quote:Belgisch talent Vertonghen leert bij Ajax veel van Jaap Stam
AMSTERDAM, 27 juli 2006 21:55 - Ajax gaat dit seizoen weer aardig op de Belgische toer. Drie Belgen maken zich op voor de start van de Nederlandse competitie bij de Amsterdamse club: Thomas Vermaelen, Tom De Mul en jonkie Jan Vertonghen. Dit negentienjarig talent uit het Oost-Vlaamse Tielrode mag tijdens de voorbereiding van coach Ten Cate meetrainen met de grote jongens en heeft zelfs een plaats veroverd bij de A-kern.
Ajax plukte Vertonghen drie jaar geleden weg bij Germinal Beerschot, waarmee het toen een samenwerkingsakkoord had. Na Van Damme, De Mul, Vermaelen en Aborah is hij het vijfde jeugdproduct van de Antwerpse club die het tot de selectie van Ajax schopt.
"Ik dacht dat ik alleen tijdens de voorbereiding zou mogen meetrainen omdat er na het WK nog veel spelers met vakantie waren'', zegt Vertonghen in Het Laatste Nieuws. "Maar blijkbaar was de coach heel tevreden over mij.''
Vertonghen, die in zijn vaderland vrijwel onbekend is, speelde tijdens de voorbereiding als centrale verdediger en links op het middenveld. "Dat zijn twee posities die me even goed liggen. De meeste matchen stond ik centraal achterin naast Stam omdat Thomas Vermaelen geblesseerd was. Stam gaf me veel tips. In de afscheidsmatch van Bergkamp speelde ik op het middenveld. Dat ik op twee posities kan spelen, geeft me meer kansen op speelminuten.''
"Ik blijf meetrainen met de A-kern maar zal vaak met Jong Ajax spelen. Ik hoop wel op veel speelminuten bij de A-ploeg. En op langere termijn op een basisplaats.''
Kan je net zo goed Badabingdasaeaseae bannen, ben je daar ook meteen vanaf..quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:14 schreef Suijk het volgende:
[..]
Ik haal niet voor niets je nietszeggende TVP weg. Al een hele poos geleden is er door veel users aangegeven dat ze het vervelend vonden eerst door 2 pagina's 'AJAX!!' en 'TVP' te worstelen voordat er iets nuttigs stond.
Wat was de TT net dan?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:32 schreef Nega het volgende:
Lekkere TT, stuk beter dan die van net.
Als Ajax maar iets loot wat te doen is, beetje tegenstand mag wel, we moeten wel bewijzen dat we thuishoren daar waar we gaan komen, de CL.
"Harry naar PSV"quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Wat was de TT net dan?
Bovendien, ik denk dat we inderdaad beter zullen spelen tegen een tegenstander van formaat.
Rode Ster liever niet zegquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:37 schreef Nega het volgende:
Je kan beter vragen: wie willen jullie als tegenstander...
Nou, ik wil dus: Rode Ster Belgrado, Kopenhagen of FH Hafnarfjördur (alleen al om de reden hoe deze club uitgeproken gaat worden in Studio Sport, door Evert Ten Napel..)
Goeie aankoopquote:Gentenaar blijft problemen houden
Doelman Gentenaar lijkt nog allesbehalve genezen van zijn rugproblemen. Hij ontbrak vandaag zelfs op de elftalfoto oomdat hij volgens Ajax door zijn rug is gegaan. Door een stand-in te plaatsen zou hij alsnog op de foto worden toegevoegd.
Tegenstander van formaat, die toch te verslaan is, wat PSV kan, kunnen wij ook.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
Rode Ster liever niet zegDoe mij maar Austria Wien ofzo
of Maccabi Haifa.
quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:39 schreef koningdavid het volgende:
Standard lijkt mij ook prima, Belgen zijn leuk!
Maccabi Haifa heb ik slechte herinneringen aanquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:38 schreef Jasza het volgende:
[..]
Rode Ster liever niet zegDoe mij maar Austria Wien ofzo
of Maccabi Haifa.
Ik ook, en die Belgen mogen van mij dan ook wel.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:40 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Maccabi Haifa heb ik slechte herinneringen aan
Dat enorm valt ook wel mee denk ik.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:44 schreef Jasza het volgende:
Rode Ster uit is lastig genoeg, Maccabi Haifa is een eitje want die spelen toch niet thuis in Israel danStandard is enorm verzwakt dus zou moeten lukke.
Gent in eigen huis met 6-0 afmakenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:40 schreef DutchGooner het volgende:
Doe maar gelijk een herhaling van 2000 dan
Ik had het over die vriendschappelijke wedstrijd + randzakenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:45 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gent in eigen huis met 6-0 afmaken![]()
Voor herhaling vatbaar.![]()
Oh ja?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:40 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Maccabi Haifa heb ik slechte herinneringen aan
Sterker nog, die hebben nog nooit CL gespeeld...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:47 schreef Nega het volgende:
Rode Ster, kom op, waar praten we over, alsof dat de Europese top is, die hebben misschien 1x Cl gespeeld. Waar is jullie vertrouwen in Ajax, laat RSB bang voor ons zijn, niet wij voor hen.
Owuchi of hoe heet die knaapquote:Op vrijdag 28 juli 2006 01:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Dat enorm valt ook wel mee denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |