quote:SYRIA INCREASES ALERT OF WAR WITH ISRAEL
JERUSALEM [MENL] -- Syria has been preparing for war with Israel.
Israeli intelligence sources said the regime of Syrian President Bashar Assad has placed the military on alert. The sources said Syrian infantry commandos, armored units and anti-aircraft batteries have been ordered to launch preparations for an Israeli strike.
"Neither Syria nor Israel is interested in a military clash but the situation is explosive and the events may potentially be incorrectly interpreted," Israeli military intelligence chief Maj. Gen. Amos Yadlin told the Knesset Foreign Affairs and Defense Committee on Tuesday. "This could entangle Syria up in a battle against us."
Last week, Syrian President Bashar Assad placed his military on alert for an Israeli strike. Israel has repeatedly said it would not attack Syria.
http://www.menewsline.com/stories/2006/july/07_27_1.html
Ja leiders kunnen in een handomdraai vervangen worden, maar het geeft voldoening als ze een gruwelijke dood tegemoet gaan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef Posdnous het volgende:
Al die users hier zijn van die mensen die hard gaan juichen als de Hezbollah-leider wordt vermoord en dan een week later raar opkijken dat er weer een nieuwe leider is.
Niet op Damascus. Israel kan zoiets simpelweg niet verkopen aan Amerika. Te veel burgerdoden. Maar een goeie airburst boven een colonne troepen? Absoluut.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef lionsguy18 het volgende:
Dat zou wel eens het werpen van een atoombom op Damascus kunnen betekenen.
Nou, lekker veel voldoening als je familie weer eens in een bus zit die wordt opgeblazen of raketten van extremisten op hun harses krijgen. ik zou er maar trots op zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:50 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Ja leiders kunnen in een handomdraai vervangen worden, maar het geeft voldoening als ze een gruwelijke dood tegemoet gaan.
Israel is in staat Amerika zakken stront te verkopen als het moet. Zo diep is de supermacht wel gezonken.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:52 schreef RZero het volgende:
[..]
Niet op Damascus. Israel kan zoiets simpelweg niet verkopen Amerika. Te veel burgerdoden. Maar een goeie airburst boven een colonne troepen? Absoluut.
Daar heb je dan wel weer gelijk in. Helaas.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:53 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Israel is in staat Amerika zakken stront te verkopen als het moet. Zo diep is de supermacht wel gezonken.
Is er geen bijbelse profetie over het verteren van de burchten van Damascus van binnenuit?quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef lionsguy18 het volgende:
Ja.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:56 schreef opinionr het volgende:
[..]
Is er geen bijbelse profetie over het verteren van de burchten van Damascus van binnenuit?
Daar ben ik dus absoluut niet bang voor, en dan bedoel ik niet dat ik op dit moment in Damascus zit.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef lionsguy18 het volgende:
ja psies.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:49 schreef Posdnous het volgende:
Al die users hier zijn van die mensen die hard gaan juichen als de Hezbollah-leider wordt vermoord en dan een week later raar opkijken dat er weer een nieuwe leider is.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:53 schreef Mikrosoft het volgende:
[..]
Israel is in staat Amerika zakken stront te verkopen als het moet.
Ik voel me niet aangesproken, maar waar ik wel van op kijk is dat jij dus vindt dat het geweld nu helemaal niets oplost. Als Israel niets doet gaat Hezbollah vrolijk verder en steeds een stapje verder. Israel kan nu Hezbollah een flinke dreun verkopen en dus ook een tijdje weer wat rust in de tent. Ook kunnen ze Hezbollah wat van de grens af verdrijven. Ik heb al mensen horen roepen dat Hezbollah lange afstandraketten heeft en het dus niet uitmaakt, maar dat is een misvatting. Als Hezbollah de raketten niet meer vanuit Libanon kan schieten, waar moeten ze dat dan vandaan doen? Idd, Syrie. En geloof me dat Syrie zich dan wel twee keer bedenkt voordat ze dat toelaten, want dan acht ik de kans op een atoombom op Damascus wel reëel.quote:Op woensdag 26 juli 2006 16:58 schreef venomsnake het volgende:
[..]
ja psies.
Die gedachte dat alles op te lossen is met oorlog is bijna lachwekkend. ''we gaan hizbollah uitroeien''.. yeah right.. een nieuwe generatie hezbollah strijders is gecreerd door al dit geweld.
Maargoed, laat ik me verder maar niet in deze discussie mengen..
[..]
![]()
quote:25/07 Saudische koning dreigt met oorlog in Midden-Oosten
Als er niet snel een einde komt aan het conflict tussen Israël en de Libanese Hezbollah, zal er in het Midden-Oosten een oorlog uitbreken die zijn weerga niet kent. Dat heeft de Saudische koning Abdullah dinsdag gezegd in een op de staatstelevisie voorgelezen verklaring.
Volgens de koning belemmert "Israëlische arrogantie" het vredesproces. "Het moet worden gezegd dat ons geduld een keer opraakt, en als het gewelddadige Israëlische leger blijft moorden en verwoesten, zullen de gevolgen niet te overzien zijn."
Saudi-Arabië, maar ook Egypte, Jordanië en Koeweit, hebben eerder de Hezbollah bekritiseerd. Volgens de Saudiërs heeft de Hezbollah zich met de ontvoering van twee Israëlische militairen op Israëlisch grondgebied onbezonnen in een avontuur gestort, met alle gevolgen van dien.
Sinds de ontvoering, op 12 juli, hebben Israëlische acties in Libanon meer dan 390 mensen het leven gekost. De slachtoffers zijn vooral burgers. Aan Israëlische zijde vielen zeker veertig doden, veelal door raketten die de Hezbollah op Israëlische steden heeft afgeschoten.
Ook in de Gazastrook is het Israëlische leger nog steeds actief. Aanleiding daarvoor was net als in het geval van Libanon de ontvoering van een militair.
Koning Abdullah heeft vijfhonderd miljoen dollar beschikbaar gesteld voor de wederopbouw van Libanon en wil een miljard dollar ter beschikking van de centrale bank van het zwaar getroffen land stellen. De koning schenkt 250.000 dollar aan de Palestijnen.
http://www.gva.be/nieuws/(...)C-A776-C64EA8329F55}
Irak.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:06 schreef -scorpione- het volgende:
Als Hezbollah de raketten niet meer vanuit Libanon kan schieten, waar moeten ze dat dan vandaan doen? Idd, Syrie.
Sterker nog, hezbollah zou al lang ontwapend moeten zijn.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:34 schreef NightH4wk het volgende:
Even vraag tussendoor. Nadat Israel em peerde uit 2000 zou de VN er toch voor zorgen dat het grensgebied niet gemilitariseerd zou worden door Hezbollah enzo?
Tuurlijk, Irak, waar soennieten toch wel de dienst uit maken, die zullen echt toelaten dat de sji-itische Hezbollah vanuit daar wat raketjes afschiet waardoor ze op oorlogskoers raken met Israel. Dacht het dus even niet.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:40 schreef gronk het volgende:
[..]
Irak.
Als je raketten maar ver genoeg komen is er altijd wel ergens een onbestuurd plekje te vinden waarvandaan je die dingen kunt lanceren. Alleen daarom al is die actie van de IDF niet zo snugger.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:48 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Tuurlijk, Irak, waar soennieten toch wel de dienst uit maken, die zullen echt toelaten dat de sji-itische Hezbollah vanuit daar wat raketjes afschiet waardoor ze op oorlogskoers raken met Israel. Dacht het dus even niet.
quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:51 schreef gronk het volgende:
[..]Weer een reactie van iemand die 't punt volledig mist.
editquote:Op woensdag 26 juli 2006 17:53 schreef BaajGuardian het volgende:
weg met de zionisten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |