abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40292441
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:45 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens! Het is geen eenzijdig probleem. Wat me gewoon verbaasd is veel mensen het de normaalste zaak an de wereld vinden als hun hond op straat schijt. Voor menselijke uitwerpselen zijn er onnoemelijk veel regels [en terecht], maar voor honden EN kattenstront....
Je bent als hondeneigenaar feitelijk verplicht om het op te ruimen, dus de regel is er al.

Overigens is het niet moeilijk om een hond aan te leren om op commando te poepen (ja, lach maar, is wel verrekte handig) en dan kun je zorgen dat hij het op plaatsen doet waar niemand er last van heeft (bosjes, slootkant etc.).
pi_40292450
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:48 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Je bent als hondeneigenaar feitelijk verplicht om het op te ruimen, dus de regel is er al.

Overigens is het niet moeilijk om een hond aan te leren om op commando te poepen (ja, lach maar, is wel verrekte handig) en dan kun je zorgen dat hij het op plaatsen doet waar niemand er last van heeft (bosjes, slootkant etc.).
Nou woon ik vlak bij een park en er zijn mensen die hun hond laten schijten midden op het voetpad....

De regel is er wel, maar de controle niet.
Rudeonline logic: "1km +1sec=1km/s"
"I don't know what your problem is, but I bet it's hard to pronounce.''
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:52:45 #203
136 V.
Like tears in rain...
pi_40292466
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 07:43 schreef Sheriam het volgende:

Dat er banken beroofd worden betekend dat je 't niet erg mag vinden als iemand 100 euro van je steelt?
Nee, druiloor. Maar het betekent ook niet dat iedereen geld steelt, laat staan een bank berooft.

God, het is wel te merken dat het onderwijs achteruit gaat.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40292468
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:50 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Nou woon ik vlak bij een park en er zijn mensen die hun hond laten schijten midden op het voetpad....
Dat vind ik ook uitermate asociaal. Bovendien moet je een hond zoiets echt aanleren wil hij dat doen. Instinctief zal een hond namelijk een beschut plekje opzoeken in het gras of tussen te bomen. Ze poepen doorgaans niet graag op een harde ondergrond.
quote:
De regel is er wel, maar de controle niet.
Controle hierop is veel te duur. Het is beter om met slimme ideeën te komen die ervoor zorgen dat in elk geval een groot deel van de hondeneigenaren zijn plicht doet. Maar dan nog zal er een groep zijn die het verpest voor de rest...
pi_40292479
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:52 schreef Verbal het volgende:

[..]

Nee, druiloor. Maar het betekent ook niet dat iedereen geld steelt, laat staan een bank berooft.

God, het is wel te merken dat het onderwijs achteruit gaat.

V.
Jamaaaaar alle honden schijten wel........
  zaterdag 29 juli 2006 @ 08:58:15 #206
136 V.
Like tears in rain...
pi_40292494
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:55 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Jamaaaaaaaar niet alle baasjes laten hun honden op de stoep schijten of weigeren het op te ruimen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40292502
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:58 schreef Verbal het volgende:

[..]

Jamaaaaaaaar niet alle baasjes laten hun honden op de stoep schijten of weigeren het op te ruimen

V.
Ja daar hebben we dan ook geen last van, moeten ze een lintje hebben ofzo?
pi_40292569
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:00 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Nou, positive reinforcement werkt bewezen beter dan bestraffing. Ik heb afgelopen jaar een rapport over hondenpoep geschreven met daarin o.a. het voorstel om mensen bij goed gedrag te belonen. Het is praktisch gezien alleen wat lastig te controleren. Of je moet vragen om alle drollen in te leveren bij het gemeenteloket.
pi_40292588
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:12 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, positive reinforcement werkt bewezen beter dan bestraffing. Ik heb afgelopen jaar een rapport over hondenpoep geschreven met daarin o.a. het voorstel om mensen bij goed gedrag te belonen. Het is praktisch gezien alleen wat lastig te controleren. Of je moet vragen om alle drollen in te leveren bij het gemeenteloket.
Ik heb wel eens een hondendrol terug gebracht bij het baasje, maar er werd niet echt ppositief op gereageerd......
pi_40293112
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:55 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Goh leuk bedacht zeg, alle mensen schijten ook en zeer veel dronkelappen zeiken in portiekjes of tegen muren, ga maar eens ruiken in amsterdam.
pi_40293129
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:15 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ik heb wel eens een hondendrol terug gebracht bij het baasje, maar er werd niet echt ppositief op gereageerd......
Dat doe ik nou altijd met kattendrollen, die stop verstuur ik via de luchtpost naar hun woonkamer-raam.
pi_40293165
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:14 schreef klipper het volgende:

[..]

Dat doe ik nou altijd met kattendrollen, die stop verstuur ik via de luchtpost naar hun woonkamer-raam.
Want jij weet natuurlijk zeker wiens kat die drol daar heeft neergelegd.
pi_40293268
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Want jij weet natuurlijk zeker wiens kat die drol daar heeft neergelegd.
pi_40293315
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:26 schreef klipper het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje; graaf jij die kattendrollen dan ook uit? Met je handen of met een schepje?
pi_40293412
[edit: beetje laat]
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:00:03 #216
12750 Hrun
Special Obedience
pi_40293684
honden eten ook poep, dus als we die beesten nu leren om alle hondenschijt die ze zien direct op te vreten, zijn we er redelijk snel vanaf.
Anything that contributes to depopulating earth, is good.
pi_40293956
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 10:31 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Gewoon een vraagje; graaf jij die kattendrollen dan ook uit? Met je handen of met een schepje?
Met een kat natuurlijk

Maar even zonder dollen, ik ben in de gelukkige omstandigheid dat er geen kat in mijn tuin durft te komen.
Dit doordat mijn gehele tuin is voorzien van schrikdraad rondom, dit is gedaan omdat ik twee volieres in de tuin heb en een grote parkietenkooi, en een vijver.
Het schrikdraad is dus aangebracht om te voorkomen dat er katten en/of reigers in mijn tuin komen.
Ik ben geen kattenliefhebber, maar om ze geweld aan te doen gaat mij te ver, en schrikdraad is hier dus een diervriendelijk alternatief.
De problemen worden niet veroorzaakt door de dieren, maar door hun verzorgers.
En zoals bij alle verzorgers, heb je goede en slechte.
Zo wonen er 3 katten bij mij in de straat die nooit of te nimmer binnen mogen komen, terwijl ze dat wel graag zouden willen, eten en drinken staat voor de deur.
En als er een kat niet meer terugkomt, dan nemen ze een nieuw jonkie en na een jaar word deze naar buiten gekickt.

[ Bericht 51% gewijzigd door klipper op 29-07-2006 11:24:17 ]
pi_40294032
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:00 schreef Hrun het volgende:
honden eten ook poep, dus als we die beesten nu leren om alle hondenschijt die ze zien direct op te vreten, zijn we er redelijk snel vanaf.
Nee dank je, weet je wel hoe die beesten dan uit hun bek gaan meuren?

Leer je hond gewoon schijten in de bosjes, waar je als mens onmogelijk kan komen...
Ver van alle speelvelden, ver van alle straten.

Mijn hond schijt zelf niet eens op een bospad, dan gaat hij zelfs nog ver de dichte bosjes in...

Volgens mijn schaamt hij zich als je hem ziet poepen
pi_40294219
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 08:45 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Ja ben ik met je eens! Het is geen eenzijdig probleem. Wat me gewoon verbaasd is veel mensen het de normaalste zaak an de wereld vinden als hun hond op straat schijt. Voor menselijke uitwerpselen zijn er onnoemelijk veel regels [en terecht], maar voor honden EN kattenstront....
Precies je kan flinke boetes krijgen voor wild plassen, misschien moet de politie boetes gaan uitdelen als ze honden niet in de goot zien poepen....dan zouden quota´s ook makkelijker gehaald kunnen worden dan de belachelijke boetes die ze nu vaak uitdelen....

De politie zou er scherper op moeten gaan letten vind ik....Het zou in de 2e kamer besproken moeten worden....misschien een agenda punt voor de VVD ....
pi_40294232
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:17 schreef klipper het volgende:
Zo wonen er 3 katten bij mij in de straat die nooit of te nimmer binnen mogen komen, terwijl ze dat wel graag zouden willen, eten en drinken staat voor de deur.
En als er een kat niet meer terugkomt, dan nemen ze een nieuw jonkie en na een jaar word deze naar buiten gekickt.
Waarom neem je dan in hemelsnaam een kat?
pi_40294250
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:34 schreef rednajt het volgende:

[..]

Precies je kan flinke boetes krijgen voor wild plassen, misschien moet de politie boetes gaan uitdelen als ze honden niet in de goot zien poepen....dan zouden quota´s ook makkelijker gehaald kunnen worden dan de belachelijke boetes die ze nu vaak uitdelen....

De politie zou er scherper op moeten gaan letten vind ik....Het zou in de 2e kamer besproken moeten worden....misschien een aganda punt voor de VVD ....
In de goot mag ook niet meer. Da's ook een beetje het probleem: honden mogen nergens meer 'gewoon' hun behoefte doen, ook niet op plekken waar niemand er last van heeft. Er zijn wel speciale hondenpoepveldjes, maar die zijn zo verschrikkelijk ranzig dat negen van de tien honden daar niet eens op wil lópen, laat staan poepen.
pi_40294299
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef Isegrim het volgende:

[..]

In de goot mag ook niet meer. Da's ook een beetje het probleem: honden mogen nergens meer 'gewoon' hun behoefte doen, ook niet op plekken waar niemand er last van heeft. Er zijn wel speciale hondenpoepveldjes, maar die zijn zo verschrikkelijk ranzig dat negen van de tien honden daar niet eens op wil lópen, laat staan poepen.
Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...daar zie in elke straat wel de baas gewoon over de straat lopen en ondertussen poept die hond gewoon overal waar die wil ,...ook omdat die honden niet eens aangelijnd zijn....

Hoe kan je een hond uitlaten die niet eens aangelijnd is??? die hond rent toch overal naar toe waar die wilt....en vaak is het zo dat honden iedere keer op dezelfde plekken poepen en plassen om een soort terrritorium te maken.....
pi_40294332
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:

[..]

Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...
Nee, was dat maar zo. Dat zou een hoop ellende schelen, als die plekken tenminste schoongehouden worden.
quote:
Hoe kan je een hond uitlaten die niet eens aangelijnd is??? die hond rent toch overal naar toe waar die wilt....en vaak is het zo dat honden iedere keer op dezelfde plekken poepen en plassen om een soort terrritorium te maken.....
Ik ben ook niet zo voor loslopende honden, in elk geval niet midden in de stad (tenzij het zo'n hond is die aan een 'onzichtbare' lijn loopt en niet meer dan een meter van de zijde van zijn baasje wijkt).
pi_40294340
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:

[..]

Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...daar zie in elke straat wel de baas gewoon over de straat lopen en ondertussen poept die hond gewoon overal waar die wil ,...ook omdat die honden niet eens aangelijnd zijn....

Je houdt nogal van generaliseren is het niet?

Mijn hond is nooit aangelijnd (mits situatie dit toelaat) en hij rent nergens zonder dat ik toestemming geef. Hij poept en pist ook niet lukraak op elke plek, maar om de plekken waar ik daar toestemming voor geef....
pi_40294420
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Je houdt nogal van generaliseren is het niet?

Mijn hond is nooit aangelijnd (mits situatie dit toelaat) en hij rent nergens zonder dat ik toestemming geef. Hij poept en pist ook niet lukraak op elke plek, maar om de plekken waar ik daar toestemming voor geef....
]ij heb dus een hond die op commando poept en pist?
pi_40294452
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:45 schreef rednajt het volgende:

[..]

Dat zei ik eerder dus al, da's heel eenvoudig aan te leren.
pi_40294470
quote:

[..]

Hmm ik begin nu toch wel een idee te krijgen van het soort mensen dat de ergenissen top 100 invult.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 11:47:17 #228
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_40294471
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

inderdaad. hulphonden wordt dat ook vaak aangeleerd.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_40294478
quote:

[..]

Eh ja... is je dat vreemd..

Als ik zie dat hij gaat schijten of pissen waar ik het niet wil hebben, corrigeer ik hem en dan stopt hij er mee...

Vervolgens als we bij een stuk zijn gekomen waar hij zijn gang mag gaan roep ik: Ja toe maar en dan gaat hij bezig
pi_40294490
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.
pi_40294505
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:48 schreef rednajt het volgende:

[..]

Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.
Dus is je topic eigenlijk verkeerd en moet je je richten aan de bazen en niet de honden
pi_40294533
Nederlander ergert zich steeds minder

Gepubliceerd op 26 juli 2006, 22:30
Laatst bijgewerkt op 27 juli 2006, 11:30

enschede -
Hondenpoep op straat blijft ergernis nummer één, maar mensen storen zich er aanzienlijk minder aan. Ruim een kwart (28 procent) van de ondervraagden ergert zich aan hondenpoep, vorig jaar was dat nog 41 procent. Ook aan asociaal gedrag in het verkeer, ergernis nummer twee, stoort men zich minder: van 32 procent vorig jaar, naar 27 nu. Die trend geld ook voor andere ergernissen.

Op nummer drie staan problemen met parkeren in de woonwijk (25 procent), gevolgd door problemen met parkeren in het centrum (24 procent). Ergernis nummer vijf is de verkeersdrukte (23 procent).

Aan de respondenten werd ook gevraagd wat zij van hun gemeenten vinden. Gemiddeld kregen de gemeenten een rapportcijfer van 6,5. Vorig jaar was dat nog 6,2. Inwoners van Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht beoordelen hun gemeente met een 6,4. In de kleine gemeenten is dat getal hoger, een 6,6.
pi_40294541
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:48 schreef rednajt het volgende:

[..]

Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....
Je bedoelt dat negen van de tien bazen niet in staat is om zijn hond goed op te voeden. Alle honden kunnen dit leren.
quote:
En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.
Nee hoor. Een paar weekjes en het zit erin. Geen speciale gaven voor nodig.
pi_40294693
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:34 schreef rednajt het volgende:

[..]

De politie zou er scherper op moeten gaan letten vind ik....Het zou in de 2e kamer besproken moeten worden....misschien een agenda punt voor de VVD ....
Het is misschien moeilijk te bevatten voor jou dat als er een regel is zonder controle de plebs zich niet houden aan de regel......
pi_40294770
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Het is misschien moeilijk te bevatten voor jou dat als er een regel is zonder controle de plebs zich niet houden aan de regel......
Er wordt meestal niet gecontroleerd of je door rood rijdt. Toch zie ik mensen niet massaal door rood rijden hoor.
pi_40294788
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 11:59 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

Laten we er maar vanuit gaan dat alle hondenpoep die op straat ligt de baas daar verantwoordelijk voor is en niet de hond..

En al die honden beten dan? Is de baas daar dan ook verantwoordelijk voor? Nee blijkbaar, want als een hond een mens bijt met grote gevolgen dan wordt die hond meestal afgemaakt en niet de baas Dan lag het meestal aan de hond en de baas blijft meestal buiten schot....

Dus voor hondenpoep wel verantwoordelijk en voor beten niet.....jaja
pi_40294805
Ik heb zelf drie honden, maar ik erger me ook aan hondenstront op m'n stoep. Of zijn er mensen die denken dat hondenbezitters wel van een lekkere hoop stront houden? Hondenbazen zijn net "gewone" mensen: er zitten aso's tussen...
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
pi_40294885
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef rednajt het volgende:

En al die honden beten dan? Is de baas daar dan ook verantwoordelijk voor? Nee blijkbaar, want als een hond een mens bijt met grote gevolgen dan wordt die hond meestal afgemaakt en niet de baas Dan lag het meestal aan de hond en de baas blijft meestal buiten schot....

Onzin. In negen van de tien gevallen is een beet te wijten aan de baas.

Hondenbewijs. Het wordt hier vaak geroepen, maar dat zou echt goed zijn. De meeste mensen die een hond hebben, hebben helemaal geen verstand van honden. Dan gaat het wel eens mis. Het is een wonder dat het niet veel vaker misgaat.
pi_40294891
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef rednajt het volgende:

[..]

Laten we er maar vanuit gaan dat alle hondenpoep die op straat ligt de baas daar verantwoordelijk voor is en niet de hond..

eigenlijk zouden ze dan beiden afgemaakt worden, de hond omdat ie verziekt is en de verzorger omdat deze zijn huisdier al die tijd "mishandeld" heeft.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:10:23 #240
136 V.
Like tears in rain...
pi_40294895
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:09 schreef bxie het volgende:

[..]

Die controle word natuurlijk van de belastingcenten betaald
Het standaard (en over het algemeen stupide) argument in veel discussies. 'Ik moet er aan meebetalen'. Nee dus. Er wordt hondenbelasting betaald en dat wordt in de meeste gemeenten aan ANDERE zaken dan honden besteed, dus jij hebt waarschijnlijk nog baat bij door anderen betaalde belasting.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:12:45 #241
136 V.
Like tears in rain...
pi_40294932
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:09 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Onzin. In negen van de tien gevallen is een beet te wijten aan de baas.

Hondenbewijs. Het wordt hier vaak geroepen, maar dat zou echt goed zijn. De meeste mensen die een hond hebben, hebben helemaal geen verstand van honden.
Mee eens. Ik ben trouwens ook een voorstander van een ouderschapsbewijs. Dat had ons iig TS en een hoop andere dombo's in dit topic gescheeld.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:13:45 #242
136 V.
Like tears in rain...
pi_40294957
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 09:00 schreef Sapientiea het volgende:

[..]

*zucht*
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:30 schreef rednajt het volgende:

Weg met alle honden in Nederland
Zoals je had kunnen lezen (als je had kunnen lezen) maak ik bezwaar tegen het overdreven stupide, eenzijdige en ongenuanceerde geblaat van TS en zijn medestanders. En als het nou alleen het geblaat was, maar ik vrees dat dit soort nitwits ook werkelijk niet in staat zijn tot genuanceerd denken. Voor zover denken op zich al tot de mogelijkheden behoort, want wat wordt er in dit topic een partij stompzinnig geneuzeld, zeg

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40294958
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

Mee eens. Ik ben trouwens ook een voorstander van een ouderschapsbewijs. Dat had ons iig TS en een hoop andere dombo's in dit topic gescheeld.

V.
Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar. Een hondenvergunning lijkt me heel wel haalbaar.
pi_40295018
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar. Een hondenvergunning lijkt me heel wel haalbaar.
Hoezo onhaalbaar?
In regelland Nederland stikt het toch al van de regels dus eentje meer of minder maakt ook niet uit.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:17:54 #245
136 V.
Like tears in rain...
pi_40295041
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar.
Ja, dat schijnt nog een van de taboes te zijn. Het is mij een raadsel waarom, zeker als je hier op Fok! op dagelijkse basis de pijnlijke noodzaak van zo'n bewijs gedemonstreerd ziet.

Voor het besturen van een brommer heb je al een certificaat nodig, maar iedere tokkie mag kinderen op de wereld zetten, en met een beetje pech knuppelen ze die niet zelf dood voor hun tiende en zit je dus uiteindelijk opgescheept met lui die dit soort hersenloze topics openen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40295061
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:12 schreef Verbal het volgende:

[..]

V.
Nou, mijn honden luisteren wel veel beter dan mijn kinderen...

Nog even terugkomend op die aso's: dat zijn vaak van die type's die een hond hebben als statussymbool, die lopen dus echt niet met een kuttelikkertje* rond. Het lijkt wel een modeverschijnsel, hier in de buurt lopen er van die met goud behangen pimps rond die dan een paar pittbull's hebben....arme beesten!

*Of is het kuttenlikkertje?
De aarde schuilt in een korrel zand, het heelal in een bloemblad puur, de oneindigheid in de palm van je hand en de eeuwigheid in een uur.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:20:15 #247
136 V.
Like tears in rain...
pi_40295091
Hondenpoep-aso's heb je in alle gelederen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_40295103
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:17 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ja, dat schijnt nog een van de taboes te zijn. Het is mij een raadsel waarom, zeker als je hier op Fok! op dagelijkse basis de pijnlijke noodzaak van zo'n bewijs gedemonstreerd ziet.

V.
Er zullen ook mensen zijn die liever hadden dat jij nooit geboren was. De grens leggen is onmogelijk en m.i. ook zeer onwenselijk. Gehandicapten mag je van mij nog preventief steriliseren, in het belang van evt. kinderen, maar domme mensen, tja... Iets anders is het als iemand bewezen heeft een slechte ouder te zijn (mishandeling, incest etc.). Dan zou het wel mooi zijn als je zo iemand een fokverbod kon opleggen, maar ook dat is juridisch volkomen onhaalbaar.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:20:58 #249
136 V.
Like tears in rain...
pi_40295104
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 12:19 schreef Haviksvrouwe het volgende:

[..]

Nou, mijn honden luisteren wel veel beter dan mijn kinderen...
Misschien moeten je kinderen dan maar eens een Gaus-cursusje hebben

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 12:21:43 #250
120647 BadKeukenTegel
Heer ende Meester
pi_40295119
Weg met alle kinderen die in het openbaar janken.
Aufmachen. !
Al sterven er miljoenen kleine Afrikaantjes van de dorst, ik loop tenminste rond met een puik merk op m'n borst.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')