Ja, dat 1e uurtje per dag kan er niet af zeker?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Misschien voelt het wel goed, maar hoe zit het dan met je activiteiten die je op een dag doet? Die schieten er bij in, en als je jong bent , vind ik juist dat je je moet ontwikkelen, werken kan later toch nog? ( deze argumenten werkten trouwens niet bij mijn vader)
Die slimheid zit dus niet in de familie.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Misschien voelt het wel goed, maar hoe zit het dan met je activiteiten die je op een dag doet? Die schieten er bij in, en als je jong bent , vind ik juist dat je je moet ontwikkelen, werken kan later toch nog? ( deze argumenten werkten trouwens niet bij mijn vader)
wat bedoel je met ontwikkelen? je gaat niet elke dag 200kilo op je rug sjouwen...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
dat zal wat worden als ze gaat werken..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:08 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Die slimheid zit dus niet in de familie.
Ongelofelijk, wat een zwetspraat.
Zal ik je is even wat vertellen:
er zitten 7 dagen in de week.
als je er 1 werkt, blijven er 6 over.
In die dagen kan je naar school gaan, huiswerk maken en het lieve shoppende en lerende meisje uithangen....![]()
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef zarGon het volgende:
[..]
wat bedoel je met ontwikkelen? je gaat niet elke dag 200kilo op je rug sjouwen...
Hoezo? teken/boetseer/whatever jij 24 uur per dag dan?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...
7 uurtjes per week minder in bed lamballen en je kunt krantenbezorgen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:06 schreef Met-Yvana het volgende:
Ik heb nu een vakantiebaantje van 6-12, niet de hele dag... Kom op zeg..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Toen ik nog klein was, stimuleerden mijn ouders mij altijd veel te tekenen, knutselen, kleien, gewoon eigenlijk creatief te zijn, Vandaag de dag schilder/teken ik nogsteeds bijna dagelijks, en af en toe doe ik een poging tot boetseren, dat zou er allemaal bij inschieten als ik dus nu in de vakantie dagelijks moet werken...
Huilen?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:12 schreef zarGon het volgende:
Ik wil wel weten wat TS gaat doen als haar vader echt niets meer geeft.. en zij nog geen baan heeft..
idd, alle mensen die werken zijn dom! stel je voor zeg, werken!quote:Op maandag 31 juli 2006 19:14 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik heb nu een vakantiebaantje van 6-12, niet de hele dag... Kom op zeg..
Jij blijft gewoon smoesjes zoeken waarom je denkt dat het goed is om niet te werken..
Weet je wat? Doe het gewoon niet.. want het kan gewoon niet! Al die mensen die werken, zitten fout...
waarschijnlijk zijn hun ouders zo gek om iedere keer als ze hun handje ophouden er iets in te stoppen... tjaquote:Op maandag 31 juli 2006 19:17 schreef zarGon het volgende:
TS, hoe zit het met je vriend/innen, zelfde als jou?
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! (quote:Op maandag 31 juli 2006 19:14 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoezo? teken/boetseer/whatever jij 24 uur per dag dan?
vertel eerst eens hoe je dagindeling er dan WEL uitziet
dat laatste zinnetje ookquote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
als ik dat zo lees heb jij tijd genoeg om wat uurtjes te kunnen werken op een dag.. Dan msn je een half uurtje minder, kijk je een half uurtje minder tv hobby je een half uurtje minder enz enz. tijd genoeg lijkt mequote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! () , dan is het meestal tijd voor het avondeten, en dan help ik in de keuken een beetje mee. Na het eten ga ik een uurtje met de hond naar het park, en wat ik daarna doe is nogal veranderlijk, soms een filmpje kijken, soms naar een vriendin, maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
Als je om 1 uur begint, en je neemt een vakantie baantje, waarbij je begint om 6 en eindigt om 10 uur... ben je net zo ver als normaal met geld erbij..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Meestal kom ik om 8.30-9.00 uit mijn bed, opstaan, kleding uitzoeken, douchen, haar doen, make-uppen, dan is het meestal zo rond een uur of 10.00-10.30, dan ontbijt ik op mijn gemakje, ik lees de krant, klets wat met vriendinnen, kijk een half uurtje of wat tv, en dan maak ik lunch voor zowel mij en mijn broertje, rond 1.00 is dat meestal. S'middags telefoneer/msn ik een uurtje, en trek me dan terug naar de bijkeuken, dat is mijn ,,hobbykamer" waar mijn spulletjes liggen,( mits ik naar de stad ga of wat speciaals ga ondernemen) Dan iets over 4 komt mijn vader meestal thuis, dan drinken we samen thee, daarna ga ik wat lezen, of eventjes op FOK! () , dan is het meestal tijd voor het avondeten, en dan help ik in de keuken een beetje mee. Na het eten ga ik een uurtje met de hond naar het park, en wat ik daarna doe is nogal veranderlijk, soms een filmpje kijken, soms naar een vriendin, maar meestal is s'avonds ontspanning voor me.
*seconds that*quote:Op maandag 31 juli 2006 19:22 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
dat laatste zinnetje ookmeid heel jouw dag is ontspanning zoals ik het lees
![]()
Vakantiebaantje van 's morgens half 8 tot 13 uur. Tijd genoeg voor andere dingen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:20 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Van het lachen mag ik hopenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:21 schreef SeaOfLove het volgende:
ik barst in tranen uit hier
nee koud waterquote:Op maandag 31 juli 2006 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
en wat doe je eigenlijk in huis om dat zakgeld te verdienen? Help je af en toe met schoonmaken ofzo? of met afwassen oid?
minstens 4 euro?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:25 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Van het lachen mag ik hopen![]()
Even alles op een rijtje zetten, je bent 17.
Je zal dan minstens 4 euro verdienen, voor minder zou ik het zelfs niet doen denk ik.
Je zakgeld is 50 euro per maand.
Je moet dan 12.5 uur per maand werken om die 50 euro te verdienen
Dat wilt zeggen, 3 uur en een kwartier per week. Dus, ik stel voor, je kijkt 3x per week een uurtje minder tv 's ochtends, gooit je planning wat om en gaat werken bij de c1000
Het minimumloon voor 17 jarigen is bruto: 2.93 en netto 2.88. En dat krijg je bij heel veel bedrijven gewoon uit betaald hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 19:25 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Je zal dan minstens 4 euro verdienen, voor minder zou ik het zelfs niet doen denk ik.
Dat wilt zeggen, 3 uur en een kwartier per week. Dus, ik stel voor, je kijkt 3x per week een uurtje minder tv 's ochtends, gooit je planning wat om en gaat werken bij de c1000
Ik maak lunch voor mijn broertje, ik help s'avonds in de keuken, ik laat de hond uit, en ik houd mijn slaap en hobbykamer brandschoonquote:Op maandag 31 juli 2006 19:26 schreef Isdatzo het volgende:
en wat doe je eigenlijk in huis om dat zakgeld te verdienen? Help je af en toe met schoonmaken ofzo? of met afwassen oid?
Een krantenwijk komt al gauw richting de 6 euro per uur jaquote:Op maandag 31 juli 2006 19:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
minstens 4 euro?
3,50 ergens. Gewoon zoals het hoort voor een bijbaantje in de supermarkt.
Meer als je vroeg opstaat voor een krantenwijk etc.
btw, TS is 18..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:25 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Dat wil zeggen, 3 uur en een kwartier per week. Dus, ik stel voor, je kijkt 3x per week een uurtje minder tv 's ochtends, gooit je planning wat om en gaat werken bij de c1000
Kortom je voert niks uit en je krijgt zomaar 50 euro. Agh wel een goed topic dit: "Hoe voed ik mijn kinderen niet op". Je vader had je al veel eerder moeten laten werken.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik maak lunch voor mijn broertje, ik help s'avonds in de keuken, ik laat de hond uit, en ik houd mijn slaap en hobbykamer brandschoon
ik zal maar niet zeggen dat ik rond de 15 euro/uur zitquote:Op maandag 31 juli 2006 19:28 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
[..]
Een krantenwijk komt al gauw richting de 6 euro per uur ja![]()
dus in feite doe je bijna niks?quote:Op maandag 31 juli 2006 19:27 schreef Met-Yvana het volgende:
[..]
Ik maak lunch voor mijn broertje, ik help s'avonds in de keuken, ik laat de hond uit, en ik houd mijn slaap en hobbykamer brandschoon
Voor een 17 jarige is dat normaal, 3.80/4.20 bij de AH bv, en hier krijg je nog 8% verplichte vakantietoeslag over, waardoor je wel op de 4 euro uit komt.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:26 schreef VoreG het volgende:
[..]
minstens 4 euro?
3,50 ergens. Gewoon zoals het hoort voor een bijbaantje in de supermarkt.
Meer als je vroeg opstaat voor een krantenwijk etc.
Toen ik 17 was en bij de c1000 werkte kreeg ik 3,35.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:30 schreef Schotse_Hooglander het volgende:
[..]
Voor een 17 jarige is dat normaal, 3.80/4.20 bij de AH bv, en hier krijg je nog 8% verplichte vakantietoeslag over, waardoor je wel op de 4 euro uit komt.
Whehehe...quote:Op maandag 31 juli 2006 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik zal maar niet zeggen dat ik rond de 15 euro/uur zit![]()
wel wat meer dan 3.5 uur in de maandquote:Op maandag 31 juli 2006 19:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Whehehe...
3,5 uur per maand werken en 50 euro verdienen.. whehhehehe..
Te grappig dit..
ze gaat morgen naar de uitzendbureau, want haar vader was niet thuis. Ze had ook geen zin om te fietsen, en OV gebruiken kunt ze niet..quote:Op maandag 31 juli 2006 19:33 schreef bassieVL het volgende:
werkt ze nu ondertussen al??
nouhouquote:Op maandag 31 juli 2006 19:29 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
ik zal maar niet zeggen dat ik rond de 15 euro/uur zit![]()
Maar werken op je 17 is toch teeeee zwaar voor je.. Ik bedoel, je moet je nog ontwikkelenquote:Op maandag 31 juli 2006 19:34 schreef plopje het volgende:
dan zal ik maar helemaal niet zeggen wat ik verdiende toen 17 was met vakantiewerk,en met mijn krantenwijkje toen.
dan krijgt de ts al helemaal nachtmerrie`s.
ja werken is heel slecht voor je ontwikkeling,nooit aan beginnen.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:35 schreef zarGon het volgende:
[..]
Maar werken op je 17 is toch teeeee zwaar voor je.. Ik bedoel, je moet je nog ontwikkelen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dat soort mensen (die teren op andermans vermogen) kan ik echt niet uitstaanquote:Op maandag 31 juli 2006 19:38 schreef plopje het volgende:
[..]
ja werken is heel slecht voor je ontwikkeling,nooit aan beginnen.
je kan beter hopen op een rijke echtgenoot en dan van van je echtgenoot gaan teren,dan dat je zelf je kost verdient.
dat bedoel ik nou,quote:Op maandag 31 juli 2006 19:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
dat soort mensen (die teren op andermans vermogen) kan ik echt niet uitstaan![]()
![]()
parasieten
Ik ontwikkel me thuis juist zeer goed, ik ben creatief bezig, en ik lees veel....quote:Op maandag 31 juli 2006 19:40 schreef _Xbox_Master_ het volgende:
@TS: Met werken ontwikkel je jezelf veel beter dan de hele dag thuis zitten hoor
(Historisch PUB topic dit)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |