Al gedaan, geven allemaal niet thuis... (helmond dus).quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Dierenarts bellen. Meteen!
Iddquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Dierenarts bellen. Meteen!
Nope we don't... ligt nu op het gras warm te wezen op een natte doek.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef MouseOver het volgende:
Heb je geen kelder waar je hem kunt parkeren?
euhm.... wel in de schaduw?quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:14 schreef Camplo het volgende:
[..]
Nope we don't... ligt nu op het gras warm te wezen op een natte doek.
Kelder en berging niet. Beneden is het 30.3 graden in de woonkamerquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:14 schreef Lucille het volgende:
Blijkbaar is de omgeving gewoon te warm. Is er geen plek in huis waar het koeler is? Desnoods in een kelder of berging?
Zal me pa eens een knal voor ze bek geven dat ie Airco moet halen. Was in 2003 al niet nodig volgens hem, maar we hebben zo'n overkapping bij het terras en dat haalt ontieglijk veel hitte in huis. Vroeger 27 graden max in huis, nu met gemak rond de 30 bij deze temperaturen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:18 schreef Lucille het volgende:
Misschien iemand zoeken die een airco heeft en bereid is de dieren vandaag in huis te nemen.
Kut, toch niet door het koude water? RIP.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:23 schreef Camplo het volgende:
Kk zooi. Topic kan dicht.
Me ma komt net...
Beide cavia's R.I.P.
![]()
Euh helaas wel dus...quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:24 schreef Everett het volgende:
Ik weet niet of je al met water bent begonnen, maar op één of andere cavia site staat dat je nooit (maar dan ook echt NOOIT) mag beginnen met koud water. Je moet met lauw water starten. Ik hoop dat het niet te laat is![]()
http://www.degrotecavia.nl/zomertips.html#decaviazelf
Nee hadden lauw water.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:25 schreef Everett het volgende:
[..]
Kut, toch niet door het koude water? RIP.
Cavia's kunnen echt niet tegen hitte. Een graadje of 27 in huis kan ze fataal worden (zie hierboven). Cavia's komen oorspronkelijk uit koude gebieden, kunnen niet zweten en kennen geen warmte.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:26 schreef Kindervriend het volgende:
Ehm, dat heeft dus niet aan de hitte gelegen lijkt me hč.
Je zegt dat je konijn nog rustig rondrent... En twee cavias gaan de pijp uit? Misschien hebben ze iets verkeerds gegeten, weet jij veel.
Niet zomaar alles geloven wat geschreven staat op het internet!quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef Everett het volgende:
[..]
Cavia's kunnen echt niet tegen hitte. Een graadje of 27 in huis kan ze fataal worden (zie hierboven). Cavia's komen oorspronkelijk uit koude gebieden, kunnen niet zweten en kennen geen warmte.
Net allemaal gelezen
Kinderen herkennen hun cavia echt wel hoorquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:30 schreef Kindervriend het volgende:
Inderdaad niks zeggen en stad en land afzoeken bij dierenwinkels om twee nagenoeg identieke cavias te kopen! Da's de tofste oplossing.
We hebben twee dode cavia's als bewijs. Ik geloof wel dat het waar is.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Niet zomaar alles geloven wat geschreven staat op het internet!
idd gewoon 2 nieuwe kopen, zien ze toch nietquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:30 schreef Kindervriend het volgende:
Inderdaad niks zeggen en stad en land afzoeken bij dierenwinkels om twee nagenoeg identieke cavias te kopen! Da's de tofste oplossing.
De resultaten spreken voor zich toch; 2 dode cavia'squote:Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
Niet zomaar alles geloven wat geschreven staat op het internet!
We hebben zelf vanaf 1994 tot mei dit jaar cavia's gehad (me zusje dan). Die hadden echter open kooi, en deze zaten in een kooi van plastic. Aan iedereen dus..... cavia's raus als je geen airco hebt en in een OPEN kooi doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Everett het volgende:
Ik vind dat die mensen van wie die cavia's zijn (of waren) wel wat instructies hadden kunnen geven. Ik neem aan dat zij inmiddels wel weten dat cavia's niet tegen hitte kunnen.
Ik zou het ze zeker nog niet zeggen. Wat hebben ze er nu aan?
Komen geen nieuwe. Daarbij waren ze 3 jaar oud hetgeen toch al paar jaartjes is voor een caviaquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef denka het volgende:
[..]
idd gewoon 2 nieuwe kopen, zien ze toch niet![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 20% gewijzigd door ARKON op 27-07-2006 15:53:00 ]
Ik denk dat het een combinatie is van ouderdom en warmte. Je kunt de cavia's misschien het beste invriezen, als je de mogelijkheid daartoe hebt. Dan kunnen die kinderen ze zelf begraven, en nog afscheid nemen van hun beesten. Ik zou het wel snel doen, niet te lang wachten in verband met ongedierte idd.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:44 schreef Camplo het volgende:
[..]
Komen geen nieuwe. Daarbij waren ze 3 jaar oud hetgeen toch al paar jaartjes is voor een cavia
3 jaar is niet oud voor een cavia. Een cavia raakt pas vanaf ongeveer zijn vijfde jaar echt oud, vanaf 7 jaar zijn ze hoogbejaard.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:48 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:
[..]
Ik denk dat het een combinatie is van ouderdom en warmte. Je kunt de cavia's misschien het beste invriezen, als je de mogelijkheid daartoe hebt. Dan kunnen die kinderen ze zelf begraven, en nog afscheid nemen van hun beesten. Ik zou het wel snel doen, niet te lang wachten in verband met ongedierte idd.
Je kunt die mensen ook bellen en hen de keus laten, misschien vinden ze het prettiger als je ze nu al begraaft...
done, sterktequote:Op donderdag 27 juli 2006 15:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Gvd Arkon ik heb net twee cavia's begraven, twee babycavia's die te vroeg geboren waren en het helaas niet hebben gehaald, zit al de hele middag te janken en dan zie ik zoiets... doe alsjeblieft eens even fatsoenlijk en zet die foto minimaal in een link. Beetje respect mag wel in een topic waar mensen het beste voor hebben met hun cavia.
Ze liggen al tijdje in de diepvries kist nu. Best zielig voor die jongen waar ie van is. Zullen hun vakantie maar niet verpesten ze belden toevallig gisteravond, me ma zei dat alles okay wasquote:Op vrijdag 28 juli 2006 00:20 schreef Digi23 het volgende:
Met deze hiite als ze in de tuin liggen te dood wezen.. zitten er zo vliegen op die eitjes leggen op de dode dieren, dus weet niet of bewaren nog een goed idee is..![]()
Zou het inderdaad gewoon vertellen. Het is niet leuk om te horen, maar op deze manier kan ie je achteraf ook niks kwalijk nemen. Als ze ze wel in de vriezer bewaart, zou ik ze wel even ontdooien voordat ie thuiskomt. Succes...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:57 schreef zoeperzazke het volgende:
dat vind ik echt heel lullig, ik zou me flink verraden voelen als mij verteld werd dat de beestjes in orde waren terwijl ze al in de diepvries liggen... Vertel gewoon wat er aan de hand is en vraag wat die jongen er het liefste mee wilt, misschien wil hij wel helemaal niet dat zijn cavia in de diepvries ligt, het is niet leuk om je cavia zķ hard en koud terug te zien, misschien vindt hij het wle veel fijner als je ze gewoon begraaft.,...
Nee komen ze terug en hebben ze gelijk een kut gevoel. Nu kunnen ze een dag huilen en weer verder gaan met hun vakantie...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 19:36 schreef Camplo het volgende:
Jah en het dan vertellen en ze hele vakantie verneuken? Wat niet weet wat niet deert.
Goeie vrienden zijn jullie!quote:Op maandag 31 juli 2006 11:00 schreef Camplo het volgende:
Dan moeten ze instructies geven wat ze willen assie dood ging. Dat deden ze niet, moeten ze ons niet met dilemma laten zitten. Klaar.
Pech voor hun.
Wat een kut opmerking.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:00 schreef Camplo het volgende:
Dan moeten ze instructies geven wat ze willen assie dood ging. Dat deden ze niet, moeten ze ons niet met dilemma laten zitten. Klaar.
Pech voor hun.
Mop? gewoon diep in en uit ademen.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef Camplo het volgende:
Kan ze ook in de kliko mieteren zien ze ze nooit meer terug. Tering wat een gebral.
Of ik krijg een verhaal, ja we gingen terug want de cavia's waren dood door de hitte.....
of ......waar zijn onze cavia's?????![]()
To be honest, ik deed wat ik kon voor die beesten en nu moeten ze eens 1 keer gaan klagen dan kunnen ze zwaar de pot op.
Okay okayquote:Op maandag 31 juli 2006 11:09 schreef Salsagirl het volgende:
[..]
Mop? gewoon diep in en uit ademen.
Ze zijn nog niet eens thuis dus geven ze waarschijnlijk ook geen mopperend commentaar ,balen doen ze wel even denk ik zo
Je vroeg zelf de mening van andere ,anders open je geen topic ...toch?![]()
Nu moest ik even lachenquote:Op maandag 31 juli 2006 11:10 schreef Camplo het volgende:
[..]
Okay okay![]()
Een wijs man zei ooit: luister naar het vrouwtje
* Camplo kwispelt
quote:Op maandag 31 juli 2006 11:04 schreef Camplo het volgende:
Kan ze ook in de kliko mieteren zien ze ze nooit meer terug. Tering wat een gebral.
Of ik krijg een verhaal, ja we gingen terug want de cavia's waren dood door de hitte.....
Ze zijn als eens teruggekomen uit Wenen voor een konijnquote:Op maandag 31 juli 2006 11:13 schreef Biancavia het volgende:
[..]![]()
Mensen gaan echt niet terug naar huis van vakantie, omdat hun cavia's dood zijn hoor.
Dat is wel heel erg!quote:Op maandag 31 juli 2006 11:14 schreef Camplo het volgende:
[..]
Ze zijn als eens teruggekomen uit Wenen voor een konijn
Heeft geen nu meer.. ze hebben het nu koud genoegquote:Op maandag 31 juli 2006 11:23 schreef miss_schaapje het volgende:
in de tuin in het gras???
Dus omdat je 1 hele zieke cavia hebt gehad denk je dat die beesten snel dood gaan? Vreemde gedachtengang. Cavia's kunnen best tegen verhuizen, mits ze liefdevol worden opgevangen in hun nieuwe omgeving. Liefst in dezelfde kooi, en op een mooi hoog plekje ergens (niet op de grond), met een nachthokje... niks aan het handje.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:57 schreef BaraCuda het volgende:
Volgends mij kunnen die beesten ook slecht tegen verhuizen hoor.
Wij hebben ook 1x op zo'n beest gepast en die was binnen no-time dood
dat hebben we wel meteen gemeld aan de eigenaar, maar dat beest was toch al zo ziek als wat.
gelijk naar de dierenartsquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:12 schreef Camplo het volgende:
Wat te doen?
Me zusje is als een gek bezig. Zijn ook nog eens oppas cavia's![]()
1 is al dood. De andere maakt het slecht tot niet bepaald goed.
Iemand ideeën en tips behalve natte doeken, water pipetjes etc?
Ze zijn ondertussen al flink afgekoeld hoor.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:50 schreef werty het volgende:
[..]
gelijk naar de dierenarts
in de badkamer zetten (of ander koel plekje in huis)
plantenspuit laten nevelen
en zorgen voor voldoende water( maar das een open deur)
Dat is een goeie zeg !!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:54 schreef TheVin het volgende:
Weet je wat moet. Dit is echt de beste oplossing en ik weet neit of iemand je dit al verteld heeft. Leg een plastic fles ( cola fles ofzo) gevult met water ( niet helemaal anders knapt ie) in de vriezer. Als deze dan bevroren is, kun je hem gewoon in de kooi bij de cavia leggen. Ik heb zelf ook een cavia en een konijn en zo zijn ze door de hittegolf heen gekomen.
Ja, of in dit geval kun je de fles gewoon naast de cavia in de vriezer laten liggen!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:54 schreef TheVin het volgende:
Weet je wat moet. Dit is echt de beste oplossing en ik weet neit of iemand je dit al verteld heeft. Leg een plastic fles ( cola fles ofzo) gevult met water ( niet helemaal anders knapt ie) in de vriezer. Als deze dan bevroren is, kun je hem gewoon in de kooi bij de cavia leggen. Ik heb zelf ook een cavia en een konijn en zo zijn ze door de hittegolf heen gekomen.
quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:59 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Ja, of in dit geval kun je de fles gewoon naast de cavia in de vriezer laten liggen!
Zo van, ja ze gingen dood toen jullie op de hoek van de straat warenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:55 schreef Lllaura het volgende:
Ontdooi je ze eigenlijk voordat je ze teruggeeft..?
Dan kan je alsnog zeggen dat je ze hebt ingevroren. Het lijkt mij persoonlijk prettiger om ze ontdooid te overhandigen dan als twee behaarde ijslollies...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:43 schreef BaraCuda het volgende:
[..]
Zo van, ja ze gingen dood toen jullie op de hoek van de straat waren
doe ze vantevoren even in de magnetronquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 21:51 schreef Lllaura het volgende:
[..]
Dan kan je alsnog zeggen dat je ze hebt ingevroren. Het lijkt mij persoonlijk prettiger om ze ontdooid te overhandigen dan als twee behaarde ijslollies...
Gewoon even een tegel in de oven, en deze naast de cavia leggenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 18:55 schreef Lllaura het volgende:
Ontdooi je ze eigenlijk voordat je ze teruggeeft..?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |