Je bent als hondeneigenaar feitelijk verplicht om het op te ruimen, dus de regel is er al.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:45 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens! Het is geen eenzijdig probleem. Wat me gewoon verbaasd is veel mensen het de normaalste zaak an de wereld vinden als hun hond op straat schijt. Voor menselijke uitwerpselen zijn er onnoemelijk veel regels [en terecht], maar voor honden EN kattenstront....
Nou woon ik vlak bij een park en er zijn mensen die hun hond laten schijten midden op het voetpad....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:48 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je bent als hondeneigenaar feitelijk verplicht om het op te ruimen, dus de regel is er al.
Overigens is het niet moeilijk om een hond aan te leren om op commando te poepen (ja, lach maar, is wel verrekte handig) en dan kun je zorgen dat hij het op plaatsen doet waar niemand er last van heeft (bosjes, slootkant etc.).
Nee, druiloor. Maar het betekent ook niet dat iedereen geld steelt, laat staan een bank berooft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 07:43 schreef Sheriam het volgende:
Dat er banken beroofd worden betekend dat je 't niet erg mag vinden als iemand 100 euro van je steelt?
Dat vind ik ook uitermate asociaal. Bovendien moet je een hond zoiets echt aanleren wil hij dat doen. Instinctief zal een hond namelijk een beschut plekje opzoeken in het gras of tussen te bomen. Ze poepen doorgaans niet graag op een harde ondergrond.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:50 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Nou woon ik vlak bij een park en er zijn mensen die hun hond laten schijten midden op het voetpad....![]()
Controle hierop is veel te duur. Het is beter om met slimme ideeën te komen die ervoor zorgen dat in elk geval een groot deel van de hondeneigenaren zijn plicht doet. Maar dan nog zal er een groep zijn die het verpest voor de rest...quote:De regel is er wel, maar de controle niet.
Jamaaaaar alle honden schijten wel........quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:52 schreef Verbal het volgende:
[..]
Nee, druiloor. Maar het betekent ook niet dat iedereen geld steelt, laat staan een bank berooft.
God, het is wel te merken dat het onderwijs achteruit gaat.
V.
Jamaaaaaaaar niet alle baasjes laten hun honden op de stoep schijten of weigeren het op te ruimenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:55 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jamaaaaar alle honden schijten wel........
Ja daar hebben we dan ook geen last van, moeten ze een lintje hebben ofzo?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:58 schreef Verbal het volgende:
[..]
Jamaaaaaaaar niet alle baasjes laten hun honden op de stoep schijten of weigeren het op te ruimen
V.
Nou, positive reinforcement werkt bewezen beter dan bestraffing.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:00 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja daar hebben we dan ook geen last van, moeten ze een lintje hebben ofzo?
Ik heb wel eens een hondendrol terug gebracht bij het baasje, maar er werd niet echt ppositief op gereageerd......quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:12 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Nou, positive reinforcement werkt bewezen beter dan bestraffing.Ik heb afgelopen jaar een rapport over hondenpoep geschreven met daarin o.a. het voorstel om mensen bij goed gedrag te belonen. Het is praktisch gezien alleen wat lastig te controleren. Of je moet vragen om alle drollen in te leveren bij het gemeenteloket.
Goh leuk bedacht zeg, alle mensen schijten ook en zeer veel dronkelappen zeiken in portiekjes of tegen muren, ga maar eens ruiken in amsterdam.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:55 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Jamaaaaar alle honden schijten wel........
Dat doe ik nou altijd met kattendrollen, die stop verstuur ik via de luchtpost naar hun woonkamer-raam.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:15 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een hondendrol terug gebracht bij het baasje, maar er werd niet echt ppositief op gereageerd......![]()
Want jij weet natuurlijk zeker wiens kat die drol daar heeft neergelegd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:14 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat doe ik nou altijd met kattendrollen, die stop verstuur ik via de luchtpost naar hun woonkamer-raam.![]()
quote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:17 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Want jij weet natuurlijk zeker wiens kat die drol daar heeft neergelegd.
Gewoon een vraagje; graaf jij die kattendrollen dan ook uit? Met je handen of met een schepje?quote:
Met een kat natuurlijkquote:Op zaterdag 29 juli 2006 10:31 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Gewoon een vraagje; graaf jij die kattendrollen dan ook uit? Met je handen of met een schepje?
Nee dank je, weet je wel hoe die beesten dan uit hun bek gaan meuren?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:00 schreef Hrun het volgende:
honden eten ook poep, dus als we die beesten nu leren om alle hondenschijt die ze zien direct op te vreten, zijn we er redelijk snel vanaf.
Precies je kan flinke boetes krijgen voor wild plassen, misschien moet de politie boetes gaan uitdelen als ze honden niet in de goot zien poepen....dan zouden quota´s ook makkelijker gehaald kunnen worden dan de belachelijke boetes die ze nu vaak uitdelen....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 08:45 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja ben ik met je eens! Het is geen eenzijdig probleem. Wat me gewoon verbaasd is veel mensen het de normaalste zaak an de wereld vinden als hun hond op straat schijt. Voor menselijke uitwerpselen zijn er onnoemelijk veel regels [en terecht], maar voor honden EN kattenstront....
Waarom neem je dan in hemelsnaam een kat?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:17 schreef klipper het volgende:
Zo wonen er 3 katten bij mij in de straat die nooit of te nimmer binnen mogen komen, terwijl ze dat wel graag zouden willen, eten en drinken staat voor de deur.
En als er een kat niet meer terugkomt, dan nemen ze een nieuw jonkie en na een jaar word deze naar buiten gekickt.
In de goot mag ook niet meer. Da's ook een beetje het probleem: honden mogen nergens meer 'gewoon' hun behoefte doen, ook niet op plekken waar niemand er last van heeft. Er zijn wel speciale hondenpoepveldjes, maar die zijn zo verschrikkelijk ranzig dat negen van de tien honden daar niet eens op wil lópen, laat staan poepen.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:34 schreef rednajt het volgende:
[..]
Precies je kan flinke boetes krijgen voor wild plassen, misschien moet de politie boetes gaan uitdelen als ze honden niet in de goot zien poepen....dan zouden quota´s ook makkelijker gehaald kunnen worden dan de belachelijke boetes die ze nu vaak uitdelen....
De politie zou er scherper op moeten gaan letten vind ik....Het zou in de 2e kamer besproken moeten worden....misschien een aganda punt voor de VVD ....![]()
Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...daar zie in elke straat wel de baas gewoon over de straat lopen en ondertussen poept die hond gewoon overal waar die wil ,...ook omdat die honden niet eens aangelijnd zijn....quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:36 schreef Isegrim het volgende:
[..]
In de goot mag ook niet meer. Da's ook een beetje het probleem: honden mogen nergens meer 'gewoon' hun behoefte doen, ook niet op plekken waar niemand er last van heeft. Er zijn wel speciale hondenpoepveldjes, maar die zijn zo verschrikkelijk ranzig dat negen van de tien honden daar niet eens op wil lópen, laat staan poepen.
Nee, was dat maar zo. Dat zou een hoop ellende schelen, als die plekken tenminste schoongehouden worden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:
[..]
Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...
Ik ben ook niet zo voor loslopende honden, in elk geval niet midden in de stad (tenzij het zo'n hond is die aan een 'onzichtbare' lijn loopt en niet meer dan een meter van de zijde van zijn baasje wijkt).quote:Hoe kan je een hond uitlaten die niet eens aangelijnd is??? die hond rent toch overal naar toe waar die wilt....en vaak is het zo dat honden iedere keer op dezelfde plekken poepen en plassen om een soort terrritorium te maken.....
Je houdt nogal van generaliseren is het niet?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:39 schreef rednajt het volgende:
[..]
Nou in de grote steden zijn er dus echt niet speciale plekken hoor...daar zie in elke straat wel de baas gewoon over de straat lopen en ondertussen poept die hond gewoon overal waar die wil ,...ook omdat die honden niet eens aangelijnd zijn....
Hoe kan je een hond uitlaten die niet eens aangelijnd is??? die hond rent toch overal naar toe waar die wilt....en vaak is het zo dat honden iedere keer op dezelfde plekken poepen en plassen om een soort terrritorium te maken.....
]ij heb dus een hond die op commando poept en pist?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:41 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Je houdt nogal van generaliseren is het niet?
Mijn hond is nooit aangelijnd (mits situatie dit toelaat) en hij rent nergens zonder dat ik toestemming geef. Hij poept en pist ook niet lukraak op elke plek, maar om de plekken waar ik daar toestemming voor geef....
Dat zei ik eerder dus al, da's heel eenvoudig aan te leren.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:45 schreef rednajt het volgende:
[..]
]ij heb dus een hond die op commando poept en pist?![]()
![]()
![]()
Hmm ik begin nu toch wel een idee te krijgen van het soort mensen dat de ergenissen top 100 invult.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:45 schreef rednajt het volgende:
[..]
![]()
![]()
inderdaad. hulphonden wordt dat ook vaak aangeleerd.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder dus al, da's heel eenvoudig aan te leren.
Eh ja... is je dat vreemd..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:45 schreef rednajt het volgende:
[..]
![]()
![]()
Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Dat zei ik eerder dus al, da's heel eenvoudig aan te leren.
Dus is je topic eigenlijk verkeerd en moet je je richten aan de bazen en niet de hondenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:48 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.
Je bedoelt dat negen van de tien bazen niet in staat is om zijn hond goed op te voeden.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:48 schreef rednajt het volgende:
[..]
Ja ik geloof jou wel hoor....maar niet alle honden hebben die gave niet om dat te leren hoor of op een dergelijke manier afgericht te worden....
Nee hoor. Een paar weekjes en het zit erin. Geen speciale gaven voor nodig.quote:En heleboel bazen doen er waarschijnlijk niet eens de moeite om een hond op een dergelijke manier af te richten ...daar gaat denk ik veel tijd en training in zitten.
Het is misschien moeilijk te bevatten voor jou dat als er een regel is zonder controle de plebs zich niet houden aan de regel......quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:34 schreef rednajt het volgende:
[..]
Precies je kan flinke boetes krijgen voor wild plassen, misschien moet de politie boetes gaan uitdelen als ze honden niet in de goot zien poepen....dan zouden quota´s ook makkelijker gehaald kunnen worden dan de belachelijke boetes die ze nu vaak uitdelen....
De politie zou er scherper op moeten gaan letten vind ik....Het zou in de 2e kamer besproken moeten worden....misschien een agenda punt voor de VVD ....![]()
Er wordt meestal niet gecontroleerd of je door rood rijdt. Toch zie ik mensen niet massaal door rood rijden hoor.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:59 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk te bevatten voor jou dat als er een regel is zonder controle de plebs zich niet houden aan de regel......
Laten we er maar vanuit gaan dat alle hondenpoep die op straat ligt de baas daar verantwoordelijk voor is en niet de hond..quote:Op zaterdag 29 juli 2006 11:59 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Het is misschien moeilijk te bevatten voor jou dat als er een regel is zonder controle de plebs zich niet houden aan de regel......
Onzin. In negen van de tien gevallen is een beet te wijten aan de baas.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef rednajt het volgende:
En al die honden beten dan? Is de baas daar dan ook verantwoordelijk voor? Nee blijkbaar, want als een hond een mens bijt met grote gevolgen dan wordt die hond meestal afgemaakt en niet de baasDan lag het meestal aan de hond en de baas blijft meestal buiten schot....
Dus voor hondenpoep wel verantwoordelijk en voor beten niet.....jaja![]()
eigenlijk zouden ze dan beiden afgemaakt worden, de hond omdat ie verziekt is en de verzorger omdat deze zijn huisdier al die tijd "mishandeld" heeft.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:04 schreef rednajt het volgende:
[..]
Laten we er maar vanuit gaan dat alle hondenpoep die op straat ligt de baas daar verantwoordelijk voor is en niet de hond..
En al die honden beten dan? Is de baas daar dan ook verantwoordelijk voor? Nee blijkbaar, want als een hond een mens bijt met grote gevolgen dan wordt die hond meestal afgemaakt en niet de baasDan lag het meestal aan de hond en de baas blijft meestal buiten schot....
Dus voor hondenpoep wel verantwoordelijk en voor beten niet.....jaja![]()
Het standaard (en over het algemeen stupide) argument in veel discussies. 'Ik moet er aan meebetalen'. Nee dus. Er wordt hondenbelasting betaald en dat wordt in de meeste gemeenten aan ANDERE zaken dan honden besteed, dus jij hebt waarschijnlijk nog baat bij door anderen betaalde belasting.quote:Op donderdag 27 juli 2006 01:09 schreef bxie het volgende:
[..]
Die controle word natuurlijk van de belastingcenten betaald![]()
Mee eens. Ik ben trouwens ook een voorstander van een ouderschapsbewijs. Dat had ons iig TS en een hoop andere dombo's in dit topic gescheeld.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:09 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Onzin. In negen van de tien gevallen is een beet te wijten aan de baas.
Hondenbewijs. Het wordt hier vaak geroepen, maar dat zou echt goed zijn. De meeste mensen die een hond hebben, hebben helemaal geen verstand van honden.
*zucht*quote:Op zaterdag 29 juli 2006 09:00 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Ja daar hebben we dan ook geen last van, moeten ze een lintje hebben ofzo?
Zoals je had kunnen lezen (als je had kunnen lezen) maak ik bezwaar tegen het overdreven stupide, eenzijdige en ongenuanceerde geblaat van TS en zijn medestanders. En als het nou alleen het geblaat was, maar ik vrees dat dit soort nitwits ook werkelijk niet in staat zijn tot genuanceerd denken. Voor zover denken op zich al tot de mogelijkheden behoort, want wat wordt er in dit topic een partij stompzinnig geneuzeld, zegquote:
Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar. Een hondenvergunning lijkt me heel wel haalbaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben trouwens ook een voorstander van een ouderschapsbewijs. Dat had ons iig TS en een hoop andere dombo's in dit topic gescheeld.
V.
Hoezo onhaalbaar?quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar. Een hondenvergunning lijkt me heel wel haalbaar.
Ja, dat schijnt nog een van de taboes te zijn. Het is mij een raadsel waarom, zeker als je hier op Fok! op dagelijkse basis de pijnlijke noodzaak van zo'n bewijs gedemonstreerd ziet.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:13 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Een ouderschapsbewijs is onhaalbaar.
Nou, mijn honden luisteren wel veel beter dan mijn kinderen...quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:12 schreef Verbal het volgende:
[..]
Mee eens. Ik ben trouwens ook een voorstander van een ouderschapsbewijs. Dat had ons iig TS en een hoop andere dombo's in dit topic gescheeld.
V.
Er zullen ook mensen zijn die liever hadden dat jij nooit geboren was. De grens leggen is onmogelijk en m.i. ook zeer onwenselijk. Gehandicapten mag je van mij nog preventief steriliseren, in het belang van evt. kinderen, maar domme mensen, tja... Iets anders is het als iemand bewezen heeft een slechte ouder te zijn (mishandeling, incest etc.). Dan zou het wel mooi zijn als je zo iemand een fokverbod kon opleggen, maar ook dat is juridisch volkomen onhaalbaar.quote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:17 schreef Verbal het volgende:
[..]
Ja, dat schijnt nog een van de taboes te zijn. Het is mij een raadsel waarom, zeker als je hier op Fok! op dagelijkse basis de pijnlijke noodzaak van zo'n bewijs gedemonstreerd ziet.
V.
Misschien moeten je kinderen dan maar eens een Gaus-cursusje hebbenquote:Op zaterdag 29 juli 2006 12:19 schreef Haviksvrouwe het volgende:
[..]
Nou, mijn honden luisteren wel veel beter dan mijn kinderen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |