abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40265377
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:41 schreef Quinazoline het volgende:
Ik woog natuurlijk vanmorgen nog steeeeeds 65 kilo. Er wil echt niks meer af (maar ben dan ook niet zoveel aan het sporten, dus misschien dat het daar aan ligt). Ik heb wel de hele tijd zin in koekjes maar die wil ik echt niet kopen omdat ik er dan veel te veel van ga eten. Maar vervelend is het wel.
Ik ga nu twijfelen of ik wel genoeg eet. Tis alleen lastig om die dingen op de eetwijzer in te voeren vind ik. Kzal ook eens posten wat ik eet:

ontbijt: bakje vanilleyoghurt met muesli
lunch: drie bruine boterhammen met kipfilet, kaas of ander hartig beleg en wat plakjes komkommer
avondeten: handje pasta (meestal) met groente en meestal stukje vlees.

Tussendoortjes is heel wisselend. Soms eet ik een mueslireep of iets van fruit, maar nu ik dit zo opschrijf bedenk ik eigenlijk dat dit zo wel weinig lijkt en ik toch echt wel mijn tussendoortjes moet nemen. Om vier uur een cup-a-soupje zal ook geen kwaaf kunnen toch? Maar ik vind het zo tegenstrijdig, omdat ik om af te vallen minder moest gaan eten en dat nu eindelijk gewend ben, maar misschien eet ik wel weer te weinig nu. Ik ga meteen een appel pakken.

Verder ben ik met dit koelere weer eindelijk aan mijn verslag aan het werken, dus dat is wel positief.
Het ligt eraan wat je tussendoor eet natuurlijk, maar sowieso denk ik dat je avondeten te weinig is. Je moet toch wel iedere dag iets van vlees, ei, kaas of tofu/soya bij je avondeten nemen denk ik, anders krijg je ws. te weinig eiwitten en vetten binnen. Ook moet je wel zorgen dat je voldoende pasta binnenkrijgt (en afwisselen met rijst, aardappels, tarwe oid lijkt me ook niet verkeerd) en minimaal twee ons groente.

Je boterhammen zijn wel aan de weinige kant, maar voor tijdens het lijnen moet het wel kunnen. Op zich is het als lunch niet verkeerd. Maar moet je wel tussendoortjes als ontbijtkoek of fruit nemen denk ik om wat extra vezels binnen te krijgen en wat extra kcal.

Als je dit menu eet zonder tussendoortjes is het echt wel te weinig in ieder geval...

Heb je ook die eetmeter van het voedingscentrum? Daar kun je wel heel makeklijk in invullen vind ik.
Sanity is (not) statistical
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:47:35 #177
18653 crew  D.
pi_40265421
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:42 schreef Quinazoline het volgende:
Ik eet ook nooit meer Mac of BK. Je kunt toch ook gewoon een broodje ergens kopen, dan ben je ongeveer net zoveel geld kwijt en het is nog eens lekkerder ook.
'een broodje' is niet echt een hele maaltijd he
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:49:01 #178
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265469
Cup-a-soup zal er echt niet voor zorgen dat je aan gaat komen. Anders kun je altijd nog twee bekers maken met 1 zakje, kruig je extra water binnen.

En voor je af gaat proberen te vallen, moet je jezelf afvragen of je dat wel wilt. Niet een beetje, maar echt wil en er ook moeite voor wilt doen. Dat je dus wat anders wilt leren eten en lekker leert vinden. Als je er niet echt moeite voor wilt doen, kun je net zo goed niet beginnen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40265489
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:47 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Nee, maar wat je bij de Mac moet kopen om een hele maaltijd binnen te krijgen is zo'n enorme caloriebom dat je dat ook maar niet moet doen. (Of misschien eet ik erg veel?). Wat trouwens al heel veel scheelt bij de mac is geen frisdrank nemen maar water of ijsthee. Ik nam vroeger automatisch frisdrank, omdat ze dat aanbieden als je een menu neemt en op een of andere manier kwam dan de optie 'water' of 'ijsthee' gewoon niet bij me op. Tot ik op een gegeven moment dacht 'goh, ik wil eigenlijk helemaal geen cola'.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:50:16 #180
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265514
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:47 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Ze hebben bij onze delifrance baquettes (mag je zelfs kiezen welke groentes je erbij wilt) en daarmee zit ik echt wel heel lang vol. Is bijna een heel stokbrood.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_40265553
Ik gebruik de eet- en beweegwijzer op www.overgewicht.nl. Ontbijt en lunch ed zijn wel makkelijk in te vullen, maar avondeten vind ik toch lastiger. Misschien moet ik maar even iets vaker mijn eten wegen ofzo, om te kijken hoeveel gram groente/vlees het nu precies is. En even wat beter denken aan het eten van tussendoortjes en dat dat juist goed is om te doen.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:51:40 #182
18653 crew  D.
pi_40265566
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:46 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ligt er ook aan hoe je ze klaar maakt. Moeilijk te zeggen dus. Een half bord groente is wel handig. Verder moet je gevarieerd eten en uit verschillende groepen. Wat kcal betreft, kun je wat proberen in eetmeters. Ik eet bijvoorbeeld regelmatig lasagna, wat in de basis niet zo gezond is. Maar met een berg tomaat, paprika, ui, prei of andere groente en zonder kaas valt dat ook wel weer mee. Je kunt ook frietjes eten zonder mayo of snacks, maar met een bak salade. Dan is het ook niet meteen slecht.
Lasagne lust ik niet
Ik maak zelf vaak wereldgerechten, lekker en makkelijk., en volgens mij niet zo heel erg ongezond.
En frietjes zonder mayo?
pi_40265630
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:49 schreef YPPY het volgende:
Cup-a-soup zal er echt niet voor zorgen dat je aan gaat komen. Anders kun je altijd nog twee bekers maken met 1 zakje, kruig je extra water binnen.

En voor je af gaat proberen te vallen, moet je jezelf afvragen of je dat wel wilt. Niet een beetje, maar echt wil en er ook moeite voor wilt doen. Dat je dus wat anders wilt leren eten en lekker leert vinden. Als je er niet echt moeite voor wilt doen, kun je net zo goed niet beginnen.
Als je het tegen mij hebt voor wat betreft dat echt willen: Ik ben nu bijna een jaar bezig en ben (op volgens mij verantwoorde manier, dus met meer bewegen en gezonder/bewuster eten) nu 11 kilo kwijt. Mijn BMI zit nu gelukkig eindelijk onder de 25 dus ik heb een gezond gewicht waar ik erg blij mee ben, maar mijn buik mag toch nog net wel ff een beetje kleiner worden. Ik denk dus wel dat ik over mezelf kan zeggen dat ik het echt wil.
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:53:44 #184
18653 crew  D.
pi_40265633
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:50 schreef YPPY het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. Ze hebben bij onze delifrance baquettes (mag je zelfs kiezen welke groentes je erbij wilt) en daarmee zit ik echt wel heel lang vol. Is bijna een heel stokbrood.
als avondeten wil ik warm eten, met vlees
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:53:52 #185
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265640
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef D.Rose het volgende:

[..]

Lasagne lust ik niet
Ik maak zelf vaak wereldgerechten, lekker en makkelijk., en volgens mij niet zo heel erg ongezond.
En frietjes zonder mayo?
Dan zorg je dat je het lust.
Gooi je extra groente door die wereldgerechten? Het ligt er natuurlijk ook aan het groot je portie is. Het scheelt nogal of je zo'n pak alleen of m'n z'n vieren eet.

Waarom niet zonder mayo? Smaakt ook goed. Of een beetje ketchup, is al veel gezonder. Je wilt het of je wilt het niet.
*OUD heilige*
pi_40265701
Ik neem wel eens van de boterhammenexpress zo'n italiaanse bol met tonijnsalade (das salade ZONDER mayo, zonder dat het er droog van wordt) en als ik er dan nog een boterham met kipfilet ofzo bijneem heb ik echt wel genoeg gegeten! Misschien zou je dat eens kunnen proberen.
En ook al eet je dan misschien net zoveel Kcal als bij de Mac, het is nog steeds echt wel gezonder.
pi_40265712
Tja. Ik snap niet dat je tussendoortjes kunt vergeten. Ik eet gewoon iedere keer als ik honger heb iets, dat scheelt al

Sowieso hoef ik met wat ik aan avondeten en ontbijt niet bang te zijn dat ik te weinig binnenkrijg. Ik eet iedere dag twee kommen All Bran met soyamelk en 's avonds echt een heel groot bord vol groente, aardappels en vlees. Meestal past het maar net op m'n bord en als we iets eten met sla erbij laat ik de sla altijd in een aparte bak zitten want dan past het dus niet.

quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:53 schreef YPPY het volgende:

[..]

Gooi je extra groente door die wereldgerechten? Het ligt er natuurlijk ook aan het groot je portie is. Het scheelt nogal of je zo'n pak alleen of m'n z'n vieren eet.

Waarom niet zonder mayo? Smaakt ook goed. Of een beetje ketchup, is al veel gezonder. Je wilt het of je wilt het niet.
Idd, de groente-adviezen van de wereldgerechten zijn meestal nogal mager. Wij zitten ons hier vaak te verbazen. "350 gram prei? Voor drie personen?" We eten hier a drie al vier ons groente per persoon!
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 11:58:34 #188
18653 crew  D.
pi_40265805
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:49 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Nee, maar wat je bij de Mac moet kopen om een hele maaltijd binnen te krijgen is zo'n enorme caloriebom dat je dat ook maar niet moet doen. (Of misschien eet ik erg veel?). Wat trouwens al heel veel scheelt bij de mac is geen frisdrank nemen maar water of ijsthee. Ik nam vroeger automatisch frisdrank, omdat ze dat aanbieden als je een menu neemt en op een of andere manier kwam dan de optie 'water' of 'ijsthee' gewoon niet bij me op. Tot ik op een gegeven moment dacht 'goh, ik wil eigenlijk helemaal geen cola'.
Wij nemen altijd de McDrive en eten het thuis op, dus die watercola van de Mac die drink ik niet. Ik neem thuis wel een blikje cola erbij. Wel veel calorieën, maar bij die 1500 van de rest van de maaltijd maakt dat ook niet meer zoveel uit, en bij snacken hoort cola voor mij
'Vroeger' dronk ik cola bij iedere maaltijd, iets later alleen bij snacken, chinees en pizza, nu alleen nog maar bij snacken. Dus dat ene blikje cola in de week moet kunnen
  vrijdag 28 juli 2006 @ 11:58:48 #189
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265817
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:51 schreef Quinazoline het volgende:
Ik gebruik de eet- en beweegwijzer op www.overgewicht.nl. Ontbijt en lunch ed zijn wel makkelijk in te vullen, maar avondeten vind ik toch lastiger. Misschien moet ik maar even iets vaker mijn eten wegen ofzo, om te kijken hoeveel gram groente/vlees het nu precies is. En even wat beter denken aan het eten van tussendoortjes en dat dat juist goed is om te doen.
Je hoeft niet altijd je eten te wegen, maar het kan in het begin handig zijn. Ik ben een paar keer geschrokken omdat iets veel meer of minder bleek te zijn dan ik dacht. Met sla moest ik wel twee keer kijken dat je heeeeel veel nodig hebt voor 200 gram.

Tussendoortjes zijn niet slecht, het gaat er om wat je neemt. Een pak bolussen schiet niet op natuurlijk of een gevulde koek, maar iets gezonds is juist goed.
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:53 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Als je het tegen mij hebt voor wat betreft dat echt willen: Ik ben nu bijna een jaar bezig en ben (op volgens mij verantwoorde manier, dus met meer bewegen en gezonder/bewuster eten) nu 11 kilo kwijt. Mijn BMI zit nu gelukkig eindelijk onder de 25 dus ik heb een gezond gewicht waar ik erg blij mee ben, maar mijn buik mag toch nog net wel ff een beetje kleiner worden. Ik denk dus wel dat ik over mezelf kan zeggen dat ik het echt wil.
Ik had het niet specifiek tegen jou, maar je ziet het hier vaak dat iemand langskomt om snel wat af te vallen en dan 100 eisen heeft waar dat afvallen aan moet voldoen. Eigenlijk moet het maar vanzelf gaan, en dat lukt dus niet. En dan hier maar klagen dat het niet lukt. Gek he?

Als je al 11 kg kwijt bent, gaat het al super goed! Doe je het ook op een manier die je de rest van je leven vol zou kunnen houden?
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:53 schreef D.Rose het volgende:

[..]

als avondeten wil ik warm eten, met vlees
Dan neem je een broodje warm vlees.
*OUD heilige*
pi_40265829
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:55 schreef Maeghan het volgende:
Tja. Ik snap niet dat je tussendoortjes kunt vergeten. Ik eet gewoon iedere keer als ik honger heb iets, dat scheelt al

Sowieso hoef ik met wat ik aan avondeten en ontbijt niet bang te zijn dat ik te weinig binnenkrijg. Ik eet iedere dag twee kommen All Bran met soyamelk en 's avonds echt een heel groot bord vol groente, aardappels en vlees. Meestal past het maar net op m'n bord en als we iets eten met sla erbij laat ik de sla altijd in een aparte bak zitten want dan past het dus niet.
Maar is dat dan niet te veel, zo'n vol bord? Ik heb echt het idee dat dat dan veel te veel eten wordt!
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 12:01:02 #191
18653 crew  D.
pi_40265902
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:53 schreef YPPY het volgende:

[..]

ik lust al genoeg ander dingen

Nee, geen extra groente door de wereldgerechten, netjes volgens recept.
Extra groente gooi ik wel door de bami, nasi en macaroni. Daar gaat standaard 400gr. groenten bij
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 12:01:56 #192
18653 crew  D.
pi_40265941
oja, het wereldgerecht eten we met 2 personen
pi_40265966
Jup, dat wist ik al. nja ik eet om 7 uur, om 10 uur, om half 1, om 3 uur en om half 6. Niet echt om de 2 uur, maar wel aardig verdeeld.
pi_40265973
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:58 schreef YPPY het volgende:

[..]

Je hoeft niet altijd je eten te wegen, maar het kan in het begin handig zijn. Ik ben een paar keer geschrokken omdat iets veel meer of minder bleek te zijn dan ik dacht. Met sla moest ik wel twee keer kijken dat je heeeeel veel nodig hebt voor 200 gram.

Tussendoortjes zijn niet slecht, het gaat er om wat je neemt. Een pak bolussen schiet niet op natuurlijk of een gevulde koek, maar iets gezonds is juist goed.
[..]

Ik had het niet specifiek tegen jou, maar je ziet het hier vaak dat iemand langskomt om snel wat af te vallen en dan 100 eisen heeft waar dat afvallen aan moet voldoen. Eigenlijk moet het maar vanzelf gaan, en dat lukt dus niet. En dan hier maar klagen dat het niet lukt. Gek he?

Als je al 11 kg kwijt bent, gaat het al super goed! Doe je het ook op een manier die je de rest van je leven vol zou kunnen houden?
[..]

Ja, ik heb het gevoel van wel. Ik begin het echt lekkerder te vinden om gezond te eten. Frietjes ofzo zijn natuurlijk nog wel lekker, maar als mijn vader bijvoorbeeld aardappeltjes bakt in een laag van een halve cm boter vind ik het gewoon echt minder lekker en als je de aardappeltjes met wat olie omschept en in de oven gooit.
Plus dat het zoveel beter voelt: ik heb dit jaar voor het eerst niet echt last van de warmte gehad, kan gewoon rennen om een trein te halen (en die vervolgens halen!) zonder buitenadem te zijn en andere actieve dingen vind ik eigenlijk wel leuk om te doen en gaan ook veel beter. Ik heb wel het idee dat ik het door deze dingen allemaal wel goed kan gaan volhouden. Alleen dus uitkijken dat ik niet te weinig ga eten, maar dat doe ik dus bij deze .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:02:47 #195
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40265977
Met extra groente erdoor is het al veel gezonder. Hierdoor eet je automatisch ook minder van de rest. Ik heb nog geen pak gezien geloof ik waarop stond dat je per persoon minimaal 200 gram groente nodig hebt. Gewoon erbij mikken dus en zo kun je wat extra varieren.
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 12:05:01 #196
18653 crew  D.
pi_40266072
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 11:58 schreef YPPY het volgende:

[..]

Ik zal er aan denken mocht ik een keertje in de stad zijn en de behoefte voelen een fastfoodketen binnen te duiken
pi_40266124
@Quinazoline: kwa hoeveelheden avond eten bijhouden is best makkelijk, als je het zelf koopt tenminsten. Kwa vlees koop ik altijd ong 100 gram p.p, groenten ca 250-300 (wordt soms minder als je het klaarmaakt) en kwa aardappels/rijst/maceroni gok ik altijd op 100 gram bereid voedsel.
Met rijst is dat even lastig, 125 gram onbereid is ong 200 gram bereid.
@ de mensen die "alleen een broodje" te weinig vinden, dan haal je toch nog ergens een lekker kopje soep. Hebben jullie ook warm eten .

en lasagne is lekker! Ik gooi er altijd zo veel extra groenten in dat ik er wel met 4 personen ipv 2 kan eten.
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 12:06:41 #198
18653 crew  D.
pi_40266141
Wat wel een voordeel is met afvallen is dat ik een man ben

Mannen doen niet aan tussendoortjes

*snel dekking zoekt

vrijdag 28 juli 2006 @ 12:07:22 #199
1762 YPPY
Yppiaans
pi_40266168
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:02 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Ja, ik heb het gevoel van wel. Ik begin het echt lekkerder te vinden om gezond te eten. Frietjes ofzo zijn natuurlijk nog wel lekker, maar als mijn vader bijvoorbeeld aardappeltjes bakt in een laag van een halve cm boter vind ik het gewoon echt minder lekker en als je de aardappeltjes met wat olie omschept en in de oven gooit.
Plus dat het zoveel beter voelt: ik heb dit jaar voor het eerst niet echt last van de warmte gehad, kan gewoon rennen om een trein te halen (en die vervolgens halen!) zonder buitenadem te zijn en andere actieve dingen vind ik eigenlijk wel leuk om te doen en gaan ook veel beter. Ik heb wel het idee dat ik het door deze dingen allemaal wel goed kan gaan volhouden. Alleen dus uitkijken dat ik niet te weinig ga eten, maar dat doe ik dus bij deze .
Dat had ik ook. Na een tijd kreeg ik zelfs last van mijn maag als ik ergens was waar wel erg vet werd gekookt. Ik lustte nooit losse tomaat, nu eet ik de helft op als ik niet uitkijk tijdens het koken. 'Vroeger' at ik graag roomboterkoek, maar nu echt niet meer. Ik proef alleen nog maar boter. Ik kijk ook naar wat ik echt lekker vind, op een verjaardag bijvoorbeeld. Abrikozenvlaai vind ik niet 'echt lekker', dus dat wil ik niet. Zelfgebakken appeltaart daarentegen sla ik niet zomaar over.
Super dat je je zoveel beter voelt. Dat maakt het al de moeite waard. En kun je nu ook makkelijker kleding kopen? Dat vond ik zo leuk. Gewoon een winkel binnenlopen en iets kunnen passen. en vervolgens drie keer terug moeten omdat het steeds te groot is
*OUD heilige*
  Moderator vrijdag 28 juli 2006 @ 12:08:52 #200
18653 crew  D.
pi_40266225
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 12:02 schreef YPPY het volgende:
Met extra groente erdoor is het al veel gezonder. Hierdoor eet je automatisch ook minder van de rest. Ik heb nog geen pak gezien geloof ik waarop stond dat je per persoon minimaal 200 gram groente nodig hebt. Gewoon erbij mikken dus en zo kun je wat extra varieren.
Klopt, maar de groente moet niet gaan overheersen

Ik neem dus bijv. Kip Siam met prei, geen prei met Kip Siam
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')