abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 augustus 2006 @ 20:26:19 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_40395593
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dit soort kunst
Ja het ie geen Rientje Poortvliet.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_40395692
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 20:26 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ja het ie geen Rientje Poortvliet.

[afbeelding]

Het is van alles niet
pi_40397162
Van Lieshout doet toffe dingen. Stoere, ambachtelijke kunst.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:36:23 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_40397682
Ik heb meer bekeken.Vind het heel speciaal. Kan het niet plaatsen maar het boeit me wel.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 2 augustus 2006 @ 10:55:41 #105
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_40411889
joris luyendijk, geboortejaar is 1971. dan bestaat hij thans 34 of 35 jaar. of dat oud of jong is mag je zelf weten
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
pi_40413386
quote:
Op zondag 30 juli 2006 23:40 schreef Harry_Sack het volgende:
ik wil Zwagerman weer terug
  † In Memoriam † woensdag 2 augustus 2006 @ 21:11:28 #107
128220 Peter6000
pi_40430475
Hier de weblog van Joris van vandaag, morgen het laatste stukje

Joep van Lieshout moet je echt zien aanstaande zondag

Dat is wel raar aan een weblog: als de schrijver van een nieuw boek en de nieuwe presentator voor Zomergasten heb ik me de afgelopen zeven weken de tong rauw geluld tegen allerlei media, in de hoop dat ze over het programma en mijn boek zouden schrijven. Gratis publiciteit heet dat.
Maar in een weblog kan ik natuurlijk schrijven, en reclame maken, wat ik wil. Ik kan mijn boek niet langer mijn boek noemen maar iedere keer de titel noemen, en ik kan een heel verhaal houden over hoe geweldig Joep van Lieshout is, de Zomergast aanstaande zondag. Als ik dat doe, leest u precies hoe ik erover denk, in plaats van dat een journalist het uit mijn mond optekent, en er dan nog allerlei spitsvondige maar afleidende vragen doorheen strooit. Het zou dus eigenlijk veel beter werken als u geen interviews met mij las, maar het hier rechtstreeks vernam uit de mond van het paard, zoals de Engelsen zeggen.
En toch werkt het niet zo. Als mensen op weblogs hun eigen waren de hemel inprijzen, klik ik altijd meteen door, en de rest van de mensheid met mij. Heel gek. Dus heeft het echt geen zin om u nu hier te vertellen dat Joep van Lieshout een unieke Zomergast gaat worden. Hij kijkt al vijfentwintig jaar geen televisie, hij heeft een eigen Vrijstaat gesticht, hij weet alles van varkens slachten en poepseks, hij heeft een concentratiekamp ontworpen en nog veel meer. Als je ooit een avond echt iets wil ontdekken over beeldende kunst, zet dan zondag je DVD recorder aan of gekker nog: ga kijken.
Tijd voor een verrassende onthulling. U denkt nu natuurlijk: dat zegt die Luyendijk alleen maar omdat hij zo hoog mogelijke kijkcijfers wil. Maar daar denkt u verkeerd. De situatie is namelijk zo dat de kijkcijfers niet worden bepaald door wat u kijkt. De kijkcijfers worden bepaald door het zapgedrag van 1200 mensen met een kijkcijferkastje. ZIJ moeten kijken, en als zij alle 1200 kijken, dan heeft volgens de cijfers heel Nederland gekeken. Een bizar systeem waarvan niemand in Hilversum of de reclamewereld hardop wil zeggen hoe het werkt, en of het werkt. Maar om de kijkcijfers raad ik u dus niet aan te kijken, tenzij u zo'n kastje heeft. In dat geval kunt u contact met mij opnemen en kunnen we het eens worden over een passende vergoeding in ruil waarvoor u zondag het waarderingscijfer 10 geeft en drie uur keurig de buis aan laat staan op 3. Een zo'n kastje staat voor 10.000 kijkers (althans, 1200 maal 10.000 is 12 miljoen en zoveel mensen kunnen er kijken).
Yihaa, morgen voor het laatst en dan duik ik weer onder om zondag helemaal Zen weer boven water te komen.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/65708
  Trouwste user 2022 woensdag 2 augustus 2006 @ 21:29:53 #108
7889 tong80
Spleenheup
pi_40431154
Te gek iemand die al 25 jaar geen TV kijkt.

woensdag 2 augustus 2006 @ 21:53:20 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40432011
Dat van die varkens slachten en die poepseks is dan wel weer minder.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_40432133
Wat is er mis met varkens slachten?
pi_40432202
Zelfvoorzienendheid is een belangrijk thema is zijn kunst. Je moet dus zelf wel weten hoe je een varken slacht.

Eén van zijn kunstwerken bestaat uit een stelling met daarin allerlei producten van een zelf geslacht varken. Het varken is zoveel mogelijk verwerkt tot van alles en nog wat.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 augustus 2006 @ 22:08:38 #112
7889 tong80
Spleenheup
pi_40432633
Mooi dat ie een concentratiekamp heeft ontworpen. Die man heeft iig een positief wereldbeeld.

pi_40433190
Ondanks m'n kritiek op Joris, vind ik hem wel sympathiek overkomen in z'n verhaaltjes die ik hier lees. Alsof ie zelf ook heus wel weet dat ie nog heel erg moet groeien. Volgens mij istie beetje onzeker.
  † In Memoriam † donderdag 3 augustus 2006 @ 13:37:21 #114
128220 Peter6000
pi_40448646
Laatste Blog, goed stukje

Reflecties op de Dilemma’s van een Zomergastenpresentator oftewel: waar ben ik mee bezig?

En toen was het alweer donderdag, wat voor mij moeilijk los te zien is van het feit dat ik over drie dagen tegenover mijn nieuwe Zomergast zit en nog geen idee heb wie dat is. Geintje.
Dat had ik niet voorzien: ik zit nog bij te komen van de eerste uitzending en ik moet alweer in de touwen voor de tweede. Een enkele documentaire waar de nieuwe gast Joep van Lieshout een fragment uit heeft gekozen nog eens in zijn geheel bekijken, alle fragmenten nog een keer zien, biografische gegevens in mijn kop stampen, artikelen over hem herlezen, onderwerpen, invalshoeken en vragen bedenken die de kijker zouden kunnen boeien…
Dat is het eerste grote dilemma voor iedere Zomergastenpresentator: hoe bereid ik mij zo voor dat ik alles weet van mijn gast wat er te weten valt, en toch mijn nieuwsgierigheid behoud? Je moet je voorbereiden om te weten waarom een gast een fragment heeft gekozen, om te weten ‘waar de verhalen zitten’ en om geen missers te begaan die de gast uit zijn of haar evenwicht halen (hoewel voorbereiding nooit een garantie is; in de eerste uitzending noemde ik Jeltje van Nieuwenhoven’s overleden echtgenoot per ongeluk ‘ex-man’). Het gevaar van zo’n grondige voorbereiding is dat de uitzending een invuloefening wordt: dat je van je gast alleen nog dingen wil horen, in plaats van weten - want je weet alles al. In dat opzicht is Joep van Lieshout een droomgast want er is nog relatief weinig bekend over zijn achtergrond, en hij heeft zich er al helemaal weinig over uitgesproken.
Het tweede grote dilemma van iedere Zomergastenpresentator is: hoe houd ik de boel spannend? Volgens de Wetten van de Televisie had Zomergasten allang verboden moeten zijn: drie uur lang twee mensen tegenover laten zitten praten, terwijl je als presentator niet de lijnen kan uitzetten want je gast heeft de fragmenten uitgekozen, en daarmee de gesprekonderwerpen. Hoe breng je daarin samenhang en daarmee spanning?
Een oplossing is om vooraf een interpretatie van de gast te bedenken, en die interpretatie als het ware drie uur te testen op die gast. Bijvoorbeeld: de vroege dood van je oudere broer betekende dat je al vroeg werd geconfronteerd met de vergankelijkheid der dingen en daarom word je zo ontroerd door deze film. Voordeel van deze benadering is dat je een fantastische rode lijn hebt waar je steeds naar kunt terugkeren. Het nadeel van deze benadering wordt duidelijk wanneer de gast die interpretatie niet accepteert, en zich daar drie uur onder vandaan gaat wurmen. ‘Nee ik heb dat fragment van die pinguins niet gekozen omdat ik een onmenselijk strenge calvinistische opvoeding heb gekregen. Sterker nog, die opvoeding viel reuze mee.’ Daar zit je dan als presentator.
Mijn benadering is om geen meta-interpretatie te bedenken. De reden is dat ik daarvoor te jong en simpel van geest voor ben, dat ik er zeer waarschijnlijk naast zou zitten en dat ik denk dat maar weinig mensen goed reageren als ze op tv worden gepsychoanalyseerd. Ikzelf zou als gast in ieder geval, hoe waar de interpretatie door de presentator van mij ook mocht zijn, deze altijd drie uur lang weerspreken en negeren. Zoals ieder mens ben ik namelijk U-NIEK. Alsmede BIJ-ZON-DER en het kan toch niet dat iemand anders mij op basis van een paar knipsels en interviews uit het verleden zomaar zou snappen? Hierbij komt nog dat niet alle kijkers Zomergasten in zijn geheel volgen, integendeel, en het moet mogelijk zijn om midden in een uitzending te vallen zonder steeds te denken: heb ik iets gemist over een broer ofzo?
Wat ik daarom probeer te doen is te zappen door iemands leven en fragmentenkeuze, meer een mozaiek dan een boog te bouwen, en ruimte te laten. Zo ontloop je de bovengenoemde valkuilen, maar de zwakte van die benadering is natuurlijk wel dat als de gast de ruimte niet zou vullen, je een vrij matte uitzending hebt. Maar goed, dan nog kom je iets te weten over de Zomergast, namelijk dat deze de ruimte heeft gevuld zoals die heeft gedaan. Nog een nadeel: zonder een meta-interpretatie kun je niet bekvechten met je gast en heb je geen duel en sommige mensen vinden dat saai en tam. Anderen zijn juist blij dat twee mensen op tv elkaar nu eens niet in de haren zitten en vliegen afvangen waardoor je, heel gek, erachter kunt komen wie de gast zelf denkt dat hij of zij is. Voor hen die het onschatbare boek De Aap in Ons van Frans de Waal hebben gelezen: het bekvechten is leuk voor chimpansee-mensen, mijn benadering is meer die van de bonobo.
Ach ja, en morgen verzin ik weer een hele nieuwe verklaring voor mijn gepruts, zes zondagavonden om negen uur op Nederland 3. Dank voor uw aandacht, dit weblog was leuk om te doen. En dan ga ik nu weer naar een fragment vol piemels kijken.

http://www.volkskrantblog.nl/bericht/65775
  Trouwste user 2022 donderdag 3 augustus 2006 @ 17:40:35 #115
7889 tong80
Spleenheup
pi_40456632
Als ie schrijft heeft ie wel humor. Dat heb ik zondag niet kunnen ontdekken.

pi_40464042
Dat zeg ik - ik mag die Joris best wel als persoon (voor zover ik die ken uit de stukjes), als presentator alleen wat minder. Toch ga k zondag wel kijken weer.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 22:09:16 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_40464055
sow wat was die gast slecht zeg!

ik hoop dat zijn volgende 'interview' beter is. damn wat een plaatsvervangende schaamte zeg! echt uren tenenkrommend. niet relaxed om naar te kijken. zeker niet.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  zondag 6 augustus 2006 @ 15:59:32 #118
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_40543561
zin in

maar eerst nog eventjes in de zon; dutten, lezen, plaatjes kijken en op tijd wentelen...
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  zondag 6 augustus 2006 @ 16:08:39 #119
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_40543868
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 22:08 schreef tong80 het volgende:
Mooi dat ie een concentratiekamp heeft ontworpen. Die man heeft iig een positief wereldbeeld.
Dat heeft hij toch niet? Ik was in de veronderstelling dat hij een callcenter heeft ontworpen dat iets weg heeft van een concentratiekamp.
pi_40543890
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 22:09 schreef zoalshetis het volgende:
sow wat was die gast slecht zeg!

ik hoop dat zijn volgende 'interview' beter is. damn wat een plaatsvervangende schaamte zeg! echt uren tenenkrommend. niet relaxed om naar te kijken. zeker niet.
Inderdaad, die vragen die hij stelt
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:17:49 #121
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40545790
ik ben benieuwd wt het weer wordt.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 6 augustus 2006 @ 17:22:10 #122
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40545890
quote:
Op maandag 31 juli 2006 14:04 schreef the_disheaver het volgende:
zit nu ook te uitzendinggemist'eren, gister enkel de laastste 20 minuten kunnen zien ofzo.
waar staat het onder? Ik kan hem niet vinden..
En die van 2005, wil de uitzending van Dijkgraaf wel eens terug zien.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  Trouwste user 2022 zondag 6 augustus 2006 @ 17:24:12 #123
7889 tong80
Spleenheup
pi_40545940
Ben benieuwd wat het wordt vanavond.De gast lijkt me wel interessant.

zondag 6 augustus 2006 @ 18:03:27 #124
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_40547002
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:40 schreef tong80 het volgende:
Als ie schrijft heeft ie wel humor. Dat heb ik zondag niet kunnen ontdekken.

daar houdt Jeltje niet van, van humor
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 6 augustus 2006 @ 18:26:44 #125
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_40547566
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 17:24 schreef tong80 het volgende:
Ben benieuwd wat het wordt vanavond.De gast lijkt me wel interessant.

Mij ook.
Ben alleen bang dat het qua beeldmateriaal wat gaat tegenvallen met een gast die al 25 jaar geen TV meer kijkt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')