Niet enkel dat, maar je moet ook even in 't achterhoofd houden dat veel informatie die je vroeger op school leerde "verouderd" is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:35 schreef Berkery het volgende:
[..]
Ik ging laatst op mijn bek bij een scheikunde-vraag, terwijl ik dat ooit een tijdje gestudeerd heb.![]()
Voor 'heb je op school gehad'-vragen zijn sommige mensen te oud
Als je dat niet kent, ben je gewoon stomquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:37 schreef Daffodil31LE het volgende:
Topografie van Europa: Wie heeft er nog van Joegoslavië gehoord? Of van Tsjechoslowakije?
Ik vannacht ook. Ging over dat liedje van Joling: "Camp David".quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, want ik had gisteren nog een vraag over Gerard Joling en het Songfestival goed![]()
dat is mogelijk als je salariskosten bedoelt. Die worden in sommige gevallen geactiveerd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:35 schreef wyccie het volgende:
[..]
Sommige wel. Als je het een beetje volgt, zijn de meeste wel te doen.
Deze vraag was ook wel te doen hoor, maar niet voor mij![]()
[..]
Ik vond het anders best goed bedacht van mezelf![]()
Ik wil nu dan ook weten of personeel ook onder immatierële activaria valt
Aha..... ben de weg kwijt.....quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:40 schreef Homdeck het volgende:
Die worden in sommige gevallen geactiveerd.
Duh, ik wilde alleen maar aangeven dat dit topic soms een beetje afdwaalt naar een vergelijkbaar topic in cultuur, raad je plaatje.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:36 schreef wyccie het volgende:
[..]
Nee, want ik had gisteren nog een vraag over Gerard Joling en het Songfestival goed![]()
Nee, eentje is niet van Shakespearequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:42 schreef Homdeck het volgende:
Midsummer nights dream is van shakespeare en de rest niet?
op de balans geplaatst ipv in de resultatenrekening, zodat ze over meerdere jaren afgeschreven kunnen worden.quote:
Hee, dat is Raad je Plaatje voor Dummies!quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:42 schreef Feldhofer het volgende:
[..]
Duh, ik wilde alleen maar aangeven dat dit topic soms een beetje afdwaalt naar een vergelijkbaar topic in cultuur, raad je plaatje.
Die zijn te makkelijk.quote:Algemene kennis is wie schilderde de nachtwacht, waar lag de Nederlandse verdediging in ww2, welke schilder sneed zijn oor eraf, waar onstond de democratie, dat soort dingen.
k_man +1quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:44 schreef k_man het volgende:
Lady Windermere's fan
Maar wel algemene kennis in tegenstelling tot dit bv:quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:44 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hee, dat is Raad je Plaatje voor Dummies!![]()
[..]
Die zijn te makkelijk.![]()
Dat is niet zo raar na 65 delen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:48 schreef wyccie het volgende:
Ik begrijp wel een beetje wat Feldhofer bedoelt. Iedereen gaat nu wat moeilijkere dingen vragen over zaken waar hij/zij zelf in is geïnteresseerd. De leuke algemene vragen worden schaars.
Ja, jemig. Ik zie net dat jij ook nog maar 16 bent. Geen wonder dat je die kerel niet kent. Die ken ik ook niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:48 schreef Feldhofer het volgende:
Maar wel algemene kennis in tegenstelling tot dit bv:
[afbeelding]
Ach, ik maak me eigenlijk druk om niets, forum heet tenslotte mens erger je niet.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:53 schreef wyccie het volgende:
k_man natuurlijk.
Daffodil31LE +1quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:52 schreef Daffodil31LE het volgende:
Kurtz?
Maar das toch geen algemene kennis? Das gewoon een vraag voor raad je plaatjequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:52 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ja, jemig. Ik zie net dat jij ook nog maar 16 bent. Geen wonder dat je die kerel niet kent. Die ken ik ook niet.
Maar waarschijnlijk was ie vroegah (lang geleden ja) wel heel beroemd. De ouderen onder ons zullen het wel als algemene kennis beschouwen.
Andersom zullen zij de hip hop bandjes van tegenwoordig niet kennen. Dit is een spelletje voor iedereen.
Er komen dus bijvoorbeeld algemene sportvragen bij die ik niet ken. Dan wacht ik gewoon tot er weer een andere vraag langskomt.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:56 schreef wyccie het volgende:
3 keer.
niet goedquote:Op woensdag 26 juli 2006 22:57 schreef ChrisJX het volgende:
Vier keer. Eén keer zingen, drie keer presenteren.
Dat zei ik omdat je vindt dat dit topic een beetje richting het niveau van Raad je plaatje voor Dummies gaat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:56 schreef Feldhofer het volgende:
Maar das toch geen algemene kennis? Das gewoon een vraag voor raad je plaatje![]()
Ach ja, ik w8 wel op die ene vraag die ik wel weet
Da's twee delen goed. Nu nog het "wanneer" oplossen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:00 schreef Homdeck het volgende:
3 keer zingen, 1 keer presenteren?
Ik dacht meer dat hij wilde weten, verkleed als watquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:00 schreef k_man het volgende:
4 keer; 2 keer meedoen, 1 keer presenteren, 1 keer jurylid
Nee, da's niet echt meedoen. Maar dan nog loopt je oplossing mank, want ze heeft 3 keer gezongen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:01 schreef k_man het volgende:
Of valt jurylid niet onder deelnemen aan het festival?
Die 1965 is niet juist.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:02 schreef Homdeck het volgende:
pfff 1956, 1957, 1965 en 1976 (na dingadong)?
Ze heeft inderdaad eens gewonnen, maar presenteerde daarna niet zelf.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:03 schreef wyccie het volgende:
Heeft Corry niet zelf ook een keer gewonnen? Dan zou zij het jaar daarop natuurlijk presenteren.
Dat duurde ff.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Homdeck het volgende:
1958 dan?
Absoluut niet verkeerdquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:07 schreef Homdeck het volgende:
pfff, nou ik vond mijn eerste poging al niet slecht al zeg ik het zelf![]()
was ie zo makkelijk?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:11 schreef wyccie het volgende:
Mongolië?
Mwah, bij Mongolië denk ik altijd aan een groot land, veel zand, weinig mensen. Gewoon een gokje.quote:
Het is toch geen viaduct! Das de franse naam, viaduc de milauquote:Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Homdeck het volgende:
viaduct de millau
homdeck +1quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:20 schreef Homdeck het volgende:
viaduct de millau
neem me niet kwalijk hoor. en het is millau.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:23 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het is toch geen viaduct! Das de franse naam, viaduc de milau
Ik vind het vooral indrukwekkend.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:24 schreef the_disheaver het volgende:
ben ik nou de enige die hem best lelijk vindt, vooral de overgang van de onder en bovenkant?
Ja, dat wel. Maar een indrukwekkende brug mag ook wel mooi zijn. bovenkant is top, maar zit gewoon geen verband in tussen de boven en onderkant...quote:
makkelijk? geen flauw idee...quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:26 schreef Homdeck het volgende:
Makkelijk geschiedenisvraagje
Wat is het geboorte- en sterfjaar van Willem van Oranje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |