abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40239146
Wat te doen?
Me zusje is als een gek bezig. Zijn ook nog eens oppas cavia's

1 is al dood. De andere maakt het slecht tot niet bepaald goed.

Iemand ideeën en tips behalve natte doeken, water pipetjes etc?
JOHNNY HEITINGA
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 27 juli 2006 @ 15:13:14 #2
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40239178
Dierenarts bellen. Meteen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:13:17 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40239182
Koelkast
Vampire Romance O+
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:13:39 #4
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40239195
Heb je geen kelder waar je hem kunt parkeren?
Vampire Romance O+
pi_40239196
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Al gedaan, geven allemaal niet thuis... (helmond dus).
JOHNNY HEITINGA
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 juli 2006 @ 15:14:04 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_40239217
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef Rewimo het volgende:
Idd
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_40239218
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:13 schreef MouseOver het volgende:
Heb je geen kelder waar je hem kunt parkeren?
Nope we don't... ligt nu op het gras warm te wezen op een natte doek.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:14:10 #8
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40239224
Blijkbaar is de omgeving gewoon te warm. Is er geen plek in huis waar het koeler is? Desnoods in een kelder of berging?
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:14:30 #10
47047 Herkauwer
een dag niet gehuppeld .......
pi_40239227
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:14 schreef Camplo het volgende:

[..]

Nope we don't... ligt nu op het gras warm te wezen op een natte doek.
euhm.... wel in de schaduw?
Zonnepanelen 28 * 290 = 8120 Wp - W - 11° hellingshoek
pi_40239258
Ik zou ze zowiezo binnenleggen, ergens waar het wat donker is, niet in de tuin
pi_40239265
Ik zet de mijne af en toe onder de ventilator.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_40239278
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:14 schreef Herkauwer het volgende:

[..]

euhm.... wel in de schaduw?
Jah in de schaduw.
JOHNNY HEITINGA
pi_40239316
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:14 schreef Lucille het volgende:
Blijkbaar is de omgeving gewoon te warm. Is er geen plek in huis waar het koeler is? Desnoods in een kelder of berging?
Kelder en berging niet. Beneden is het 30.3 graden in de woonkamer
Naja me zusje wilt dierenarts worden en ze heeft em nu al uur in leven gehouden dus maybe lukt het dr tot de avond.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:17:23 #15
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_40239350
Geen natte doekjes, maar het beest zelf nathouden. Koelt hij van af, door de verdamping.

Een bevroren koelelement in een washandje in de kooi leggen vinden ze ook heerlijk. M'n rat viel er altijd boven op in slaap.
Vampire Romance O+
pi_40239405
Misschien iemand zoeken die een airco heeft en bereid is de dieren vandaag in huis te nemen.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:19:07 #17
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_40239412
Die cavia moet (volgens mij meteen uit de tuin). Veel te heet. Je kan hem beter in het water gooien (lees: dompelen).

Hier nog wat info http://cavia.skynetblogs.be/?date=20040809&number=126&unit=months#526758
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40239428
M'n konijn ligt met dit weer tegen een fles ijs aan, dat beest houdt het zo al jaren vol. Of hij is al 128,, of hij reïncarneert elke 3 jaar.
pi_40239449
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:18 schreef Lucille het volgende:
Misschien iemand zoeken die een airco heeft en bereid is de dieren vandaag in huis te nemen.
Zal me pa eens een knal voor ze bek geven dat ie Airco moet halen. Was in 2003 al niet nodig volgens hem, maar we hebben zo'n overkapping bij het terras en dat haalt ontieglijk veel hitte in huis. Vroeger 27 graden max in huis, nu met gemak rond de 30 bij deze temperaturen.

Wel raar, het oppaskonijn rent nog als een dolle door z'n hokje heen, en gisteren hadden de cavia's nergens last van
JOHNNY HEITINGA
pi_40239535
Kk zooi. Topic kan dicht.
Me ma komt net...

Beide cavia's R.I.P.

JOHNNY HEITINGA
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:23:25 #21
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40239542
Niet leuk
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:24:33 #22
98138 Everett
pi_40239582
Ik weet niet of je al met water bent begonnen, maar op één of andere cavia site staat dat je nooit (maar dan ook echt NOOIT) mag beginnen met koud water. Je moet met lauw water starten. Ik hoop dat het niet te laat is

http://www.degrotecavia.nl/zomertips.html#decaviazelf
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_40239591
Bel de buurtperuaan.
pi_40239611
RIP Biancavia
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:25:23 #25
98138 Everett
pi_40239613
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:23 schreef Camplo het volgende:
Kk zooi. Topic kan dicht.
Me ma komt net...

Beide cavia's R.I.P.

Kut, toch niet door het koude water? RIP.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 27 juli 2006 @ 15:26:45 #26
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_40239660
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:24 schreef Everett het volgende:
Ik weet niet of je al met water bent begonnen, maar op één of andere cavia site staat dat je nooit (maar dan ook echt NOOIT) mag beginnen met koud water. Je moet met lauw water starten. Ik hoop dat het niet te laat is

http://www.degrotecavia.nl/zomertips.html#decaviazelf
Euh helaas wel dus...

Gecondo...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:26:45 #27
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40239661
Ehm, dat heeft dus niet aan de hitte gelegen lijkt me hè.

Je zegt dat je konijn nog rustig rondrent... En twee cavias gaan de pijp uit? Misschien hebben ze iets verkeerds gegeten, weet jij veel.
pi_40239741
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:25 schreef Everett het volgende:

[..]

Kut, toch niet door het koude water? RIP.
Nee hadden lauw water.
Eentje was meteen dood, de andere heeft nog 2 uur liggen vechten en nu ook dood.

Waarschijnlijk hitteslag ofzo, las ik net op zo'n site. Precies die symptomen hadden ze.
En die mensen zijn pas 3 dagen op vakantie waar ze van zijn

Zullen het nog maar niet zeggen hè.
JOHNNY HEITINGA
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:29:06 #29
98138 Everett
pi_40239763
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:26 schreef Kindervriend het volgende:
Ehm, dat heeft dus niet aan de hitte gelegen lijkt me hè.

Je zegt dat je konijn nog rustig rondrent... En twee cavias gaan de pijp uit? Misschien hebben ze iets verkeerds gegeten, weet jij veel.
Cavia's kunnen echt niet tegen hitte. Een graadje of 27 in huis kan ze fataal worden (zie hierboven). Cavia's komen oorspronkelijk uit koude gebieden, kunnen niet zweten en kennen geen warmte.

Net allemaal gelezen
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:30:13 #30
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40239800
Inderdaad niks zeggen en stad en land afzoeken bij dierenwinkels om twee nagenoeg identieke cavias te kopen! Da's de tofste oplossing.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:31:02 #31
151791 Kindervriend
Tilburg boven fallus.
pi_40239825
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef Everett het volgende:

[..]

Cavia's kunnen echt niet tegen hitte. Een graadje of 27 in huis kan ze fataal worden (zie hierboven). Cavia's komen oorspronkelijk uit koude gebieden, kunnen niet zweten en kennen geen warmte.

Net allemaal gelezen
Niet zomaar alles geloven wat geschreven staat op het internet!
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:31:50 #32
98138 Everett
pi_40239852
Ik vind dat die mensen van wie die cavia's zijn (of waren) wel wat instructies hadden kunnen geven. Ik neem aan dat zij inmiddels wel weten dat cavia's niet tegen hitte kunnen.

Ik zou het ze zeker nog niet zeggen. Wat hebben ze er nu aan?
pi_40239857
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:30 schreef Kindervriend het volgende:
Inderdaad niks zeggen en stad en land afzoeken bij dierenwinkels om twee nagenoeg identieke cavias te kopen! Da's de tofste oplossing.
Kinderen herkennen hun cavia echt wel hoor Gewoon eerlijk vertellen
Deze post werd mede mogelijk gemaakt met steun van de europesche gemeenschap.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:33:08 #34
98138 Everett
pi_40239899
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

We hebben twee dode cavia's als bewijs. Ik geloof wel dat het waar is.
  donderdag 27 juli 2006 @ 15:33:09 #35
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_40239900
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:30 schreef Kindervriend het volgende:
idd gewoon 2 nieuwe kopen, zien ze toch niet
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_40239924
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Kindervriend het volgende:

[..]

De resultaten spreken voor zich toch; 2 dode cavia's
pi_40240282
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:31 schreef Everett het volgende:
Ik vind dat die mensen van wie die cavia's zijn (of waren) wel wat instructies hadden kunnen geven. Ik neem aan dat zij inmiddels wel weten dat cavia's niet tegen hitte kunnen.

Ik zou het ze zeker nog niet zeggen. Wat hebben ze er nu aan?
We hebben zelf vanaf 1994 tot mei dit jaar cavia's gehad (me zusje dan). Die hadden echter open kooi, en deze zaten in een kooi van plastic. Aan iedereen dus..... cavia's raus als je geen airco hebt en in een OPEN kooi doen.

Trouwens, het is lullig die beesten nu te begraven ofzo, kan je die in een diepvries bewaren? Zodat ze er nog zo uitblijven zien als nu ongeveer, want er komen allemaal mieren op af nu (liggen met ze 2'en in een doosje in de tuin).
JOHNNY HEITINGA
pi_40240307
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:33 schreef denka het volgende:

[..]

idd gewoon 2 nieuwe kopen, zien ze toch niet
Komen geen nieuwe. Daarbij waren ze 3 jaar oud hetgeen toch al paar jaartjes is voor een cavia
JOHNNY HEITINGA
pi_40240426
Deze is ook oververhit:
- niet toepasselijk nee
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 20% gewijzigd door ARKON op 27-07-2006 15:53:00 ]
pi_40240443
Je kunt ze in de diepvries bewaren ja, maar ik vind dat persoonlijk helemaal niks. Ik zou ze gewoon begraven en vertellen wat er gebeurd is.. Hier nog een keer de Knoevel caviazomertips, van www.knoevel.nl :

KNOEVEL ZOMERTIPS

We hopen natuurlijk allemaal dat het weer een goede zomer wordt, zodat we lekker veel buiten kunnen genieten. Uiteraard zullen ook een heleboel cavia’s dan overdag naar buiten gaan. Dan zijn er een paar punten waar op gelet moet worden:

•Zet de cavia’s niet in de zon, maar in de schaduw. Dit is heel belangrijk, omdat cavia’s snel een zonnesteek kunnen krijgen. De lichaamstemperatuur van een cavia ligt hoger dan die van de mens (38-39 graden) en een cavia raakt dus sneller oververhit. De temperatuur van het diertje kan razendsnel oplopen en dat is levensgevaarlijk!

•Een parasol geeft wel schaduw, maar onder de parasol kan de temperatuur behoorlijk oplopen. Het beste is schaduw van een boom, heg enz

•De zon draait, let hier goed op, wat ‘s ochtends een heel schaduwrijk plekje is, kan ‘s middags een plek met veel zon zijn

•Zelf houden we de cavia’s overdag binnen als het extreem warm en benauwd is. ‘s Avonds kunnen ze dan een paar uurtjes naar buiten, als het wat koeler is. Meestal zijn de cavia’s met zo’n benauwd weer ook hartstikke sloom. Binnen is het dan vaak aangenamer toeven, omdat het daar wat koeler is.

•Cavia’s kunnen niet tegen tocht en wind. Hou daar rekening mee als u de cavia’s buitenzet. Richt een ventilator niet rechtstreeks op de caviakooi.

•Als de temperatuur in huis ook oploopt, kunt u een lege limonadefles vullen met koud water en deze in een theedoek gedraaid in de kooi leggen. Vaak kruipen de cavia’s er tegenaan voor verkoeling.

•Ook al is het vreselijk warm, geef geen groente en fruit rechtstreeks uit de koelkast, maar altijd op kamertemperatuur. Haal resten van groenvoer die de cavia niet opeet, iedere dag uit de kooi.

•Zet met warm weer geen huisjes in de kooi. In zo’n huisje kan het ook ontzettend broeierig worden

•Heeft u cavia’s met roze oortjes, smeer de oortjes dan in met een zonnebrandcreme met een hoge beschermingsfactor. De oortjes zijn hartstikke dun en kunnen ook in de schaduw verbranden. Roze oortjes zijn hier veel gevoeliger voor dan donkere oortjes. Voor de zekerheid kunt u donkere oortjes natuurlijk ook insmeren.

•Doe het hooi met warm weer het liefst in de ruif en niet op de bodem. Cavia’s liggen graag onder het hooi, maar met hoge temperaturen wordt het ook weer snel broeierig.

•Doe geen dikke lagen bodembedekking in de kooi, dit gaat ook broeien. U kunt beter een dun laagje strooien en een keer vaker verschonen.

•Zorg ervoor dat er altijd vers water is. Geef geen ijskoud water.

•Mocht u met de cavia naar de dierenarts moeten en heeft u geen airconditioning in de auto, leg dan een natte handdoek in de vervoersmand, of doe een koelelement van een koelbox in een handdoek en leg dit in de vervoersmand. Vervoer de cavia alleen als het echt noodzakelijk is. Als het kan wacht tot de avond.

•Lopen de cavia’s buiten op het gras, wacht dan tot het gras droog is van de dauw voor u ze buiten zet

•Let in het voorjaar op met het voeren van gras. Het jonge gras kan gasvorming veroorzaken en dit is levensgevaarlijk voor de cavia. Voer in het begin dan ook kleine beetjes.

•Besteedt wat extra aandacht aan het schoonhouden van de kooi, geef vliegen geen kans!

ALS U EEN VERMOEDEN HEEFT DAT UW CAVIA EEN ZONNESTEEK HEEFT, PROBEER HEM DAN TE KOELEN MET EEN NATTE HANDDOEK. GA ZO SNEL MOGELIJK NAAR DE DIERENARTS!!!
I had a signature once. It was awful.
pi_40240451
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:44 schreef Camplo het volgende:

[..]

Komen geen nieuwe. Daarbij waren ze 3 jaar oud hetgeen toch al paar jaartjes is voor een cavia
Ik denk dat het een combinatie is van ouderdom en warmte. Je kunt de cavia's misschien het beste invriezen, als je de mogelijkheid daartoe hebt. Dan kunnen die kinderen ze zelf begraven, en nog afscheid nemen van hun beesten. Ik zou het wel snel doen, niet te lang wachten in verband met ongedierte idd.

Je kunt die mensen ook bellen en hen de keus laten, misschien vinden ze het prettiger als je ze nu al begraaft...
pi_40240508
Gvd Arkon ik heb net twee cavia's begraven, twee babycavia's die te vroeg geboren waren en het helaas niet hebben gehaald, zit al de hele middag te janken en dan zie ik zoiets... doe alsjeblieft eens even fatsoenlijk en zet die foto minimaal in een link. Beetje respect mag wel in een topic waar mensen het beste voor hebben met hun cavia.
pi_40240541
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:48 schreef Sebastiaan_2006 het volgende:

[..]

Ik denk dat het een combinatie is van ouderdom en warmte. Je kunt de cavia's misschien het beste invriezen, als je de mogelijkheid daartoe hebt. Dan kunnen die kinderen ze zelf begraven, en nog afscheid nemen van hun beesten. Ik zou het wel snel doen, niet te lang wachten in verband met ongedierte idd.

Je kunt die mensen ook bellen en hen de keus laten, misschien vinden ze het prettiger als je ze nu al begraaft...
3 jaar is niet oud voor een cavia. Een cavia raakt pas vanaf ongeveer zijn vijfde jaar echt oud, vanaf 7 jaar zijn ze hoogbejaard.
pi_40240619
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:50 schreef zoeperzazke het volgende:
Gvd Arkon ik heb net twee cavia's begraven, twee babycavia's die te vroeg geboren waren en het helaas niet hebben gehaald, zit al de hele middag te janken en dan zie ik zoiets... doe alsjeblieft eens even fatsoenlijk en zet die foto minimaal in een link. Beetje respect mag wel in een topic waar mensen het beste voor hebben met hun cavia.
done, sterkte
pi_40240763
heel erg bedankt, sorry dat ik zo uitval maar heb nauwelijks geslapen vannacht vanwege de zorgen en het dwangvoeren, voel me echt even flink rot... en dan is zoiets niet leuk...
pi_40242199
En je zusje zou nog wel goed verzorgen!!!
Ja, ik ziet hier vanuit een internetcafe te Fok!ken!
Doe je nog de groetjes aan je moeder?
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_40242647
R.I.P cavia's.
pi_40252478
Wat zielig zeg,ben heel de tijd al bang met dit weer dat dat met mijn caafs ook gebeurd.
Ze staan wel binnen in de schaduw met koelelementen in hun kooi maar ze voelen zo warm aan.
01-08-2008
pi_40256472
Met deze hiite als ze in de tuin liggen te dood wezen.. zitten er zo vliegen op die eitjes leggen op de dode dieren, dus weet niet of bewaren nog een goed idee is..
pi_40260541
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 00:20 schreef Digi23 het volgende:
Met deze hiite als ze in de tuin liggen te dood wezen.. zitten er zo vliegen op die eitjes leggen op de dode dieren, dus weet niet of bewaren nog een goed idee is..
Ze liggen al tijdje in de diepvries kist nu. Best zielig voor die jongen waar ie van is. Zullen hun vakantie maar niet verpesten ze belden toevallig gisteravond, me ma zei dat alles okay was

Ben benieuwd.
JOHNNY HEITINGA
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')