abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40323153

Ik heb zojuist muffins gemaakt om mee te nemen naar het werk, voor iedereen. Maar dus niet, want ik heb eEn héél groot probleem.
De muffins blijven aan de bakjes hangen, niet een beetje, dat is normaal, maar echt goed hangen. Ik kan ze er niet uit halen, als ik dat doe, blijft de helft van de muffin aan het bakje kleven. Ik moet de andere helft er dan uit halen met een lepeltje of het bakje binnenstebuiten keren, dan kan ik iets meer dan de helft er van af eten. Voor de rest zijn ze heerlijk, luchtig, gaar, gewoon goed!! Maar dit gebeurt me vaker, en ik weet niet waar het aan ligt. Ik gebruik bijna altijd dezelfde basisingredienten en meestal kan ik gewoon die bakjes eraf trekken, dan blijven de buitenste kruimels aan de bakjes hangen, maar dat hoort zo, maar dit......
PLEASE HELP ME!!!!!!!!!
Je bent nooit te oud om te leren....toch?
  zondag 30 juli 2006 @ 15:10:00 #2
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40323169
wat voor bakjes heb je dan?
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:11:17 #3
22851 Erosjuhhh
Blijven dromen schatjuh
pi_40323193
bakjes in boteren voortaan? of beetje bloemen
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren
pi_40323262
gewoon papieren bakjes. Maar ik zal proberen met wat bloem, bedankt voor zo'n snel antwoord.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:15:33 #5
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40323276
of een beetje vloeibare boter dus
Miauw
Op dinsdag 21 juni 2011 21:42 schreef Jajong het volgende: I stand corrected; ik zou nooit vreemdgaan, behalve als mijn vriendin zo dom zou zijn als Lips.
pi_40323303
er zit boter in het beslag en in de vulling. Is dat niet al genoeg? Er zit trouwens ook wat olie in.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:18:20 #7
151178 Ovidius
Goh Bassie.
pi_40323335
OH KUT!! Omg, je hele dag verpessttt!! !! De muffins zijn kapot, omfg!! !!! NEE!! DIT IS TE VEEL VOOR EEN MENS. !!!
L'imagination au pouvoir!
  zondag 30 juli 2006 @ 15:19:24 #8
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40323359
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:16 schreef sieske het volgende:
er zit boter in het beslag en in de vulling. Is dat niet al genoeg? Er zit trouwens ook wat olie in.
Je vet een cakeblik of een taartvorm toch ook in ondanks dat er boter in de cake / taart gaat
Miauw
pi_40323456
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:18 schreef Ovidius het volgende:
OH KUT!! Omg, je hele dag verpessttt!! !! De muffins zijn kapot, omfg!! !!! NEE!! DIT IS TE VEEL VOOR EEN MENS. !!!
Nou, je hoeft niet zo dom te doen hoor. Ik ben gewoon gek van muffins, meestal lukken ze, deze zijn heerlijk en ze zijn mislukt. Mijn dag is niet kapot, ik wil alleen grag weten waarom ze mislukt zijn, dat is al vaker gebeurt en ik weet niet waarom dus ik dacht met mijn stomme kop: ik vraag het eens op fokforum, misschien weet iemand dat. Maar ik had moeten weten dat ik de enige TER WERELD ben die MUFFINS maakt. Stom, stom ,stom..................
pi_40323477
ik zal eens proberen ze extra in te vetten en er wat bloem in te doen, misschien help dat.
pi_40323984
Soory dat ik ik zo dramatisch reageer, maar zoals ikal schreef, ik maak graag zelf muffins, brownies en ander gebak. Ik doe dat best veel en vaak en heel vaak gooi ik de eindprodukten weg omdat ze niet helemaal goed zijn, zoals nu dus. Ik dacht, dat vraag ik even voordat ik het weer probeer en ik krijg weer dit eindprodukt.
Er hoeft dus niemand een ambulance te bellen, kan wel. Dan kunnen ze mijn muffins proberen als ze hier zijn.
  zondag 30 juli 2006 @ 15:47:26 #12
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40324056
Wat je ook kan gebruiken ipv die bakjes is van die papieren bakjes. in elke supermarkt verkrijgbaar bij de bakmiddelen en die hoef je niet van te voren in te vetten
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 30 juli 2006 @ 15:49:49 #13
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40324115
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:14 schreef sieske het volgende:
gewoon papieren bakjes. Maar ik zal proberen met wat bloem, bedankt voor zo'n snel antwoord.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:47 schreef Mickeys het volgende:
Wat je ook kan gebruiken ipv die bakjes is van die papieren bakjes. in elke supermarkt verkrijgbaar bij de bakmiddelen en die hoef je niet van te voren in te vetten
Miauw
  zondag 30 juli 2006 @ 15:53:37 #14
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40324213
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:49 schreef Lips het volgende:

[..]

[..]

Proest... zat ik net die post over het hoofd te zien, maar goed... dan nog mogen die niet plakken of ze/hij heeft goedkoop merk gekocht... niet gezien of dat ergens nog stond dus als ik wederom er over heen gelezen heb... sowly
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  zondag 30 juli 2006 @ 15:54:39 #15
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40324236
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:53 schreef Mickeys het volgende:

[..]

Proest... zat ik net die post over het hoofd te zien, maar goed... dan nog mogen die niet plakken of ze/hij heeft goedkoop merk gekocht... niet gezien of dat ergens nog stond dus als ik wederom er over heen gelezen heb... sowly
Het was ook maar een klein regeltje
Maar mijn ervaring is toch dat die dingen vaak wel neigen te plakken. Voor de zekerheid beetje boter of bloem kan iig nooit kwaad!
Miauw
  zondag 30 juli 2006 @ 15:55:42 #16
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40324257
ow trouwens.. zijn er niet van die bakplastic dingen tegenwoordig bij de blokker die speciaal voor muffins zijn? misschien werken die beter
  zondag 30 juli 2006 @ 15:56:52 #17
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40324291
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:55 schreef Mickeys het volgende:
ow trouwens.. zijn er niet van die bakplastic dingen tegenwoordig bij de blokker die speciaal voor muffins zijn? misschien werken die beter
ja je hebt tegenwoordig ook veel van die sileconendingen (of hoe je dat ook schrijft). Maar TS schreef dat ze ze op het werk uit wou delen (wat leuk trouwens!) dus dan is zo'n papiertje erom wel prettiger.
Miauw
pi_40324328
Ik snap wel dat iemand anders mijn HELP!!! niet serieus vindt, maar voor mij is het dat wel, gewoon omdat me dat iedere keer weer ingredienten kost. Ik wil niet weten wat ik al aan eieren, meel, melk. chocola, noten enz. heb weggeooid de afgelopen twee jaar. (niet alleen muffins, ook cakes, brownies, en allerlei ander zoet gebak). Maar ik vind het wel leuk dat ik al zo snel allemaal reacties krijg, ook al heeft niet alles te maken met mijn vraag.
pi_40324330
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:14 schreef sieske het volgende:
Waarom laat je die bakjes er niet gewoon omheen zitten? Dan mogen je collega's het er allemaal zelf aftrekken
...nothing happens until you make it happen...
  zondag 30 juli 2006 @ 16:00:36 #20
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40324369
quote:
Op zondag 30 juli 2006 15:58 schreef menininha het volgende:

[..]

Waarom laat je die bakjes er niet gewoon omheen zitten? Dan mogen je collega's het er allemaal zelf aftrekken
Lol, is het meteen verkapte bezigheidstherapie Kijken hoe geduldig ze zijn...
Miauw
pi_40324512
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:00 schreef Lips het volgende:

[..]

idd, scheelt de TS weer frustraties.
...nothing happens until you make it happen...
pi_40324859
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:00 schreef Lips het volgende:

[..]

\

Was ik ook van plan, om ze te laten zitten natuurlijk, maar het is niet zo leuk om muffins uit te delen, die helemaal vast blijven zitten zodat je er stukjes uit moet peuteren. Wel een leuk idee om te kijken hoe geduldig ze zijn . Nie erg geduldig trouwens, die collega's van mij, dus die muffins eindigen vast in de prullenbak....
  zondag 30 juli 2006 @ 16:29:06 #23
81882 Lips
Een vrouwtje
pi_40325118
quote:
Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef sieske het volgende:

[..]

\

Was ik ook van plan, om ze te laten zitten natuurlijk, maar het is niet zo leuk om muffins uit te delen, die helemaal vast blijven zitten zodat je er stukjes uit moet peuteren. Wel een leuk idee om te kijken hoe geduldig ze zijn . Nie erg geduldig trouwens, die collega's van mij, dus die muffins eindigen vast in de prullenbak....
Zijn ze zo ondankbaar tegenover een collega die zich al een halve zondag bezighoudt met iets lekkers voor d'r collega's?? Dan zijn ze die muffins niet waard! (Breng ze maar hierheen (die muffins he))
Miauw
pi_40330645
sorry, ik breng ze wel naar m'n tante. Die zal het wel waarderen,ze eet graag baklava en graag muffins. Dit zijn baklavamuffins, dus....
Ik heb er trouwens al vier op, zo lekker zijn ze!! Mijn collega's hebben dus dikke pech, maar ja, morgen ofzo probeer ik het opnieuw. (en dan neem ik ze dan wel mee)
  zondag 30 juli 2006 @ 21:55:37 #25
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40334458
TT verduidelijkt en topic opgeruimd.

Party on
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 30 juli 2006 @ 22:14:19 #26
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40335134
quote:
Op zondag 30 juli 2006 14:56 schreef sieske het volgende:

[..]

Hallo,

dit is een heel ander onderwerp, ik weet het, maar ik heb een vraag en ik hoop dat die snel beantwoord wordt. Pietverdriet weet veel van koken, dus hij kan me misschien helpen, misschien iemand anders ook wel.
Ik heb zojuist muffins gemaakt, baklavamuffins, ze zijn heerlijk!! Lekker luchtig, zoete vulling, geweldig recept van Nigella Lawson.
Ik heb ze al vaker gemaakt, maar ze blijven heel erg aan de bakjes hangen . Niet gewoon een beetje, dat is normaal. Normaal kun je ze er gewoon uit halen, papieren bakjes heb ik gebruikt, maar bij deze absoluut niet. Je moet het binnenste er met een lepeltje uitlepelen en de rest weggooien. Ik heb dat vaker bij muffins, niet altijd dus ik weet niet waar dat aan ligt. Misschien komt dat door het gebruik van olie of misschien is de oven niet heet genoeg, ze zijn wel gaar dus dat denk ik niet, maar ik weet het echt niet .
Het is echt erg, een halve muffin kan ik per muffin weggooien. Ik heb er zojuist weer 12 gemaakt om mee te nemen naar het werk, maar niet dus. Zo kan ik ze niet meenemen, als je toch de helft weg kunt gooien omdat ze aan de bakjes blijven zitten en de rest er vanaf moet eten ofzo.
quote:
Op zondag 30 juli 2006 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog nooit muffins gebakken, eigenlijk, vind ze niet echt lekker.
Waarom gebruik je niet van die papieren vormpjes die je in de metalen vorm doet, zoals ook alle koopmuffins met een papieren cup worden verkocht-..
Verder zou ik een teflon/antiaanbak vorm gebruiken en die inboteren en bloemen.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40337268
Ik zou de bakjes goed invetten en inderdaad bestrooien met wat bloem. Toch een kwestie van proberen...
Succes!
  zondag 30 juli 2006 @ 23:12:58 #28
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40337352
zeg, ik ben benieuwd naar dat recept van die baklava muffins..

en inderdaad, probeer volgende keer eens in de muffin vorm zo een papieren bakje te doen, lijkt me dat dat geen kwaad kan en moet helpen..?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40391498
het recept van is van nigella lawson, dus alle credits gaan naar haar (en mij voor het geven van het recept)

Voor de vulling:
100 g gehakte walnoten
75 g rietsuiker
1 1/2 tl kaneel
45 g gesmolten boter( blue band culinesse ofzo)

voor de muffins:
210 g bloem
2 tl bakpoeder
1/2 tl dubbelkoolzure soda (of neem extra bakpoeder als je dit niet hebt)
75 g suiker
1 groot ei of 2 kleine
45 g gesmolten boter (zie boven)
2,5 dl karnemelk (of 1,75 dl yoghurt en 0,75 dl melk)
muffinplaat

voor de afwerking:
1,25 dl vloeibare honing
-------------------------------------------
Verwarm de oven op 200C, gasovenstand 6.
Meng in een kommetje alle ingrediënten voor de vulling.
Voor de muffins: meng in een grote kom de bloem, bakpoeder, dubbelkoolzure soda (als je die hebt) en de suiker. Klop in een wijde maatbeker het ei, de gesmolten boter en de karnemelk (of yoghurt en melk) door elkaar. Maak een kuiltje in de droge ingrediënten, giet daarin de natte en meng LUCHTIG. Niet glad maken dit mensel, anders worden de muffins vast en zwaar, het beslag moet klonterig zijn. Alles wat meer is dan een lichte hand, levert zware en compacte muffins op. Vul de muffinbakjes voor een derde, doe er nauwelijks een eetlepel van de vulling bij en dek die af met nog wat muffinbeslag. De bakjes moeten niet te vol gevuld zijn, anders stroomt het over in de oven.
Bak de muffins 15 tot 20 minuten, dan moeten ze goudbruin en gaar zijn. Zet de muffins, nog steeds in hun papieren bakjes, op een rooster en besprenkel ze met honing. Waarschijnlijk vind je het makkelijk om de honing eerst even te verwarmen.
--------------------------------

Mijn papieren bakjes kleven nog steeds ONTZETTEND, misschien heb jij hier geen last van. Ik heb ze nu gemaakt in een siliconen bakvorm, dit ging goed. Ik heb geprobeerd de bakjes in te smeren met boter, maar het eindresultaat was ontzettend vette handen als je die bakjes vasthebt en dat kan ook niet echt de bedoeling zijn.

Smakelijk.
pi_40396476
Klinkt goed, ga ik ook eens uitproberen...
  zondag 13 augustus 2006 @ 16:01:11 #31
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_40766145
klinkt heel erg lekker! ga i kzeker weten binnenkort eens proberen
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')