Oreo's staan bij de AH gewoon bij de koekjes.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:27 schreef Kermit77 het volgende:
Kijk in de meeste supers even bij de koffiemelk of bij het schap met "Minder gangbare importproducten" (zoals Oreo's)
Daar staan de blikjes gewoon bij...
Waar zat je?
Bij de "condens"
Ah cool! Ik heb er een paar maanden stage gelopen, blikken op kweek zetten en keuren enzo. Ik vond het een enorm leuke stage omdat je gewoon de hele fabriek( ook de overkant) gewoon helemaal door kon lopen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:16 schreef Gewoonik het volgende:
Ik werk er naast mijn school maar mocht je in Leeuwarden wonen of hier in de buurt dan wil ik wel een doosje voor je aanschaffen bij de personeels winkel als ze dit hebben. en ik werk op blik melk zuid
Edit: niet te zuipen btw.
dan heb je hem al weer een keer opengemaakt? Of is dit een hele blonde vraag?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je zo een blikje dicht in een pan met water zet, en die laat koken, dan carameliseert de suiker en krijg je een dikke caramelsaus
Ik woon in Leeuwarden. Ik heb inderdaad Voedingskunde gestudeerd en afgerond. Die sticks zijn idd ook erg lekker! Toen ik er zat had je ook nog aardbei smaak geloof ik maar vind gewone toch lekkerder. Ik hoor het wel wanneer je eraan kan komen ok?quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:36 schreef Gewoonik het volgende:
Weet ik zo niet moet eerst even in de personeels winkel kijken of ze het hebben. maar dat gaat meestal alleen in dozen. Nog even een melding ik zit wel in Leewarden
Ze hebben volgens mij ook van die sticks.
Wat studeer je dan? Voedingsmiddelen technologie?
Nee, dichtlaten tot je het in de pan hebt gehad.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:41 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
dan heb je hem al weer een keer opengemaakt? Of is dit een hele blonde vraag?![]()
Oeh!! Da's precies dezelfde reden dat wij het ook in de koelkast hebben staan!! Vietnam en koffiequote:Op woensdag 26 juli 2006 22:35 schreef Oceanonix het volgende:
lekker white coffee. (
een laagje condended milk en dan koffie erover. Als je het lang genoeg drinkt hou je geen tanden over volgens mij wat is dat spul zoet.
Ik ken dit vanuit Vietnam weet niet of het verder nog ergens anders gedronken wordt.
Is goed, laat maar effe weten in welke verpakkingen het wordt verkocht.quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:08 schreef Gewoonik het volgende:
Milieumanagment hiero.. Maar goed word denk ik volgende week ergens.
Dat klinkt goed, zou ik je recept mogen ?quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:55 schreef Katinkat het volgende:
Bij AH, in het schap bij de Conimex spullen; ik neem het mee uit portugal, veel goedkoper. Ik gebruik het in een recept voor een citroenroomtaar.
Ga je het uitlepelenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 15:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
[afbeelding]
Zoo net effe bij de Appie Hein geweest en ben nu heerlijk aant smullen![]()
kun je het recept eens geven??quote:Op vrijdag 28 juli 2006 11:55 schreef Katinkat het volgende:
Bij AH, in het schap bij de Conimex spullen; ik neem het mee uit portugal, veel goedkoper. Ik gebruik het in een recept voor een citroenroomtaar.
recept graag!!!!!quote:Op zondag 30 juli 2006 19:11 schreef Syrena het volgende:
Recepten!! Ik zag citroentaart en iemand zei koekjes! Recepten!![]()
![]()
Banoffee heb ik er al mee gemaakt
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:53 schreef Oceanonix het volgende:
Toffee notenblokken
150g koude boter
250 g bloem
75 g fijne suiker
voor de boven laag
150 gr melk chocolade in stukjes
40 gr boter
4,2 dl geconseerde melk
50 g gehakte noten
-Verwarm de over op 160 graden en vet een ondiep bak blik in ( ik bekleed een bakblik altijd met bakpapier)
- Doe de boter en bloem in een keukenmachine en meng ze tot het mengsel eruit ziet als broodkruim. Doe de suiker erbij en meng alles tot een samenghangende massa
- Doe het mengsel in een bakblik en verdeel in een gelijkmatige laag over het bakblik. Bak de bodem 35-40 min, tot de bovenkant heel lich gekleurd is.
- doe voor de bovenlaag de chocolade, boter, melk in een zware pan. Verwarm alles op een laag vuur tot de choco en de boter gesmolten is. Draai het vuur hoger en het mengsel 3-5 al roerend koken tot het dikker wordt
- Doe de noten erbij. Strijk het mengsel uit iover de koekbodem. Laat het geheel afkoelen (tenminste 2 uur in de koelkast) tot de bovenlaag stevig is.
Snijd de koek daarna in blokken.
Ik heb mijn vingers erbij op gegeten
bron: koekjes, biscuits & brownies, Catherine Atkinson
Ik heb dit vandaag gemaakt, alleen i.p.v. melkchocolade heb ik pure chocolade gebruikt. Echt ontzettend lekker.quote:Op zondag 30 juli 2006 19:53 schreef Oceanonix het volgende:
Toffee notenblokken
quote:
We zijn inmiddels al weer een week verder?quote:Op woensdag 26 juli 2006 23:08 schreef Gewoonik het volgende:
Milieumanagment hiero.. Maar goed word denk ik volgende week ergens.
groetjesquote:Op zaterdag 5 augustus 2006 19:54 schreef Winky het volgende:
[..]
Ik heb dit vandaag gemaakt, alleen i.p.v. melkchocolade heb ik pure chocolade gebruikt. Echt ontzettend lekker.
Voor wat betreft die deeglaag... ik heb maar wat gedaan. Ik heb het recept gevolgd en in een springvorm gedaan. De laag was ongeveer 1,5 tot 2 cm dik. Ik heb het wel wat langer in de oven gelaten dan het recept voorschreef (ongeveer steeds met 5 min. verlengd) maar de kleur was heel licht bruin. Het zal in totaal zo'n 50 min. geweest zijn op 150 graden want mijn oven kan geen 160 aan. De fudge heb ik vrij dik laten inkoken en dat duurde een paar uur voordat het compleet afgekoeld en opgestijfd was (wel in de koelkast). Ik ben niet zo thuis in de keuken maar dit ging me toch vrij makkelijk af.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:20 schreef sieske het volgende:
kun je me ff helpe met dit recept?
groetjes![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |