Dit soort dingen lijkem mij gewoon logisch maar dan zijn ze blijkbaar niet ?quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:23 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je geeft natuurlijk een korte samenvatting van het gesprek weer. Als je echt bezwaar hebt tegen het rijden van lange afstanden op regelmatige basis, dan moet je dat gewoon kunnen aangeven. Beide partijen zijn tenslotte gebaat bij de waarheid. Blijkbaar weet je voor jezelf prima wat je wil. Die zekerheid moet je uitstralen. (scoor je meteen punten op het assertiviteitsvlak)
Ik blijf gewoon met je meeleven...![]()
Het was gewoon de hele sfeer die me een beetje tegenstond, niet alleen dat punt. Zo bleven ze een kwartier doorzagen over sport, een kwartier over de wijk waar ik woonde. Ik vond het gewoon raar. En ik ga geen auto aanschaffen voor een baan waar ik nu al geen goed gevoel over heb, dat lijkt me toch logsch?!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:21 schreef jackson het volgende:
[..]
Je zal een schat van een meid/vrouw zijn maar je komt ontzettend truttig op me over zeg... Kom op, laat eens van je horen. Actie en niet zo miepen.... je kan toch wel naar Amsterdam rijden als dat zou moeten... the horror zeg
Binnen bepaalde grenzen is daar niets mis meequote:
quote:Ik ga een meeting in, tot straks![]()
Zeg dan gewoon dat je er geen goed gevoel over hebt en er daarom niet aan de slag wil.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
En ik ga geen auto aanschaffen voor een baan waar ik nu al geen goed gevoel over heb, dat lijkt me toch logsch?!
Dat is ook wel logisch ja... Dan moet je gewoon aan het eind van het gesprek zeggen. Het was gezellig maar ik heb er geen trek in om hier te werken. Beetje netjes natuurlijk maar je snapt de strekkingquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Het was gewoon de hele sfeer die me een beetje tegenstond, niet alleen dat punt. Zo bleven ze een kwartier doorzagen over sport, een kwartier over de wijk waar ik woonde. Ik vond het gewoon raar. En ik ga geen auto aanschaffen voor een baan waar ik nu al geen goed gevoel over heb, dat lijkt me toch logsch?!
Nou ja, dat autogedoe was de welbekende druppel...quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:23 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Je geeft natuurlijk een korte samenvatting van het gesprek weer. Als je echt bezwaar hebt tegen het rijden van lange afstanden op regelmatige basis, dan moet je dat gewoon kunnen aangeven. Beide partijen zijn tenslotte gebaat bij de waarheid. Blijkbaar weet je voor jezelf prima wat je wil. Die zekerheid moet je uitstralen. (scoor je meteen punten op het assertiviteitsvlak)
Ik blijf gewoon met je meeleven...![]()
Indeed!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:26 schreef webspider het volgende:
[..]
Zeg dan gewoon dat je er geen goed gevoel over hebt en er daarom niet aan de slag wil.
Absoluut niet... Iedereen zit anders in elkaar. Overigens vind ik dat je daar als 'andere kant van de tafel' ook het vermogen moet hebben om daarop in te kunnen spelen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef jackson het volgende:
[..]
Dit soort dingen lijkem mij gewoon logisch maar dan zijn ze blijkbaar niet ?
Als je je er niet prettig bij voelde, moet je juist blij zijn dat het niet doorgaatquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Nou ja, dat autogedoe was de welbekende druppel...
True, ze zullen je alleen tijdens een gesprek wel testen en op je slechte eigenschappen wat meer proberen te hammeren dan op je goede. Het valt dus niet mee als je onzeker bent of verbaal niet echt sterkquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:27 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Absoluut niet... Iedereen zit anders in elkaar. Overigens vind ik dat je daar als 'andere kant van de tafel' ook het vermogen moet hebben om daarop in te kunnen spelen.
Wat voor vragen stelden ze daarover? Ik hou wel van gesprekken die niet de standaard 'wat zijn je sterke / zwakke punten' voorbij laten komen. Daar kun je veels te veel op oefenen. (en iedereen is altijd perfectionistischquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:25 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Zo bleven ze een kwartier doorzagen over sport, een kwartier over de wijk waar ik woonde. Ik vond het gewoon raar.
Zie mijn andere post. Vragen over slechte en goede kanten vind ik zo'n bullshit. Het is zo makkelijk om daar wenselijke antwoorden op te verzinnen. Die stel ik ook nooit als ik zo'n gesprek mag afnemen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:29 schreef jackson het volgende:
[..]
True, ze zullen je alleen tijdens een gesprek wel testen en op je slechte eigenschappen wat meer proberen te hammeren dan op je goede. Het valt dus niet mee als je onzeker bent of verbaal niet echt sterk.
En dan zit die "andere kant" wel in een extra machts positie, wat hij/zij toch al zit. Persoonlijk heb ik het daar nooit zo moeilijk mee overigens
Dan had je bij mijn gesprek moeten zittenquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat voor vragen stelden ze daarover? Ik hou wel van gesprekken die niet de standaard 'wat zijn je sterke / zwakke punten' voorbij laten komen. Daar kun je veels te veel op oefenen. (en iedereen is altijd perfectionistisch)
Je kan het wel bullshit vinden maar het gebeurt genoegquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:31 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Zie mijn andere post. Vragen over slechte en goede kanten vind ik zo'n bullshit. Het is zo makkelijk om daar wenselijke antwoorden op te verzinnen. Die stel ik ook nooit als ik zo'n gesprek mag afnemen.
Jullie finaciële positie kan ik natuurlijk niet beoordelen. Als ik dat buiten beschouwing laat, en je zo over deze baan hoor, moet je voor jezelf gewoon heel goed de volgende afweging maken. Ga je aan de slag in een betrekking waarvan je het gevoel hebt dat je daar niet gelukkiger van gaat worden of ga je door met zoeken, inclusief alle onzekerheid en emotie die daarbij hoort?quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:31 schreef _Arual_ het volgende:
Maar ik zit niet echt in de positie dat ik dingen af kan wijzen, zo simpel is het.
No problemoquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:33 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jullie financiële positie kan ik natuurlijk niet beoordelen.
Weet ik. Ik zorg ook altijd dat ik de wenselijke antwoorden klaar heb... Mijn persoonlijke ervaring is dat de antwoorden op die vragen in de praktijk weinig waard blijken te zijn.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:32 schreef jackson het volgende:
[..]
Je kan het wel bullshit vinden maar het gebeurt genoeg
Ze vonden het een minpunt dat ik op mijn CV neit had vermeld aan wat voor sporten ik deed. En ze vonden het vervolgens maar niks dat in mijn lijstje sporten geen teamsport voorkwam. Toen heb ik maar gezegd dat ik spinning toch echt als een soort van teamsport zie, en dat ook beargumenteerd. En dat andere teamsporten briltechnisch gezien niet zo geweldig zijn voor mij.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:30 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Wat voor vragen stelden ze daarover? Ik hou wel van gesprekken die niet de standaard 'wat zijn je sterke / zwakke punten' voorbij laten komen. Daar kun je veels te veel op oefenen. (en iedereen is altijd perfectionistisch)
Dan zit ze in een positie waar ze wat mij betreft kritisch in kan zijn...quote:
Financieel is het geen punt. Maar de banen liggen niet voor het oprapen. Dus carrièretechnisch is het niet zo goed om iets te weigeren - anders zit ik straks met een gat op mijn cv.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:33 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Jullie finaciële positie kan ik natuurlijk niet beoordelen. Als ik dat buiten beschouwing laat, en je zo over deze baan hoor, moet je voor jezelf gewoon heel goed de volgende afweging maken. Ga je aan de slag in een betrekking waarvan je het gevoel hebt dat je daar niet gelukkiger van gaat worden of ga je door met zoeken, inclusief alle onzekerheid en emotie die daarbij hoort?
Maar ik heb gestudeerd, ik wil iets nuttigs doen.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:35 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dan zit ze in een positie waar ze wat mij betreft kritisch in kan zijn...![]()
Ergens beginnen wat je vooraf al geen goed gevoel geeft zal carrieretechnisch ook niet echt lekker zijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Financieel is het geen punt. Maar de banen liggen niet voor het oprapen. Dus carrièretechnisch is het niet zo goed om iets te weigeren - anders zit ik straks met een gat op mijn cv.
Altijd nog beter dan thuiszitten, toch?quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:37 schreef jackson het volgende:
[..]
Ergens beginnen wat je vooraf al geen goed gevoel geeft zal carrieretechnisch ook niet echt lekker zijn![]()
Logisch! Het feit dat het nogal eens misgaat zegt denk ook meer over jezelf dan over die andere mensen. Maargoed, daar zal je alwel over nagedacht hebbenquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ik heb gestudeerd, ik wil iets nuttigs doen.
Wat mij betreft wel jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:37 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Altijd nog beter dan thuiszitten, toch?
Daar heb ik al over nagedacht ja. tot nu toe werd ik telkens "verslagen" door mensen met meer of specifiekere ervaring, nu is het een ander verhaal.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:37 schreef jackson het volgende:
[..]
Logisch! Het feit dat het nogal eens misgaat zegt denk ook meer over jezelf dan over die andere mensen. Maargoed, daar zal je alwel over nagedacht hebben![]()
Ok, ik heb denk ik ook een verkeerd beeld van jequote:Op donderdag 27 juli 2006 11:39 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Daar heb ik al over nagedacht ja. tot nu toe werd ik telkens "verslagen" door mensen met meer of specifiekere ervaring, nu is het een ander verhaal.
Toch best jammer dat het steeds afketst. Is het niet zo dat mocht een baan je wel wat lijken, dat je dat dan gewoon met beide handen aan moet pakken, en als je bezig bent kijken of het je inderdaad bevalt? Want steeds thuis zitten en gewoon met je duimen draaien (buiten de huishoudelijke werkzaamheden en de sollicitaties om) lijkt mij ook niets (ik heb het 3.5 maand gedaan, en toen werd ik al gek van mezelf (is het niet om het steeds thuis iztten, is het wel om financiele redenen.. maar daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken zo te lezen)quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Maar ik heb gestudeerd, ik wil iets nuttigs doen.
Dat kan. Zelfs mijn zelfbeeld is volledig naar de klote aan het gaan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:40 schreef jackson het volgende:
[..]
Ok, ik heb denk ik ook een verkeerd beeld van je.
Een gat op je CV kun je ook opvullen door middel van vrijwilligerswerk, freelancen (dat doe je nu ook volgens mij). Bovendien zullen de aprtijen waar je aan tafel gaat op de hoogte zijn van de marktsituatie. De vraag is meer wat je in die periode van dat gat hebt gedaan. Ben je bezig geweest met jezelf op andere gebieden te profileren of heb je thuis op de bank zitten kniezen...quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Financieel is het geen punt. Maar de banen liggen niet voor het oprapen. Dus carrièretechnisch is het niet zo goed om iets te weigeren - anders zit ik straks met een gat op mijn cv.
Dat is ergerquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:41 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Dat kan. Zelfs mijn zelfbeeld is volledig naar de klote aan het gaan.![]()
+2 inzichtsvolquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:41 schreef AirwiN het volgende:
De vraag is meer wat je in die periode van dat gat hebt gedaan. Ben je bezig geweest met jezelf op andere gebieden te profileren of heb je thuis op de bank zitten kniezen...
de komende maanden ben ik nog de helft van de week aan het werk, daarna is het contract afgelopen. Ik ben niet iemand om thuis duimen te draaien, dat scheelt wel!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:40 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Toch best jammer dat het steeds afketst. Is het niet zo dat mocht een baan je wel wat lijken, dat je dat dan gewoon met beide handen aan moet pakken, en als je bezig bent kijken of het je inderdaad bevalt? Want steeds thuis zitten en gewoon met je duimen draaien (buiten de huishoudelijke werkzaamheden en de sollicitaties om) lijkt mij ook niets (ik heb het 3.5 maand gedaan, en toen werd ik al gek van mezelf (is het niet om het steeds thuis iztten, is het wel om financiele redenen.. maar daar hoeven jullie je geen zorgen om te maken zo te lezen)
Ah, je bent in ieder geval nog wel aan de slag, dat scheelt ook behoorlijkquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:42 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
de komende maanden ben ik nog de helft van de week aan het werk, daarna is het contract afgelopen. Ik ben niet iemand om thuis duimen te draaien, dat scheelt wel!
"De plaatsvervangende schaamte maakte me compleet"quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:17 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Dat zijn momenten dat je je eens moet realiseren dat de kwaliteit van je eigen leven niet mag afhangen van de drama's van anderen...
Ja, weet ik. Maar inmiddels ben ik wel al twee jaar klaar met mijn studie, en ik heb eigenlijk allemaal dingen gedaan alleen om de tijd te overbruggen. Jaartje verder gestudeerd, nog geen echte baan gevonden. Jaartje bij mijn oude stagebedrijf, en nóg niks. Ik kan me moeilijk tot mijn 65e bezighouden met zulke mini-projectjes die verder geen doel hebben.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:44 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Ah, je bent in ieder geval nog wel aan de slag, dat scheelt ook behoorlijk.
Dat scheelt heel behoorlijk, jaquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:42 schreef _Arual_ het volgende:
Ik ben niet iemand om thuis duimen te draaien, dat scheelt wel!
Het is dat ik weet hoe jullie erover denken, anders had ik nog wel een ongenuanceerde opmerking over die babykamer gemaakt...quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ja, weet ik. Maar inmiddels ben ik wel al twee jaar klaar met mijn studie, en ik heb eigenlijk allemaal dingen gedaan alleen om de tijd te overbruggen. Jaartje verder gestudeerd, nog geen echte baan gevonden. Jaartje bij mijn oude stagebedrijf, en nóg niks. Ik kan me moeilijk tot mijn 65e bezighouden met zulke mini-projectjes die verder geen doel hebben.
Ik weet van enkele vrouwen dat ze alleen om hun leven wat te vullen kinderen hebben genomen, maar dat vind ik geen alternatief.quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het is dat ik weet hoe jullie erover denken, anders had ik nog wel een ongenuanceerde opmerking over die babykamer gemaakt...![]()
Er zou plaats in de schuur zijnquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:47 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Het is dat ik weet hoe jullie erover denken, anders had ik nog wel een ongenuanceerde opmerking over die babykamer gemaakt...![]()
Daar kan dan mooi de bugaboo staan!quote:
Ik weet alleen niet wat erger is: een kind in een auto opsluiten met deze temperaturen of in de schuurquote:
Ik zou het kunnen testen voor je dit weekendquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet wat erger is: een kind in een auto opsluiten met deze temperaturen of in de schuur
In jouw situatie is een kind al erg genoeg zondeer auto of schuur...quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik weet alleen niet wat erger is: een kind in een auto opsluiten met deze temperaturen of in de schuur
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |