Kleding en schoenen koop ik niet zo snel via internet: ik wil toch graag even voelen hoe het zit.quote:Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.
Dat zal nog wel even duren...quote:Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...quote:
Ik wil eiegenlijk ook altijd wel graag zien hoe zwaar iedereen rijdt. Uiteraard doe je spinning voor jezelf en moet je alleen naar jezelf kijken. Ik doe echter enkel spinning om de conditie op pijl te houden voor het zomerseizoen, en ben errug competatief ingesteld. Als ik staande klim 21 fiets dan ga ik vrij naar de tering maar weet zeker dat als ik weet dat er nog iemand 21 fietst dat ik hem dan toch nog een niveautje hoger zet...quote:Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
wat is daar het voordeel van dan?
iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?quote:Op woensdag 19 december 2007 16:39 schreef Uncle het volgende:
[..]
Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valtStiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het nietquote:Op woensdag 19 december 2007 17:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Bij ons op het sportcentrum wel, maar misschien dat het dus wel aan de type fiets ligt, dat zou ik niet weten...quote:Op woensdag 19 december 2007 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
Ik heb dat eigenlijk ook wel.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:24 schreef Uncle het volgende:
[..]
Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het nietMaar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt
![]()
Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
Ik fiets bij david looyd en daar kun je dat allemaal wel op je eigen fiets zien... maar inderdaad zou een bord wel handig zijn... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijkenquote:Op woensdag 19 december 2007 18:46 schreef DeeBee het volgende:
De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
En als hij/ zij het beter doet ook nog even de rem van de ander activeren...quote:Op woensdag 19 december 2007 22:38 schreef Uncle het volgende:
[..]
... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
Van harte, ben zelf alweer een paar jaar 'Johnny G instructor'quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:34 schreef JeffreyXL het volgende:
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
Dankjewel.quote:Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef CruelMan het volgende:
[..]
Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...
@Webkim: nog van harte gefeliciteerd![]()
In de tijd dat ik veel hardliep (was instructeur bij een AV) zat ik ook thuis regelmatig op een Spinning fiets (Dunlop), daar is niets mis mee en het is zoals je al aangeeft een uitstekende vet verbrander.quote:Op zondag 13 januari 2008 01:48 schreef carpediem23 het volgende:
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.
Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.
Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.
Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
maar toch lees ik dit soort dingen:quote:Op maandag 18 februari 2008 23:09 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...
Dit heeft te maken met hartslagzones.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 09:36 schreef Sweetbeach het volgende:
[..]
maar toch lees ik dit soort dingen:
Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring
dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |