abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40343152
Hoi-hoi,
ik sta absoluut niet negatief tegenover SB! Ik ga nu mijn derde week in, en ik ben inmiddels een kilo of 4 kwijt. Ik moet zeggen dat denk ik ook komt, omdat ik nu aan het spinnen ben.

wat ik zo leuk vind aan SB, is dat je heel gevarieerd eet, en dat er ook lekkere (gezonde!) recepten in staan, welke ik anders NOOIT had gegeten..

Ik heb een vraagje.. Vanavond ga ik de spagetthi bolognese maken, (recept week 3) er staat dat er 2 dl rode wijn in moet..

Ik, -totaal on chefkok-achtig- zou echt niet weten welke rode wijn ik hiervoor moet gebruiken.
maakt dat nog uit? of kan ik een huiswijn pakken? of waar moet ik op letten?
Iemand een tip?

alvast dank!
sas
Babe In Totale Control of Herself
pi_40343427
Ik ben vandaag begonnen. Wel met het menu van dinsdag, want ik had geen yoghurt in huis .
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  maandag 31 juli 2006 @ 09:06:59 #28
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_40343671
Ik heb zo eens naar dat weekmenu gekeken he, en bij mij mogen er in principe best een paar kilo's af, maar dat eten...Brr..Ik ben een lastige eter en 5 keer in de week gekookte aardappen, en dan bloemkool? Gadver. Ik denk dat ik mijn eigen methode maar ga bedenken..
pi_40343690
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:06 schreef Cheesecake het volgende:
Ik heb zo eens naar dat weekmenu gekeken he, en bij mij mogen er in principe best een paar kilo's af, maar dat eten...Brr..Ik ben een lastige eter en 5 keer in de week gekookte aardappen, en dan bloemkool? Gadver. Ik denk dat ik mijn eigen methode maar ga bedenken..
tja... ik kan je wel zeggen dat het wel werkt..
Ik vind aardappels en groente lekker. ik lust geen witlof en helaas is SB daar wel fan van. helaas, dan maar een keer iets minder lekker avond eten.
  maandag 31 juli 2006 @ 09:20:19 #30
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40343839
Vandaag begonnen aan week 7. De afgelopen week is een superweek geweest voor me en ben ik 3 kilo kwijt geraakt. Inmiddels heb ik dus mijn minimale doelstelling gehaald en week ik nu 59,9 kg. totaal nu dus 6 kilo kwijt. Nog 3 weken te gaan dus met een beetje geluk haal ik de resterende 4 kilo ook.

@sassefras. Ik drink nooit alcohol dus ook geen wijn. Ik heb er toen dus helemaal geen wijn in gedaan. Wel was water maar ook minimaal en een klein beetje tomatenprut extra
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  maandag 31 juli 2006 @ 09:32:50 #31
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40344029
@Sassefras
Gewoon in de supermarkt zo'n klein flesje huiswijn halen. Dat werkt verder prima.

Ik lust in principe ook geen wijn, maar het 'hoort' voor mij gewoon wel door de pastasaus en gelukking vind Sonja dat ook.

Wij zijn vandaag met Week 4 begonnen. Net een boterham met vruchtenhagel op.
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:09 schreef Sassefras het volgende:
Ik vind aardappels en groente lekker. ik lust geen witlof en helaas is SB daar wel fan van. helaas, dan maar een keer iets minder lekker avond eten.
Ik heb er ook totaal geen problemen mee.
Het enige dat ik niet meer zal doen is die 200 gram gekookte andijvie. Dat kreeg ik echt niet weg. Of ik ga proberen er een rauw stamppotje van te maken of ik neem wel iets anders als groene groente.
pi_40344206
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:32 schreef Brighteyes het volgende:

Ik heb er ook totaal geen problemen mee.
Het enige dat ik niet meer zal doen is die 200 gram gekookte andijvie. Dat kreeg ik echt niet weg. Of ik ga proberen er een rauw stamppotje van te maken of ik neem wel iets anders als groene groente.
thnks!

wij dachten dus even rauwe andijvie te eten.. ook een stampotje.. maar wat je toen kreeg was 200 gram andijvie (zo'n hele zak!! ) en anderhalve aardappel.. was niet weg te krijgen.. Ik ga het dus de volgende X koken..

ik vond die 200 gram sla ook zo erg.. Nu doen we er een tomaatje en een komkommer doorheen, en wat sladressing naturel.. dan gaat het wel..
  maandag 31 juli 2006 @ 09:53:39 #33
122567 Cheesecake
Is het Sjors?
pi_40344398
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:09 schreef Sassefras het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat het werkt. Alleen ik weet gewoon zeker dat als ik 5, 6 keer in de week Hollandse kost moet eten (dwz. gekookte aardappels, groente en een stukje vlees) ik er heel gauw de brui aan geef. Er aan beginnen heeft dus geen enkele zin.
  maandag 31 juli 2006 @ 10:34:27 #34
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40345300
quote:
Op maandag 31 juli 2006 09:53 schreef Cheesecake het volgende:

[..]

Ik geloof ook wel dat het werkt. Alleen ik weet gewoon zeker dat als ik 5, 6 keer in de week Hollandse kost moet eten (dwz. gekookte aardappels, groente en een stukje vlees) ik er heel gauw de brui aan geef. Er aan beginnen heeft dus geen enkele zin.
Ik ben (was) een echte rijst eetster en hollandse pot.. dat kwam er bij mij niet in. Nu ik het SB dieet volg moet ik bekennen dat het toch wel redelijk makkelijk gaat en het is nog smaakvol ook. Ik was van mening dat het mij niet zou gaan lukken en vandaar dat ik in eerste instantie ook riep om er 4 weken aan mee te doen. Ik ben nu met week 7 begonnen en het valt mij echt enorm mee. Het zijn maar 2 kleine aardappeltjes dus dat heb je zo op. Met een schepje magere jus er doorheen is het nog beter weg te krijgen en warempel.. ik lust ineens dingen die ik voorheen nooit luste. Het zal denk ik meer de combinatie zijn van het geheel. Nooit geschoten is nl altijd mis
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
pi_40346513
Vakantie is voorbij dus ik doe vanaf vandaag weer mee,mijn moeder en schoonzusje beginnen ook dus we starten met z'n 3e weer bij week 1
01-08-2008
  maandag 31 juli 2006 @ 11:34:40 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40347140
Ik heb trouwens vandaag de 2 mandarijnen vervangen door 1 sinaasappel.
Ik vond de mandarijnen de vorige keer echt niet te eten. Daar wacht ik wel weer even mee tot we echt in het mandarijnen seizoen zitten.
  maandag 31 juli 2006 @ 11:54:46 #37
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40347722
Ik weet niet hoeveel ik kwijt ben, maar ik weet wél dat de broek in maat 42 die ik 2 (!!) weken geleden heb gekocht, me van m'n kont afzakt . Hij is echt veel te ruim .

Vanochtend in goede hoop dus een broek aangetrokken die al jaren in de kast ligt omdat ik 'm niet meer aankon en nu past ie weer . Dat is ook een maat 42, maar van de H&M en die andere broek was van een C&A-achtige winkel .
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:06:30 #38
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40348067
Kijk! Dat zijn leuke beloningen!
Fijn dat je resultaat merkt!
  maandag 31 juli 2006 @ 12:08:04 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40348109
quote:
Op maandag 31 juli 2006 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Kijk! Dat zijn leuke beloningen!
Fijn dat je resultaat merkt!
Jep! En ik ben me juist mínder streng aan Sonja gaan houden, ipv strenger en dat werkt dus.

Klaarblijkelijk schoot m'n lijf compleet in de spaarstand door de weinige calorieën. Ik ben dus meer gaan eten, om de zoveel uur *iets* en het lijkt nu dus hard te gaan .
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_40359863
Eten jullie veel extra fruit of niet? Ik heb het vooral sávonds moeilijk en dan pak ik vaak 1 of 2 stuks extra fruit (ben vooral gek op verse ananas en aardbeien). Vind zowiezo dat er sommige dagen weinig fruit op staat.
01-08-2008
  maandag 31 juli 2006 @ 19:24:17 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40360496
Weet je wat ik altijd het moeilijkste moment vind? Net na het eten. Dan heb ik altijd onwijze snaaitrek enzo. Ook tussen de middag.
Nou ja, ik ga maar op mijn handjes zitten of zo.
pi_40360753
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:24 schreef Brighteyes het volgende:
Weet je wat ik altijd het moeilijkste moment vind? Net na het eten. Dan heb ik altijd onwijze snaaitrek enzo. Ook tussen de middag.
Nou ja, ik ga maar op mijn handjes zitten of zo.
Ik heb vanmiddag 3 pakjes van die aldi-toastjes opgegeten . Ik had écht trek .
  maandag 31 juli 2006 @ 19:34:06 #43
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40360801
Toe maar!
  maandag 31 juli 2006 @ 19:37:42 #44
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_40360913
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:34 schreef Brighteyes het volgende:
Toe maar!
Wat een boefje
pi_40361170
Het was iig al een hele overwinning dat ik niet een zak chips opentrok .
pi_40376786
quote:
Op maandag 31 juli 2006 19:45 schreef Svensational het volgende:
Het was iig al een hele overwinning dat ik niet een zak chips opentrok .
dat vind ik het allermoeilijkst... iki heb zo'n zin in chips,... en wat mogen we.. een plak ontbijtkoek..
ach ja, je moet er wat voor over hebben...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 09:39:30 #47
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40377244
Vanavond de test bij de fitnessschool en daarna voedingsadvies. Ik neem het boekje van SB mee om te laten kijken of het goed is wat er qua voeding in staat. Ik ben benieuwd.

Het gaat de laatste paar dagen wel lekker. Gisteren gezondigt aan een halve sauzijcenbroodje en toch nog gewicht er af. Nu maar hopen dat het gewoon door zet. Nu komt mijn uiteindelijke doel toch wel heel erg in zicht voor de komende 3 weken. Mijn minimale doel is gisteren gehaald dus ik hoef me nergens voor te schamen.
pi_40382121
Suc6 vanavond Mickys,ben benieuwe hoe het gaat!
01-08-2008
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:17:33 #49
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40397142
Goed, ik ben geweest. Een fitness test gedaan en er zijn nogal wat dingen te verbeteren. Ik ben 39 maar qua test kom ik uit op 45. Als ik het trainingsprogramma ga doen zoals ze me voor houden met begeleiding erbij kan ik de leeftijd terug brengen naar 33. Mijn bloeddruk is prima (120/68) en vochtpercentage ziet er ook goed uit (50,2%) wat nog wel wat verhoogd kan worden maar dat ik de koffie laat staan is al de eerste verdienste. Ook dat ik nu zoveel water drink (n.a.v. SB) is alleen maar goed te noemen.

Daarna had ik voedingsadvies. Ik had het boekje van SB meegenomen. Hij had alleen nog maar van horen en zeggen iets gehoord van SB. Hij heeft het boekje doorgenomen en is er zeer tevreden over. Wel zouden er wat meer nootjes in mogen. Geen pinda's maar wel walnoten en zo. Ook raadde hij aan iets mee fruit te nemen. Zeker na een training is het goed om binnen 20 minuten dat je van een toestel af bent gegaan bijvoorbeeld een appel te nemen of zelfs fruit wat normaal niet echt goed is in een dieet. Je lichaam schijnt hier dan enorm om te vragen en kan het ook sneller verwerken dan. Ontbijten moest je doen uiterlijk 45 minuten nadat je je bed uit bent gekomen. Ook was hij zeer te spreken over het feit dat de maaltijd zo mooi verdeeld waren over de dag.

Een BBQ mag ik rustig doen, maar hij zei wel dat het verstandig is om overdag gewoon normaal te eten. De meeste mensen aten overdag minder omdat ze denken veel te gaan eten bij een BBQ. Juist dat zou niet goed zijn omdat je spijsvertering dan stil komt te staan en dan met de BBQ ineens te veel zou krijgen. Je spijsvertering moet dan ineens keihard werken en krijgt dat niet weg waardoor je dan juist dikker gaat worden. Hij was toch wel te spreken over dit dieet ook al mag het als je gaat sporten wel iets meer zijn dan wat er nu in staat.

Vitamines was wel iets om op te letten. Ik rook er ook nog bij en als je op een dag 20 sigaretten zou roken zou je 34 sinaasappelen moeten eten om het vitamine C weer op 0 te krijgen. Roken en koffie breken de vitamine C juist enorm af. Hij was ook zeer te spreken dat ik van ruim 20 bakken koffie op een dag naar 3 was gegaan. Alleen maar 'lof' eigenlijk.

Ik ga er gewoon voor en ga mijn uiterste best doen. Ik blijf SB ook echt volgen en mogelijk dat ik het hier en daar wat meer kan gaan aanvullen.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 21:58:14 #50
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40398416
Klinkt goed!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')