Ja, hebben we wel overwegen, maar ook zo'n houten terras moet rusten op een geëgaliseerde bodem natuurlijk, dus wrs op zand en dan moet je die wortels wel weg hebben toch, die spruiten om de haverklap uit.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:43 schreef Deetch het volgende:
Ik zou naar een tuincentrum gaan. Misschien kun je een houten terras maken dat een beetje boven de grond staat, heb je ook geen last van wortels.
Uitgraafmeet doen?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:47 schreef Lucille het volgende:
Uitgraven dus.
Ja, dat valt wel te proberen wrs, alhoewel die macrobiologische middeltjes idd bedoeld zijn voor onkruid en andere planten en bomen ongemoeid laten, dacht ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:49 schreef Saabmobiel het volgende:
Roundup? (Eigenlijk bedoeld voor onkruid).
[afbeelding]
Verkrijgbaar bij elk tuincentrum.
Een houten terras zou ik niet zo snel aan beginnen. Tenzij je er een dikke laag worteldoek onder legt. Ander heb je een keurig houten terras met plantjes tussen de planken door.
Okee, dan gaan we dat toch maar aanschaffen, denk ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:52 schreef Basjoo het volgende:
Wat ook goed helpt is Round-Up. Dat word opgenomen tot in de wortels en dood ze ook. Bij lastige planten die je echt dood wil hebben kun je het beste het onverdund op het blad of de afgesneden stam smeren.
Uitgraven ook maar dat is slecht voor je rug.
Het zal inderdaad een kloteklus worden, ik heb er ervaring mee. Maar uitgraven is volgens mij de enige oplossing, want dat soort dikke wortels zijn volgens mij nauwelijks uit te roeien met vergif, tenzij je de hele bodem gaat verwoesten.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:49 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Uitgraafmeet doen?
Maar denk je werkelijk dat dat de enige optie is?
Erg goede middeltjes dan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:57 schreef BACOBaf het volgende:
[..]
Daar is geen plant meer te zien... Alleen die die-hards nog
Ja, op deze manier worden meestal bomen bestreden.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Okee, dan gaan we dat toch maar aanschaffen, denk ik.
Heb je er zelf ervaring mee btw?
Ja, zou dus mss een combinatie worden? Round-up en uitgraven? Iig is het wel noodzakelijk om die wortels eruit te krijgen. Bij ons nu betaande terras stonden paar roselaars oid, geloof ik, en die spruit nog steeds uit. De wortels drukken de tegels ook omhoog.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 10:58 schreef Lucille het volgende:
[..]
Het zal inderdaad een kloteklus worden, ik heb er ervaring mee. Maar uitgraven is volgens mij de enige oplossing, want dat soort dikke wortels zijn volgens mij nauwelijks uit te roeien met vergif, tenzij je de hele bodem gaat verwoesten.
Kunnen we mee experimenteren natuurlijk. Hoewel de ongeveer 40 m 2 die ontgroend moet worden wel de nodige cola vereist.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:15 schreef TrenTs het volgende:
Ik heb ooit eens wat cola bij een plantje gegooid en de volgende dag was-ie kapot. Ideetje?
Anders wordt het hakken of een klein gravertje huren.
Dat wordt een goede dag voor de lokale AH dan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:24 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kunnen we mee experimenteren natuurlijk. Hoewel de ongeveer 40 m 2 die ontgroend moet worden wel de nodige cola vereist.
Gelukkig moet ik daar toch vaak heen om popcorn te kopen ivm de activiteiten van de LPF.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:27 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat wordt een goede dag voor de lokale AH dan.
Het doodt ook je gazon?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:38 schreef Uhmmie het volgende:
Hmm round up is ranzige zooi
Ik zou er eens op googlen voor je het gebruikt
Want eh.. dat is echt nasty stuff
Ik heb het maar niet gebruikt
Nog iets om mee te experimenteren dus.quote:Wat ook werkt is water waar je aardappels in gekookt hebt over je plantjes gooien.
Dat is familie van de nachtschade en goed dodelijk.
Maar ik denk niet dat je er aan ontkomt het ergste toch te moeten uitgraven.
Is all in the deal toch?quote:reacties beneden het minimale IQ-niveau verwijderd
Stali had al bleek over bepaalde stammen gegooid. Wat denk je? Helpt niets.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef skiczukie het volgende:
Zoutzuur.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |