Het WK Basketbal werd 14 keer eerder gehouden. De voorgaande wereldkampioenen zijn:quote:Groep A:
Argentinie
Frankrijk
Libanon
Nigeria
Servie & Montenegro
Venezuela
Groep B:
Angola
Duitsland
Japan
Nieuw - Zeeland
Panama
Spanje
Groep C:
Australie
Brazilie
Griekenland
Litouwen
Qatar
Turkije
Groep D:
China
Italie
Puerto Rico
Senegal
Slovenie
Verenigde Staten
Joegoslavie is dus de uittredend kampioen, alhoewel dat land niet meer bestaat. Servie & Montenegro bestaat als land officieel ook niet meer, maar het is waarschijnlijk voor het laatst dat in een grote sportcompetitie een team onder die vlag aantreedt.quote:1950 Argentinie
1954 Verenigde Staten
1959 Brazilie
1963 Brazilie
1967 USSR
1970 Joegoslavie
1974 USSR
1978 Joegoslavie
1982 USSR
1986 Verenigde Staten
1990 Joegoslavie
1994 Verenigde Staten
1998 Joegoslavie
2002 Joegoslavie
Wie kan deze ploeg kloppen? Op papier ijzersterk, alhoewel in Athene heel duidelijk bleek dat Amerikaanse dreamteams allesbehalve onverslaanbaar zijn. Kunnen de Argentijnen of andere teams weer voor zo'n stunt zorgen?quote:Carmelo Anthony (Denver Nuggets)
Gilbert Arenas (Washington Wizards)
Shane Battier (Houston Rockets)
Chris Bosh (Toronto Raptors)
Bruce Bowen (San Antonio Spurs)
Elton Brand (Los Angeles Clippers)
Kirk Hinrich (Chicago Bulls)
Dwight Howard (Orlando Magic)
LeBron James (Cleveland Cavaliers)
Antawn Jamison (Washington Wizards)
Joe Johnson (Atlanta Hawks)
Brad Miller (Sacramento Kings)
Chris Paul (New Orleans/ Oklahoma City Hornets)
Amaré Stoudemire (Phoenix Suns)
Dwyane Wade (Miami Heat)
Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Op papier natuurlijk met gemak het beste team maar spelen als een team is nog wel eens een probleem gebleken.
Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs. Ergens kan ik het wel begrijpen, bij de OS denk ik zeker niet als eerste aan basketball.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.
Benieuwd of de Amerikanen er lering uit hebben getrokken.
Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs.
Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.
In het ijshockey is de Stanley Cup ook het allerbelangrijkste, maar de Zweden waren wel door het dolle heen met hun gouden medaille in Turijn.
Het verschilt per sport en per land.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.
Stel dat Nederland olympisch goud haalt met voetbal, krijgen we dan dezelfde euforie als in '88?
Ik ga het zeker kijken, alles wordt uitgezonden maar toch hou ik niet zo van Europese stijl van basketball. Het kan zeker effectief zijn maar mooi is anders.
Tong komt uit Zaltbommelquote:Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef Leatherface het volgende:
Even helemaal off-topic:
p.s. popolon, jij bent toch uit Zaltbommel afkomstig? Had jij toevallig vroeger een klein zeilbootje dat Impie heette?
Lijkt me sterkquote:
Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:48 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik neem aan dat er onder de Amerikaanse spelers er ook twee kampen zijn: zij die waarde hechten aan landseer en zij die er niks om geven?
Ow, dan vergis ik je met iemand anders.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.
En ik ben nog nooit in Zaltbommel geweest.
In Duitsland klagen basketbalfans dat er niks wordt uitgezonden op Duitse TV, ook al hebben ze een goed team met goede vooruitzichten. Als Duitsland zelf al niks uitzendt lijkt het me onwaarschijnlijk dat Nederland dat wel doet. Er is wel een gerucht dat een sportzender de WK Basketbal tóch wil coveren, nadat er zoveel geklaagd was... Maar of wij die zender kunnen ontvangen? Waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 03:04 schreef Ricard0j het volgende:
En nergens op geen enkele Nederlandse tv-station wordt hier verslag over gedaan?
Ik denk dat er wel wat Chinese zenders zijn die het uit zullen zenden, ik zal de streams zeker in de gaten houden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:32 schreef LiNo het volgende:
Als iemand weet hoe we de WK basketbal kunnen zien... Let us know!!![]()
Klein landje he.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:25 schreef tong80 het volgende:
Het blijft doodzonde dat Nederland met de langste gemiddelde lengte ter wereld in het basketballen niks voorstelt.
Waarom kan het bij het volleyballen wel dan ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klein landje he.
In Amerika leven er ook een heleboel hele grote mensen. Al die basketballers zijn sowieso fuckin groot. Als je 1.90m bent, ben je een kleintje
Zoveel groter zijn bijv. Griekenland, Nieuw Zeeland, Letland of Puerto Rico niet hoor.quote:
Klopt. Basketbal is veel te weinig op tvquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Zoveel groter zijn bijv. Griekenland, Nieuw Zeeland, Letland of Puerto Rico niet hoor.
Nee het heeft te maken met het feit dat het minder populair is in Nederland. Er zijn minder beoefenaars, het is minder op TV, er is minder geld (wat elkaar in stand houdt natuurlijk).
Ja als je minder van basketbal houdt kan ik me dat voorstellen. Vergelijk het met voetbal; er zijn mensen die alleen Champions League kijken, terwijl anderen ook graag Vitesse-Heerenveen zien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klopt. Basketbal is veel te weinig op tv
Maar ja, het is hier ook veel saaier om naar te kijken dan de NBA. Dat is tenminste echt vet
Nee, maar volleybal krijgt (en kreeg) wel veel meer airtime dan basketbal. Daarnaast heeft zijn er in Nederland 4 of 5 keer zoveel volleyballers dan dat er basketballers zijn, geloof ik. Vroeger misschien nog wel meer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:14 schreef tong80 het volgende:
Bij het Volleybal zaten vroeger ook geen miljoenen aan de buis hoor.
quote:FIBA World Championship 2006 - Winner
Winnaar
Welk team zal er winnen?
Geen geld terug bij niet-starters. Italië 75.00 060903
Enkelvoudig(x1) 0/0 1.00 1.00
Weddenschap aangenomen 2006-08-13 18:10 (x1) [Weddenschappen geplaatst op de website] Totaal: 0/0 1.00 1.00
Weddenschap Noteringen Uitslag Inzet Waarde
FIBA World Championship 2006 - Winner
Winnaar
Welk team zal er winnen?
Geen geld terug bij niet-starters. China 250.00 060903
Enkelvoudig(x1) 0/0 1.00 1.00
Weddenschap aangenomen 2006-08-13 18:10 (x1) [Weddenschappen geplaatst op de website] Totaal: 0/0 1.00 1.00
Is ook de laatste keer in een groot sporttoernooi dat Servie en Montenegro onder 1 vlag deelnemen.quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:14 schreef tong80 het volgende:
Hoezo Servië - Montenegro ? Dat land bestaat niet eens.
Toch opvallend, hebben een goed team.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:12 schreef Jeroen_M het volgende:
Damn jammer dat de brazos verloren hebben.
Servie is wel even de beste basketballand van Europaquote:Op vrijdag 18 augustus 2006 21:20 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is ook de laatste keer in een groot sporttoernooi dat Servie en Montenegro onder 1 vlag deelnemen.
Ja, maar in de kwalificatiereeks speelden ze nog als Servie & Montenegro (toen bestond het dus nog als 1 land). Daarom spelen ze dit wk nog een keer als 1 land.quote:Op zondag 20 augustus 2006 11:49 schreef Christiano25 het volgende:
[..]
Servie is wel even de beste basketballand van Europa
Lekkere uitslagquote:Op zondag 20 augustus 2006 16:55 schreef popolon het volgende:
USA - CHN 121 - 90
Kijk dat zijn nog eens scores.
welke site is dat??quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 12:54 schreef pum het volgende:
De wedstrijd USA-Slovenie is nu via Sopcast live te volgen op CCTV5, voor wie geinteresseerd is![]()
Slovenie leidt op dit moment met 19-16.
Chinees/ Mandarijnsquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 13:19 schreef Stansfield het volgende:
Ja ik zie het nu, met japans commentaar ofzo. Best grappig.
waar volg jij het, die site van fiba doet raar vandaagquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:53 schreef popolon het volgende:
Turken doen het leuk ja.
USA in het 3e kwart nog achter tegen Italie, Wade en Anthony in het 4e kwart niet te houden voor de Italianen.
Als ik het niet op tv zie dan op www.usabasketball.com (als FIBA het niet doet)quote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:55 schreef Slayage het volgende:
[..]
waar volg jij het, die site van fiba doet raar vandaag
Was bij het voetbal toch ook eens zo?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 12:24 schreef Slayage het volgende:
de grieken hebben een neger in hun team![]()
ja kan wel, het turkse nationale voetbal elftal heeft ook sindskort een braziliaan marco aurelio, hij heet tegenwoordig mehmet aurelio, die neger van griekenland had wel een volledig griekse naam, ik heb geen idee wat zijn verhaal is, iemand andres misschien die wel weet hoe het zit?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:04 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Was bij het voetbal toch ook eens zo?
very nice pics.!!!quote:Op donderdag 24 augustus 2006 04:22 schreef popolon het volgende:
USA - CHN
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
USA - ITA
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Op donderdag 24 augustus 2006 16:13 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja kan wel, het turkse nationale voetbal elftal heeft ook sindskort een braziliaan marco aurelio, hij heet tegenwoordig mehmet aurelio, die neger van griekenland had wel een volledig griekse naam, ik heb geen idee wat zijn verhaal is, iemand andres misschien die wel weet hoe het zit?
was een leuke pot trouwens, ging gelijk op, behalve in de 3de periode waren de grieken opppermachtig de turken hadden iets van 5 punten en 8 balverlies, in de 4de periode was weer nek aan nek, laatste 2 minuten was het nog 69-69, maar de turken konden niet meer scoren waardoor de grieken toch redelijk makkelijk wonnen
Wat was nou precies je stelling?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:24 schreef angelofromgreece het volgende:
[..]
hij is nog een echte griek ookquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 03:24 schreef angelofromgreece het volgende:
Wat een rare vraag jongens!
Hebben ze in het nederlandse elftal geen negroide mensen? en...basketbal?
Toch maar ff een antwoord.. Sofoklis Shortsianidis is geen griek met een verkregen paspoort of iets dergelijks. zijn vader is grieks, zijn moeder nigeriaans. getogen en opgegroeid in Griekenland. Net als 90% van alle nederlandse sporters met een kleurtje. Of wil iemand zeggen dat Davids geen Nederlander is?
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef angelofromgreece het volgende:
Sorry hoor, maar als amerika vcerliest en niet eerste wordt, dan zijn ze volgens mij zeker niet de beste van de wereld. Zoals ik al zei, idd, NBA is de beste competitie, maar dat maakt de USA team nog niet een dream team.
Ik vind het best interessant om het hier over te hebben, maar ik snap je punt mbt de Nederlandse competitie niet helemaal.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 12:21 schreef angelofromgreece het volgende:
Sorry hoor, maar als amerika vcerliest en niet eerste wordt, dan zijn ze volgens mij zeker niet de beste van de wereld. Zoals ik al zei, idd, NBA is de beste competitie, maar dat maakt de USA team nog niet een dream team.
Wel grappig dat niemand reageert over het stukje "Nederlands basketbal"wat ik geschreven heb.
Heb het vermoeden dat niemand wil zien dat Nederland zo nooit een soort wat een basketbal niveau zal krijgen. Iets wat ik erg jammer vind.
Ik heb zelf in de nederlandse competitie gespeelt, en het gaat nergens over. jongeren doen Duncan en wade na (geloof me, het lukt niet, die jongens zijn ook erg laag begonnen om daar te komen) en het lukt echt niet.. verder de senioren(herendivisie) spelen ERG matig met veel amerikanen waardoor ze niet tot de europese ligas toegelaten worden, en dat als ze het halen. je mag namelijk max 2 amerikanen(of anders elders EU) in je team hebben. met uitzondering Uleb cup.
en die opmerking over dat Miami wereldkampioen is?? dat moet je ff met goede argumenten toelichten, want dat snap ik nou echt niet. met welk ander continent hebben ze gespeelt dan?
Verder, iemand zij dat basketbal volgens het boekje het er niet leuker op maakt. nee, idd, in de NBA mag je 3, soms 4 passen maken met de bal.. waarom noemen ze dat geen AND1 regel eigenlijk?
NBA is erg leuk, en ik kijk er ook naar, maar blijf wel kritisch en eerlijk kijken.
Waar heb je gespeeld dan?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:39 schreef popolon het volgende:
Zelf speelde ik jaren hoofdklasse in NL maar dat valt niet met elkaar te vergelijken. Heb me jaren lang lopen ergeren hoe er door voornamelijk NOS met basketball wordt omgegaan maar goed, je doet er niks aan.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 13:24 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Ik vind het best interessant om het hier over te hebben, maar ik snap je punt mbt de Nederlandse competitie niet helemaal.
Dat de kids op de pleintjes Duncan of Wade nadoen komt natuurlijk omdat dat de wereldtoppers zijn. Toen ik vroeger als klein mannetje voetbalde was ik ook Roberto Baggio en niet Harris Huizingh.
De NBA is nu eenmaal toonaangevend, de beste spelers er, en het team wat de play-offs wint is voor mij het sterkste team van de wereld.
Verder is het erg jammer dat de FIBA maar 2 amerikanen toestaat in haar competities, maar dat is nu eenmaal niet anders. Waarschijnlijk dat in de komende jaren wat meer Nederlandse jeugd doorstroomd, zodat het voor teams uit NL wel interessant wordt om aan FIBA toernooien mee te doen.
En met dat lopen in de NBA ben ik het volstrekt oneens. Er wordt juist strakker gefloten, dan bijv. in Nederland.
GSS, spelen nu eerste klasse Rayon Oost met o.a. Red Giants 2, ZAC, Orca's, Volic etc.quote:
http://www.fiba.com/pages/eng/fe/06_wcm/index.aspquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 10:46 schreef Goas het volgende:
Weet iemand hoe laat de 8ste finales beginnen vandaag?
quote:00:01 No.5 Basile, Gianluca (ITA) missed 3rd freethrow
00:01 No.5 Basile, Gianluca (ITA) missed 2nd freethrow
00:01 No.5 Basile, Gianluca (ITA) missed a freethrow
00:01 No.5 Basile, Gianluca (ITA) received a foul
00:01 No.5 Basile, Gianluca (ITA) got the offensive rebound
00:01 No.4 Belinelli, Marco (ITA) missed 2nd freethrow
00:01 No.4 Belinelli, Marco (ITA) missed a freethrow
Een typisch voorbeeld van een hele degelijke 'choke'.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:47 schreef Jeroen_M het volgende:
Tering! Met een stand van 68-69 gebeurd dit, zie ook de wedstrijdklok...
[..]
wtf!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:16 schreef popolon het volgende:
The free-throw shooting gods saved Lithuania on Saturday as Italy missed six in the final eight seconds to crash out of the FIBA World Championship.
Ja, ze hadden zelf tot dit WK ook wel een reputatie ... '90, '94, '98.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:21 schreef Zwansen het volgende:
Ha! Toch een beetje revange voor EK 2000 met onze penals...
Holy Shit!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 16:16 schreef popolon het volgende:
The free-throw shooting gods saved Lithuania on Saturday as Italy missed six in the final eight seconds to crash out of the FIBA World Championship.
Italie al naar huis dus.
6 FT's missen in de laatste 10 seconden: 71-68 Litouwen.
ja joh, is echt een slachtingquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:35 schreef popolon het volgende:
Eerste helft Argentinie - Turkije:
Q1: 25 - 16
Q2: 18 - 7
Turkije heeft leuk basketball laten zien maar nu gaan ze dus toch naar huis, niet zo raar tegen een van de kanshebbers.
hoop dat het niet zo erg wordt als de ausies tegen de vsquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 13:48 schreef popolon het volgende:
Yep, 73 - 39 nu, dat wordt een pak slaag.
Footlocker kan 'm niet los inkopen, Zelfde geldt voor Dynamic Foot, Adidas in Leusden kan me ook niet helpen en op nba.com hebben ze alleen de lage uitvoering (wit met navy)...quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 16:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik zou zeggen probeer alle footlockers enz.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 19:06 schreef DeeBee het volgende:
echt zonde dat er geen beelden worden getoond hier bijna, jammer is dat...
Griekenland tegen de USA is wel een vette wedstrijd natuurlijk![]()
Ελλάς![]()
Dan loopt mijn liveding achter, waar volg jij het?quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:10 schreef Butra het volgende:
5:39 nog en 11 voor..
Ik heb livebeelden: DSF, via de schotel.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:11 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Dan loopt mijn liveding achter, waar volg jij het?
Ah, te gek.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:12 schreef Butra het volgende:
[..]
Ik heb livebeelden: DSF, via de schotel.![]()
7 akoma.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:15 schreef angelofromgreece het volgende:
KOM OP ELLAS!!
8 punten voor, volhouden!!
Je bent mn held van de dagquote:Op vrijdag 1 september 2006 11:20 schreef Butra het volgende:
THREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
8 voor weer.
Griekenland maakte in de halve finale tegen Frankrijk (EK05) in 47 seconde een gat van 8 punten dicht.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:22 schreef Butra het volgende:
O-oh, een three van HInrich.
36 seconden, 4 voor en 2 FTs Griekenland.
Over een uurtje.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:28 schreef Stansfield het volgende:
Wanneer is eigenlijk de andere halve finale? Of is die al geweest?
TRELENOMEEEEEEEEEEEEEE.quote:Op vrijdag 1 september 2006 11:28 schreef angelofromgreece het volgende:
JAAAAAAAAAA HELLAS~!!
HOE IS THE BOSS??????????????????????
Bravo elladara mou!!!!!!!!!!!!!!
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa
Hoezo? Griekenland is Europees kampioen en het is een onwijs getalenteerd en vooral erg jong team. Was op voorhand al een favoriet. Persoonlijk had ik nooit durven dromen dat ze dit zouden halen! Verrassend zeker, maar geen blamage.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:16 schreef Jeroen_M het volgende:
Leuk dat Griekenland heeft gewonnen. Maar wat een blamage voor team USA...
Europese finale zou leuk zijn, maar ik denk dat Argentinie oppermachtig is.quote:Op vrijdag 1 september 2006 12:53 schreef jojomen4 het volgende:
Spanje had het de eerste minuten moeilijk en kwam al snel op 10 punten achterstand. Eind 1ste kwart controleren ze weer en is staan ze nog maar 21-15 achter.
Spanje wordt wereld kampioen!![]()
quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:08 schreef jojomen4 het volgende:
Sorry hoor.. maar als er iemand niet te stoppen is dan is het Spanje wel. Ze staan nu alweer voor en denk dat ze voor het einde van dit kwart al met 10 zullen leiden.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | 7/14 (50%) 2-POINTERS 5/16 (31%) 4/11 (36%) 3-POINTERS 8/18 (44%) 12/15 (80%) FREE THROWS 4/6 (67%) 9 FOULS 14 5 STEALS 4 8 TURNOVERS 10 3 OFF. REBOUNDS 8 13 DEF. REBOUNDS 11 5 BIGGEST LEAD 11 10 BIGGEST RUN 7 |
Als Argentinië kampioen wordt, is Manu dan de eerste speler die zowel olympisch goud, wk - goud als een NBA - titel wint? Of zijn daar al spelers hem in voorafgegaan?quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:00 schreef Zwansen het volgende:
Argentinië gaat winnen, Gino is niet te stoppen.
Uhm nee. Wel 2 gouden medailles op de Spelen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:24 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Als Argentinië kampioen wordt, is Manu dan de eerste speler die zowel olympisch goud, wk - goud als een NBA - titel wint? Of zijn daar al spelers hem in voorafgegaan?
Heeft His Royal Airness trouwens ooit een WK gespeeld?
Uiteraard. LA '84 was toch zo'n beetje Jordan's doorbraak, waardoor hij in beeld kwam bij de NBA?quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:30 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Uhm nee. Wel 2 gouden medailles op de Spelen.
Toen was ie al doorgebroken, in 82 maakte ie het winnende punt in NCAA kampioenschap en jaar erop werd ie al speler van het jaar.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:33 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Uiteraard. LA '84 was toch zo'n beetje Jordan's doorbraak, wardoor hij in beeld kwam bij de NBA?
Cool. Dus basketball heeft ook een triple gold club, vergelijkbaar met het ijshockey (daar is het dus Stanley Cup + olympisch goud + WK goud).quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:32 schreef Zwansen het volgende:
Oh, Shaq heeft een WK gewonnen en goud en NBA-titels.
Ja, in s'werelds twee grootste teamsporten zijn ze goed bezig.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:38 schreef DeeBee het volgende:
wat fantastisch van Griekenlandwel bizar hoor dat ze op zo'n hoog niveau staan
![]()
zeker als je naar het aantal inwoners etc. kijkt is het nog idioter![]()
zou wel grappig zijn als het een 'Europese finale' zou worden ook nog, is denk ik ook niet zo vaak gebeurd?![]()
Ik was 2 weken geleden in de VS. In de sportkrant ging het de 1e 20 pagina's over de MLB en de NFL. Op de laatste pagina stond een klein stukje over het basketbal team dat toen aan het oefenen was voor het WK.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:37 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Cool. Dus basketball heeft ook een triple gold club, vergelijkbaar met het ijshockey (daar is het dus Stanley Cup + olympisch goud + WK goud).
Ginobili lijkt me dan de eerste niet - Amerikaan die erbij kan komen, mocht Argentinie winnen.
Ja, hun eigen competities zijn het allerheiligste. In Canada staat de NHL over het algemeen ook ver boven het WK ijshockey en het olympishe ijshockeytoernooi.quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik was 2 weken geleden in de VS. In de sportkrant ging het de 1e 20 pagina's over de MLB en de NFL. Op de laatste pagina stond een klein stukje over het basketbal team dat toen aan het oefenen was voor het WK.
Ik bedoel dus te zeggen dat het WK veel lager wordt ingeschat als hun 'eigen wk'.
65 - 62. Argentinie komt een beetje terug...quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:05 schreef Leatherface het volgende:
63 - 56 nu.
Ben benieuwd of Argentinie zich hier uit kan redden.quote:
Ja, het is al de tweede keer achter elkaar dat de Amerikanen flink op hun bek gaan. in Peking moeten ze wel goud winnen. Die durven echt niet weer voor de hele wereld op hun flikker te krijgen.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:06 schreef Stansfield het volgende:
Ik las gisteren in het AD een stuk over Pau Gasol en het wk basketbal. Was wel boeiend om te lezen. Vind het wel goed eigenlijk dat de VS eruit ligt. Blijft toch een stel ego's bij elkaar.
quote:Op vrijdag 1 september 2006 13:47 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik was 2 weken geleden in de VS. In de sportkrant ging het de 1e 20 pagina's over de MLB en de NFL. Op de laatste pagina stond een klein stukje over het basketbal team dat toen aan het oefenen was voor het WK.
Ik bedoel dus te zeggen dat het WK veel lager wordt ingeschat als hun 'eigen wk'.
iets meer dan een minuutje, lijkt mij een gelopen zaak.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:20 schreef Leatherface het volgende:
71 - 67
Tis al een paar minuten gedaan ja.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:32 schreef Leatherface het volgende:
Is het nou gedaan, het online scorebord crasht?
YESSSS!quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:30 schreef Butra het volgende:
SPANJE NAAR DE FINALE!
Dat zou best prettig zijn,quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:34 schreef popolon het volgende:
Gasol twijfelachtig dus voor de finale.
Leuke wedstrijd.
Dat zou wat zijn zeg.. In 3 achtereenvolgende jaren een prijs pakken die echt wat betekent in Griekenland.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:53 schreef Leatherface het volgende:
Mooi, twee landen waar ik wel enige sympathie voor heb (los van sport overigens).
Ik denk trouwens dat de Grieken gaan winnen.
Ja.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:56 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Dat zou wat zijn zeg.. In 3 achtereenvolgende jaren een prijs pakken die echt wat betekent in Griekenland..
Hij begint idd een held te worden, voor zover hij dat nog niet was.quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:01 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja.
Panagiotis Yannakis moet nu trouwens wel echt zo'n beetje de Franz Beckenbauer van het Griekse basketbal zijn geworden, omdat ie zowel als speler en als coach grote prijzen won (en mogelijk gaat winnen).
Spanje is een echte angstgegner voor de Argentijnen.quote:In fact, Argentina have only won two of the 18 games contested between the sides.
Ging door z'n enkel, zag er raar uit.quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:41 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Dat zou best prettig zijn,. Wat is er gebeurd?
.
Moest ie er uit of kon ie verder?quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ging door z'n enkel, zag er raar uit.
Ik hoop echt heel erg dat ie niet mee kan doen, dat zou echt schelen.quote:However, Spain's victory was tempered when Pau Gasol, who had 19 points and 11 rebounds injured his left ankle in the final minute. After the game, two teammates carried Gasol, who plays for the Memphis Grizzlies, off the court with the ankle wrapped in tape with ice and placed him in a wheelchair to be taken to the locker room.
Dat klinkt redelijk serieus. Oh oh oh dat zou wat zijn als hij niet meedoetquote:he win came at a cost for Spain as superstar power forward Pau Gasol injured his left foot and missed the closing minutes of the contest.
As Spain’s players celebrated, Gasol, who finished with 19 points, 11 rebounds, two assists and three blocked shots, was helped off the bench by his younger brother Marc and both cried.
The big power forward was put into a wheelchair and taken to the changing room still in tears before being driven to hospital for X-Rays.
"This is a very bitter victory considering Pau's injury," said Calderon. "Of course we know what we have achieved today and hopefully tomorrow we will get good news regarding Pau's condition."
Hoe kan je daar nou op hopen? Ook al ben je fan van Griekenland. Voor het basketball zou het gewoon het beste zijn als beide teams compleet zijn. En laat dan de beste maar winnen...quote:Op vrijdag 1 september 2006 15:28 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
[..]
Ik hoop echt heel erg dat ie niet mee kan doen, dat zou echt schelen..
Hij is de beste speler bij de Spanjaarden..
...
Is toch niet zo gek dat een Griek daar op hoopt?quote:Op vrijdag 1 september 2006 17:46 schreef NY_Giant het volgende:
[..]
Hoe kan je daar nou op hopen? Ook al ben je fan van Griekenland. Voor het basketball zou het gewoon het beste zijn als beide teams compleet zijn. En laat dan de beste maar winnen...
Ja, kun je nagaan hoe gek het wordt als de titel ook daadwerkelijk gewonnen wordt. Dan loopt heel Athene uit.quote:
Zondag.quote:Op vrijdag 1 september 2006 19:15 schreef Stansfield het volgende:
Wanneer is de finale eigenlijk?
dat is al de helft van het landquote:Op vrijdag 1 september 2006 19:17 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ja, kun je nagaan hoe gek het wordt als de titel ook daadwerkelijk gewonnen wordt. Dan loopt heel Athene uit.
OK dan ik ben aan het wachten.quote:Op vrijdag 1 september 2006 22:36 schreef -Hans- het volgende:
zometeen de samenvatting op ned2.
Tuurlijk, het blijft een teamsport namelijk.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:07 schreef Magicfrankie het volgende:
Dus de Pistons zouden ook gehakt maken van het huidige team USA met Lebron, D-Wade en Melo?
Veel Amerikanen geven er niet zoveel om.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:13 schreef Magicfrankie het volgende:
dat wel, maar toch zeggen veel Amerikanen dat ze met Kobe wel kampioen waren geworden.... dan is het balletje nog niet helemaal gevallen denk ik...
Omdat ik de Grieken heb zien spelen en van de Pistons heb ik al meer dan honderd wedstrijden achter de rug. Maar dit geldt voor elk topteam uit de NBA trouwens.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:15 schreef Magicfrankie het volgende:
Maar goed... de Grieken speelden ook als team... waarom zouden de Pistons dan zoveel beter zijn?
De vraag is dan of een NBA titel dan nog wel zoveel voorstelt... als je niet eens tegen de beste teams uit de wereld speelt...quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:14 schreef popolon het volgende:
Veel Amerikanen geven er niet zoveel om.Shaq was er ook niet bij.
Vraag een willekeurige speler wat 'ie liever heeft: Een NBA titel of een WK titel.
NBA wordt over de hele wereld uitgezonden, de NBA Finals had honderden miljoenen kijkers.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:17 schreef Magicfrankie het volgende:
[..]
De vraag is dan of een NBA titel dan nog wel zoveel voorstelt... als je niet eens tegen de beste teams uit de wereld speelt...
Als je de World Series wint noemen ze zich World Champion, zelfde geldt voor de NBA, geldt het ook voor de SoccerLeague?quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:18 schreef popolon het volgende:
[..]
NBA wordt over de hele wereld uitgezonden, de NBA Finals had honderden miljoenen kijkers.
Alleen in Nederland lukt het niet zo echt.
Dat probeer ik dus duidelijk te maken de hele tijd: Je kunt niet zomaar even een team in elkaar zetten. Dat werkt niet.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:20 schreef Magicfrankie het volgende:
De marketing machine van de NBA werkt nou eenmaal erg goed, maar qua niveau worden ze langzamerhand ingehaald door de europese en zuid-amerikaanse teams. Vergeet niet, dit verlies is geen incident meer te noemen.
MLS, nooit van gehoord.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:22 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Als je de World Series wint noemen ze zich World Champion, zelfde geldt voor de NBA, geldt het ook voor de SoccerLeague?
Was een aardig team ja.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:28 schreef Zwansen het volgende:
Toch denk dat het dreamteam wel gewonnen had...
Melo hoort wat mij betreft in dat rijtje. Maar met James en Wade heb je wel 2 supersterren in het team. Dat hoort een team niet te hebben denk ik, kijk maar naar de Bulls van Jordan, of naar Bird en zijn Celtics, de Lakers van 2004 waren het beste team ooit oppapier, vraag maar aan ScienceFriction en Popo hoe dat afgelopen is...quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:42 schreef Magicfrankie het volgende:
tuurlijk, maar Lebron, D-Wade en Melo zijn ook geen misselijke jongens toch...
Je kunt er donder op zeggen dat ze met een B-team komen. De competie begint dan bijna en er is niks heiligers dan een Ring.quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:36 schreef Magicfrankie het volgende:
Er komt zo'n soort Supercup: NBA Europe Live.
Op 11 oktober spelen Euroleague kampioen CSKA Moskou en Euroleague Runner-up Maccabi Tel Aviv tegen de Philadelphia 76ers en de Phoenix Suns. Ik ben benieuwd!
Mocht 1 van de NBA teams verliezen dan zullen we waarschijnlijk wel weer van die wacke excuses horen... 'De NBA teams zijn nog aan hun voorbereiding bezig, het was maar een oefenpotje', 'Die FIBA regels zijn stom', 'Ze hadden een jetlag', 'Dit zijn niet de beste teams uit de NBA' etc. etc.
Hier kan ik mij volledig in vinden.quote:Op vrijdag 1 september 2006 23:44 schreef popolon het volgende:
WHAT EVERYONE IS MISSING IS THE OBVIOUS FACT. NO MATTER HOW MUCH YOU PROMOTE TEAM CHEMISTRY IT CANNOT OCCUR OVERNIGHT. NO MATTER HOW UNSELFISH PLAYERS ON USA TEAM ARE, THEY CANNOT DEVELOP THE KIND OF TEAM FLUIDITY AND CHEMISTRY THAT COMES FROM PLAYING YEAR/S TOGETHER.
De Europese en Latijns - Amerikaanse basketballers spelen waarschijnlijk wel wat vaker samen in internationale toernooien, ja.quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat hebben andere teams meer?
Een aantal van hen wel (bv. Ginobili bij Argentinie en Gasol bij Spanje).quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:24 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Want die spelen geen NBA?
Inderdaad. De meeste van die NBA - spelers zullen waarschijnlijk wel al de nodige ervaring hebben in de Argentijnse en Europese competities.quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:31 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Bij Argentina spelen er al 4(volgend jaar 5) in de NBA, maar waarschijnlijk leren die best veel van een 120-60 tegen Chili of Venezuela.
In Griekenland of Spanje heb ik geen idee hoeveel er in de NBA spelen maar dat zullen er best een aantal zijn
Bij Griekenland speelt er geen 1 in de NBA. Nog niet iig, Spanoulis speelt komend seizoen bij de Houston Rockets. De meeste spelen gewoon in de Griekse competitie.quote:Op zaterdag 2 september 2006 08:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dus bij de top 4 zijn er meer spelers uit de Spaans, Griekse of Argentijnse competitie dan in de NBA?
quote:Op zaterdag 2 september 2006 00:09 schreef tong80 het volgende:
Heerlijk.
Nu American Football nog een wereld sport maken en de Amerikanen leren dat er meer is dan hun land alleen
quote:Op vrijdag 1 september 2006 14:22 schreef popolon het volgende:
[..]
Zolang niemand er wat om geeft hoef je er ook niet al teveel van te verwachten.
Ik heb 't al eerder gezegt, stuur de NBA kampioen erheen zonder de internationale spelers en die worden makkelijk kampioen, welk kampioenschap dan ook.
Best jammer dat je alleen in het MLB seizoen in de VS was, bad timing.
Die haal ik er even tussenuit hoor, deze is echt te gek voor woorden.quote:Op zaterdag 2 september 2006 16:10 schreef angelofromgreece het volgende:
En zoals ik al zei, de beste NBA teams bestaan vrijwel voor de helft uit niet-amerikanen.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 17:56 schreef Stansfield het volgende:
qua regels is het ook nog een groot verschil wat meespeelt denk ik. Denk alleen maar aan de loopregels. Dat zal voor de VS wel een groot nadeel zijn aangezien die spelers daar totaal niet aan gewend zijn.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:17 schreef popolon het volgende:
[..]
Die haal ik er even tussenuit hoor, deze is echt te gek voor woorden.
Ga jij eens vlug de rosters opnieuw bekijken.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:27 schreef Stansfield het volgende:
Ik dacht altijd dat je in de NBA je pivot voet los van de grond mocht hebben voordat de bal de grond raakte en dat dit bij de Fiba regels niet mocht. En dit heeft dus wel aardig wat invloed op je passeerbeweging.
quote:Op zaterdag 2 september 2006 18:37 schreef popolon het volgende:
Jij stelt dat de meeste NBA teams uit meer niet Amerikanen bestaat, jij haalt het aan, niet ik.
Ga even de boel omdraaien zeg.![]()
Maar goed, ik heb de essentie al wel duidelijk gemaakt met die Engelse post.
USA heeft 't brons, meer dan ik had verwacht trouwens. En hup, op naar het NBA pre-season nu.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |