toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]
Bijwerkingen bussen op de lange termijn:Versnellingsbakken beginnen te haperen. De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden. Deuren kunnen nauwelijks meer dicht. Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie. Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie. Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.![]()
quote:Op maandag 31 juli 2006 00:47 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
[..]
Dat is zo te zien een bus van den Oudsten.
Ik moest gewoon de fiets nemen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:55 schreef Snakey het volgende:
[..]
In zulke bussen werd ik altijd van school naar het zwembad gebracht.![]()
Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik moest auto's wassen om zelf een fiets te kopen.![]()
komt ie uit de Prehistorie?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
Dat waren de bussen van het streekvervoer tot een jaar of 10 geleden.quote:
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie.
Hij bedoelt misschien nat van bínnen?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
Ziet er netjes uit. Die wil ik hier ook.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Zo heb ik geld bij elkaar verdiend (een tientje, NLG) om mijn eerste LP te kopen, van Dolly Parton.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:00 schreef Lucille het volgende:
[..]
Ik kon met autowassen niet eens een fiets kopen.
Ja uh... maar dah staat er nie!quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Hij bedoelt misschien nat van bínnen?
Ze zouden hem in een tunnel kunnen zetten en dan gelijk de banden vervangen door metalen wielen. En die dan op een rails zetten. En de slechte motor en versnellingsbak vervangen door een goede electromotor die dan van stroom wordt voorzien via een 3e rail of zo. Maar volgens mijn noem je het dan geen bus meer.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:02 schreef Deadl0ck het volgende:
[..]
Ja gek he? dat een bus nat word als hij in de regen rijd? wat moeten ze eraan doen dan? paraplu erop bouwen??
Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nuquote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
IK zit gewoon elke dag lekker in mijn eigen autootje. Ik ben geen scholier, geen vrouw en niet bejaard. Waarom zou ik dan in godsnaam in een bus gaan zitten?quote:Op maandag 31 juli 2006 01:05 schreef zjosken het volgende:
Die wil je dus echt niet hebben. Tenzij je graag met onbetrouwbaar vervoer reist (is ook een vorm van OV zie ik nu)
Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Heuvels in de stad?quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden.
Raakt de bus in het water. Kortsluiting. Kunnen de noodluiken niet open ivm gebrek aan stroom...quote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...quote:Op maandag 31 juli 2006 01:08 schreef arneaux het volgende:
[..]
Coole bus. Ik zit geregeld in een bus die bus van het jaar 2003 was. Waarom is me nog steeds een raadjes. Onlogische zitplaatsen, altijd kenkerwarm in die bussen en soms gaan deuren niet helemaal open.
Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:11 schreef Herr_Munk het volgende:
[..]
Als er maar twee bus fabrieken zijn en die komen om en om de jaren met één bus dan heb je die prijs zo verdiend lijkt me...
Tja helemaal zeker weten doe ik ook niet, maar goed laten we zeggen dat streekvervoerbussen 10 jaar meegaan. Het lijkt mij van de zotten dat er 15 bedrijven zijn die ieder jaar een nieuwe bus uit brengen is het niet? Overigens de enige busfabriek die ik ken heet van Hool geloof ik. ( dan heb ik het over streekvervoerbussen en niet over touringcars.)quote:Op maandag 31 juli 2006 01:14 schreef arneaux het volgende:
[..]
Is t zo dramatisch ja? Om eerlijk te zijn let ik daar allemaal niet zo heel veel op.
Nee, maar Amsterdam is behoorlijk reliëfrijk wat betreft het wegennet. Vooral de steile Schellingwouderbrug is een kwelling (vooral met de gelede bussen van dit type).quote:
Ik bedoel dat de bussen noodluiken hebben die door de chauffeur bediend kunnen worden in geval van ventilatie. Maar de directie van het GVB is te huiverig om dit hebbedingetje te gebruiken, terwijl andere OV-bedrijven een busvloot is die voor (bijna) 100% is uitgerust met elektrische noodluiken.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
Ja dat ook. Eigenlijk had een dissident van de toenmalige GVB-directie in 1997 de bestelling had moeten annuleren. Dan zat ik in een Duitser (Mercedes Citaro) of een Belg (Van Hool A(G)300). Beide bussen zijn degelijk opgebouwd en trekken ook veel sneller op dan het erfenis wat dhr. Testa het GVB had achtergelaten.quote:toch blijf ik zeggen dat het gewoon aan die kut-Amsterdammers zelf ligt.
Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's. Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik vraag me ook af wie dat bepaald.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:32 schreef Herr_Munk het volgende:
Des te meer redenen om aan "bus of the year" te twijfelen.
Whaaa, die dingen rijden echt als een dweilquote:
Welkom in 2006.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
Ons volledige buspark (35 stuks) bestaat op 3 mercedes conecto'squote:Op maandag 31 juli 2006 18:10 schreef freddygonzales het volgende:
In Utrecht rijden ze met nieuwe van Hool's. Mooie bussen en best wel comfortabel alleen als de airco kapot is het niet te harden. Ze zeggen dat een stadsbus 15 jaar "mee" moet gaan en niet 10 jaar.
Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe tramsquote:Op maandag 31 juli 2006 00:27 schreef Ofyles2 het volgende:
Reis ermee, maar doe het met sterke mate.
[afbeelding]
Bijwerkingen bussen op de lange termijn:Versnellingsbakken beginnen te haperen. De motor deugt niet: versnellingsbak hapert, accelereren duurt lang, motoren zijn zwak op heuvels en laten een zware dieseldamp achter als ze wegrijden. Deuren kunnen nauwelijks meer dicht. Als het regent, dan worden de bussen ook nat vanwege de slechte isolatie. Podesten van zittingen lijden aan ernstige corrosie. Noodluiken zijn niet elektrisch en gaan daarnaast ook zeer moeilijk open.
Dat de bussen als rijdende wrakken rijden, is ook te danken aan de directie, die ook bezuinigt op veiligheid. Kortom: directie en bussen opruimen.![]()
Holwerd is cool.quote:Op maandag 31 juli 2006 00:34 schreef Kluupkluup het volgende:
[afbeelding]
Dít zijn nog eens bussen.. Deze DAF die inmiddels in Cuba rijdt.. wil
nog steeds, per boot, naar Holwerd
sommige "zitplaatsen" kun je niet eens zo noemen, zo klein zijn de plaatsjes. En ook zo een onlogische indeling (natuurlijk omdat het lagevloertrams zijn, en de onderdelen ervan moeten worden weggewerkt).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 09:24 schreef DamzkoO het volgende:
[..]
Wat grappig, dit is de bus die ik altijd neem. Ze zitten overigens wel lekker in tegenstelling tot die nieuwe trams![]()
, maar dat is nu ook niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[afbeelding]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
"die dingen" reden volgens mij wel veel langer rond dan de huidige bussen, aangezien ze aan het uiterlijk te zien minimaal 25 jaar oud zijn en ik er in 1998 nog in heb gezeten (als lijndienst dus)quote:Op maandag 31 juli 2006 20:09 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Whaaa, die dingen rijden echt als een dweil![]()
Nope.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 20:50 schreef Frezer het volgende:
, maar dat is nu ook niet bepaald het toonbeeld van betrouwbaarheid..
Dat doen bussen in Eindhoven wel vaker; een Interliner heeft enkele jaren geleden het stationsgebouw van binnen willen bekijken, en een gewone stadsbus hobbelde eens een hellinkje af door een hek het drukste fietspad van de stad op.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:11 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nope.
Ik hoorde dat ze uit zichzelf gingen rijden, en dat ze daarom bijna een jaar uit de roulatie gehaald zijn.
Me pik word hard man!quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Nou, hij is grootquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
Wat is er leuk/mooi aan een bus?
Vervelend he, die mensen die andere interesses hebben dan jij.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
Busrukkertopic
Waarom hebben bussen in godsnaam Fanboys zoals die ofylus2, met zn schijtbustopics.
"Podesten van zittingen"
TS is zo'n kwijldebiel die voorin bij de chauffeur gaat zitten om met hem te praten over het mooie vak van buschauffeur en om te kankeren over bustypesAlle bussen zijn imho lelijke kuthokken
Wie vertelt mij nou eens het volgende: Wat is er leuk/mooi aan een bus?
Berkhof Ambassador 200 zoals ze hier rijden hebben electrische noodluiken. Die Engelse troep niet..quote:Op maandag 31 juli 2006 00:53 schreef Lucille het volgende:
Mogen noodluiken wel electrisch zijn eigenlijk? Kan me voorstellen dat in geval van nood electrische dingen niet goed werken.
Geef me nou eens antwoord: WAT is er interessant aan een bus? En WAT is er interessant aan om te dicussieren over het feit dat de podesten (quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:06 schreef Cassius het volgende:
[..]
Vervelend he, die mensen die andere interesses hebben dan jij.
Waarom kun je je daar geen voorstelling van maken? 't Is ook gewoon een voertuig-categorie waar mensen in geïnteresseerd kunnen zijn; in de techniek, in de bedrijven, of, desnoods, in de kwaliteit van de zittingenquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:26 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Geef me nou eens antwoord: WAT is er interessant aan een bus? En WAT is er interessant aan om te dicussieren over het feit dat de podesten () van de zittingen roest hebben?
Dus je weet mijn naam niet meer.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 11:39 schreef kikoooooo het volgende:
Busrukkertopic
Waarom hebben bussen in godsnaam Fanboys zoals die ofylus2, met zn schijtbustopics.
"Podesten van zittingen"
TS is zo'n kwijldebiel die voorin bij de chauffeur gaat zitten om met hem te praten over het mooie vak van buschauffeur en om te kankeren over bustypesAlle bussen zijn imho lelijke kuthokken
Wie vertelt mij nou eens het volgende: Wat is er leuk/mooi aan een bus?
Heb je ook de fantasie dat je je pielemuisje in de uitlaat van een bus doet? Het liefst een bus die snel optrektquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:44 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Dus je weet mijn naam niet meer.![]()
Maar goed, het gaat om het trekvermogen, de acceleratie en het comfort. Citaro's zijn op dit moment mijn favo, ook (dubbel)gelede bussen komen ook in mijn lijst voor.
Verder snap ik niet waarom iedereen iets vindt aan dubbeldeksbussen. Die passen echt met zeer veel moeite in enkele steden, je moet rekening houden met lage tunnels of laaghangende bovenleidingen van trams.
En PS: ik ben geen busrukker, maar bezeten door het OV. Dus ook de trein.
quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:56 schreef Koenz0r het volgende:
[..]
Heb je ook de fantasie dat je je pielemuisje in de uitlaat van een bus doet? Het liefst een bus die snel optrekt
Dat ding ken ik van de rit Eindhoven CS naar Eindhoven Airport. Ik sprak een tijdje geleden zo'n chauffeur en die hoorde ik alleen maar klagen dat die dingen constant kapot gaan.quote:Op maandag 31 juli 2006 01:01 schreef Cynix ® het volgende:
[ afbeelding ]
Hiero rijdt deze. Best een geil ding.
Die Mercedes Citaro's maken teveel lawaai.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:41 schreef j0rrit het volgende:
Deze bussen neem ik regelmatig, best fijn opzich.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O ze rijden nog wel?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 14:52 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Die Mercedes Citaro's maken teveel lawaai.Althans in Arriva trim..
Dit zijn de beste bussen:
Mercedes O408
[ afbeelding ]![]()
Ze rijden nog wel, alleen ze worden gewoon vernield en nauwelijks meer gerepareerd enzo. Heel veel donorstoelen, die niet kloppen met de rest van het interieur. Automaten die niet worden gerepareerdquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 20:26 schreef classpc het volgende:
[..]
O ze rijden nog wel?
Ik zie ze hier vrijwel nooit meer rijden/
Alleen nog van die engelse bussen. En soms een Volvo als verlengde.
Maar deze (O408) vind ik verreweg het meest comfortabel om mee te rijden.
Alleen jammer dat er geen armsteunen in zitten. Dan val je soms bijna uit je stoel bij een scherpe bocht.
Ja heel herkenbaar geluid. En altijd stinken naar Diesel. En zo'n vette blauwe walm altijd....quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn favoriete bussen (het geluid was echt geil).
Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 22:01 schreef kip_zonder-kop het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Mijn favoriete bussen (het geluid was echt geil). Die tram op de laatste foto mag van mij ook terugkomen.
Nooit gezien. In de stad rijden alleen Citaro's.. verder soms een Scania Omnilink, of een van de streekbussen..quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:17 schreef classpc het volgende:
[..]
Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?
Volgens mij was Rotterdam de laatste stad die met dit ype bussen reed, jammer genoeg zijn ze daar ook niet meer te bewonderen.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 00:17 schreef classpc het volgende:
[..]
Die onderste rijden voor zover ik weet in Groningen nog steeds in de stad toch?
Ik ben er dan ook al een tijdje niet meer geweest.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 01:06 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
Nooit gezien. In de stad rijden alleen Citaro's.. verder soms een Scania Omnilink, of een van de streekbussen..
Ja, uit de tijd dat er nog echte bussen gemaakt werden.Niet van die lelijke lagevloerslijken die omde haverklap met pech staan of in de brand vliegen, maar degelijke bussen die zonder problemen meer dan een miljoen kilometer reden.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |