abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40318734
Ik heb weinig verstand van juridische zaken, maar is het niet mogelijk de bio-industrie voor de rechter te slepen? De dieren worden namelijk mishandeld, en dat is naar mijn weten verboden. Is dit al eens geprobeerd? En zo niet, waarom niet?
pi_40318755
Give it a try!
...nothing happens until you make it happen...
pi_40318888
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef menininha het volgende:
Give it a try!
Gimme the money to do it
  zondag 30 juli 2006 @ 12:29:59 #4
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_40318990
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef yootje het volgende:
De dieren worden namelijk mishandeld, en dat is naar mijn weten verboden.
Waaruit blijkt dat dieren worden mishandeld?
pi_40319071
Wie wou je dan precies voor de rechter slepen? Er bestaat geen 'de bio-industrie'. Overigens valt het met die mishandeling reuze mee, laat je niet teveel bedotten door de propaganda van Wakker Dier en consorten, maar kijk liever naar een meer onafhankelijke informatiebron, zoals bijvoorbeeld Keuringsdienst van Waarde (TV-programma).
pi_40319125
Het beste protest is om geen vlees meer te kopen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_40319146
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:26 schreef yootje het volgende:

[..]

Gimme the money to do it
that's where we have a problem
...nothing happens until you make it happen...
pi_40319306
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:32 schreef Isegrim het volgende:
Wie wou je dan precies voor de rechter slepen? Er bestaat geen 'de bio-industrie'. Overigens valt het met die mishandeling reuze mee, laat je niet teveel bedotten door de propaganda van Wakker Dier en consorten, maar kijk liever naar een meer onafhankelijke informatiebron, zoals bijvoorbeeld Keuringsdienst van Waarde (TV-programma).
Hoezo is Wakker Dier propaganda? Het is een feit dat de snavels van kippen worden afgeknipt in de bio-industrie, het is een feit dat ze vaak doodgaan voordat ze naar de slacht gaan, het is een feit dat ook veel andere dieren worden vetgemest.

En met de bio-industrie bedoel ik natuurlijk niet alle boerderijen tegelijk, dat is inderdaad nogal onmogelijk. Maar eerst een proefproces (of eerdere) tegen een boerderij.
pi_40319342
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:33 schreef longinus het volgende:
Het beste protest is om geen vlees meer te kopen.
Ik ben niet tegen het doden van dieren, zolang dit humaan gebeurd. Daarom probeer ik zoveel mogelijk biologisch vlees en eieren te kopen (althans, mijn ouders), en niet al teveel vlees te eten (vanwege het milieu).
pi_40319347
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:34 schreef jimjim1983 het volgende:
vlees
Bedankt voor je constructieve bijdrage.
pi_40319402
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:39 schreef yootje het volgende:

[..]

Hoezo is Wakker Dier propaganda? Het is een feit dat de snavels van kippen worden afgeknipt in de bio-industrie,
Het is kiezen tussen dat en elkaar doodpikken. In de biologische kippenhouderij is kannibalisme een enorm probleem omdat daar de snavels niet mogen worden gekapt.
quote:
het is een feit dat ze vaak doodgaan voordat ze naar de slacht gaan,
Ja, vast. Een dood beest brengt niks op, dus een verkoper zal heus wel zorgen dat een dier levend bij de slachter aankomt.
quote:
het is een feit dat ook veel andere dieren worden vetgemest.
Ja, what's your point? Ben je tegen de bio-industrie of tegen het vetmesten en eten van dieren? In de biologische veehouderij worden dieren evengoed vetgemest, zij het wat langzamer.
pi_40319908
Even juridisch: je kunt bij de politie aangifte doen van dierenmishandeling. Je moet dan wel de boerderijen met naam en toenaam noemen en bovendien zelf hebben waargenomen dat er dieren mishandeld worden, en hoe.

Daarna zal de politie de zaak gaan onderzoeken.

Een dier is echter geen rechtssubject en daarom kun je niet namens een dier (of namens meerdere dieren) stopzetting van de mishandeling en/of bevrijding uit de boerderij vorderen bij de burgelrijke rechter.

pi_40320070
En ja, wat is mishandeling?

Dat bij scharreleieren de snavels afgeknipt worden? Misschien wel, maar de weerlegging van die bedrijven is simpel: het zou voor nog meer mishandeling zorgen als die dieren op een kluitje met snavel elkaar kunnen doodprikken.

Via de rechter is het moeilijk, dan zal eerst de (eu) wetgeving verscherpt moeten worden (lees: verduidelijken, en minder gaten vertonen).

Via de consument/mkb is meer te halen. En sneller, kijk maar naar de legbatterijen die in geen enkele supermarkt verkocht wordt. Terwijl volgens de wetgeving dit pas in 2010 (of 12) verboden zal worden. Helaas is in veel producten nog wel legeieren verwerkt.

Maar door goede promotie om bedrijven maatschappelijk verantwoord te laten ondernemen haal je eerder resultaat. En dan niet met zulke foto's van wakker dier...
pi_40320237
quote:
Op zondag 30 juli 2006 12:43 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Het is kiezen tussen dat en elkaar doodpikken. In de biologische kippenhouderij is kannibalisme een enorm probleem omdat daar de snavels niet mogen worden gekapt.
Mag ik daarvan dan een bron hebben? Wakker Dier beweert namelijk het tegenovergestelde:Bij kippen die in een kooitje zitten blijft het niet bij veren pikken, maar is er juist veel kannibalisme.
quote:
[..]

Ja, vast. Een dood beest brengt niks op, dus een verkoper zal heus wel zorgen dat een dier levend bij de slachter aankomt.
Kosten/baten analyse: Als ik m'n kippen slecht behandel, gaan zoveel kippen dood, maar hoef ik zoveel minder te betalen, als ik mijn kippen goed behandel gaan minder kippen dood, maar moet ik meer betalen. En dat kan dan wle eens in het nadeel zijn van kippen.
quote:
[..]

Ja, what's your point? Ben je tegen de bio-industrie of tegen het vetmesten en eten van dieren? In de biologische veehouderij worden dieren evengoed vetgemest, zij het wat langzamer.
Ik denk toch niet dat een dier uit de bio-industrie evenveel als een dier uit de biologische industrie wordt vetgemest.

Ik heb zojuist de aflevering van Keuringsdienst van Waarde gezien, en ik ben echt niet ervan overtuigd dat de kooi-kippen goed worden behandeld.
pi_40320334
Nee biologisch vermoorden van dieren is wenselijk in dat geval. Ik eet vlees, maar ik ben dan ook niet hypocriet door te zeggen: 'biologisch vlees mag wel'. Net een vegetariër die wel vis eet.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_40320547
Kuhippie, ga buiten spelen!
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_40321120
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:12 schreef yootje het volgende:

[..]

Mag ik daarvan dan een bron hebben? Wakker Dier beweert namelijk het tegenovergestelde:Bij kippen die in een kooitje zitten blijft het niet bij veren pikken, maar is er juist veel kannibalisme.
Alleen kippen in gevangenschap doen aan 'verenpikken'. Ze pikken naar soortgenoten; trekken veren uit en raken echt op dreef wanneer ze een wondje zien. Dan kan het pikgedrag ontaarden in kannibalisme. Bij biologische boeren die de snavels van hun kippen niet kappen, legt gemiddeld één op de acht leghennen voortijdig het loodje. Vooral als gevolg van verenpikken.

De bron is http://www.animalfreedom.org/paginas/column/verenpikken.html , oftewel een dierenrechtenorganisatie!
quote:
Kosten/baten analyse: Als ik m'n kippen slecht behandel, gaan zoveel kippen dood, maar hoef ik zoveel minder te betalen, als ik mijn kippen goed behandel gaan minder kippen dood, maar moet ik meer betalen. En dat kan dan wle eens in het nadeel zijn van kippen.
Ik snap je logica niet helemaal hier hoor. Een dode kip brengt niets op. Sterker nog, je moet geld betalen aan de kadaverdienst om ze op te halen. Dus wat beweer je nou precies?
quote:
Ik denk toch niet dat een dier uit de bio-industrie evenveel als een dier uit de biologische industrie wordt vetgemest.
Daar mag je dan ook even een bron van geven. 'Ik denk' vind ik niet zo'n overtuigende stelling.
quote:
Ik heb zojuist de aflevering van Keuringsdienst van Waarde gezien, en ik ben echt niet ervan overtuigd dat de kooi-kippen goed worden behandeld.
Ik wel.

Ik ben overigens 15 jaar vegetariër geweest, misschien dat dat bijdraagt aan mijn geloofwaardigheid.
  zondag 30 juli 2006 @ 13:56:17 #19
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_40321306
ga eens in het buitenland kijken.. Alle dieren hebben het hier perfect vegeleken met 90% van de rest van de wereld. Je bent een zeikerd
  zondag 30 juli 2006 @ 13:56:56 #20
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40321327
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:12 schreef yootje het volgende:

[..]

[..]
Ik heb voor een multinational een voederoptimalisatiemodule moeten maken. Per ronde van ca. 2 maanden gingen ze uit van 0,5% uitval bij batterijkippen en 7% bij scharrelkippen. Dat is nogal wat.
Vampire Romance O+
pi_40321484
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:56 schreef Bill_E het volgende:
ga eens in het buitenland kijken.. Alle dieren hebben het hier perfect vegeleken met 90% van de rest van de wereld.
Och, de Argentijnse runderen, de Ierse runderen en de Afrikaanse (Botswana) runderen hebben 't ook allemaal prima (die landen halen wij veel rundvlees vandaan). Die leven zo'n beetje in het halfwild.
pi_40327482
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef WeirdMicky het volgende:
Nee biologisch vermoorden van dieren is wenselijk in dat geval. Ik eet vlees, maar ik ben dan ook niet hypocriet door te zeggen: 'biologisch vlees mag wel'. Net een vegetariër die wel vis eet.
Het is heel simpel: ik ben niet tegen het doden van dieren, maar ik wil wel dat die dieren nog een aardig leven hebben gehad en niet al te pijnlijk doodgaan. Dat is toch niet hypocriet?
pi_40327513
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:56 schreef Bill_E het volgende:
ga eens in het buitenland kijken.. Alle dieren hebben het hier perfect vegeleken met 90% van de rest van de wereld. Je bent een zeikerd
"Ja, maar zij doen het nog fouter! "

Als je boven de 6 bent hoef je niet meer zo te redeneren hoor.
pi_40327527
Een schietmasker is een pijnloze dood hoor. Kippen worden geëlectrocuteerd. En ja, er gaat wel eens iets mis, maar dat is niet te voorkomen.
pi_40327752
quote:
Op zondag 30 juli 2006 13:47 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Alleen kippen in gevangenschap doen aan 'verenpikken'. Ze pikken naar soortgenoten; trekken veren uit en raken echt op dreef wanneer ze een wondje zien. Dan kan het pikgedrag ontaarden in kannibalisme. Bij biologische boeren die de snavels van hun kippen niet kappen, legt gemiddeld één op de acht leghennen voortijdig het loodje. Vooral als gevolg van verenpikken.

De bron is http://www.animalfreedom.org/paginas/column/verenpikken.html , oftewel een dierenrechtenorganisatie!
Yep, een probleem dus. Maar de snavels afknippen is ook geen oplossing:

Dat is namelijk vaak géén pijnloze ingreep, zoals soms wordt gedacht. De kippen kunnen er hevig door lijden en kwijnen er dan door weg. Het snavelkapverbod geldt volgend jaar al voor boeren die een nieuw bedrijf beginnen of omschakelen op een ander staltype.

Ik moet wel zeggen dat die organisatie geloofwaardiger overkomt dan Wakker Dier. Ik zal eens wat meer op die site rondkijken
quote:
[..]

Ik snap je logica niet helemaal hier hoor. Een dode kip brengt niets op. Sterker nog, je moet geld betalen aan de kadaverdienst om ze op te halen. Dus wat beweer je nou precies?
Stel, ik heb een meubelfabriek. Op manier A gaat 5% van het papier verloren, omdat het geen efficient proces is: er wordt veel hout ongebruikt weggegooid. Op manier B wordt er slechts 3% hout verspild, maar dan moet ik complexere machines kopen die veel onderhoud nodig hebben. Manier A kost me geld, maar manier B ook.Uiteindleijk zul je dat tegen elkaar moeten opwegen om te beslissen welke manier je kiest. En dat kan soms manier A zijn, ook al verspil je meer hout.
quote:
[..]

Daar mag je dan ook even een bron van geven. 'Ik denk' vind ik niet zo'n overtuigende stelling.
[..]

Ik wel.

Ik ben overigens 15 jaar vegetariër geweest, misschien dat dat bijdraagt aan mijn geloofwaardigheid.
Die man van de kooikippen was heel aardig, maar het was nou niet echt "eerlijk" om die uitloopkippen te laten zien, net toen er ophokplicht was

Die beesten kunnen geen poot verzetten in die hokjes. Ze werden niet eens behandeld als beesten, maar als machines.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')