Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!quote:Op maandag 31 juli 2006 09:28 schreef MeZZiN het volgende:
Ok. Suc6 er mee Goede C programmeurs willen niets liever dan C
Het heeft zijn charmesquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:46 schreef speknek het volgende:
[..]
Nou, ik ben er net aan begonnen, maar ik ben Java gewend. Wat een chaotische troep is C dan!
Had zelf wat pascal/asm ervaring toen naar C/C++ gegaan op de opleiding wat een feestquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
[..]
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskellquote:Op maandag 31 juli 2006 10:51 schreef Tain het volgende:
Java en Python zijn wel goede talen om mee te leren programmeren, kan je van C idd niet zeggen
want een volwaardige game voor de Wii ontwikkelen, die ook nog eens geld gaat opleveren gaat je nooit lukken met twee personenquote:Op maandag 31 juli 2006 10:20 schreef depax het volgende:
[..]
undecided yet.
Was er wel aan het denken eigelijk, maar dan moet het helemaal in de EULA van nintendo passen.
Dat was alang bekend.quote:
Ik heb een nieuwe: De wii = Xbox 1.2quote:Op maandag 31 juli 2006 11:52 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Dat was alang bekend.
Gaan we het steeds over hetzelfde hebben in dit topic?
Get with the times!
Vind het hele hentai idee, nfi, sowieso vrij lame. Sinds de controller bekend is zijn er al minimaal 3278643568754068975490567241932432 mensen geweest die met het idee gekomen zijn. Daarbij is het nog maar de vraag of een westerling art kan maken die van de kwaliteit is van wat de japanners maken. Westerlingen die anime proberen te copieren ziet er meestal namelijk niet al te best uit. Plus dat ik en vast veel andere geen zin hebben om met een controller te kutten als ze eigelijk alleen maar pr0n willen zien (daarom wil iedereen die CG packs van die hentai games altijd hebben)quote:Op maandag 31 juli 2006 10:18 schreef depax het volgende:
[..]
En als nintendo nu geen hentai toelaat op de wii dan heb ik dus niks aan een klaar product daarom wacht ik eerst tot ik meer info van hun krijg met betrekking wat toegelaten is ect.
Moet wel ff hier op reageren kan het niet laten Java is niet traag ook niet voor GUI applicaties.quote:Op maandag 31 juli 2006 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik vond het altijd maar vreemd dat ze op de universiteit alleen aan Java deden (nouja, en aan haskell), maar nu snap ik het wel. Java heeft een veel nettere object-georienteerde structuur, dat komt een stuk beter overeen met de formele methodes die je hier leert. Jammer wel dat je met Java alleen trage kutprogramma's kunt schrijven.
Oh, Wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiquote:Oh dit was het Wii topic?.
En toen was het al niet leuk om te gebruikenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Goed gevondenquote:Op maandag 31 juli 2006 14:13 schreef Erwtensoep het volgende:
offtopic (daar is het Wii topic toch voor?)
[afbeelding]
De ps3 controller was al in 94 gemaakt voor de SNES![]()
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubesquote:
Begin mei was Ubisoft Red steel nog aan het bakken op gamecube devkits met wii motes erop aangeslotenquote:Op maandag 31 juli 2006 15:03 schreef MeZZiN het volgende:
[..]
Precies iedereen wist dat al. Demo's op de E3 draaide op aangepaste Gamecubes
gewoon een grote fan op je gamecube en water koeling en overklokken maar instant Wiiiiiiii
quote:Thanks 'TheGuy' for the info!
Big shoutout must go out to the 'TheGuy' for this info!
*UPDATE* The dev mailed us and said he was shocked to see all these cries of 'fake', so he provided some more info to show he's not bluffing...
Broadway CPU
Broadway is Wii's CPU. Broadway functionality and specifications are as follows.
• Operating speed: 729 MHz
• Bus to main memory: 243 MHz, 64 bits (maximum bandwidth: 1.9 gigabytes/sec)
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 instruction cache
• 32-kilobyte 8-way set-associative L1 data cache (can set up 16-kilobyte data scratch pad)
• Superscalar microprocessor with six execution units (floating-point unit, branching unit, system regis
ter unit, load/store unit, two integer units)
• DMA unit (15-entry DMA request queue) used by 16-kilobyte data scratch pad
• Write-gather buffer for writing graphics command lists to the graphics chip
• Onboard 256-kilobyte 2-way set-associative L2 integrated cache
• Two, 32-bit integer units (IU)
• One floating point unit (FPU) (supports single precision (32-bit) and double precision (64-bit))
• The FPU supports paired single floating point (FP/PS)
• The FPU supports paired single multiply add (ps_madd). Most FP/PS instructions can be issued in
each cycle and completed in three cycles.
• Fixed-point to floating-point conversion can be performed at the same time as FPU register load and
store, with no loss in performance.
• The branch unit supports static branch prediction and dynamic branch prediction.
• When an instruction is stalled on data, the next instruction can be issued and executed. All instructions
maintain program logic and will complete in the correct program order.
• Supports three L2 cache fetch modes: 32-Byte, 64-Byte, and 128-Byte.
• Supports these bus pipeline depth levels: level 2, level 3, and level 4.
Reference Information: Broadway is upward compatible with Nintendo GameCube’s CPU (Gekko).
Hollywood GPU
Hollywood is a system LSI composed of a GPU and internal main memory (MEM1). Hollywood is clocked at 243 MHz. Its internal memory consists of 3 megabytes of embedded graphics memory and 24 megabytes of high speed main memory.
Hollywood includes the following.
• Graphics processing unit (with 3 megabytes of eDRAM)
• Audio DSP
• I/O Bridge
• 24 megabytes of internal main memory
• Internal main memory operates at 486 MHz.
Maximum bandwidth between Hollywood and internal main memory: 3.9 gigabytes per second
• Possible to locate a program here
Reference Information: Hollywood is similar to Nintendo GameCube’s Flipper and Splash components.
External Main Memory (MEM2)
Wii uses 64 megabytes of GDDR3 (MEM2) as external main memory. Like internal main memory, MEM2 can be accessed directly from Broadway and the GPU at high speed and has a peak bandwidth of 4 gigabytes/sec. Programs can also be placed in MEM2.
Reference Information: Nintendo GameCube ARAM is used as auxiliary memory for the DSP. The CPU and GPU did not have direct access to it.
Sommige mensen vinden specs en hardware nou eenmaal interesant.quote:Op maandag 31 juli 2006 18:25 schreef Erwtensoep het volgende:
who cares...
quote:Op maandag 31 juli 2006 18:46 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Sommige mensen vinden specs en hardware nou eenmaal interesant.
quote:The official french Nintendo Magazine states, that the number of new titles Nintendo will show at Games Convention 2006 is... 5!
Oh man, als je toch al die geweldige character art ziet.. Daar kan de huidige generatie games met al haar realisme toch echt niet tegenop...quote:
GPU heeft altijd 24MB ter beschikking en moet de 64MB delen met de CPU, dus afhankelijk van de game wat de GPU gebruiktquote:Op maandag 31 juli 2006 18:22 schreef Ruzbeh het volgende:
Dus het is geen 88mb geheugen, maar 64mb. Dat 24mb is voor de GPU. Of moet ik dat bij elkaar optellen bij een console?
De Wii is een van de grootste stappen in gaming sinds jaren, en jij wilt een game spelen die uit een serie komt van slechte vervolgen en inteelt?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:46 schreef Drumpie het volgende:
Kan niet wachten tot Dbz op de Wii uitkomt
Het is gewoon stoer om die bewegingen te maken en je moet er van houden, maar wat voor game zit jij zo graag te wachten voor op de Wii dan?quote:Op maandag 31 juli 2006 23:53 schreef BMH het volgende:
[..]
De Wii is een van de grootste stappen in gaming sinds jaren, en jij wilt een game spelen die uit een serie komt van slechte vervolgen en inteelt?
quote:According to the report below (translated) The Official Nintendo magazine of France reports that Nintendo will be showing off five new titles for the Wii at the Games Convention in Leipzig, Germany on August 23-27th. Will we finally see Miyamoto’s new IP? Or perhaps the long awaited Kid Icarus? All we can do is simply speculate at this point. Let’s hope Nintendo delivers a great event.
http://translate.google.com/translate?u=http://www.jeux-france.com/news16813_wii-prove-our-promise-5-nouveaux-jeux-wii-.html
Niet. Zie wel dat je nooit echt consoles hebt gegamedquote:
lucky? Jij kunt er ook naar toequote:
Gezelligquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:19 schreef BMH het volgende:
[..]
lucky? Jij kunt er ook naar toe.
Waarom gaan we niet gewoon allemaal?
Misschien iets in de buurt of gewoon met de trein dat is ook niet zo duur meer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:45 schreef speknek het volgende:
Jammer dat er geen prijsvechters op Leipzig (lijken te) vliegen..
Als je ook echt goedkoop wilt vliegen moet je niet vanaf een Nederlands vliegveld vertrekken, dus dan kan je net zo goed met de trein of met de auto gaanquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:45 schreef speknek het volgende:
Jammer dat er geen prijsvechters op Leipzig (lijken te) vliegen..
Niets leuker toch dan minstens 5 uur heen en 5 uur terugreizen om een paar minuten te mogen gamenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:25 schreef kepler het volgende:
willen jullie alleen naar Leipzig om op de Wii te spelen? Want dat zou ik dus echt niet doenGewoon een paar weken wachten en je kan hem onder/naast je eigen TV zetten
![]()
quote:Marvel: Ultimate Alliance, Wii game mechanics interview
The basic game controls like the camera and the movement and stuff like that — you can do that on the Wii with left side in most cases,” says Palmisano. “Then there are standard combo moves, which you can also do with the Wii controller.” But don’t expect that to mean you’ll have your arms flailing wildly. “I don’t know how many games you’re going to see where people are jumping around — our game is an RPG so it’s really hard to require that much physical energy to play a game for 30 hours,” he says. That said, players can look for character-specific special moves that will hopefully do a good job of taking advantage of the Wii controller.
On the graphics side, Palmisano categorizes the Wii version as one step up from the current-gen versions and one step down from the PS3/360/PC versions. “Fundamentally, it’s almost using the same [character] models as the current-gen. They’re a little bit better. It’s actually got real-time shadows in it, and the way the Wii processes graphics is a little bit better.
Dus het enige wat er veranderd aan het spel is de besturing en de graphics voor de Wii?quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:32 schreef depax het volgende:
vergeet ik nog bijna het nieuws:
meer info op marvel ultimate alliance: step up van oude systemen step down van nieuwe.
Ach we zien wel.
http://gonintendo.com/?p=4204
[..]
wetende dat je een paar weken later onbeperkt en in alle rust op de ding kunt gamenquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:27 schreef Tain het volgende:
[..]
Niets leuker toch dan minstens 5 uur heen en 5 uur terugreizen om een paar minuten te mogen gamen
iddquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:56 schreef speknek het volgende:
Dat plaatje met die haai is wel heel cool.
Ik weet nog steeds niet wat ik van het spel moet verwachten.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 11:54 schreef RaymanNL het volgende:
scans uit de NIntendo Power
NIeuwe Rayman screenies![]()
Nou ik wel hoor,quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:47 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik van het spel moet verwachten.
Tis REmakequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 15:35 schreef Dj_Day-V het volgende:
Resident Evil Wii?
[afbeelding]
Ziet er iig goed uit
Edit: Fake
[afbeelding]
Same herequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:47 schreef Erwtensoep het volgende:
[..]
Ik weet nog steeds niet wat ik van het spel moet verwachten.
omgquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 22:47 schreef MMaRsu het volgende:
Hehe wij vertrekken rond 4 uur naar Leipzig, paar uur rijden, lekker Ds'en onderweg.
Kost mij niks behalve de entree en vriendin van mn maat rijdt
De controls voor excite truck:quote:EA hopes to turn things around, and one of their attack plans includes Nintendo platforms.
“We have ramped up [game] production for the Wii and DS Lite” (based off of the strong DS market, and great showing for the Wii at E3) - EA executive
EA plans to have 2 launch period titles for the Wii, Madden and Need for Speed: Carbon, and also plans to have 5 more titles made available by the end of March 2007. EA made a cryptic comment about software pricing as well, stating that third parties can decide their own pricing, but Nintendo first party titles will be no higher than $49.99. Will we see EA following in Nintendo’s footsteps?
Wii timeline:quote:Yet Another Wii Game
Earlier today, while interviewing Ian Dunlop of oeFun, he confirmed that his company is working on a game for the Wii. No details were announced besides that. Look for the full interview tomorrow.
nog eentje gemist blijkbaar :quote:MK: Armageddon rips Wii's heart out, eats it
For those concerned about Wii's ability to offer brutal, soulless acts of violence, it's exciting news to hear that Mortal Kombat: Armageddon is heading to the tiny console sometime during the first quarter of 2007. Publisher Midway made the announcement today (okay, technically tomorrow, but we got it early and exclusively for being so "kombative") along with several other tidbits about the PS2 Premium Pack, which you can read about right here.
The first thing we want to know is, will Nintendo still want pictures of people enjoying Armageddon spliced into all the screenshots like so many games already do? The idea of seeing a 12-year-old kid miming the moves needed to tear someone's spine out and hold it overhead in a gleeful fashion, blood sprinkling down over his not-innocent-anymore face, is one we refuse to let go.
bronquote:Ubisoft Loves Wii
President comments that much support is on the way for Nintendo's new platform.
by Sam Kennedy, 08/01/2006
24 of 24 users recommend this story.
While speaking on a panel at the Ziff Davis Electronic Games Summit in Napa earlier today, Ubisoft North America President Laurent Detoc revealed that his company currently has seven titles in development for Nintendo's upcoming Wii platform. This show of support came as a surprise to many, as the company had previously only demonstrated two of those seven titles: Rayman Raving Rabbids and Red Steel.
Detoc praised the Wii several times during the panel, stating that he expects it to have "a large audience and market." He also stated that he personally felt that in a time when fewer and fewer games appeal to him, the Wii offers plenty of enjoyment. "The first time I picked up that sucker I couldn't stop playing it."
On the same panel, Midway President David Zucker stated that his company has six titles in development for the Wii.
Ik ben bang dat het een bagger spel wordquote:Op woensdag 2 augustus 2006 12:18 schreef Koentje3 het volgende:
sadness ziet er echt zooo cool uit... heel het conecpt spreekt me gewoon aan
...
Referrer geklooi met imageshack altijdquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:42 schreef RaymanNL het volgende:
Verdorie! Dat zij nnieuwe scansIk kan ze niet zien! Heb je geen site link ofzo?
je hebt ze alleen in de verkeerde volgoorde staan.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:56 schreef RaymanNL het volgende:
http://www.ray-man.nl/nieuws/0041.htm
Hier staan ze op mijn server online, makkelijekr te zien! Scans zien er erg goed uit!
quote:Call of Duty 3 for Wii launch
Call of Duty 3 logo thumb
Activsion confirmed that Call of Duty 3 will indeed be a launch title for the Wii, which they announced at the Activate Asia press conference. Of course, Activision did not give a specific date for the title, just a confirmation that it would be there on day one. New screenshots for the PS3/Xbox 360 version were published, but unfortunately no new Wii media was shown.
Rampage : Total destruction komt naar de Wii:quote:Second Nintendo event at LGC
lgcWe reported a few days back that Nintendo has a presentation set up for the LGC called “Wii Prove Our Promise”, which is rumored to show off 5 new Wii games. Now we find out that taking place later that same day, another event has been listed. This time the event is called “Electronic Arts / Nintendo”. Just this morning we posted about EA’s new push with the Wii and DS, seeing them both as strong platforms. Perhaps EA has been thinking about their relationship with Nintendo for quite some time, now that we have seen this event pop up. No one knows what will be shown during this presentation. EA may show off Need for Speed: Carbon, and Madden (both for the Wii), but then again, maybe they will show off some new projects they have planned for the DS or Wii. LGC is really shaping up to be a huge event for Nintendo!
enquote:The Rampage rumors were true!
We have been posting Rampage for Wii rumors for a couple weeks now, and I am happy to report that those rumors have come true! Midway has announced that they are working on an enhanced version of Rampage: Total Destruction for the Wii, which is looking to lauch this winter.
“We are extremely excited to be bringing the mayhem of Rampage: Total Destruction to the Nintendo Wii. “With updated graphics and even more extreme monsters, fans of this classic arcade series, as well as new players, will have more than a handful this winter.” - Steve Allison, chief marketing officer, Midway
Rampage: Total Destruction for the Wii will feature enhanced graphics, 10 new characters, super moves, and combo attacks. Check out some screens of the Wii version below.
launchdate rumour al lijkt het echt:
beide sources : gonintendo
[quote]Wii launch week narrowed down?
This comes from our very good friend Falafelkid’s blog, a blog I have been linked to since our very first days at Nintendo Now Blogspot. I trust the info he posts, as well as I trust the man himself. I would take this info with a good amount of trust. One of his blogger friends (one that he trusts as well) sent him some insider info, telling him that the Wii is set from launch in the US somewhere between Friday Nov 10th, to Thursday Nov 16th.
I got the call tonight gamers from my inside source. And I thought it was going to be just a normal tuesday night. Now I know that everyone has “sources” but I can assure you mine works for a major retail company and they have received information on the Wii release.
As we know, Ubisoft has posted numerous dates on their official site that stated November as the launch for the Wii (Red Steel, Rayman Raving Rabbids) only to take them down later. As far as I am concerned, this is the info I am sticking with as the launch date…but I will keep it rumor just to be fair.
quote:Gamefly updates Wii page
Thanks to the team at Wii-x2, I found out that the Wii page over at Gamefly has been updated. Now the page lists the Wii release as November, which would go along nicely with the info we posted a few stories down. Looks like the November release rumor is gaining steam, now are we going to believe the 10th-16th info?!
He dat ziet er cool uit manquote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:56 schreef RaymanNL het volgende:
http://www.ray-man.nl/nieuws/0041.htm
Hier staan ze op mijn server online, makkelijekr te zien! Scans zien er erg goed uit!
http://www.ray-man.nl/nieuws/0041.htmquote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:02 schreef speknek het volgende:
Welk skieen in de scans?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |