #91
    46705 Kleffe_Dop
    Sic Mundus Creatus Est
    pi_54123605


    Hier regent het gewoon naar binnen.
    Werd me in één klap weer duidelijk waarom ik liever zelf de auto/fiets pak.

    edit: ook al Berkhof?
      dinsdag 23 oktober 2007 @ 23:36:34 #92
    109485 Sirolf
    001100110100011001001101
    pi_54123614
    Op de Zuidtangent-lijn hier (Amsterdam-Hoofddorp-Haarlem) rijden sinds de start (5 jaar geleden) Van Hool NewAG300-bussen. Die zijn alleen nu al compleet afgeragd, waardoor er regelmatig bussen uitvallen om dat de motor gewoon niks meer doet.
    Ook de beeldschermen met reisinformatie doen het vaker niet dan wel.
    Zeer binnenkort daardoor nieuwe busen (Mercedes-Benz Citaro) op die lijn.

    De Berkhofs die in Leiden rijden zijn inderdaad zwaar kud...
    Onhandig ingedeeld en te weinig beenruimte.
      woensdag 24 oktober 2007 @ 00:17:55 #93
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_54124830
    quote:
    Op dinsdag 23 oktober 2007 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
    [ afbeelding ]
    [ afbeelding ]

    Mijn favoriete bussen (het geluid was echt geil ). Die tram op de laatste foto mag van mij ook terugkomen.
    Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
      woensdag 24 oktober 2007 @ 01:06:34 #94
    178671 LegerNeger
    Met pijl en boog!
    pi_54125771
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 00:17 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?
    Nooit gezien. In de stad rijden alleen Citaro's.. verder soms een Scania Omnilink, of een van de streekbussen..
      Moderator woensdag 24 oktober 2007 @ 01:25:33 #95
    72712 crew  Rene
    Dabadee dabadaa
    pi_54126087
    Als die bussen uberhaupt rijden.
     | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
    pi_54139147
    Paps heeft @ VDL Kusters gewerkt.. en nu @ VDL BOVA, VDL Berkhof is een paar "deuren" Verderop BOVA @ Valkenswaard
    De Metrobus die in turkije rijdt bijv. komt ook vanuit BOVA
    Quote van Tjabbo:
    Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
    We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
    en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
    pi_54139325
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 00:17 schreef classpc het volgende:

    [..]

    Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?
    Volgens mij was Rotterdam de laatste stad die met dit ype bussen reed, jammer genoeg zijn ze daar ook niet meer te bewonderen.
    Tok.
    pi_54140471
    Hier in tilburg nieuwe volvo`s.

    Die oude t bussen hadden ook last van lekken en waren van hools
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
      woensdag 24 oktober 2007 @ 19:12:41 #99
    78498 classpc
    I don't like change
    pi_54140863
    quote:
    Op woensdag 24 oktober 2007 01:06 schreef LegerNeger het volgende:

    [..]

    Nooit gezien. In de stad rijden alleen Citaro's.. verder soms een Scania Omnilink, of een van de streekbussen..
    Ik ben er dan ook al een tijdje niet meer geweest.
    Maar ik kan me herinneren dat ik ze er waren toen ik daar voor het laatst was.
    Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
    pi_54152046
    quote:
    Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef PsyCha het volgende:

    [..]

    komt ie uit de Prehistorie?
    Ja, uit de tijd dat er nog echte bussen gemaakt werden.Niet van die lelijke lagevloerslijken die omde haverklap met pech staan of in de brand vliegen, maar degelijke bussen die zonder problemen meer dan een miljoen kilometer reden.

    De standaardstreekbus
    pi_54152125
    Echt inderdaad! Tering kut herrie bus
    Vooral achterin moet je NIET gaan zitten, je stapt zeker uit met dikke koppijn
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')