Niet Gieje-mo?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 13:21 schreef Grobbel het volgende:
[afbeelding]
Guillemots
Geen idee hoe je het uitspreekt (ik gok op Gi-mo),
Volgens mij spreek je het op zijn Frans uit, maar dat weer ik ook niet meer zeker.quote:Geen idee hoe je het uitspreekt (ik gok op Gi-mo )
Sorry, dat bedoelde ik ook. Al denk ik dat in het Engels het "je"-gedeelte practisch weggelaten wordt in de uitspraak.quote:
Is CDWow niet een optie? Die vallen nog best mee qua prijs. Daar heb ik die CD ook vandaan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 03:42 schreef bigshadow het volgende:
Ben er al een tijdje aan verslaafd, kan niet wachten op de Ned Release, import is me iets te duur.
Noppe, heb wel even bekeken of het de moeite waard was om te importeren, 20 euro vind ik dan toch echt teveel. Cdwow is op zich wel een optie, maar ik vind het ook niet zo erg om te wachten, op mp3 luistert hij ook lekker weg.quote:Op zondag 6 augustus 2006 15:42 schreef methodmich het volgende:
Heeft PP hem nog niet staan dan bigshadow??
Dat deed ie op MM ook al...quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:58 schreef Grobbel het volgende:
Of het aan de dope lag of aan zijn tomeloze enthousiasme weet ik niet, maar de zanger was bijzonder fanatiek met zijn hele lijf aan het schudden achter de toetsen
Er staan een paar niemandalletjes op (vooral experimentjes die niet uit de verf komen), maar er staan toch genoeg andere hoogtepunten op de plaat om te blijven boeien. Het titelnummer, Annie Let's not wait, If the World Ends, We're Here, Made Up Love Song #43, Sao Paolo... Stuk voor stuk prachtnummers.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 11:48 schreef JeroenV het volgende:
Trains to Brazil bevalt me wel. Maar de rest van het album leek me op het eerste gehoord toch vooral plaatvullende niemanddallentjes. Maar misschien geef ik het nog een kans.
http://en.wikipedia.org/wiki/Guillemots_%28band%29quote:The name of the band causes some confusion for those unaware of its meaning. It the plural of the name of a group of seabirds (but most often meaning the Common Guillemot Uria aalge) and should be pronounced 'gilly-mot' (and not in a French style).
Gaat die verwijzing trouwens nog wat dieper dan enkel de songtitel? Anders kan dat natuurlijk ook toeval zijn, natuurlijk.quote:Op maandag 18 september 2006 00:38 schreef bigshadow het volgende:
Guillemots, wat een verschrikkelijk fijn album, meerdere malen genoten met de koptelefoon op. Laatst viel me eigenlijk een leuke verwijzing naar Ben Folds op die het nummer Annie waits schreef, de guillemots hebben het nummer annie lets not wait.
Er lijkt een muzikale overeenkomst te zijn, op een of andere manier. En misschien is het wel toeval, ik ga er nog iets over proberen te vindenquote:Op vrijdag 22 september 2006 07:14 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Gaat die verwijzing trouwens nog wat dieper dan enkel de songtitel? Anders kan dat natuurlijk ook toeval zijn, natuurlijk.
Hoeft niet perse hoor... als je je laat verrassen ben je ook zeker onder de indruk... ik spreek uit ervaring, ook namens vrienden.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef MaJo het volgende:
Ze zijn bevestigd voor London CallingIk ga er zeker heen, sowieso voor London Calling maar nu ik weet dat Guillemots komen weet ik ook welke dag ik ga
En ik zal de cd vantevoren aanschaffen zodat ik ze nog beter ken
![]()
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 16:37 schreef MaJo het volgende:
Ze zijn bevestigd voor London CallingIk ga er zeker heen, sowieso voor London Calling maar nu ik weet dat Guillemots komen weet ik ook welke dag ik ga
En ik zal de cd vantevoren aanschaffen zodat ik ze nog beter ken
![]()
He gezellig, ik ben er ookquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.
Ik ga voor dezelfde prijs liever naar London Calling waar ik dan een paar bandjes te zien krijgquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 13:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Guillemots staan zondag 26 november ook in tivoli, waar ik ondertussen ook kaartjes voor heb.
Vrijdag zit ik juist weer op London Calling...quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 16:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga voor dezelfde prijs liever naar London Calling waar ik dan een paar bandjes te zien krijg
Kom je die vrijdag ook naar Tivoli voor Never mind the British?![]()
Dan lopen we elkaar steeds net misquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:03 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Vrijdag zit ik juist weer op London Calling...
En ik heb Guillemots nu twee keer op een festival gezien, ben nu eigenlijk wel eens benieuwd hoe hun concert is als ze niet zijn geremd door de drie kwartier-grens tijdens een optreden.
Rascal is in Amsterdam, toch? Wil ik best nog een keertje heen, eigenlijk. Voorlopig is het nog redelijk hectisch aan deze kant (tentamens, essays, scripties, presentaties, werk etc etc), maar zo gauw mijn agenda wat minder vol is moeten we maar eens een keertje afspreken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:29 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dan lopen we elkaar steeds net misIk denk ook dat hun "eigen" optreden beter is dan op een festival maar gezien mijn budget is dit voor mij de beste oplossing
Kom anders een keer mee naar Rascal
Yep, in club 8quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Rascal is in Amsterdam, toch? Wil ik best nog een keertje heen, eigenlijk. Voorlopig is het nog redelijk hectisch aan deze kant (tentamens, essays, scripties, presentaties, werk etc etc), maar zo gauw mijn agenda wat minder vol is moeten we maar eens een keertje afspreken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |