abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53093407
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.
Kleding en schoenen koop ik niet zo snel via internet: ik wil toch graag even voelen hoe het zit.
quote:
Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Dat zal nog wel even duren...
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:51:03 #202
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53098192
quote:
Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Hallo!
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:46:14 #203
199375 MurkSchurk
The Real Spinning Deal
pi_55099184
18 FEBRUARI 2008 24 UURS SPINNINGMARATHON!

Sportschool Active Leisure Emmen

In groepsverband of individueel.
Deelname gratis!

Geef het door: The real Spinning Deal!

www.active-leisure.nu
18 Februari 2008: SPINNING MARATHON 24 UUR LANG!!
pi_55391109
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Ik wil eiegenlijk ook altijd wel graag zien hoe zwaar iedereen rijdt. Uiteraard doe je spinning voor jezelf en moet je alleen naar jezelf kijken. Ik doe echter enkel spinning om de conditie op pijl te houden voor het zomerseizoen, en ben errug competatief ingesteld. Als ik staande klim 21 fiets dan ga ik vrij naar de tering maar weet zeker dat als ik weet dat er nog iemand 21 fietst dat ik hem dan toch nog een niveautje hoger zet... Deze zomer ook op trainingskamp in limburg. Cauberg-je op het buitenblad (*O* ), het zuur in je grote teen en dan toch nog kunnen versnellen als er iemand dichterbij komt of van je weg probeerd te rijden Competitie is metaal zoooo goed voor je, daar gaat iedereen harder en beter van rijden!!

Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
pi_55392103
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:39 schreef Uncle het volgende:

[..]
Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_55393158
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
pi_55393998
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
pi_55394523
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
Bij ons op het sportcentrum wel, maar misschien dat het dus wel aan de type fiets ligt, dat zou ik niet weten...

Shimano heeft zelfs een hele lijn met speciale lichte SPD spinning schoentjes geloof ik, ik fiets gewoon altijd met m'n Sidi mountainbike schoenen met SPD-plaatjes.
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:24 schreef Uncle het volgende:

[..]

Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
Ik heb dat eigenlijk ook wel.

Af en toe zie je mensen zo helemaal kapot gaan of afzien of dan nog eens harder gaan en dan wil ik wel graag weten wat zo iemand dan aan het trappen is... Gewoon het idee dat je die gasten naast je normaal gesproken zou kunnen lossen op een berg, dat wil ik graag hebben.

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
Jack does it in real time...
pi_55402145
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:46 schreef DeeBee het volgende:

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
Ik fiets bij david looyd en daar kun je dat allemaal wel op je eigen fiets zien... maar inderdaad zou een bord wel handig zijn... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
  donderdag 20 december 2007 @ 08:12:56 #210
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_55408446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:38 schreef Uncle het volgende:

[..]

... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
En als hij/ zij het beter doet ook nog even de rem van de ander activeren...
Hallo!
pi_55460933
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
pi_55546543
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:34 schreef JeffreyXL het volgende:
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
Van harte, ben zelf alweer een paar jaar 'Johnny G instructor'
Ik geef 5 Spinning uren in de week.

Leuk dat ik dit (Spinning) draadje nu pas zie.
pi_55740105
m.b.t. he t zien hoe zwaar je collega's spinnen: hoeveel Watt iemand verbruikt vind ik niet zo interessant; wel op hoeveel% HR van zijn/haar HRmax iemand zit. Dan weet je tenminste of iemand zich voor de gek houdt of niet.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_55754619
Wij stimuleren ook altijd het gebruik van een hartslagmeter zodat je de les kan volgen zoals deze is bedacht.
De meeste klokjes kun je tegenwoordig instellen op % hartslag (waarbij 100% 220 - je leeftijd is)

Nu en dan stap ik ook wel eens van de fiets om door de zaal te wandelen. Na een zware klim aan het wiel voelen (voorzichtig) geeft ook een aardige indruk.
pi_55766982
Met spinning kom ik regelmatig wel in het gebied 90-100% van m'n max HR.

Maar dat mag ook wel vind ik, aan het einde van sommige intervalstukjes mag je wel even goed kapot gaan, niet dat ik een uur lang met 200 aan het trappen ben of zo.
pi_55801255
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Dankjewel.
En euh, een Fok Spinningding: leuk plan. Houd ik in m'n achterhoofd voor als ik weer alleen op een fiets kan en niet meer het zwaartepunt van een olifant heb.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55989386
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
pi_55996339
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:48 schreef carpediem23 het volgende:
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
In de tijd dat ik veel hardliep (was instructeur bij een AV) zat ik ook thuis regelmatig op een Spinning fiets (Dunlop), daar is niets mis mee en het is zoals je al aangeeft een uitstekende vet verbrander.
Een goede combi is om het af te wisselen met Body Pump (Les Mills). Met name de vele herhalingen met relatief lage gewichten zorgen voor een enorme verbetering van je spier uithoudings vermogen en je zal nog meer vet gaan verbranden zodat je er (na enige tijd) getrainder (meer spier tekening) gaat uitzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Espresso.Lover op 13-01-2008 13:51:54 ]
pi_56024800
Dankje voor je reactie, na zoveel dieet pogingen ben ik eigenlijk vrij makkelijk van 87 naar 72 gegaan in 8 maanden tijd. Door gewoon meer fruit, groente en vezelrijke voeding te eten ipv chips, pasta's en koek ect. Niet alleen ben ik afgevallen maar ben ik ook grotendeels van mijn spastische dikke darm af. Omdat ik toch een beetje bang ben dat ik nu merendeel vocht en spieren heb verbrand zou ik toch zsm moeten beginnen met weer sporten voor een vet verbranding en het opbouwen van spieren. Normaal gesproken zat ik altijd rond de 75 maar door slechte voeding ben ik flink omhoog geschoten, ik heb geen slap lichaam of hangend vet hoor Maar een begin maken met een goed vet ver brandend programma zou top zijn. Les Mills ga ik checken en ik heb al gekeken op Helisport in Amsterdam en daar zag ik een Spinning bike van Swordsman CM-114 Indoor Cycle voor 199 euro. Denk dat ik eerst maar eens naar Helisport ga voor de fiets uit te testen aangezien ik in de buurt woon. Mijn budget is tot de 200 euro namelijk en wil toch proberen om voor dit bedrag een redelijk goede fiets te kopen.
pi_56817236
Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56827240
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...

Zeker als je ook op je eetpatroon ernaast let.

Het enige wat ik mij kan bedenken wat die mensen bedoelen is dat je niet heel specifiek bepaalde spiergroepen traint met spinning...hoewel je met fietsen je benen, rug en buikspieren erg intensief gebruikt (helemaal met stukjes running en varianten) vind ik.

Ik doe het vooral voor conditie ook (en omdat ik het leuk vind dat je afwisselende interval trainingen erop kan doen), maar dat komt meer omdat ik weinig vet heb wat ik zou kunnen verbranden.
pi_56831323
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:09 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...
maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:22:47 #223
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_56833101
Zie bv.: http://bakkerijblom.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
Het heeft te maken met de verhouding van het verbranden van aan de ene kant vet en aan de andere kant koolhydraten/ eiwitten.
Maar dat wil niet zeggen dat je met spinnen geen vet verbrand. Je zal niet de hele tijd 1 tempo rijden. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook bepalen hoe zwaar je de weerstand zet.
Bij mij heeft het zeker geholpen. Wel in combinatie met gezond eten en ook veel mountainbiken.
Hallo!
pi_56834946
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:36 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Dit heeft te maken met hartslagzones.

Je hebt bepaalde zones in je hartslag (percentages van je maximale hartslag) en als je in de zones 80-90% of hoger zit, dan kom je in de (an-)aerobe zones en train je vooral je conditie vooruitgang. Dat betekent niet dat je geen vet of energie verbrandt, alleen als je voornamelijk vet wilt verbranden dan moet je in een andere hartslagzone trainen.

Ik geloof dat 60-70% van je maximale hartslag (die hoort ongeveer 220 - je leeftijd te zijn...) daarvoor optimaal is, heb daar thuis nog wel boekje over liggen...

Ik zelf zit met hardlopen en fietsen ongeveer altijd tussen 80-100%, maar dat komt omdat ik het ook voor mijn conditie opbouw doe, waarbij ik bij duurtrainingen oplet dat ik niet boven de 90% kom, omdat je dan beter je duurvermogen test.
pi_57059963
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)

[ Bericht 6% gewijzigd door Espresso.Lover op 29-02-2008 13:44:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')