Toch niet in kleine hoeveelheden, neem ik aan? Dan zou het product allang uit de schrappen zijn gehaald.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:05 schreef Uhmmie het volgende:
Nou ik las online dingen ook over dat de verpakking niet gheel strookte met daadwerkelijke gevolgen.
Volgens de verpakking is het niet schadeljk voor de rest van de omgeving.
Online vond ik diverse onderzoeken dat het ongeveer alle flora en fauna in de nabije omgeving aantast.
Bijvoorbeeld deformatie van kikkers en andere reptielen en vissen doordat het in het grondwater terecht komt.
Mm, verhoogde kans op lymfeklierkanker.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:23 schreef Stali het volgende:
Misschien ben ik naief maar wij hebben geen vissen, kikkers of padden in de buurt.
Wel buren met planten. *grijns*
http://vroegevogels.vara.nl/portal?_scr=article_4&id=119110
Het is maar net hoe graag je van je worteltjes af komtquote:Op vrijdag 28 juli 2006 12:40 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mm, verhoogde kans op lymfeklierkanker.
Yep.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:04 schreef Grobbenkuiken het volgende:
En weer een paar vierkante meter aarde minder. *Snif*
[rant]
Zijn jullie aan het vertrutten?
Tweede terras met ruim tuinameublement, potten met planten her en der verspreid, nieuw gazon zoiets wordt het. Ook in de winter moet je tuin het verlengde van je woonkamer zijn, vandaar dat we wrs ook zo'n størvat willen aanschaffen. Afgelopen winter hebben we in zo'n opblaaszwembad gelegen, maar dat was toch te amateuristisch.quote:Leve de onderhoudsarme tuinen.De tuintrend van vandaag. Maak van uw tuin een 'buitenkamer'. Grind, tegels, lullige beplantingsvlakken en vooral veel worteldoek!
Owh, vergeet de sfeervolle ascessoires niet! Dag en nacht tuinverlichting en plastic meubels.
Miscchien nog een waterelement (borrelsteen) en u bent klaar voor jaren.
[/rant]
![]()
Okee, round-up is dus meer voor onkruid? Dat is wel belangrijk om te weten, want de gewassen bij ons zijn idd houtig van aard.quote:Als je een boom dood wil maken zonder het ding geheel uit te graven moet je ervoor zorgen dat het stompje wat overblijft na het zagen verrot. Gaatje in het midden boren en zorgen dat daar water in blijft staan. Weg boom.Sommigen zeggen dat zout water beter werkt, maar dat kan ik niet bevestigen.
Als het wortelgestel verrot is, is het uitgraven een stuk gemakkelijker.
Round-up vind ik een beetje het sjonnie alternatief. Het werkt goed op niet houtige gewassen maar voor een struik of boom zou ik kiezen voor wegsnoeien/kappen en zorgen dat de wortelkluit kassie wijlen gaat, lees uitputten, uitgraven of laten wegrotten.
quote:Beetje ellebogenvet kan geen kwaad, in ieder geval minder dan Bayer.
We laten 1 boom staan, die hebben we dit jaar van een wisse dood gered nl. Zou zonde zijn om hem eerst te redden en vervolgens om te zagen.quote:P.S. Plant je voor elke boom/struik die je omlegt eentje terug? Klik!
Prima tip, thx. Ik denk dat we het experiment met round-up kunnen afvoeren van ons lijstje. Ik ga vandaag meteen gaten boren.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:51 schreef klipper het volgende:
Voor boomwortels is een apart middel verkrijgbaar.
Ik ben bang dat round-up hier niet werkt.
Bij het middel voor boomworteld moet je diverse gaten boren en van het spul een papje maken wat je in die gaten stopt, waarna de wortels als het ware weggevreten word.
Het hout word erg zacht en gegarandeerd dat het niet meer terugkomt.
2 jaar geleden gebruikt bij een boom en werkte perfect.
Ik weet alleen de naam niet meer, maar misschien kom ik er nog op.
Maar bij de betere tuincentra hebben ze het.
Ja, hoewel de onbekende dier- en insectensoorten achter in de tuin binnenkort toch een ander adres moeten zoeken natuurlijk. Wat niettemin vreemd is, is dat het middel tamelijk veel, zelfs onverdund, blijkbaar door onze overheden wordt gebruikt. Staat tegenover dat het al ca. 30 jaar oud is en dus wel beproefd is en wrs toelaatbaar.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 22:18 schreef Uhmmie het volgende:
[..]
Het is maar net hoe graag je van je worteltjes af komt
Ik vond het het in ieder geval NIET waard
Al was het maar omdat mijn tuin altijd vol cute kikkertjes zit en ikzelf ook nog wat langer mee wil kunnen gaan.
Ook aan het vertrutten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:21 schreef shmoopy het volgende:
Als je weet hoe het middeltje heet, post het dan hier even ajb, ik zit ook met wortels en een afgezaagde boomstam waar ik vanaf wil.
Nee, ik hou ontzettend van heel veel bloemen en planten en gras, heb alleen een mooi terras betegeld, de rest is erg onderhoudsintensief want het staat vol.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:25 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ook aan het vertrutten..
(zie reactie Grobje)
Heb je nog naar dat middel gevraagd dan???quote:Op zaterdag 29 juli 2006 15:02 schreef shmoopy het volgende:
[..]
Nee, ik hou ontzettend van heel veel bloemen en planten en gras, heb alleen een mooi terras betegeld, de rest is erg onderhoudsintensief want het staat vol.
En om het groene vingersdrama nog wat te vergroten heb ik zojuist nóg meer zooi bij de Intratuin gekocht.
Jij dacht dat wortels doden?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:41 schreef Roquefort het volgende:
Ik dacht een topic over killer carrots te gaan bekijken.![]()
Bij deze een tip aan een hovenier... gebruik zout.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:25 schreef densmee het volgende:
wij als hoveniers gebruiken round up max
zagen met een kettingzaag een kruis in een stronk voor veel raakvlak en gieten deze dan vol
gegarandeerd dat hij dood gaat
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |