Gimme the money to do itquote:Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef menininha het volgende:
Give it a try!
Waaruit blijkt dat dieren worden mishandeld?quote:Op zondag 30 juli 2006 12:21 schreef yootje het volgende:
De dieren worden namelijk mishandeld, en dat is naar mijn weten verboden.
Hoezo is Wakker Dier propaganda? Het is een feit dat de snavels van kippen worden afgeknipt in de bio-industrie, het is een feit dat ze vaak doodgaan voordat ze naar de slacht gaan, het is een feit dat ook veel andere dieren worden vetgemest.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:32 schreef Isegrim het volgende:
Wie wou je dan precies voor de rechter slepen? Er bestaat geen 'de bio-industrie'. Overigens valt het met die mishandeling reuze mee, laat je niet teveel bedotten door de propaganda van Wakker Dier en consorten, maar kijk liever naar een meer onafhankelijke informatiebron, zoals bijvoorbeeld Keuringsdienst van Waarde (TV-programma).
Ik ben niet tegen het doden van dieren, zolang dit humaan gebeurd. Daarom probeer ik zoveel mogelijk biologisch vlees en eieren te kopen (althans, mijn ouders), en niet al teveel vlees te eten (vanwege het milieu).quote:Op zondag 30 juli 2006 12:33 schreef longinus het volgende:
Het beste protest is om geen vlees meer te kopen.
Het is kiezen tussen dat en elkaar doodpikken. In de biologische kippenhouderij is kannibalisme een enorm probleem omdat daar de snavels niet mogen worden gekapt.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:39 schreef yootje het volgende:
[..]
Hoezo is Wakker Dier propaganda? Het is een feit dat de snavels van kippen worden afgeknipt in de bio-industrie,
Ja, vast. Een dood beest brengt niks op, dus een verkoper zal heus wel zorgen dat een dier levend bij de slachter aankomt.quote:het is een feit dat ze vaak doodgaan voordat ze naar de slacht gaan,
Ja, what's your point? Ben je tegen de bio-industrie of tegen het vetmesten en eten van dieren? In de biologische veehouderij worden dieren evengoed vetgemest, zij het wat langzamer.quote:het is een feit dat ook veel andere dieren worden vetgemest.
Mag ik daarvan dan een bron hebben? Wakker Dier beweert namelijk het tegenovergestelde:Bij kippen die in een kooitje zitten blijft het niet bij veren pikken, maar is er juist veel kannibalisme.quote:Op zondag 30 juli 2006 12:43 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Het is kiezen tussen dat en elkaar doodpikken. In de biologische kippenhouderij is kannibalisme een enorm probleem omdat daar de snavels niet mogen worden gekapt.
Kosten/baten analyse: Als ik m'n kippen slecht behandel, gaan zoveel kippen dood, maar hoef ik zoveel minder te betalen, als ik mijn kippen goed behandel gaan minder kippen dood, maar moet ik meer betalen. En dat kan dan wle eens in het nadeel zijn van kippen.quote:[..]
Ja, vast. Een dood beest brengt niks op, dus een verkoper zal heus wel zorgen dat een dier levend bij de slachter aankomt.
Ik denk toch niet dat een dier uit de bio-industrie evenveel als een dier uit de biologische industrie wordt vetgemest.quote:[..]
Ja, what's your point? Ben je tegen de bio-industrie of tegen het vetmesten en eten van dieren? In de biologische veehouderij worden dieren evengoed vetgemest, zij het wat langzamer.
Alleen kippen in gevangenschap doen aan 'verenpikken'. Ze pikken naar soortgenoten; trekken veren uit en raken echt op dreef wanneer ze een wondje zien. Dan kan het pikgedrag ontaarden in kannibalisme. Bij biologische boeren die de snavels van hun kippen niet kappen, legt gemiddeld één op de acht leghennen voortijdig het loodje. Vooral als gevolg van verenpikken.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:12 schreef yootje het volgende:
[..]
Mag ik daarvan dan een bron hebben? Wakker Dier beweert namelijk het tegenovergestelde:Bij kippen die in een kooitje zitten blijft het niet bij veren pikken, maar is er juist veel kannibalisme.
Ik snap je logica niet helemaal hier hoor. Een dode kip brengt niets op. Sterker nog, je moet geld betalen aan de kadaverdienst om ze op te halen. Dus wat beweer je nou precies?quote:Kosten/baten analyse: Als ik m'n kippen slecht behandel, gaan zoveel kippen dood, maar hoef ik zoveel minder te betalen, als ik mijn kippen goed behandel gaan minder kippen dood, maar moet ik meer betalen. En dat kan dan wle eens in het nadeel zijn van kippen.
Daar mag je dan ook even een bron van geven. 'Ik denk' vind ik niet zo'n overtuigende stelling.quote:Ik denk toch niet dat een dier uit de bio-industrie evenveel als een dier uit de biologische industrie wordt vetgemest.
Ik wel.quote:Ik heb zojuist de aflevering van Keuringsdienst van Waarde gezien, en ik ben echt niet ervan overtuigd dat de kooi-kippen goed worden behandeld.
Ik heb voor een multinational een voederoptimalisatiemodule moeten maken. Per ronde van ca. 2 maanden gingen ze uit van 0,5% uitval bij batterijkippen en 7% bij scharrelkippen. Dat is nogal wat.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:12 schreef yootje het volgende:
[..]
Mag ik daarvan dan een bron hebben? Wakker Dier beweert namelijk het tegenovergestelde:Bij kippen die in een kooitje zitten blijft het niet bij veren pikken, maar is er juist veel kannibalisme.
[..]
Och, de Argentijnse runderen, de Ierse runderen en de Afrikaanse (Botswana) runderen hebben 't ook allemaal prima (die landen halen wij veel rundvlees vandaan). Die leven zo'n beetje in het halfwild.quote:Op zondag 30 juli 2006 13:56 schreef Bill_E het volgende:
ga eens in het buitenland kijken.. Alle dieren hebben het hier perfect vegeleken met 90% van de rest van de wereld.
Het is heel simpel: ik ben niet tegen het doden van dieren, maar ik wil wel dat die dieren nog een aardig leven hebben gehad en niet al te pijnlijk doodgaan. Dat is toch niet hypocriet?quote:Op zondag 30 juli 2006 13:15 schreef WeirdMicky het volgende:
Nee biologisch vermoorden van dieren is wenselijk in dat geval. Ik eet vlees, maar ik ben dan ook niet hypocriet door te zeggen: 'biologisch vlees mag wel'. Net een vegetariër die wel vis eet.
"Ja, maar zij doen het nog fouter!quote:Op zondag 30 juli 2006 13:56 schreef Bill_E het volgende:
ga eens in het buitenland kijken.. Alle dieren hebben het hier perfect vegeleken met 90% van de rest van de wereld. Je bent een zeikerd
Yep, een probleem dus. Maar de snavels afknippen is ook geen oplossing:quote:Op zondag 30 juli 2006 13:47 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Alleen kippen in gevangenschap doen aan 'verenpikken'. Ze pikken naar soortgenoten; trekken veren uit en raken echt op dreef wanneer ze een wondje zien. Dan kan het pikgedrag ontaarden in kannibalisme. Bij biologische boeren die de snavels van hun kippen niet kappen, legt gemiddeld één op de acht leghennen voortijdig het loodje. Vooral als gevolg van verenpikken.
De bron is http://www.animalfreedom.org/paginas/column/verenpikken.html , oftewel een dierenrechtenorganisatie!
Stel, ik heb een meubelfabriek. Op manier A gaat 5% van het papier verloren, omdat het geen efficient proces is: er wordt veel hout ongebruikt weggegooid. Op manier B wordt er slechts 3% hout verspild, maar dan moet ik complexere machines kopen die veel onderhoud nodig hebben. Manier A kost me geld, maar manier B ook.Uiteindleijk zul je dat tegen elkaar moeten opwegen om te beslissen welke manier je kiest. En dat kan soms manier A zijn, ook al verspil je meer hout.quote:[..]
Ik snap je logica niet helemaal hier hoor. Een dode kip brengt niets op. Sterker nog, je moet geld betalen aan de kadaverdienst om ze op te halen. Dus wat beweer je nou precies?
Die man van de kooikippen was heel aardig, maar het was nou niet echt "eerlijk" om die uitloopkippen te laten zien, net toen er ophokplicht wasquote:[..]
Daar mag je dan ook even een bron van geven. 'Ik denk' vind ik niet zo'n overtuigende stelling.
[..]
Ik wel.
Ik ben overigens 15 jaar vegetariër geweest, misschien dat dat bijdraagt aan mijn geloofwaardigheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |