quote:Op maandag 31 juli 2006 18:19 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik ga inderdaad morgen, aangezien mijn ouders vandaag moesten werken, maar morgen is mijn vader vrij.
ik kan niet autorijden.......quote:Op maandag 31 juli 2006 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
hoezo ga je eigenlijk met je ouders naar 't uitzendbureau? ze zien je al komen daar![]()
en fietsen dan?quote:
ehmm, fiets mischien?quote:
Ik maak haast nooit gebruik van de bus ofzo, al dat gezeur met die haltes en verschillende tijden, straks zit ik een uur in dat hokje te wachten ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 18:28 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en fietsen dan?
en als 't te ver is is er ook nog zoiets als openbaar vervoer hoor..
Iedereen krijgt dezelfde stufi, behalve als je ouders extreem weinig verdienen krijg je wat meer.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:39 schreef Boeman het volgende:
Het is natuurlijk wel zo dat als je ouders veel verdienen, je minder stufi krijgt. Dit met de gedachte dat de ouders dan financiële bijdragen doen. Verdienen je ouders te weinig, dan krijg je meer stufi.
Hiermee wil ik trouwens niet propaganderen dat men op die leeftijd nog financiëel afhankelijk moet zijn van de ouders heur.
Jij bent inderdaad al heel zelfstandig.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:29 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik maak haast nooit gebruik van de bus ofzo, al dat gezeur met die haltes en verschillende tijden, straks zit ik een uur in dat hokje te wachten ofzo![]()
In de abri zitten lijkt me vrij krapquote:Op maandag 31 juli 2006 18:34 schreef Guilin het volgende:
[..]
Jij bent inderdaad al heel zelfstandig.Kijk eens naar de rijtijden van bussen ofzo, misschien een idee, dan zit je hoogstens vijf minuten in de abri.
Zit jij er altijd bovenop ofzo?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:35 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
In de abri zitten lijkt me vrij krap
Tja, sommige dingen moeten gewoon gebeuren. En het uitzendbureau is 's middags ook gewoon open hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 18:33 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik was gewoon laat uit bed, en ik had totaal geen zin om te fietsen vandaag
, dat hebben we allemaal toch weleens?
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:29 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik maak haast nooit gebruik van de bus ofzo, al dat gezeur met die haltes en verschillende tijden, straks zit ik een uur in dat hokje te wachten ofzo![]()
oh mên.. denk je ook dat je pappie je iedere dag naar 't werk rijd ofzo? dat ie uberhaupt nog zo gek is om je naar 't uitzendbureau te rijdenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:33 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik was gewoon laat uit bed, en ik had totaal geen zin om te fietsen vandaag
, dat hebben we allemaal toch weleens?
Nog wel behoorlijk wat meer, ongeveer 230 euro extraquote:Op maandag 31 juli 2006 18:34 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
Iedereen krijgt dezelfde stufi, behalve als je ouders extreem weinig verdienen krijg je wat meer.
abri (de ~ (m.), ~'s)quote:Op maandag 31 juli 2006 18:35 schreef hermandeperman het volgende:
[..]
In de abri zitten lijkt me vrij krap
Ja, ik snapte 'm ook niet echt.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:38 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
abri (de ~ (m.), ~'s)
1 wachthuisje bij halten van het openbaar vervoer
Oja? gaat heel goed lijkt me![]()
Zo dachten m'n ouders er ook over, en terecht.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:39 schreef Kluupkluup het volgende:
iedereen die ouder is dan 15 MOET gewoon werken vind ik
Tijd genoeg..
zakgeld-huilies
Vind je dat niet gewoon ordinaire kinderarbeid dan? 15 jaar , dan ben je nog zo jong.....quote:Op maandag 31 juli 2006 18:39 schreef Kluupkluup het volgende:
iedereen die ouder is dan 15 MOET gewoon werken vind ik
Tijd genoeg..
zakgeld-huilies
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Vind je dat niet gewoon ordinaire kinderarbeid dan? 15 jaar , dan ben je nog zo jong.....
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:45 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Vind je dat niet gewoon ordinaire kinderarbeid dan? 15 jaar , dan ben je nog zo jong.....
Zou jij later je bloedeigen 15 jarige dochter dan met grote stapels kranten langs de deuren laten zeulen, door sneeuw, regen, wind en hitte?Voor die miezerige 10 euro? Ik in ieder geval nietquote:Op maandag 31 juli 2006 18:47 schreef Guilin het volgende:
[..]Je krijgt toch (goed) betaald en je moet ook geen dagen van 14 uur maken hoor.
En zo jong is 15 ook niet, niet om te werken in ieder geval. Maar jij hebt daar naar mijn idee nogal een kromme visie op.
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:48 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Zou jij later je bloedeigen 15 jarige dochter dan met grote stapels kranten langs de deuren laten zeulen, door sneeuw, regen, wind en hitte?Voor die miezerige 10 euro? Ik in ieder geval niet!
Ze kan ook gewoon achter de kassa zitten of 1 van de vele andere baantjes.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:48 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Zou jij later je bloedeigen 15 jarige dochter dan met grote stapels kranten langs de deuren laten zeulen, door sneeuw, regen, wind en hitte?Voor die miezerige 10 euro? Ik in ieder geval niet!
En hoe vroeg moet je dan uit je bed? Dat sloopt toch je hele leven, zoiets zal ik mijn kinderen later NOOIT aandoenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:49 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
![]()
![]()
je bent echt hopeloos, weet je dat?
overigens, ik verdien op zondag ochtend bijna 30 euro voor minder dan een uur kranten lopen..![]()
Ik denk dat je zelfs te lui bent om kinderen te krijgen. Zulke mensen zouden niet eens kinderen mogen hebben, maar dat terzijdequote:Op maandag 31 juli 2006 18:51 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
En hoe vroeg moet je dan uit je bed? Dat sloopt toch je hele leven, zoiets zal ik mijn kinderen later NOOIT aandoen!
om een uur of 6 ofzoquote:Op maandag 31 juli 2006 18:51 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
En hoe vroeg moet je dan uit je bed? Dat sloopt toch je hele leven, zoiets zal ik mijn kinderen later NOOIT aandoen!
true.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs te lui bent om kinderen te krijgen. Zulke mensen zouden niet eens kinderen mogen hebben, maar dat terzijde
Maar jij bent toch helemaal geen 15 en dus heeft dat hele verhaal er toch niets mee te maken?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:48 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Lui? Zo wil ik het noemen, maar ik ben bang dat hobbies/sociale contacten erg in het gedring komen als je zo vroeg , eigenlijk op een onmenselijke tijd, je bed uit moet om krantjes te bezorgen...quote:Op maandag 31 juli 2006 18:52 schreef VoreG het volgende:
[..]
Ik denk dat je zelfs te lui bent om kinderen te krijgen. Zulke mensen zouden niet eens kinderen mogen hebben, maar dat terzijde
Hihi, met deze instelling heb je later niet eens genoeg geld om je dochter zakgeld te gevenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:48 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ja je hele leven raakt in de knoop als jij 3 uurtjes eerder opstaat. Stel je voor zeg...quote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Lui? Zo wil ik het noemen, maar ik ben bang dat hobbies/sociale contacten erg in het gedring komen als je zo vroeg , eigenlijk op een onmenselijke tijd, je bed uit moet om krantjes te bezorgen...
Oja? wat gebeurd er dan? als je zo vroeg op moet op zondag? nou?.. nu wil ik 't weten ook hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Lui? Zo wil ik het noemen, maar ik ben bang dat hobbies/sociale contacten erg in het gedring komen als je zo vroeg , eigenlijk op een onmenselijke tijd, je bed uit moet om krantjes te bezorgen...
Ja, uitslapen is erg belangrijk als je er hobbies op na wilt houdenquote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Dan is ze zo moe dat ze in slaap valt en het ontbijt mist. Zelfs brood smeren is waarschijnlijk ook onmenselijk zwaarquote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja? wat gebeurd er dan? als je zo vroeg op moet op zondag? nou?.. nu wil ik 't weten ook hoor![]()
oooohhh wat zieligquote:Op maandag 31 juli 2006 18:56 schreef VoreG het volgende:
[..]
Dan is ze zo moe dat ze in slaap valt en het ontbijt mist. Zelfs brood smeren is waarschijnlijk ook onmenselijk zwaar
Je kind wordt om 5 uur wakker, werkt 3 uurtjes, en slaapt dus 3 uur eerder...quote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je kanquote:Op maandag 31 juli 2006 18:55 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Oja? wat gebeurd er dan? als je zo vroeg op moet op zondag? nou?.. nu wil ik 't weten ook hoor![]()
wel, doe ik ook.. en stel dat dat niet kon, ga je dan dood? En hoe wil je dat uitgaan in de eerste plaats betalen?quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je kan
- niet uitgaan op zaterdagavond
tuurlijk wel, hoe laat is dat dan?quote:- niet naar de kerk
Ik niet hoor.. en huiswerk kan je ook op zaterdag maken, kwestie van willen. Allemaal smoesjes, en desnoods ga je nadat je je kranten bezorgd hebt weer naar bed (doe ik soms zelf ook wel 's)quote:- Je bent de hele zondag zo moe/chagrijnig dat je je hoofd niet bij hobbies/huiswerk kan houden
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je kan
- niet uitgaan op zaterdagavond (wel geld uitwillen geven, maar willen verdienen, ho maar)
- niet naar de kerk (Niet kunnen slapen, niet kunne computeren, niet kunnen whateveren... Waarom zou die niet naar de kerk kunnen?)
- Je bent de hele zondag zo moe/chagrijnig dat je je hoofd niet bij hobbies/huiswerk kan houden (Je werkt niet van 9-5 uur als je 15 bent...)
Na het stappen gelijk die kranten in de bus gooien is niet zoveel werk.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:58 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Je kan
- niet uitgaan op zaterdagavond
- niet naar de kerk
- Je bent de hele zondag zo moe/chagrijnig dat je je hoofd niet bij hobbies/huiswerk kan houden
Ik krijg altijd envelopjes aan het eind van de week. en dan maar tellen of het klopt, heeeeerlijkquote:Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef Isdatzo het volgende:
en 't voelt ook goed als je weer op je bankrekening kijkt en je ziet dat dat geld weer gestort is en dat je dat allemaal VERDIEND hebt.
lekker gevoelquote:Op maandag 31 juli 2006 19:03 schreef Isdatzo het volgende:
en 't voelt ook goed als je weer op je bankrekening kijkt en je ziet dat dat geld weer gestort is en dat je dat allemaal VERDIEND hebt.
Ja, dat 1e uurtje per dag kan er niet af zeker?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Misschien voelt het wel goed, maar hoe zit het dan met je activiteiten die je op een dag doet? Die schieten er bij in, en als je jong bent , vind ik juist dat je je moet ontwikkelen, werken kan later toch nog? ( deze argumenten werkten trouwens niet bij mijn vader)
Die slimheid zit dus niet in de familie.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Misschien voelt het wel goed, maar hoe zit het dan met je activiteiten die je op een dag doet? Die schieten er bij in, en als je jong bent , vind ik juist dat je je moet ontwikkelen, werken kan later toch nog? ( deze argumenten werkten trouwens niet bij mijn vader)
wat bedoel je met ontwikkelen? je gaat niet elke dag 200kilo op je rug sjouwen...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
dat zal wat worden als ze gaat werken..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:08 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Die slimheid zit dus niet in de familie.
Ongelofelijk, wat een zwetspraat.
Zal ik je is even wat vertellen:
er zitten 7 dagen in de week.
als je er 1 werkt, blijven er 6 over.
In die dagen kan je naar school gaan, huiswerk maken en het lieve shoppende en lerende meisje uithangen....![]()
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
wat bedoel je met ontwikkelen? je gaat niet elke dag 200kilo op je rug sjouwen...
Hoezo? teken/boetseer/whatever jij 24 uur per dag dan?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...
7 uurtjes per week minder in bed lamballen en je kunt krantenbezorgen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb nu een vakantiebaantje van 6-12, niet de hele dag... Kom op zeg..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...
Huilen?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef zarGon het volgende:
Ik wil wel weten wat TS gaat doen als haar vader echt niets meer geeft.. en zij nog geen baan heeft..
idd, alle mensen die werken zijn dom! stel je voor zeg, werken!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb nu een vakantiebaantje van 6-12, niet de hele dag... Kom op zeg..
Jij blijft gewoon smoesjes zoeken waarom je denkt dat het goed is om niet te werken..
Weet je wat? Doe het gewoon niet.. want het kan gewoon niet! Al die mensen die werken, zitten fout...
waarschijnlijk zijn hun ouders zo gek om iedere keer als ze hun handje ophouden er iets in te stoppen... tjaquote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef zarGon het volgende:
TS, hoe zit het met je vriend/innen, zelfde als jou?
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! (quote:Op maandag 31 juli 2006 19:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo? teken/boetseer/whatever jij 24 uur per dag dan?
vertel eerst eens hoe je dagindeling er dan WEL uitziet
dat laatste zinnetje ookquote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
als ik dat zo lees heb jij tijd genoeg om wat uurtjes te kunnen werken op een dag.. Dan msn je een half uurtje minder, kijk je een half uurtje minder tv hobby je een half uurtje minder enz enz. tijd genoeg lijkt mequote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! () , dan is het meestal tijd voor het avondeten, en dan help ik in de keuken een beetje mee. Na het eten ga ik een uurtje met de hond naar het park, en wat ik daarna doe is nogal veranderlijk, soms een filmpje kijken, soms naar een vriendin, maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
Als je om 1 uur begint, en je neemt een vakantie baantje, waarbij je begint om 6 en eindigt om 10 uur... ben je net zo ver als normaal met geld erbij..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! () , dan is het meestal tijd voor het avondeten, en dan help ik in de keuken een beetje mee. Na het eten ga ik een uurtje met de hond naar het park, en wat ik daarna doe is nogal veranderlijk, soms een filmpje kijken, soms naar een vriendin, maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
*seconds that*quote:Op maandag 31 juli 2006 19:22 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat laatste zinnetje ookmeid heel jouw dag is ontspanning zoals ik het lees
![]()
Vakantiebaantje van 's morgens half 8 tot 13 uur. Tijd genoeg voor andere dingen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Van het lachen mag ik hopenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:21 schreef SeaOfLove het volgende:
ik barst in tranen uit hier
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |