Het WK Basketbal werd 14 keer eerder gehouden. De voorgaande wereldkampioenen zijn:quote:Groep A:
Argentinie
Frankrijk
Libanon
Nigeria
Servie & Montenegro
Venezuela
Groep B:
Angola
Duitsland
Japan
Nieuw - Zeeland
Panama
Spanje
Groep C:
Australie
Brazilie
Griekenland
Litouwen
Qatar
Turkije
Groep D:
China
Italie
Puerto Rico
Senegal
Slovenie
Verenigde Staten
Joegoslavie is dus de uittredend kampioen, alhoewel dat land niet meer bestaat. Servie & Montenegro bestaat als land officieel ook niet meer, maar het is waarschijnlijk voor het laatst dat in een grote sportcompetitie een team onder die vlag aantreedt.quote:1950 Argentinie
1954 Verenigde Staten
1959 Brazilie
1963 Brazilie
1967 USSR
1970 Joegoslavie
1974 USSR
1978 Joegoslavie
1982 USSR
1986 Verenigde Staten
1990 Joegoslavie
1994 Verenigde Staten
1998 Joegoslavie
2002 Joegoslavie
Wie kan deze ploeg kloppen? Op papier ijzersterk, alhoewel in Athene heel duidelijk bleek dat Amerikaanse dreamteams allesbehalve onverslaanbaar zijn. Kunnen de Argentijnen of andere teams weer voor zo'n stunt zorgen?quote:Carmelo Anthony (Denver Nuggets)
Gilbert Arenas (Washington Wizards)
Shane Battier (Houston Rockets)
Chris Bosh (Toronto Raptors)
Bruce Bowen (San Antonio Spurs)
Elton Brand (Los Angeles Clippers)
Kirk Hinrich (Chicago Bulls)
Dwight Howard (Orlando Magic)
LeBron James (Cleveland Cavaliers)
Antawn Jamison (Washington Wizards)
Joe Johnson (Atlanta Hawks)
Brad Miller (Sacramento Kings)
Chris Paul (New Orleans/ Oklahoma City Hornets)
Amaré Stoudemire (Phoenix Suns)
Dwyane Wade (Miami Heat)
Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:15 schreef popolon het volgende:
Op papier natuurlijk met gemak het beste team maar spelen als een team is nog wel eens een probleem gebleken.
Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs. Ergens kan ik het wel begrijpen, bij de OS denk ik zeker niet als eerste aan basketball.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:44 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Op de Olympische Spelen liep het he-le-maal fout.
Benieuwd of de Amerikanen er lering uit hebben getrokken.
Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.quote:Op zondag 30 juli 2006 17:47 schreef popolon het volgende:
[..]
Een olympische basketball medialle zegt ze ook niet zoveel, een NBA ring is de ultieme prijs.
Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:26 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Klopt, maar het is natuurlijk wel de grootste landenprijs.
In het ijshockey is de Stanley Cup ook het allerbelangrijkste, maar de Zweden waren wel door het dolle heen met hun gouden medaille in Turijn.
Het verschilt per sport en per land.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:40 schreef popolon het volgende:
[..]
Dat verschilt per land natuurlijk. Het is heel relatief.
Stel dat Nederland olympisch goud haalt met voetbal, krijgen we dan dezelfde euforie als in '88?
Ik ga het zeker kijken, alles wordt uitgezonden maar toch hou ik niet zo van Europese stijl van basketball. Het kan zeker effectief zijn maar mooi is anders.
Tong komt uit Zaltbommelquote:Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef Leatherface het volgende:
Even helemaal off-topic:
p.s. popolon, jij bent toch uit Zaltbommel afkomstig? Had jij toevallig vroeger een klein zeilbootje dat Impie heette?
Lijkt me sterkquote:
Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.quote:Op zondag 30 juli 2006 18:48 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik neem aan dat er onder de Amerikaanse spelers er ook twee kampen zijn: zij die waarde hechten aan landseer en zij die er niks om geven?
Ow, dan vergis ik je met iemand anders.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:44 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik denk dat de spelers die er nu bij zijn er wel voor willen gaan. Zal me niks verbazen als de VS wel 'ns sterker voor de dag gaan komen dan verwacht wordt.
En ik ben nog nooit in Zaltbommel geweest.
In Duitsland klagen basketbalfans dat er niks wordt uitgezonden op Duitse TV, ook al hebben ze een goed team met goede vooruitzichten. Als Duitsland zelf al niks uitzendt lijkt het me onwaarschijnlijk dat Nederland dat wel doet. Er is wel een gerucht dat een sportzender de WK Basketbal tóch wil coveren, nadat er zoveel geklaagd was... Maar of wij die zender kunnen ontvangen? Waarschijnlijk niet.quote:Op zondag 30 juli 2006 03:04 schreef Ricard0j het volgende:
En nergens op geen enkele Nederlandse tv-station wordt hier verslag over gedaan?
Ik denk dat er wel wat Chinese zenders zijn die het uit zullen zenden, ik zal de streams zeker in de gaten houden.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:32 schreef LiNo het volgende:
Als iemand weet hoe we de WK basketbal kunnen zien... Let us know!!![]()
Klein landje he.quote:Op zondag 30 juli 2006 16:25 schreef tong80 het volgende:
Het blijft doodzonde dat Nederland met de langste gemiddelde lengte ter wereld in het basketballen niks voorstelt.
Waarom kan het bij het volleyballen wel dan ?quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:28 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klein landje he.
In Amerika leven er ook een heleboel hele grote mensen. Al die basketballers zijn sowieso fuckin groot. Als je 1.90m bent, ben je een kleintje
Zoveel groter zijn bijv. Griekenland, Nieuw Zeeland, Letland of Puerto Rico niet hoor.quote:
Klopt. Basketbal is veel te weinig op tvquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:45 schreef Jeroen_M het volgende:
[..]
Zoveel groter zijn bijv. Griekenland, Nieuw Zeeland, Letland of Puerto Rico niet hoor.
Nee het heeft te maken met het feit dat het minder populair is in Nederland. Er zijn minder beoefenaars, het is minder op TV, er is minder geld (wat elkaar in stand houdt natuurlijk).
Ja als je minder van basketbal houdt kan ik me dat voorstellen. Vergelijk het met voetbal; er zijn mensen die alleen Champions League kijken, terwijl anderen ook graag Vitesse-Heerenveen zien.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:54 schreef Komakie het volgende:
[..]
Klopt. Basketbal is veel te weinig op tv
Maar ja, het is hier ook veel saaier om naar te kijken dan de NBA. Dat is tenminste echt vet
Nee, maar volleybal krijgt (en kreeg) wel veel meer airtime dan basketbal. Daarnaast heeft zijn er in Nederland 4 of 5 keer zoveel volleyballers dan dat er basketballers zijn, geloof ik. Vroeger misschien nog wel meer.quote:Op maandag 7 augustus 2006 16:14 schreef tong80 het volgende:
Bij het Volleybal zaten vroeger ook geen miljoenen aan de buis hoor.
quote:FIBA World Championship 2006 - Winner
Winnaar
Welk team zal er winnen?
Geen geld terug bij niet-starters. Italië 75.00 060903
Enkelvoudig(x1) 0/0 1.00 1.00
Weddenschap aangenomen 2006-08-13 18:10 (x1) [Weddenschappen geplaatst op de website] Totaal: 0/0 1.00 1.00
Weddenschap Noteringen Uitslag Inzet Waarde
FIBA World Championship 2006 - Winner
Winnaar
Welk team zal er winnen?
Geen geld terug bij niet-starters. China 250.00 060903
Enkelvoudig(x1) 0/0 1.00 1.00
Weddenschap aangenomen 2006-08-13 18:10 (x1) [Weddenschappen geplaatst op de website] Totaal: 0/0 1.00 1.00
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |