Goed gedaanquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:27 schreef Senang het volgende:
Dat konden ze, ik heb daar mijn verhaal gehouden en min of meer geeist dat tokkiehoer dr excuses aan zou bieden. Meneer vond het een goed plan en tokkiehoer kwam binnen en wist niet waar ze kijken moest.
Uiteindelijk heb ik uit wrok al mn spullen geretouneerd. Drie keer raden wie dr achter die simpele balie stond
Het is gewoon triest gesteld hier, en we nemen er nog genoegen mee ook.quote:Gisteren voor een (budget) airco bij de Gamma geweest, allereerst ontbrak elk spoortje van een prijskaartje dus ik op die infobalie af, waar men met 3 man (!) dus heeft staan te kijken hoe ik stond te zoeken bij die airco's. Je zou eens pro-actief op een klant opstappen he. Maar goed.
"Mevrouw, wat kost die airco?"
"Jaaaaaaa ehhh, d'r staat een kaartje bij!"
"Eh nee hoor."
"Oh dan kost ie [insert willekeurig bedrag]"
"Goh, wat duur voor zo'n budget merk. Mag ik dan het boekje even zien?"
"WAAROM?!"
"Omdat ik graag wil weten waar ik dat geld dat aan uit ga geven"
Enz, enz. Kortom: het interesseert ze allemaal geen hol. Ze weten dat als jij dat ding niet meeneemt (wat ik dus niet heb gedaan) er binnen 5 minuten een andere prutser binnenstapt die dat ding zonder te vragen op z'n karretje zet en meeneemt. Ze staan er echt en alleen om geld te verdienen voor zichzelf, niet om klanten te helpen.
Ik heb zelf jaaaaaren geleden bij de AH gewerkt als simpele vakkenvuller en toen werd je echt doodgegooid met klantvriendelijkheidstrainingen en was er eigenlijk maar 1 devies: je staat er niet voor jezelf, maar voor de klant, want daar komt je geld vandaan. Volgens mij gebeurt daar tegenwoordig echt helemaal niks meer mee.
Waar heb je dat verder gepost? Welke GAMMA was dat? Wanneer? Was het niet uitverkocht?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:40 schreef Jarno het volgende:
Even mijn airco-avontuur bij de Gamma cross-posten:
[..]
Het is gewoon triest gesteld hier, en we nemen er nog genoegen mee ook.
Zie Praxis medewerkers... .quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:43 schreef woutabest het volgende:
[..]
Waar heb je dat verder gepost? Welke GAMMA was dat? Wanneer? Was het niet uitverkocht?
* woutabest zelf medewerker is
Dat topic is geheel terecht.quote:
Ja, wat dacht je dan, dat de schroevendraaiers bij de baden liggen?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:46 schreef Ticootje het volgende:
GAMMA : " ja als het er niet staat, dan hebben we het niet."
Dat is toch tegenwoordig in elke winkel zo? Ik vraag geeneens meer wat. Je wordt toch met een kluitje het riet ingestuurd. Ze plukken 16 jarige pubers van straat maar opleiden ho maar. Gewoon winkelvulling.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:46 schreef Ticootje het volgende:
GAMMA : " ja als het er niet staat, dan hebben we het niet."
Ik zoek me regelmatig de tering naar spullen hier bij de Gamma, dus het zou me niets verbazen als de schroevendraaiers bij jullie naast de baden liggen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:49 schreef woutabest het volgende:
[..]
Ja, wat dacht je dan, dat de schroevendraaiers bij de baden liggen?
Ohw, bij ons het behoorlijk duidelijk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:51 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik zoek me regelmatig de tering naar spullen hier bij de Gamma, dus het zou me niets verbazen als de schroevendraaiers bij jullie naast de baden liggen.
Dixons is inderdaad nog redelijk. Daar wordt in elk geval nog een beetje service gegeven.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is toch tegenwoordig in elke winkel zo? Ik vraag geeneens meer wat. Je wordt toch met een kluitje het riet ingestuurd. Ze plukken 16 jarige pubers van straat maar opleiden ho maar. Gewoon winkelvulling.
Heb (vreemd genoeg) positieve ervaringen met de Dixons hier. Goede lui, niet technisch tot op het bot maar in ieder geval nemen ze de tijd en zijn ze bereid zaken uit te zoeken en zadelen ze je niet automatisch op met de duurste optie. Het kán dus nog wel.
Ook erg raar. Wanneer ik iets vraag en zo'n snotaap loopt door terwijl hij iets onverstaanbaars naar me mompelt in het voorbij gaan zonder me zelfs aan te kijken, ben ik niet geneigd nog iets te kopen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:00 schreef T3rr0r het volgende:
Toen ik een tijdje bij Halfords werkte werd klantvriendelijkheid er ook in gedramd. Altijd netjes klanten welkom heten in de winkel, als mensen bij bijv. autoradio's of fietsen stonden te kijken, vragen of je ze ergens mee kon helpen. Belachelijk dat klantvriendelijkheid bij veel winkels blijkbaar zo laag in het vaandel staat.
Ik was er medewerker. Ik durf wel te zeggen dat de GAMMA waar ik werkte een uitzondering was op de rest van de bouwmarktbranche. Was dan ook gloednieuwe winkel, gloednieuw team, grootste van Nederland enzo. Maar hier in de omgeving zijn alle andere Bouwmarkten inderdaad 6 keer niks.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:43 schreef woutabest het volgende:
[..]
Waar heb je dat verder gepost? Welke GAMMA was dat? Wanneer? Was het niet uitverkocht?
* woutabest zelf medewerker is
99 van de 100 keer is dat ook zo. Kunnen medewerkers weinig aan doen hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:46 schreef Ticootje het volgende:
GAMMA : " ja als het er niet staat, dan hebben we het niet."
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:33 schreef Furia het volgende:
Vroeg ze nog naar de reden van retourneren?
Bied dan een alternatief. Help de klant met zoeken naar een alternatief. Bel een andere vestiging in de buurt. DOE IETS! Geef een verklaring waarom het er niet is, geef aan wanneer het er wel weer is.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 14:51 schreef Senang het volgende:
[..]
99 van de 100 keer is dat ook zo. Kunnen medewerkers weinig aan doen hoor.
De meeste klanten die ik heb willen dan persé dat apparaat hebben, en als je een alternatief aanbied, "Nee ik wil merk blabla type blabla".quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Bied dan een alternatief. Help de klant met zoeken naar een alternatief. Bel een andere vestiging in de buurt. DOE IETS! Geef een verklaring waarom het er niet is, geef aan wanneer het er wel weer is.
een 20-jarige vriend van me is pasgeleden voor vast aangenomen als assistent manager en wordt nu opgeleid tot manager...geen opleiding niks.. lekker goedkoop.. dat welquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dat is toch tegenwoordig in elke winkel zo? Ik vraag geeneens meer wat. Je wordt toch met een kluitje het riet ingestuurd. Ze plukken 16 jarige pubers van straat maar opleiden ho maar. Gewoon winkelvulling.
Heb (vreemd genoeg) positieve ervaringen met de Dixons hier. Goede lui, niet technisch tot op het bot maar in ieder geval nemen ze de tijd en zijn ze bereid zaken uit te zoeken en zadelen ze je niet automatisch op met de duurste optie. Het kán dus nog wel.
Ik heb werkelijk nog nooit een 'verkoper' gehad bij dit soort dozenschuivers die al deze moeite genomen heeft. Tuurlijk zijn klanten lastige mensen soms, maar ze zorgen wel voor jouw gevulde broodtrommel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:28 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
De meeste klanten die ik heb willen dan persé dat apparaat hebben, en als je een alternatief aanbied, "Nee ik wil merk blabla type blabla".
Krijg ook meestal gezeur als je ff een andere vestiging belt ... "maar dat is dan weer zo veel reizen".
En als je zegt waarom het uitverkocht is, en bv zegt dat er veel vraag naar was, zeuren ze "dan had je meer in moeten kopen" mja ... als je er niet meer krijg dan kan je als verkoper er toch ook niets aan doen ...
Dan kom je in de verkeerde winkelsquote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:32 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk nog nooit een 'verkoper' gehad bij dit soort dozenschuivers die al deze moeite genomen heeft. Tuurlijk zijn klanten lastige mensen soms, maar ze zorgen wel voor jouw gevulde broodtrommel.
Welnee, kom op, het is toch altijd hetzelfde standaard riedeltje bij die Mediamarkten, bouwmarkten en weet ik veel wat: "nee als het er niet staat is het er niet hoor!".quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:36 schreef Mr.Chippie het volgende:
[..]
Dan kom je in de verkeerde winkels![]()
Bij de Appie waren ze vroeger verplicht te gaan zoeken. Moet je eens sneaky achter zo'n vuljaap aanlopen. Vaak lopen ze gewoon een rondje, praten wat met collegae en komen dan terug met de mededeling "Sorry, we hebben het artikel helaas niet meer" .quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welnee, kom op, het is toch altijd hetzelfde standaard riedeltje bij die Mediamarkten, bouwmarkten en weet ik veel wat: "nee als het er niet staat is het er niet hoor!".
Alsof ze de inventaris in het magazijn in hun hoofd hebben zitten zeker..
Mwoah, ik denk dat een medewerker van een bouwmarkt verantwoordelijk is voor een bepaald gedeelte van de winkel en van een klein gedeelte van de winkel weet je echt wel wat je op voorraad hebt. Vroeger werkte ik als bijbaantje in de supermarkt. Ik vulde de frisdrank en bestelde ook alles voor het weekend. Ik wist dus exact wat er op voorraad was, dus zo gek is het niet als iemand zegt dat het er niet meer is zonder in het magazijn te kijken.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welnee, kom op, het is toch altijd hetzelfde standaard riedeltje bij die Mediamarkten, bouwmarkten en weet ik veel wat: "nee als het er niet staat is het er niet hoor!".
Alsof ze de inventaris in het magazijn in hun hoofd hebben zitten zeker..
Vaak wel ja. Wat er verder staat zijn bestellingen, afgeschreven spullen, nieuwe voorraad, etc...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 15:38 schreef Jarno het volgende:
[..]
Welnee, kom op, het is toch altijd hetzelfde standaard riedeltje bij die Mediamarkten, bouwmarkten en weet ik veel wat: "nee als het er niet staat is het er niet hoor!".
Alsof ze de inventaris in het magazijn in hun hoofd hebben zitten zeker..
wie anderen klein maakt is zelf niet grootquote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:27 schreef Senang het volgende:
omhooggevallen tokkiehoer.. pens.. ontbrekende inteligentie.. die simpele balie.. omhooggevallen paupers die niks anders bereiken dan werken bij de V&D..
Als er een winkel is, waarvan ik wel vind dat de klantvriendelijkheid DRASTISCH aan het dalen is, is het de AH wel. Maar ik vind het wel typisch voor de hedendaagse samenleving. Bijna iedere instelling heeft tegenwoordig meer belang bij kwantiteit dan kwaliteit, zeer jammer.quote:Ik heb zelf jaaaaaren geleden bij de AH gewerkt als simpele vakkenvuller en toen werd je echt doodgegooid met klantvriendelijkheidstrainingen en was er eigenlijk maar 1 devies: je staat er niet voor jezelf, maar voor de klant, want daar komt je geld vandaan. Volgens mij gebeurt daar tegenwoordig echt helemaal niks meer mee.
Ik had dat een keer bij de Hema en toen kreeg ik een doos bonbons meequote:Op dinsdag 25 juli 2006 13:36 schreef Sapstengel het volgende:
Wat een bagger, bij mij ging een keer het alarm af toen ik voor 10 euro aan tandpasta had gekocht ofzo en kreeg ik een bon voor een gratis koffie in la place 'voor de schrik'.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |