Leg uit?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:26 schreef Ringo het volgende:
...dodelijk voor de schildklier...
Yep. ¤1.59 bij de Albert Heijn. Zoeken tussen de Oosterse kruidenmixen en de kokosmelk.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:45 schreef Slurf het volgende:
hebben ze dit spul gewoon in de supermarkt?
Heb je daar het recept van BBQ?quote:Op donderdag 3 november 2005 17:39 schreef BBQ-kip het volgende:
Wel heel erg lekker door de koffie of als basisingrediënt voor Banoffee Pie
Dit gaat echter een stuk sneller door het in de magnetron te mikkenquote:Op vrijdag 4 november 2005 10:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Als je zo een blikje (dicht) een paar uur in een pan met kokend water legt, krijg je een waanzinnige caramel.
In blik?quote:Op vrijdag 4 november 2005 10:12 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dit gaat echter een stuk sneller door het in de magnetron te mikken![]()
Nee nee, uit het blik, in een kom natuurlijk, al mag je het met een lasbril op en handschoenen aan van mij proberenquote:
Ja, maar in Nederland meestal bij de Indische producten.quote:Op donderdag 3 november 2005 17:45 schreef Slurf het volgende:
hebben ze dit spul gewoon in de supermarkt?
In Zuid-Amerika staat dit bekend als 'Dulce de leche' (Spaans) of 'Doce de leite' (Portugees).quote:Op donderdag 3 november 2005 17:57 schreef jna het volgende:
Dit moet je eens proberen met een bak ijs![]()
.
Trouwens als je het in pan kokend water zet (dus het hele blik) en een aantal uur laat staan krijg je een soort karamelik zou trouwens wel het etiket ervan af halen anders wordt het nogal een troep.
Het blik van Friese vlag dat ik naast me heb staan bevat 43,5% suiker.quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:53 schreef MouseOver het volgende:
Is dat wel hetzelfde als het AH-friese vlag spul? Volgens mij is dat laatste namelijk niet gezoet. (toch wel essentieel voor caramelexperimenten)
omg, bedoelen met "sweetened" dat de helft suiker is?quote:Op vrijdag 4 november 2005 11:59 schreef Dona het volgende:
[..]
Het blik van Friese vlag dat ik naast me heb staan bevat 43,5% suiker.
Yep. Had laatst één zo'n blikje in pakweg 10 minuten opgeslurpt. Daarna ging ik es effe rekenen; toen bleek dat ik ongeveer 200g suiker naar binnen had gewerkt.quote:Op vrijdag 4 november 2005 12:04 schreef MouseOver het volgende:
omg, bedoelen met "sweetened" dat de helft suiker is?
Die gewoonte niet nee. Als je het af en toe als een ingrediënt gebruikt of door de koffie dan kan het bij gezonde mensen niet zoveel kwaad. Ik geef trouwens toe dat ik het blik ook leeglik als ik het gebruikquote:Op vrijdag 4 november 2005 12:09 schreef Ringo het volgende:
[..]
Yep. Had laatst één zo'n blikje in pakweg 10 minuten opgeslurpt. Daarna ging ik es effe rekenen; toen bleek dat ik ongeveer 200g suiker naar binnen had gewerkt.
Dat kan nooit gezond zijn...
Blikje dicht, en water wel laten koken tijdens die tijd, kan niets misgaan zolang er water in de pan blijft.quote:Op zaterdag 5 november 2005 16:34 schreef owlet het volgende:
Of voor key lime pie..... *slurp*!![]()
Piet: gewoon in een pan kokend water een paar uur laten staan? Blikje open of dicht? Hoe weet je dat het goed is? Kan het nog grandioos mis gaan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |