Niet Gieje-mo?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:21 schreef Grobbel het volgende:
[afbeelding]
Guillemots
Geen idee hoe je het uitspreekt (ik gok op Gi-mo),
Volgens mij spreek je het op zijn Frans uit, maar dat weer ik ook niet meer zeker.quote:Geen idee hoe je het uitspreekt (ik gok op Gi-mo )
Sorry, dat bedoelde ik ook. Al denk ik dat in het Engels het "je"-gedeelte practisch weggelaten wordt in de uitspraak.quote:
Is CDWow niet een optie? Die vallen nog best mee qua prijs. Daar heb ik die CD ook vandaan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:42 schreef bigshadow het volgende:
Ben er al een tijdje aan verslaafd, kan niet wachten op de Ned Release, import is me iets te duur.
Noppe, heb wel even bekeken of het de moeite waard was om te importeren, 20 euro vind ik dan toch echt teveel. Cdwow is op zich wel een optie, maar ik vind het ook niet zo erg om te wachten, op mp3 luistert hij ook lekker weg.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:42 schreef methodmich het volgende:
Heeft PP hem nog niet staan dan bigshadow??
Dat deed ie op MM ook al...quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:58 schreef Grobbel het volgende:
Of het aan de dope lag of aan zijn tomeloze enthousiasme weet ik niet, maar de zanger was bijzonder fanatiek met zijn hele lijf aan het schudden achter de toetsen
Er staan een paar niemandalletjes op (vooral experimentjes die niet uit de verf komen), maar er staan toch genoeg andere hoogtepunten op de plaat om te blijven boeien. Het titelnummer, Annie Let's not wait, If the World Ends, We're Here, Made Up Love Song #43, Sao Paolo... Stuk voor stuk prachtnummers.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:48 schreef JeroenV het volgende:
Trains to Brazil bevalt me wel. Maar de rest van het album leek me op het eerste gehoord toch vooral plaatvullende niemanddallentjes. Maar misschien geef ik het nog een kans.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guillemots_%28band%29quote:The name of the band causes some confusion for those unaware of its meaning. It the plural of the name of a group of seabirds (but most often meaning the Common Guillemot Uria aalge) and should be pronounced 'gilly-mot' (and not in a French style).
Gaat die verwijzing trouwens nog wat dieper dan enkel de songtitel? Anders kan dat natuurlijk ook toeval zijn, natuurlijk.quote:Op maandag 18 september 2006 00:38 schreef bigshadow het volgende:
Guillemots, wat een verschrikkelijk fijn album, meerdere malen genoten met de koptelefoon op. Laatst viel me eigenlijk een leuke verwijzing naar Ben Folds op die het nummer Annie waits schreef, de guillemots hebben het nummer annie lets not wait.
Er lijkt een muzikale overeenkomst te zijn, op een of andere manier. En misschien is het wel toeval, ik ga er nog iets over proberen te vindenquote:Op vrijdag 22 september 2006 07:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gaat die verwijzing trouwens nog wat dieper dan enkel de songtitel? Anders kan dat natuurlijk ook toeval zijn, natuurlijk.
Hoeft niet perse hoor... als je je laat verrassen ben je ook zeker onder de indruk... ik spreek uit ervaring, ook namens vrienden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef MaJo het volgende:
Ze zijn bevestigd voor London CallingIk ga er zeker heen, sowieso voor London Calling maar nu ik weet dat Guillemots komen weet ik ook welke dag ik ga
En ik zal de cd vantevoren aanschaffen zodat ik ze nog beter ken
![]()
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef MaJo het volgende:
Ze zijn bevestigd voor London CallingIk ga er zeker heen, sowieso voor London Calling maar nu ik weet dat Guillemots komen weet ik ook welke dag ik ga
En ik zal de cd vantevoren aanschaffen zodat ik ze nog beter ken
![]()
He gezellig, ik ben er ookquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.
Ik ga voor dezelfde prijs liever naar London Calling waar ik dan een paar bandjes te zien krijgquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.
Vrijdag zit ik juist weer op London Calling...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga voor dezelfde prijs liever naar London Calling waar ik dan een paar bandjes te zien krijg
Kom je die vrijdag ook naar Tivoli voor Never mind the British?![]()
Dan lopen we elkaar steeds net misquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vrijdag zit ik juist weer op London Calling...
En ik heb Guillemots nu twee keer op een festival gezien, ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoe hun concert is als ze niet zijn geremd door de drie kwartier-grens tijdens een optreden.
Rascal is in Amsterdam, toch? Wil ik best nog een keertje heen, eigenlijk. Voorlopig is het nog redelijk hectisch aan deze kant (tentamens, essays, scripties, presentaties, werk etc etc), maar zo gauw mijn agenda wat minder vol is moeten we maar eens een keertje afspreken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan lopen we elkaar steeds net misIk denk ook dat hun "eigen" optreden beter is dan op een festival maar gezien mijn budget is dit voor mij de beste oplossing
Kom anders een keer mee naar Rascal
Yep, in club 8quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Rascal is in Amsterdam, toch? Wil ik best nog een keertje heen, eigenlijk. Voorlopig is het nog redelijk hectisch aan deze kant (tentamens, essays, scripties, presentaties, werk etc etc), maar zo gauw mijn agenda wat minder vol is moeten we maar eens een keertje afspreken.
Ik ben trots op je!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:48 schreef pfaf het volgende:
Ik moet bekennen dat de teleurstelling van Through the window pane begint om te slaan in enthousiasme!
Kijk uit dat je hem niet afschriktquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:07 schreef lienelien het volgende:
Yeah, Griebel-Grabbel-Grobbellen in Club 8![]()
En zo groot is het er niet, dus ik ga gewoon ieder man'lijk persoon aanspreken totdat ik je gevonden heb![]()
Dat komt door Joan Wasser.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:48 schreef pfaf het volgende:
Ik moet bekennen dat de teleurstelling van Through the window pane begint om te slaan in enthousiasme!
Kijk kijk, zelfs de grootste sceptici weet de band voor zich te winnen.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:48 schreef pfaf het volgende:
te laat..ze klinkt nu al als een ouwe heksquote:
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:07 schreef lienelien het volgende:
Griebel-Grabbel-Grobbellen
Nee, hoor. Niet als je het als meisje zijnde in een publieke omgeving doet, en een jongen je dan zeer doordringend aan staat te kijken, wat smoest met z'n vrienden, richting jou loopt, en dan toch maar weer terug, en dan steeds maar weer en weer staat te kijkenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:38 schreef bigshadow het volgende:
Haha, ik ga ook Griebel-grabbel-grobbellen de 26ste!!! Alleen als man kan dat wat meer tricky zijn!![]()
gelukkig heb ik mijn fobo om het tegendeel te bewijzenquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:36 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
te laat..ze klinkt nu al als een ouwe heks
[..]
Deel 1 = Wartaal!quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:39 schreef lienelien het volgende:
[..]
Nee, hoor. Niet als je het als meisje zijnde in een publieke omgeving doet, en een jongen je dan zeer doordringend aan staat te kijken, wat smoest met z'n vrienden, richting jou loopt, en dan toch maar weer terug, en dan steeds maar weer en weer staat te kijkenDa's ook bést eng.
[..]
gelukkig heb ik mijn fobo om het tegendeel te bewijzen![]()
[..]
*Gaat album van Guillemots maar eens binnenslepen*
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 20:18 schreef methodmich het volgende:
bigshadow, wat ben je complimenteus ineens.
Ik bedoelde natuurlijk vrouwen logicaquote:Op woensdag 1 november 2006 00:03 schreef lienelien het volgende:
Je zegt anders wel dat ik wartaal uitsla![]()
Precies mijn woorden! Al is het Chris Isaakquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 11:33 schreef methodmich het volgende:
En in If The World Ends vind ik hem in het begin qua stem lijken op Chris Izaak.
Persoonlijk had ik het idee dat toch zeker de helft van de zaal met open mond heeft staan kijkenquote:Op zondag 3 december 2006 00:10 schreef hydraulix het volgende:
São Paulo is om stil van te worden zo prachtig
Damn, wat waren zij één van de hoogepunten voor mij op London Calling. Ze creëerden gelijk een betoverende atmosfeer in de zaal.
Ik vind dat juist het mooiste nummer van het album.quote:Op maandag 27 november 2006 01:29 schreef Grobbel het volgende:
Net terug uit Utrecht. Wederom een bijzonder smakelijk optreden, met Blue Would Still Be Blue als bijzonder opvallende toegift. Op plaat is het een weinig indrukwekkend nummer, maar live kreeg het de hele zaal muisstil.
Prachtig idd.quote:Op donderdag 6 september 2007 11:50 schreef JH87 het volgende:
En om de pijn wat te verzachten:
Stel je de Guillemots voor in de smalle straten van Montmartre, Parijs. Een beeldschone Aristazabal, een bezeten Fyfe, een verbaasde voetganger die dwars door de setting heen loopt:
http://nl.youtube.com/watch?v=qXQytTxf8bY
Geweldig.![]()
En een optreden in London. Hopelijk doen ze ook wat festivals aanquote:Op zaterdag 22 december 2007 22:24 schreef Grobbel het volgende:
Nieuwe album schijnt in maart uit te komen.
Nope, dat is gewoon een losse albumtrack. Die overigens gratis te downloaden is als je je inschrijft voor hun mailinglijst. http://polydor.co.uk/guillemots/quote:
En ik bedoel niet de geluidskwaliteit.quote:Op maandag 18 februari 2008 10:40 schreef pfaf het volgende:
Aaaah, die 30 seconden klinken verschrikkelijk!
Haha wat een foute Actiefilm-muziek zeg. Ik keek best wel uit naar het nieuwe album, maar als dit representatief isquote:
Ik vind het wel geinigquote:Op maandag 18 februari 2008 14:36 schreef lienelien het volgende:
Och, Get Over It klinkt nog wel leuk. Maar dat Kriss Kross is toch zeker een geintje??
De commentaren erbij zijn wel vermakelijkquote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:40 schreef JH87 het volgende:
11 april, Motel Mozaique, Rotterdam.
En een heel negatieve recensie van de nieuwe plaat door NME.
Oeh vetquote:Op dinsdag 4 maart 2008 16:40 schreef JH87 het volgende:
11 april, Motel Mozaique, Rotterdam.
En een heel negatieve recensie van de nieuwe plaat door NME.
hoop hetquote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Oeh vetMisschien staan ze de dag ervoor of erna dan wel ergens anders
Uhuhquote:
op de 11e kom ik terug.. Dus als ze zondag nou eens in Paradiso staan..quote:Op dinsdag 4 maart 2008 18:38 schreef MaJo het volgende:
[..]
UhuhMaar ben jij dan niet met wintersport?
Dan kan ik nietquote:Op dinsdag 8 april 2008 17:57 schreef JH87 het volgende:
Zaterdag 7 juni in Paradiso, 13,50.
Nice!quote:Op dinsdag 8 april 2008 17:57 schreef JH87 het volgende:
Zaterdag 7 juni in Paradiso, 13,50.
quote:Op dinsdag 8 april 2008 18:16 schreef Grobbel het volgende:
Hopen dat er nog wat optredens bijkomen. Bij voorkeur in Doornroosje.
quote:Op maandag 21 april 2008 23:32 schreef Grobbel het volgende:
[..]![]()
![]()
Uit de Doornroosje nieuwsbrief:
08.jun.2008 20:00 GUILLEMOTS
Maar kunnen helaas niet. Als iemand belangstelling heeft, PM me dan maar even.quote:Op zondag 20 april 2008 11:40 schreef peaceman het volgende:
Wij hebben kaartjes
Misschien wel..quote:Op donderdag 5 juni 2008 17:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Maar kunnen helaas niet. Als iemand belangstelling heeft, PM me dan maar even.
Ja daar ben ik het dus mee eens. Het probleem is dat je het gaat vergelijken met het vorige album (+EP) wat gewoon een meesterwerk was.quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:33 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Mijn algemene mening is dat het toch stukken minder is dan die fantastische vorige plaat en EP, maar wel beter dan sommige critici zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |