abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40222957
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:35 schreef PLAE@ het volgende:
Mijn conclusie van dit topic is ( na niet meer dan 2 zinnen te hebben gelezen en 1 pagina globaal te hebben bekeken) dat Black_Tulip geneukt wil worden door kasta maar hij hier niks van moet hebben.

Zit ik in de buurt?
Als je het als 'in de buurt' zou zien als je op de Noordpool zit en naar de Zuidpool zoekt wel ja
pi_40223393
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:27 schreef _Floddertje_ het volgende:

Maar toch heb je het wel laten gebeuren. Je bent niet alleen maar slachtoffer in dit verhaal, je bent ook zelf verantwoordelijk voor wat je laat gebeuren. Heel lang heb je toegestaan dat iemand zo met je omging.
Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.
quote:
Die ene woedeuitbarsting van jouzelf is iets waar je nu nog steeds rode blosjes van op je wangen krijgt, geloof ik, maar je had het veel vroeger in je relatie moeten doen.
Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.
quote:
En ik ben het helemaal met Nadine eens, die analyses van 'de vrouw' die Kasta en jij - je grappige schrijfstijl ten spijt - jullie hier veroorloven, mogen dan blijkbaar van toepassing zijn op de vrouwen waar jullie zelf mee te maken hebben gehad, maar het is belachelijk om te doen alsof dit voor vrouwen in het algemeen geldt.
Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.

En verder.. zolang ons vertrouwen in de vrouw door het lelijke optreden van jullie zusters nog butsen en deuken vertoont, mag je best enig begrip opbrengen voor de, laat ik zeggen.. jongensachtige bravoure die wij heren hier aan de dag leggen. Zie ons provocerende gebrek aan nuance anders maar als een zielige poging om van lievere en wijzere vrouwen enig begrip en troost te krijgen, dan zul je je er vast minder aan ergeren. Het mag de schijn tegen hebben, er wordt hier best nuttig werk verricht.
pi_40224082
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:43 schreef MUUS het volgende:
Waarom er uberhaupt over beginnen? Iedereen wordt wel eens emotioneel, so what. Als ze nou beweert had dat ze een vrouw was en ze had een lul gehad, ja, dan kan je erover doorzagen, maar dit?
Het is zo onnodig.
Zij was degene die er in eerste instantie over begon en het zo stellig ontkende, dus waarom mag ik haar er dan niet op wijzen?
Is het nodig? Nee, tuurlijk niet, maar waarom is het uitgangspunt toch telkens dat de vrouw in bescherming genomen moet worden en de schuldvraag van nature dus al bij de man ligt?
Als ik beweer dat ik monogaam ben en vervolgens haar zus neuk, dan ga je mij toch ook niet bescherming nemen als zij er over begint?
quote:
Net als het akkefietje met een dame die zei dat je teveel rookt en dat je vrienden dat ook vinden. Jij ging door over totaal andere dingen. Hoe ze het had gebracht, elke zin ontleden en dat terwijl je heus wel weet wat ze bedoelt en wat haar punt is.
Zij zal toch echt beter weten wat ze bedoelt dan ik... Dus waarom er dergelijke vreemde verwijten bijhalen als ze het me ook gewoon kan vertellen? En waarom is het dan ook nog de fout van de man als hij daar wat van zegt?
quote:
Het lijkt alsof je overal zo'n wedstrijd van maakt, bijna het zuigen om het zuigen. Je zit net zo lang te zoeken naar een punt waar je ergens tussendoor kan glippen en iemand kan pakken op een niet goed geformuleerde zin en andere suffe dingen die er helemaal niet toe doen. Werkelijk alles moet een punt worden op die manier en je gaat net zo lang door tot de ander wegloopt en jij dus inderdaad kan zeggen: "Jeuj, gewonnen!" Wat je dan gewonnen hebt, weet ik niet, maar je vindt het sowieso fantastisch, dat blijkt wel uit al die gesprekjes die je hier post.
(Okay, de dingen die missdinges eruit gooide, sloegen écht nergens op. Dat dat even duidelijk is. . )
Tja, ik vind het simpelweg niet reeel als je met allerlei verwijten komt, maar het vervolgens met drogredeneringen kracht bij probeert te zetten..
Nah, sowieso een puntje waarbij vrouwen al snel richting hypocrisie neigen:
Ze komen met tig punten waarop ze vinden dat jij moet veranderen, je je aan dient te passen, rekening met haar gevoelens moet houden en waar zij mee zit...
Je hoort het allemaal aan, stelt je begripvol op aangezien ze er toch behoorlijk mee lijkt te zitten en neemt het mee voor het vervolg van de relatie.

En nu je dan toch een rustig gesprek vol begrip hebt, dan kun je haar ook wel vertellen waar jij al een tijdje mee zit...
Dus je pakt haar handje vast, kijkt haar lief in de ogen en zegt "Schat, goed dat je je hart hebt gelucht, ik zat zelf namelijk ook met het volgende..."
Je doet je verhaaltje, kijkt haar aan en.... En ja, ik heb echt al herhaaldelijk meegemaakt...

Ze kijkt je verontwaardigd aan... Kan haar lach nog net inhouden... Beweert in eerste instantie dat het slechts tussen je oren zit... En als ze dan toch inziet dat je serieus bent voelt ze zich alsnog persoonlijk aangevallen... Verklaart je voor gek.... Vind dat je haar moet nemen zoals ze is en haar niet moet proberen te veranderen... Zoiets kun je toch niet van haar verlangen?! En eventueel gooit ze er nog even een trauma tegenaan waarom je het niet van haar kunt verlangen...
En uiteindelijk loopt ze nog kwaad weg ook omdat ze je kritiek volslagen belachelijk vindt...
Wat eiste je van haar? Dat ze in een sinterklaaspak zonder slipje olifantenuitwerpselen moest jongleren?
Neuuuh, of ze enigszins haar omgang met me wilde aanpassen...

Ga ik nu het zielige knulletje uithangen?
Neuuh, ik snap best dat iemand haar eigen punten als volledig reeel ziet, anders had ze ze immers niet eens bedacht... En tuurlijk, ik snap ook wel dat een puntje van kritiek bij de 1 wat minder fijn aankomt dan bij de ander...
Maar zelf met een waslijst van kritiekpunten aankomen, er het volste begrip voor verwachten en krijgen (al was het maar ter faveure van de relatie) en vervolgens de ander voor gek te verklaren als hij met een puntje van kritiek komt? Tja, ik vind het op zijn zachtst gezegd nogal onredelijk...
quote:
Je hebt een gesprek of een discussie, geen wedstrijd hoe-lul-ik-iemand-klem. Op deze manier win je juist helemaal niks, maar verlies je alleen maar. Ja, ook als de ander wegloopt.
Een relatie is geen machtsstrijd en vaak heb ik het idee dat je dat toch (onbewust) zo ziet.
Waarom wordt er toch telkens geheel voorbij gegaan aan het feit dat de vrouwen in eerste instantie met een spervuur aan verwijten komen?
"Ja maar... Ze kan er niets aan doen.... Ze is immers emotioneel..."
- Maar ze is totaal onredelijk?!
"Tja, niets aan te doen, naarmate de emotionaliteit toeneemt, neemt de rationaliteit nu eenmaal af..."
Oftewel, gewoon braaf stilzitten terwijl de kapper met Parkinson het scheermes op je keel zet...

Maar o wee als je daar als man tegenin gaat .
Je valt haar aan! Dat kun je toch niet maken?!!? Zie je het als spelletje ofzo?! Houd toch eens rekening met haar gevoelens!

Tja, het is natuurlijk van de zotte dat je de ophaalbrug omhoog haalt wanneer je onder een spervuur van pijlen ligt en een compleet leger je komt bestormen... .

[ Bericht 1% gewijzigd door kastanova op 27-07-2006 01:32:13 ]
I was an atheist until I realized I was God
pi_40224283
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 14:53 schreef MUUS het volgende:
Hoewel het mij momenteel beter lijkt als hij even een tijd alleen is. Hij is in een behoorlijk rap tempo van de één naar de ander gevlogen en dat werkt helemaal niet.
Je moet geen vriendin hebben puur omdat je niet alleen kan zijn, want dan heb je haar dus niet om de persoon, maar om de aanwezigheid.
Waarom denk je dat ik telkens de boot afhoudt als het richting de relatie gaat?
quote:
Heb je een vriendin omdat je haar karakter en haar persoon zo leuk vindt, dan is er ook geen reden om te gaan zoeken naar punten. Sterker nog, bepaalde punten wuif je dan weg, omdat je je beseft dat iedereen wel zijn rare dingen heeft. Je wílt dan dat het werkt, dan doe je er moeite voor en de wedstrijd is dan helemaal niet nodig.
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven) om toch maar eens te kijken in hoeverre het wél goed ging...
Maar tot nu toe ben ik alleen maar tot de conclusie gekomen dat een dergelijke "ontkenningsfase" maar weinig helpt aangezien de punten zich op een gegeven moment toch wel zullen manifesteren totdat het onhoudbaar blijkt voor de relatie...
Het hierboven genoemde intelligentiepuntje bijvoorbeeld... Ik ben echt niet zo'n onverbeterlijke criticus als ik af en toe overkom hoor .
pi_40224284
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:53 schreef dvr het volgende:

[..]

Jazeker. Dat komt doordat ik er een heel andere inschatting van had. Wanneer je dat soort zaken niet als rotgedrag maar als onbedoelde onmacht beschouwt, en meent dat je de betreffende persoon -waar je bovendien verkikkerd op bent- daar op den duur wel vanaf zult kunnen helpen, dan zul je geneigd zijn het veel langer te laten duren dan voor jezelf verstandig is. Ik zal het zeker geen tweede keer doen, maar achteraf geloof ik nog wel dat het met een handigere aanpak en wat meer goede wil had kúnnen werken; dat die inschatting van me niet perse verkeerd was.
[..]

Ja. Maar ja, op sommige mensen kun je maar niet boos worden, al verdienen ze het misschien zo.
[..]

Hahaha! Maar die aanname is juist gebaseerd op Kasta's uitvoerig gedocumenteerde sampling van slechts 1 normaal specimen op 100 vrouwen. En toegegeven, de constante factor daartussen -Kasta zelf- is natuurlijk niet onverdacht, maar over de achtergronden daarvan wordt dan ook behoorlijk ongeremd gespeculeerd; hij krijgt heel wat in de schoenen geschoven.

En verder.. zolang ons vertrouwen in de vrouw door het lelijke optreden van jullie zusters nog butsen en deuken vertoont, mag je best enig begrip opbrengen voor de, laat ik zeggen.. jongensachtige bravoure die wij heren hier aan de dag leggen. Zie ons provocerende gebrek aan nuance anders maar als een zielige poging om van lievere en wijzere vrouwen enig begrip en troost te krijgen, dan zul je je er vast minder aan ergeren. Het mag de schijn tegen hebben, er wordt hier best nuttig werk verricht.
Jij voelt je door de ervaringen van Kasta (waar ik inderdaad met de nodige scepsis naar kijk juist omdat het om Kasta gaat) enorm bevestigd in jouw eigen ervaringen, maar je leest wat je wilt lezen. Dat er weet ik hoeveel mannen zijn die wel plezierige relaties hebben met vrouwen die niet zo ingewikkeld doen, lijkt wel compleet uit je gezichtsveld verdwenen ofzo. Je zoekt naar bevestiging van wat jou is overkomen en dát is waarheid. De Waarheid over het verschil tussen mannen en vrouwen. Maar het is voornamelijk het verschil tussen jouzelf en de vrouwen waar je zelf mee te maken hebt gehad. Ergens hierboven schreef je ook over dat je ex dan zo boos stond te doen en dat 'je als man dan de neiging hebt om aan te nemen dat...' maar dat is onzin. Niet 'jij als man' had die neiging, maar gewoon 'jij dvr'. En die neiging had enkel en alleen te maken met jouw karakter en het feit dat jij snel de schuld op je neemt, dat jij om de lieve vrede te bewaren dingen maar laat zoals ze zijn etc etc etc. Dit heeft niets te maken met het verschil tussen man en vrouw, maar tussen jouw persoonlijke karakter en dat van jouw ex. De kans is groot dat een andere man in een relatie met jouw ex meteen korte metten maakt met dat gedrag van haar. Als ze zich dat gedrag bij een ander type man al durft te permitteren.

[ Bericht 21% gewijzigd door _Floddertje_ op 27-07-2006 01:38:39 ]
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:23:53 #281
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40224366
Ik denk dat kasta gewoon weer met Xennia moet neuken.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_40224488
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:21 schreef kastanova het volgende:
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?
quote:
Het zal je ongeloofwaardig in de oren klinken, maar ik wíl ook telkens dat het gaat werken en ik heb ook al regelmatig puntjes weggewoven (hell, ik heb een geheel gebrek aan intelligentie weggewoven)
pi_40224529
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 00:31 schreef Black_Tulip het volgende:

[..]

Wie? Wat? Waar? Wat zeg je?

Uitgebreid ingaan op details is een autistische eigenschap. Er zijn mensen die die eigenschap vertonen terwijl ze niet autistisch zijn, maar ik vertoon hem doordat ik wel autisme heb.

Maar hee, ik heb wel meerdere posts geschreven die ingingen op 'the big picture'. Hoe vind je die posts dan?
Te langdradig....

Ennuh, je gebruikt je autisme wel als excuus, maar als je geen autisme had gehad had je je vrouw-zijn als excuus gebruikt...
pi_40224548
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 16:44 schreef Llewella het volgende:
Kasta; ik denk dat je met je houding juist jonge huppelende meisjes aantrekt; en niet een intelligentie bij voorkeur aantrekkelijke vrouw, daar nog eens bij verwachtende dat een vrouw het liefst nog emotieloos is.
Het blijft een vreemde; en denk ik zelfs onmogenlijke combinatie.

Naja ligt eraan; als je snel wil scoren; pak dan wat je pakken kan; maar niet klagen dat de dame in kwestie niet beschikt over enige intelligentie oid.
Waarom toch altijd de aanname dat ik huppelende, domme meisjes aantrek, hetgeen ik notabene verafschuw?
Nah, nog 1 keer dan, ik heb in m'n leven slechts 2, qua intelligentie minder bedeelde vrouwen gehad... 3 van de laatste 4 hadden notabene een universitaire studie genoten...
quote:
Ik ken het andere kant van het verhaal Mannen die er juist niet tegen kunnen dat diens vriendin intelligenter is of een hogere functie heeft

Stel; je hebt de vrouw van je dromen; zou je daarmee om kunnen gaan?
Why not? Van mijn part word ik huisman en haalt zij het geld binnen... Ik geef niet zoveel om status...
quote:
Waarom doe je uberhaupt zo over vrouwen?
Hoe?
quote:
Ik ben ooit een jongen tegen gekomen; tijdens mijn opleiding tot applicatieprogrammeur; die niet goed geleert had wat een vrouw nou psies inhoudt. Meer zo van vrouwen zijn een ras apart; maar tutten; emo doen etc; afnetoe eroverheen en klaar.
Ik was de eerste meid die hij tegenkwam waar hij normaal mee kon praten; gewoon als maatjes.
En dat kwam echt niet door al die vrouwen; maar puur omdat hij de verkeerde kant op keek.

Mannen kunnen verschrikkelijk emo zijn; en vrouwen kunnen heel rationeel zijn; en alles ertussen in.
Eerst maar eens kijken wat jezelf eigenlijk bent; en wat jezelf eigenlijk wilt; en dan maar eens de goede richting uit gaan kijken.

En met een beetje mazzel kom je de juiste tegen zonder al die inspanning; ik denk dat in 9 van 10 10 gevallen toch steeds weer op een vrouw stuit die je juist niet zoekt.
Met het risico naief en arrogant over te komen; ik denk toch echt dat je me met het bovenstaande verhaal nogal onderschat .
pi_40224571
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:23 schreef ondeugend het volgende:
Ik denk dat kasta gewoon weer met Xennia moet neuken.
Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpen
pi_40224575
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:14 schreef kastanova het volgende:

[..]
-knip-
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?
Zo beginnen namelijk niet alle discussies-die-wedstrijdjes-worden bij jou. Jij begint er ook vaak zelf mee. Ruzie begint niet alleen maar door een ander. Da's makkelijk om te denken, maar it takes two to tango endezo.

En ik zeg nergens dat vrouwen maar in bescherming genomen mnoeten worden, maar wel dat niet alles zo tot in den treure uitgelepeld moet worden als dat nergens voor nodig is. Daar word je allebei kriegel van.

Ik krijg bijna het idee dat mijn stukje niet gelezen/begrepen is. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_40224603
quote:

[..]

Eh, watte? .
Oi!
pi_40224637
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Strak plan! Nu moeten we die 2 weer aan mekaar gaan koppelen, dat is het lastige deel... Misschien dat MUUS ons kan helpen
Nah, dat doen we maar niet. .
Oi!
pi_40224674
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:32 schreef MUUS het volgende:

[..]

Nah, dat doen we maar niet. .
Wrm nie? Ik vind ze uitstekend bij mekaar passen. Heb ik nou een verkeerd beeld van ze?
pi_40224711
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:34 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Wrm nie? Ik vind ze uitstekend bij mekaar passen. Heb ik nou een verkeerd beeld van ze?
Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezen
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:37:21 #291
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40224755
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:35 schreef Xennia het volgende:

[..]

Laten we het erop houden dat de praktijk anders heeft uitgewezen
Kom op zeg ! Het neuken ging toch goed ?
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_40224816
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:30 schreef MUUS het volgende:
Prachtige lap tekst hoor kasta, maar waar heb ik het in godsnaam over vrouwen die beginnen met kritiekpunten en verwijten? Waarom haal je dat er nou bij? Waarom meteen naar een ander wijzen i.p.v. ook eens naar jezelf?
Zo beginnen namelijk niet alle discussies-die-wedstrijdjes-worden bij jou. Jij begint er ook vaak zelf mee. Ruzie begint niet alleen maar door een ander. Da's makkelijk om te denken, maar it takes two to tango endezo.
Nah nee, ik ben iemand die het in 99% van de gevallen al snel goed vindt en slechts met kritiek kom als zij er eenmaal over begint...
Ben ik dan zo zachtaardig?
Neuuuh, ik heb gewoon zin in een avond vol gezeik als ik rustig en relaxed op de bank hang, hetgeen ik nu eenmaal graag en frequent doe...
Tuurlijk zal ik ook weleens de aanleiding voor een ruzie zijn, maar hé, so what?
quote:
En ik zeg nergens dat vrouwen maar in bescherming genomen mnoeten worden, maar wel dat niet alles zo tot in den treure uitgelepeld moet worden als dat nergens voor nodig is. Daar word je allebei kriegel van.
Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...
pi_40224842
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:39 schreef kastanova het volgende:

[..]

Vrouwen mogen onredelijk zijn, mannen niet, check...
Ja, dat zei ik ook echt.

Wijf.
Oi!
pi_40224882
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:28 schreef Xennia het volgende:
Heb je het daarom na 2 weken over samenwonen?
Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase in .

En ja, ik wéét inmiddels dat dat nooit zal gaan werken .
pi_40224952
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:42 schreef kastanova het volgende:

[..]

Als ik er dan toch weer ingetrapt ben, dan wil ik ook weer binnen afzienbare tijd die versnelde testfase in .

En ja, ik wéét inmiddels dat dat nooit zal gaan werken .
Fijn, heb je toch nog iets van me geleerd
pi_40224965
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:40 schreef MUUS het volgende:
Ja, dat zei ik ook echt.

Wijf.
Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen" .
pi_40224972
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef Xennia het volgende:

[..]

Fijn, heb je toch nog iets van me geleerd
Maar dat was pas ná de relatie .
  donderdag 27 juli 2006 @ 01:46:15 #298
73284 Fokker200
Is that so...
pi_40224973
quote:
Ik ben echt niet zo'n onverbeterlijke criticus als ik af en toe overkom hoor .
Vind je het erg dat dit op grote schaal in twijfel wordt getrokken?
Vast niet, want je noemt jezelf emotieloos

In combinatie met je generaliserende en vooringenomen gedrag vormt dit de verklaring waarom jij geen fijne relatie hebt en nog heel lang niet zult hebben.
Today is a gift, that's why it's called the present
pi_40224994
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:45 schreef kastanova het volgende:

[..]

Als zij niet op een onlogische manier met verwijten begint te smijten, heb ik niets om "uit te lepelen" .
Mijn moeder zei altijd wanneer wij kinderen weer eens ruzie maakten: ''Het kan me niet schelen wie er begon, kappen nou''
pi_40225013
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 01:46 schreef kastanova het volgende:

[..]

Maar dat was pas ná de relatie .
Klopt, mijn uiterst rationele wijsheden hebben bij de minder bedeelde man een lange incubatie-tijd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')