Je vet een cakeblik of een taartvorm toch ook in ondanks dat er boter in de cake / taart gaatquote:Op zondag 30 juli 2006 15:16 schreef sieske het volgende:
er zit boter in het beslag en in de vulling. Is dat niet al genoeg? Er zit trouwens ook wat olie in.
Nou, je hoeft niet zo dom te doen hoor. Ik ben gewoon gek van muffins, meestal lukken ze, deze zijn heerlijk en ze zijn mislukt. Mijn dag is niet kapot, ik wil alleen grag weten waarom ze mislukt zijn, dat is al vaker gebeurt en ik weet niet waarom dus ik dacht met mijn stomme kop: ik vraag het eens op fokforum, misschien weet iemand dat. Maar ik had moeten weten dat ik de enige TER WERELD ben die MUFFINS maakt. Stom, stom ,stom..................quote:Op zondag 30 juli 2006 15:18 schreef Ovidius het volgende:
OH KUT!! Omg, je hele dag verpessttt!!!! De muffins zijn kapot, omfg!!
!!! NEE!! DIT IS TE VEEL VOOR EEN MENS.
!!!
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:14 schreef sieske het volgende:
gewoon papieren bakjes. Maar ik zal proberen met wat bloem, bedankt voor zo'n snel antwoord.
quote:Op zondag 30 juli 2006 15:47 schreef Mickeys het volgende:
Wat je ook kan gebruiken ipv die bakjes is van die papieren bakjes. in elke supermarkt verkrijgbaar bij de bakmiddelen en die hoef je niet van te voren in te vetten
Proest... zat ik net die post over het hoofd te zien, maar goed... dan nog mogen die niet plakken of ze/hij heeft goedkoop merk gekocht... niet gezien of dat ergens nog stond dus als ik wederom er over heen gelezen heb... sowlyquote:
Het was ook maar een klein regeltjequote:Op zondag 30 juli 2006 15:53 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Proest... zat ik net die post over het hoofd te zien, maar goed... dan nog mogen die niet plakken of ze/hij heeft goedkoop merk gekocht... niet gezien of dat ergens nog stond dus als ik wederom er over heen gelezen heb... sowly
ja je hebt tegenwoordig ook veel van die sileconendingen (of hoe je dat ook schrijft). Maar TS schreef dat ze ze op het werk uit wou delen (wat leuk trouwens!) dus dan is zo'n papiertje erom wel prettiger.quote:Op zondag 30 juli 2006 15:55 schreef Mickeys het volgende:
ow trouwens.. zijn er niet van die bakplastic dingen tegenwoordig bij de blokker die speciaal voor muffins zijn? misschien werken die beter
Waarom laat je die bakjes er niet gewoon omheen zitten? Dan mogen je collega's het er allemaal zelf aftrekkenquote:Op zondag 30 juli 2006 15:14 schreef sieske het volgende:
gewoon papieren bakjes. Maar ik zal proberen met wat bloem, bedankt voor zo'n snel antwoord.
Lol, is het meteen verkapte bezigheidstherapiequote:Op zondag 30 juli 2006 15:58 schreef menininha het volgende:
[..]
Waarom laat je die bakjes er niet gewoon omheen zitten? Dan mogen je collega's het er allemaal zelf aftrekken
idd, scheelt de TS weer frustraties.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:00 schreef Lips het volgende:
[..]
Lol, is het meteen verkapte bezigheidstherapieKijken hoe geduldig ze zijn...
\quote:Op zondag 30 juli 2006 16:00 schreef Lips het volgende:
[..]
Lol, is het meteen verkapte bezigheidstherapieKijken hoe geduldig ze zijn...
Zijn ze zo ondankbaar tegenover een collega die zich al een halve zondag bezighoudt met iets lekkers voor d'r collega's?? Dan zijn ze die muffins niet waard! (Breng ze maar hierheenquote:Op zondag 30 juli 2006 16:18 schreef sieske het volgende:
[..]
\
Was ik ook van plan, om ze te laten zitten natuurlijk, maar het is niet zo leuk om muffins uit te delen, die helemaal vast blijven zitten zodat je er stukjes uit moet peuteren. Wel een leuk idee om te kijken hoe geduldig ze zijn. Nie erg geduldig trouwens, die collega's van mij, dus die muffins eindigen vast in de prullenbak....
![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 14:56 schreef sieske het volgende:
[..]
Hallo,
![]()
![]()
![]()
![]()
dit is een heel ander onderwerp, ik weet het, maar ik heb een vraag en ik hoop dat die snel beantwoord wordt. Pietverdriet weet veel van koken, dus hij kan me misschien helpen, misschien iemand anders ook wel.
Ik heb zojuist muffins gemaakt, baklavamuffins, ze zijn heerlijk!! Lekker luchtig, zoete vulling, geweldig recept van Nigella Lawson.
Ik heb ze al vaker gemaakt, maar ze blijven heel erg aan de bakjes hangen. Niet gewoon een beetje, dat is normaal. Normaal kun je ze er gewoon uit halen, papieren bakjes heb ik gebruikt, maar bij deze absoluut niet. Je moet het binnenste er met een lepeltje uitlepelen en de rest weggooien. Ik heb dat vaker bij muffins, niet altijd dus ik weet niet waar dat aan ligt. Misschien komt dat door het gebruik van olie of misschien is de oven niet heet genoeg, ze zijn wel gaar dus dat denk ik niet, maar ik weet het echt niet
.
Het is echt erg, een halve muffin kan ik per muffin weggooien. Ik heb er zojuist weer 12 gemaakt om mee te nemen naar het werk, maar niet dus. Zo kan ik ze niet meenemen, als je toch de helft weg kunt gooien omdat ze aan de bakjes blijven zitten en de rest er vanaf moet eten ofzo.![]()
quote:Op zondag 30 juli 2006 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Heb nog nooit muffins gebakken, eigenlijk, vind ze niet echt lekker.
Waarom gebruik je niet van die papieren vormpjes die je in de metalen vorm doet, zoals ook alle koopmuffins met een papieren cup worden verkocht-..
Verder zou ik een teflon/antiaanbak vorm gebruiken en die inboteren en bloemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |