abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40270338
Folk metal..
Ik ken deze muziek nu een tijdje via Korpiklaani en ik moet zeggen wat een geweldige muziek is dit,.
Het heeft het ruige van metal maar weer niet dat overdreven geschreeuw.
Plus de vaak geweldige doordachte lyrics.

Persoonlijk vind ik Korpiklaani de best in dit genre
al is FinnTroll een goeie tweede
Mijn Snape wat doe je !
Niet zo dol op Amerika uit de kluiten gewassen kolonie vol randebielen.
Asperger and proud !
pi_40270363
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40270375
Probeer eens Skyclad. Dat zijn de godfathers van dit soort muziek.
pi_40270747
Ensiferium is ook wel leuk.
pi_40270778
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Zit al in de download Ik bedoel die was ik al aan het aanschaffen
Wat ik trouwens heel sterk heb met deze muziek is dat als ik mijn ogen dicht doe ik me ook zo inleef dat ik me ook echt voel alsof ik door die scandinavie'se wouden loop
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  † In Memoriam † vrijdag 28 juli 2006 @ 14:22:45 #6
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_40270799
niks aan
:')
pi_40270818
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:22 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Zit al in de download Ik bedoel die was ik al aan het aanschaffen
Wat ik trouwens heel sterk heb met deze muziek is dat als ik mijn ogen dicht doe ik me ook zo inleef dat ik me ook echt voel alsof ik door die scandinavie'se wouden loop
Of in het geval van Skyclad, in Noord-Engeland
pi_40270841
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:21 schreef smesjz het volgende:
Ensiferium is ook wel leuk.
Klopt heb ik het album Iron van
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40270843
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:10 schreef Toffe_Ellende het volgende:
En Sabbat... Ik persoonlijk vind de Litouwse bands Ha Lela and Zpoan Vtenz erg goed.
pi_40270878
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:23 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Of in het geval van Skyclad, in Noord-Engeland
Dat weet ik niet die moet ik immers nog beluisteren
Zit nu aan de Moonsorrow
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_40270891
Ik ken ook alleen Korpiklaani. Ik zal die andere twee ook eens checken.
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
pi_40271313
Misschien niet helemaal folk maar ze gebruiken wel Folk elementen
17 koppig metal collectief
HAGGARD
Soldaat bij de verbindingsdienst
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:40:59 #13
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_40271469
In Extremo. Soort van Rammstein meets Asterix
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_40271473
Zpoan Vtenz - Gime Nugalet: "The groundshaking album of profound and very dark ethnic/folk metal. More ethnic than metal. "Born to Conquer" - a honour of Lithuania!!! From metal, to ambient, to authentic war folklore and unique chants in ancient dialects… Featuring folk singer Vilma Ciplyte. A MUST! 9 songs."

Ha Lela - Pabudimas: "Great Lithuanian pagan folk metal at its best. Haunting, original and innovative! Recorded by legendary line-up, featuring members of Poccolus and Zpoan Vtenz. The only cult fullenght of the band features 7 tracks." <--maar ik vind de demo (dit is een 'heropname' voor cd) een stuk beter/strakker.
pi_40271525
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:36 schreef Antagonist het volgende:
Misschien niet helemaal folk maar ze gebruiken wel Folk elementen
17 koppig metal collectief
HAGGARD
[afbeelding]
Misschien helemaal niet folk, meer klassiek.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 14:54:50 #16
113767 tweakdsl
Ik ruik rotte vis...
pi_40271995
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:40 schreef D-FENS het volgende:
In Extremo. Soort van Rammstein meets Asterix
Beledig in Extremo niet!!!
Er is geen enkele vergelijking mogelijk met Rammstein!
Zij gebruiken de oudste duitse tekst die er is.
De Merzeburger Zauberspruche.
Ik HAAT mijn toetsenbord.
pi_40272281
Korpiklaani, In Extremo en Finntroll volgende week op Wacken. Verder passen Thyrfing/Windir en evt Wintersun/Vintersorg hier ook wel. Korpiklaani vind ik trouwens weinig aan, Vintersorg werkt ook een beetje op mn zenuwen. Is Elvenking trouwens niet ook folk-achtig?
Jesus saves but death prevails.
pi_40272788
Wacken! Folk Metal! Vergeet daar de Wiking Burger niet! Essen wie die Germanen!

Ik vind het relaxte van folk metal dat het nog geen "standaard" heeft zoals bijvoorbeeld de Trve ende Kvlt black metal. Het bevordert het bier-zuipen en lallen een stuk beter en het zet een superrelaxte sfeer neer

En als je 17 september in de buurt van Rotterdam bent, kom dan even langs de Baroeg (zie signature)
  vrijdag 28 juli 2006 @ 15:19:22 #19
36832 Eldiablo
Life sucks... get a helmet!
pi_40272965
Damn, dat jullie "Blackmore's Night" vergeten... ook hele lekkere folkmetal
My mind is leaving, my body follows...
pi_40273042
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:14 schreef Conorach het volgende:
Wacken! Folk Metal! Vergeet daar de Wiking Burger niet! Essen wie die Germanen!

Ik vind het relaxte van folk metal dat het nog geen "standaard" heeft zoals bijvoorbeeld de Trve ende Kvlt black metal. Het bevordert het bier-zuipen en lallen een stuk beter en het zet een superrelaxte sfeer neer

En als je 17 september in de buurt van Rotterdam bent, kom dan even langs de Baroeg (zie signature)
Je eigen folk metal band ?
Heb je wat eigen materiaal wat je ergens kan uploaden ofzo?
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 28 juli 2006 @ 16:18:53 #21
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_40275045
Vergeten jullie Tanzwut niet
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 juli 2006 @ 16:27:15 #22
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_40275381
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:19 schreef Eldiablo het volgende:
Damn, dat jullie "Blackmore's Night" vergeten... ook hele lekkere folkmetal
er is weinig metal aan Blackmore's Night.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_40277256
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 15:21 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Je eigen folk metal band ?
Heb je wat eigen materiaal wat je ergens kan uploaden ofzo?
Binnenkort komt onze nieuwe website online, daar zullen mp3's te horen zijn
pi_40279037
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 17:28 schreef Conorach het volgende:

[..]

Binnenkort komt onze nieuwe website online, daar zullen mp3's te horen zijn
Oke cool post het hier als hetzover is
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:03:17 #25
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40284229
Doen we! .

Overigens moet men Mägo de Oz niet over het hoofd zien!

Sensationale folk Spanjaarden. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_40295923
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:24 schreef Canisfire het volgende:

[..]

Dat weet ik niet die moet ik immers nog beluisteren
Zit nu aan de Moonsorrow
Moonsorrow is echt tof.
  zondag 30 juli 2006 @ 18:19:20 #27
149498 Maethor_Veleg
klunstenaar in hart en nieren
pi_40328191
Haggard! _0_ Wauw
Verder Corvus Corax, Ensiferum, Finntroll, Korpiklaani, Eluveitie, Equilibrium, Elvenking, Thyrfing,
Opera is when a guy gets stabbed in the back, and instead of bleeding, he sings!
  zondag 30 juli 2006 @ 19:26:20 #28
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40330020
Is Corvus Corax niet die gothic/industrial unit met doedelzakken enzo?

Btw: Tuatha de Danann (BR).

There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:05:11 #29
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_40373084
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 14:23 schreef PimpNLimp het volgende:
En Sabbat...
Sabbat was een geweldige band, maar natuurlijk geen folk metal. Beste Britse thrashband imho
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  Licht Ontvlambaar dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:12:16 #30
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_40373223
Eluveitie

http://www.eluveitie.ch/

Review of "Spirit" was published in the current issue of the German "Legacy"-Magazine... May i quote:

"With a powerful and thunderous impact - often shining brightly in traditional timbres - these rakish Helvetians illuminate their intelligent and artful compositions! It is pure pleasure to witness this band so full of passion - visionary and soulful, with virtuosic vehemence, always elaborated!"
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 18:13:44 #31
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40391901
17 september staan zij in de Baroeg in R'dam en wij staan in hun voorprogramma. Whiiieeee! .
pi_40392080
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 13:05 schreef Eveli het volgende:

[..]

Moonsorrow is echt tof.
[afbeelding]

De beste folk metal band, naar mijn mening.
pi_40392168
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:05 schreef Mark het volgende:

[..]

Sabbat was een geweldige band, maar natuurlijk geen folk metal. Beste Britse thrashband imho
Mja... Qua muziek niet nee. Qua tekst zeker weten wel.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 22:24:41 #34
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_40399517
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Witchfynder het volgende:
17 september staan zij in de Baroeg in R'dam en wij staan in hun voorprogramma. Whiiieeee! .

*Er dan bij is*
[KNE]-Mod
pi_40401729
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 22:24 schreef ThE_ED het volgende:

[..]

*Er dan bij is*
*er niet bij is*
  Licht Ontvlambaar woensdag 2 augustus 2006 @ 00:29:27 #36
94264 Uzumaki_Naruto
Fearless Vampire Killer
pi_40403905
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 18:13 schreef Witchfynder het volgende:
dat is tof

moet nog steeds eens Spirit van Eluveitie kopen/downloaden
pi_40408598
Nokturnal Mortum heeft ook wel wat weg van Folk. Veel etnische invloeden, goeie muziek.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:32:18 #38
134240 Cryonic
ijskoud het lekkerste
pi_40413029
Cruachan is ook wel nice
En Elvenking
pi_40452838
Mijn lijstje:

- Cruachan:
Ierse Pagan-Folk Metal. Erg mooi, zeer knap in elkaar stekende nummers. Helaas erg ondergewaardeerde band. Twee albums zijn tevens bijzonder slecht geproduceerd. Stofzuigerproductie noemt men dat.

- Einherjer:
Niet echt Folk, wel Viking Metal. Wel Folk-invloeden dus. Zeer vette band, nummers zijn niet allemaal even goed, maar er zitten er een paar tussen die echt briljant zijn (Ironbound, Crimson Rain). Het is hard en rauw en toch "groovy" op een rare manier. Band bestaat jammergenoeg niet meer. Als je een album wilt proberen raad ik je "Blot" aan.

-Eluveitie:
Zwitsere Folk-Black. Vette nummers, strak geproduceerd. Laatste album "Spirit" is goed, eerste album "Vên" is nog beter. Nummers als "Druid" en "Uis Elveti" gaan niet in je koude kleren zitten. Heerlijk rauw. Kortom: luisteren verdomme! Horns High!

-Ensiferum:
Finse Folk-Metal. Vrolijk en toch hard tegelijk. Soms een beetje gelikt en catchy maar dat mag de pret niet drukken. 3 Albums uit so far, eerste "Ensiferum" (beste album) en tweede "Iron" (zeer goed). Laatse "Dragonheads" is een EP. Stoer en toch een tikkeltje zachtaardig.

-Equilibrium
Duitse Folk-Metal. (Tikkeltje Black, niet veel). Leuk, leuk. Niet enorm speciaal, gewoon degelijke folk-tracks. Zang volledig in het Duits, iets minder stoer dan een Scandinavische taal, maar minstens net zo goed als Engels. Luisteren als je Ensiferum en Finntroll vet vindt.

-Falkenbach: Folk-Black. Hard en erg rauw. Aparte muziek, aparte band. Bestaat namelijk uit een man en gastmuzikanten per album. Bijna nooit live te zien. Als Windir je ding is, dan Falkenbach ook.

-Finntroll:
Behoeft deze band nog een uitleg? Geweldige folk-"black". Vrolijkheid ten top, snel en strak. Nieuwe albums komen goed mee met de oudere, ook na inmiddels de 3e keer wisselen van zanger. Nog geen nieuw album met nieuwe zanger. Opvallend: Het album "Visor om Slutet" is volledig akoestisch en erg tof. De band die mij into Folk heeft gekregen. Trollhammaren!

-Heidevolk:
Nederlandse Folk-metal. Tof, niet helemaal mijn ding, maar mag zeker niet vergeten worden.

-Korpiklaani (voorheen Shaman):
Finse Folk-Humpaa-Metal. Bijkans nog vrolijker dan Finntroll. Relatief cleane vocals, minder grunts/screams. Toevoeging strijkers maakt het erg interessant. Verder strakke productie en technisch erg goed. Als je Finntroll nog niet blij genoeg vindt.

-Letzte Instanz:
Duitse Folk/Neo/Drum 'n Bass/"Metal". Dit is iets aparts, deze duitsers mengen Cello met Metal en Drum 'n Bass, en tevens Folk. Niet voor iedereen geschikt. Zeker erg tof.

-Moonsorrow:
Finse Folk-Metal. Erg stoer, nummers van minstens 8 minuten. Erg episch met toffe screams. Als Finntroll/Ensiferum/Equilibrium je ding is.

-Primordial:
Ierse Folk-Black. Erg duister en rauw. Niet voor mensen die Ensiferum al hard vinden. Als het wel je ding is, zeker luisteren.

-Rapalje.
Wel Folk, geen Metal. Een van de weinige goede Nederlandse Folk-bands. Heel scala aan nummers, mooi, vrolijk, droevig enz. Zeker tof.

-Thyrfing:
Zweedse Folk-Black. Erg stoer, lekker rauw en toch melodieus. Niet voor de zwakkere magen. Past in het rijtje van Windir.

-Turisas:
Finse Folk-Battle Metal. Lekker snel, niet enorm hard. Mooie nummers, mooie grunts. Productie een tikje gelikt, af en toe erg. Toch zeker een band om in de gaten te houden.

-Windir:
Noorse Folk-Black. Hard en ruw, erg stoer. Zeker een keertje luisteren als je Thyrfing tof vindt. Band bestaat niet meer, opgeheven na de dood van de oprichter en zanger, Valfar. Laatste album "Valfar, ein Windir" opgedragen aan hem.

Dat was het denk ik wel voor mij.
pi_40456368
Gaan de Eluveitie fans hier nog naar een van hun concerten toe? .
pi_40457282
Ik ga zeker proberen ze 17 september te zien in Rotterdam! Ik kan helaas niet 1 september naar Alphen aan den Rijn, maar ik heb ze daar vorige keer al gezien tijdens het Fear Dark festival. Dat was echt gruwelijk, de andere bands waren bagger (behalve Morphia), maar Eluveitie was echt tof.

@Witchfynder: Ik geloof dat er de 17e ook nog tweede andere bands staan, een Duitse en één of andere vage Nederlandse band, ken jij die laatste?
pi_40458277
Týr, (vind ik zelf niet zo...) en Månegarm zijn nog niet genoemd.
pi_40463988
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 18:08 schreef Rivfader het volgende:
Ik ga zeker proberen ze 17 september te zien in Rotterdam! Ik kan helaas niet 1 september naar Alphen aan den Rijn, maar ik heb ze daar vorige keer al gezien tijdens het Fear Dark festival. Dat was echt gruwelijk, de andere bands waren bagger (behalve Morphia), maar Eluveitie was echt tof.

@Witchfynder: Ik geloof dat er de 17e ook nog tweede andere bands staan, een Duitse en één of andere vage Nederlandse band, ken jij die laatste?
Die Duitse is wel goed, maar die Nederlandse is echt brak. Stelletje amateurs! . .

Laat als je komt ff weten dat jij het bent. Drinken we er ook ff een Hertog Jannetje op. .
pi_40467416
Volgens mij is Lumsk ook wel tot dit genre te rekenen. Ik heb er niet zoveel nummers van gehoord tot nu toe dus ik ga binnenkort eens wat luisteren...

[ Bericht 10% gewijzigd door DikkeSmikkel op 04-08-2006 13:05:36 ]
Iemand dood maken met een blije mus is nooit grappig...
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:09:20 #45
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_40471103
Lumsk heb ik gerecentelijk ontdekt. Erg goede zangeres! Hun eerste album is vrij standaard op de hoop met alle andere bandjes met zangeressen, je snapt wel wat ik bedoel. .
Het tweede album is iets minder hard, maar wel een stuk specialer en mooier. .
pi_41199935
Korpiklaani komt in oktober optreden in Vera in Groningen...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 27 augustus 2006 @ 00:47:27 #47
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41212061
En 26 oktober in de Baroeg!
En daar willen wij bij zijn! .
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:34:34 #48
147587 De_Postbode
Ik ben overrated
pi_41311560
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 15:42 schreef Rivfader het volgende:
Mijn lijstje:

- Cruachan:
Ierse Pagan-Folk Metal. Erg mooi, zeer knap in elkaar stekende nummers. Helaas erg ondergewaardeerde band. Twee albums zijn tevens bijzonder slecht geproduceerd. Stofzuigerproductie noemt men dat.
Mwah, dat geldt alleen echt voor de eerste en dat is verder een geweldige plaat. Met een topproductie en strak spel zou zelfs een boel charme verloren gaan, als je het mij vraagt.
Ta mère bien.
pi_41313385
Nou, Eluveitie zou er ontzettend mee op vooruit gaan.
En als iedereen zou in de maat zou spelen.... Of ben ik de enige die vindt dat Eluveitie vaak wat chaotisch speelt?
Ik vind hen wel tof verder, daar niet van... .
pi_41314421
Korpiklaani vind ik persoonlijk geen zak aan; ze zingen in halfbakken Engels en klinken wel heel erg "vrolijk". Shaman vind ik daarentegen wél leuk. Ze zingen in het Sámi en gebruiken een meer traditionele manier van zingen, hierdoor klinkt de muziek heel anders, en beter, dan Korpiklaani. Zeker een aanrader.
pi_41340367
Ik vind hun Shaman-werk juist echt té saai. .

Is Tuatha de Danann al genoemd?
pi_41351102
Ik ga sowieso naar Eluveitie en Conorach de 17e.
Ik ga ook vrijwel zeker naar Korpiklaani, want dat is gewoon gegarandeerd een avond feest.

Overigens vind ook ik Korpiklaani beter dan Shaman, al is het alleen maar vanwege de verreweg betere productie. Slechte productie is killing voor een album, kijk maar naar Tuatha na Gael van Cruachan.
Briljant album, stofzuigerproductie = matig album, behalve voor de fans.
Verder is Shaman op zich best vet.
pi_41425095
Hoewel het tegen spam aan zit:
onze nieuwe bandsite is online met samples om te beluisteren.
http://www.conorach.nl
pi_41438217
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
  zondag 3 september 2006 @ 00:58:11 #55
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41441721
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 23:15 schreef Ska-te het volgende:

[..]

Spaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam
Gaat heen, vlegel. Jij houdt er niet eens van. . .

Ik hoorde van twee bandleden van me dat op de Pagan & Viking Festival Eluveitie en Týr de pan uit heerschten. Gaat Eluveitie dus zien menschen! Zo niet de 17de, dan één van hun andere data. .
pi_41447548
Asmegin is tof
pi_41447667
BEER BEER! i want beer from beer i get real drunk! ... echt goede teksten van Korpiklaani.
pi_41531780
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 16:03 schreef Witchfynder het volgende:
Cool als je eens een optreden hebt in de omgeving zwolle meld het even
A new day raising klinkt trouwens erg vet
Mijn Snape wat doe je !
Asperger and proud !
pi_41540219
Bedankt! We willen daar zeker spelen, maar ja, we willen overal spelen. .
  zondag 10 september 2006 @ 17:07:00 #60
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_41679503
quote:
Op zondag 30 juli 2006 19:26 schreef Witchfynder het volgende:
Is Corvus Corax niet die gothic/industrial unit met doedelzakken enzo?

Btw: Tuatha de Danann (BR).

[afbeelding]
Corvus Corax is Neo-Folk.

Anyway, Bathory.
Graveland.
Windir.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 17 september 2006 @ 20:50:36 #61
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_41900445
Net terug van de Baroeg...
Eluveitie heerste zwaaaar! En zijn nog ontzettende aardige gasten, iig de drie die ik gesproken heb.
Odroerir vond ik een beetje saai, maar ze leken er ook geen zin in te hebben. Ze vielen niet echt in de smaak hier iig.
pi_41903011
Het valt me op dat Waylander nog niet is genoemd in dit topic Folk-metal van de eerste klasse, deze keer niet uit Scandinavie maar uit Ierland, dus veel Keltische folk.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_41913610
Of ze hebben erg afwisselende albums, maar wat ik gehoord heb van Waylander vond ik nou niet echt super.
Maar datzelfde heb ik met Primordial. Krijg alleen maar te horen hoe geniaal ze zijn, maar de twee albums die ik gehoord heb vond ik echt geen moer aan. Zelfs Skyforger vind ik nog leuker. .

Maaar...meer Keltische folk is wel fijn, want al dat Scandinavische gepiel van Ensiferum enzo (inclusief het Duitse Equilibrium) begin ik wel een beetje beu te worden inmiddels.
pi_41916467
Baroeg was tof.

Conorach en Eluveitie vet, Odroerir onboeiend. Leuk avondje, vanochtend fijn wakker geworden met een lichtelijk stijve nek, dus dan heb ik het goed gedaan gisteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')