Deze zijn al goed!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:17 schreef k_man het volgende:
Cabernet Sauvignon
Riesling
Sauvignon Blanc
hmm?
Inmiddels zijn er al genoeg goede rassen voorbij gekomen. Jij zei als 4e druif chardonnay, K_Man als 5e druif merlot en maakte daarmee de set compleet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:20 schreef Soempie het volgende:
chardonnay niet?
Een vintage komt uit een jaartal!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:25 schreef k_man het volgende:
Waarin verschilt een Vintage Port van andere port?
Essentieel is ook wel de prijs van een vintage aangezien er veel meer bewaarpotentieel isquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:29 schreef k_man het volgende:
Klopt, een vintage komt uit een bepaald (top)jaar, maar wat is het andere essentiele kenmerk van een vintage?
Je zit met het bewaren wel een beetje in de richting.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:30 schreef bofneger het volgende:
[..]
Essentieel is ook wel de prijs van een vintage aangezien er veel meer bewaarpotentieel is
maar je hebt ook 40year old tawny's, en dat is geen vintagequote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:33 schreef marhil het volgende:
je kan hem wel 40 jaar bewaren
Mja, maar waarom? Waarom bewaar je vintage wel en andere port niet?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:33 schreef marhil het volgende:
je kan hem wel 40 jaar bewaren langer dan een gewone dus
klopt, maar vintage moet je eigenlijk wel bewaren, tawny niet persé. Waarom?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:34 schreef bofneger het volgende:
[..]
maar je hebt ook 40year old tawny's, en dat is geen vintage
bij botteling is een vintage nog niet echt op dronk, dat komt later na jaren van rijping op flesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:35 schreef k_man het volgende:
[..]
klopt, maar vintage moet je eigenlijk wel bewaren, tawny niet persé. Waarom?
Goeiemorgenquote:
Juist, vintage rijpt op de fles.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:37 schreef bofneger het volgende:
[..]
bij botteling is een vintage nog niet echt op dronk, dat komt later na jaren van rijping op fles
Ja, dat is meteen correct. Het huis is overigens Pol Rogerquote:
Ik quote het verkeerde stukje. Bofneger zei als eerste dat vintage met de jaren beter wordt. Dat vond ik al goed genoeg.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:40 schreef Soempie het volgende:
marhil zei dat ook?
W.C. Fields?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:48 schreef tong80 het volgende:
Cryptogram.
Komiek met een toilet op het gras.
Okeequote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik quote het verkeerde stukje. Bofneger zei als eerste dat vintage met de jaren beter wordt. Dat vond ik al goed genoeg.
Even terzijde, wat een klotenaam heb ik mezelf ooit gegeven hier. Als ik het zo in een zin terugleesquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:51 schreef k_man het volgende:
[..]
Ik quote het verkeerde stukje. Bofneger zei als eerste dat vintage met de jaren beter wordt. Dat vond ik al goed genoeg.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:55 schreef bofneger het volgende:
[..]
Even terzijde, wat een klotenaam heb ik mezelf ooit gegeven hier. Als ik het zo in een zin teruglees![]()
Safe Forced Error Margin Systemquote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:57 schreef Svyatagor het volgende:
Hoe heet de bewuste foutmarge (van ongeveer 100 meter) die de Amerikanen tot 2000 in het GPS-systeem hadden gebouwd, om te voorkomen dat kwaadwillenden al te accuraat hun raketten konden mikken?
Ja!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bedoel je Selective Availability?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |