Nogmaals, zoals ik ook gepoogd heb aan te geven in mijn vorige reactie, dat vraag ik mij af. En als dat niet zo is dan is dat niet zo.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:48 schreef Yildiz het volgende:
Ik evenmin, overigens. Ik kan er 20 zinnen aan spenderen, maar aan een paar woorden heb ik genoeg.
Jij beweert dat geheimhouding leidt tot veiligheid. Dat is, naar mijn idee, redelijk onzinnig.
Niet dat alles onzin is, maar dat er niet zoiets bestaat als ondetecteerbare fraude.quote:Ja, en nu probeer je met het engelse stukje aan te tonen dat het onzin is ofzo?
Lijkt me een beetje voorbarig. De TK-verkiezingen vinden pas plaats in november 2006. Dat moddergooien kan per definitie pas plaatsvinden na de verkiezingen.quote:Echter, als de stem niet gecontroleerd kan worden, moet men er niet vanuit gaan dat de burger maar moet luisteren. Dat zag je bij Bush al. Zelfs Beastie Boys zingen over 'we've got a president we did not elect'. Hier krijgen we er maar weinig van mee, omdat we ons zo verheven voelen boven ze. Vorige verkiezingen waren we nog zo trots dat onze verkiezingen tenminste zonder moddergooien was, daar kunnen we nu wel op terugkomen, denk ik.
Heb je een reden om aan te nemen dat in Nederland ooit jouw stem anders geregistreerd is? Is er in Nederland überhaupt ooit bewijs geleverd van fraude met Nedap-machines?quote:Van mij wel. De overheid controleerd onderhand mijn halve persoonlijke leven, en nu mag ik niet eens kijken of er met mijn stem goed omgesprongen wordt? Als ik stem, wil ik wel dat het télt, op de persoon op wie ik stem.
De overheid gaat ook niet klakkeloos met je stem om.quote:Dat het meerendeel het niet boeit, geeft de overheid nog niet het recht klakkeloos met mijn stem om te gaan.
Leuk dat je bij Stiegl ziet hoe ze bier brouwen en dat je bij Skoda ziet hoe ze harmonicabussen bouwen. Stemmachines mogen in Nederland niet gebruikt worden als ze niet goedgekeurd zijn door TNO en de Staat. En ook Nedap zorgt ervoor dat haar producten aan een bepaalde standaard voldoen. Geen enkele producent is toch immers gebaat bij slechte producten?quote:Nu verlies je gigantisch punten op dit proces. Ik kan namelijk wél binnenlopen, en navragen hoe men controleerd. Ik weet namelijk wél hoe goed de controle is bij Volkswagen, ik heb het met eigen ogen gezien. Ik weet namelijk wél hoe goed de controle is bij Corus (staal), ik heb het zelf gezien. Ik weet wél hoe goed de controle is op het mechaniek in vliegtuigen, dat heb ik geleerd. Zonder die controle, mag het niet eens de lucht in, mag het niet de straat op, et cetera.
Niet van de staat, maar van de eigen producent. Omdat men weet dat bij gezeik consumenten overstappen.
De accu's van Dell notebooks ontploffen spontaan. En Toyota roept wereldwijd 268.750 voertuigen terug wegens defecten gelinkt aan de motorcontrole. Hoe uitvoerig je ook test, er bestaat altijd een kans dat er defect onopgemerkt blijft. En toch verkoopt Toyota nog steeds auto's. Bij Nedap en TNO worden de stemmachines ook grondig nagekeken. En als er wat aan de hand blijkt te zijn dan kunnen daarvoor maatregelen getroffen worden, dat is nu het geval. Zelfde verhaal als Toyota die een paar aanpassingen in het motormanagement doorvoert.quote:Op zo'n manier redeneer je alleen alsof men met auto's alleen testritten doet zoals in Top Gear. Klinkklare onzin. Volkswagen Wolfsburg heeft een complete hal waar ze alles, van buiten én binnen nakijken. Alles.
Je gaat overigens voorbij aan het feit dat ik aangeef dat de source code niet beschikbaar van de systemen die in je auto en vliegtuig zitten. Het is één zaak dat Volkswagen stresstesten op het carrosserie van een auto uitvoert. Daar kan je bij zijn, daar zijn normen voor. Geeft Volkswagen je ook de source code van het ABS-systeem mee als je daar bent voor een rondleiding? Hoe werkt Dynamic Drive Control of Active Front Steering van BMW? Geen idee, is het geheim van de smid. Toch ga je er vanuit dat het werkt. Misschien zit die software ook wel vol fouten...quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 12:48 schreef Yildiz het volgende:
Nu verlies je gigantisch punten op dit proces. Ik kan namelijk wél binnenlopen, en navragen hoe men controleerd. Ik weet namelijk wél hoe goed de controle is bij Volkswagen, ik heb het met eigen ogen gezien. Ik weet namelijk wél hoe goed de controle is bij Corus (staal), ik heb het zelf gezien. Ik weet wél hoe goed de controle is op het mechaniek in vliegtuigen, dat heb ik geleerd.
Er bestaat juist WEL ondetectbare fraude in de digitalewereld. Ik ken maar 1 OperatingSystem (dat is niet linux of windows) waarbij ondetectbaar frauderen bijna onmogelijk is. Maar in principe is niks onmogelijk.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:25 schreef Bismarck het volgende:
Niet dat alles onzin is, maar dat er niet zoiets bestaat als ondetecteerbare fraude.
De auto industrie is heel anders dan de IT-industrie, dat kan je niet vergelijken. een IT-koning, bijvoorbeeld een triest nerdje, die 3 hoog achter woont en de hele dag pizza eet, kan gewoon een grote machthebber in de (internet)wereld zijn.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:51 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Je gaat overigens voorbij aan het feit dat ik aangeef dat de source code niet beschikbaar van de systemen die in je auto en vliegtuig zitten. Het is één zaak dat Volkswagen stresstesten op het carrosserie van een auto uitvoert. Daar kan je bij zijn, daar zijn normen voor. Geeft Volkswagen je ook de source code van het ABS-systeem mee als je daar bent voor een rondleiding? Hoe werkt Dynamic Drive Control of Active Front Steering van BMW? Geen idee, is het geheim van de smid. Toch ga je er vanuit dat het werkt. Misschien zit die software ook wel vol fouten...![]()
Grappig, ondetecteerbare fraude is per definitie geen fraude omdat niet aangetoond kan worden dat er gefraudeerd is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:54 schreef JohnDope het volgende:
Er bestaat juist WEL ondetectbare fraude in de digitalewereld. Ik ken maar 1 OperatingSystem (dat is niet linux of windows) waarbij ondetectbaar frauderen bijna onmogelijk is. Maar in principe is niks onmogelijk.
Wij moeten eens op houden met het blind vertrouwen van Technologie.
Dat bedoel ik. Heel gevaarlijk dus.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 14:02 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Grappig, ondetecteerbare fraude is per definitie geen fraude omdat niet aangetoond kan worden dat er gefraudeerd is.
Je gaat wederom voorbij aan het feit dat ik, zoals ieder ander, na aanvraag gewoon die testlabs in kan lopen.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:51 schreef Bismarck het volgende:
[..]
Je gaat overigens voorbij aan het feit dat ik aangeef dat de source code niet beschikbaar van de systemen die in je auto en vliegtuig zitten.
Men doet er in ieder geval véél minder geheimzinnig mee, en is er veel opener mee dat het onder een continu zwaar testproces staat. Dat zie ik bij stemmachines nérgens terug. Mocht er ooit een keer een fout in de software zitten, en de consumenten bereiken, dan staat het een week later in AutoWeek, een doodsteek voor Volkswagen.quote:Het is één zaak dat Volkswagen stresstesten op het carrosserie van een auto uitvoert. Daar kan je bij zijn, daar zijn normen voor. Geeft Volkswagen je ook de source code van het ABS-systeem mee als je daar bent voor een rondleiding? Hoe werkt Dynamic Drive Control of Active Front Steering van BMW? Geen idee, is het geheim van de smid. Toch ga je er vanuit dat het werkt. Misschien zit die software ook wel vol fouten...![]()
Dat kan ik alleen maar beamen. Vorige week stond nog in de krant dat een paar criminologen aan de TK een rapport gegeven hadden, dat justitie veels te veel vertrouwd op technologie. Bij het NFI gelooft men dat er bij een DNA-test maar 1 op de miljard foutjes gemaakt kunnen worden. Dat getal is zomaar uit de lucht gegrepen, nergens op gebaseerd, maar de rechter neemt het wel aan, en gelooft er dus 100% in dat het waar is.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 13:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Er bestaat juist WEL ondetectbare fraude in de digitalewereld. Ik ken maar 1 OperatingSystem (dat is niet linux of windows) waarbij ondetectbaar frauderen bijna onmogelijk is. Maar in principe is niks onmogelijk.
Wij moeten eens op houden met het blind vertrouwen van Technologie.
Uitslag op het eind wordt via GPRS verstuurd. Evengoed straalt die kast meer signalen uit dan de Nedap-kast.quote:Op maandag 30 oktober 2006 15:41 schreef Yildiz het volgende:
Wat, dat ding gaat met elke stem een GPRS signaaltje geven? Ik dacht dat dat pas op het laatst ging.
Met andere woorden, het zal wel iets anders zijn wat totaal niet is afgeschermd.
P.s. Homepage Sdu Uitgevers Daar heb je ze. Hier ook.
Heb je hier trouwens een bron van, mijn beste Bismarck?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |