Vorig jaar ging ik 1x in de 1 a 2 weken spinnen. Ik wilde mijn conditie verbeteren, maar kwam niet altijd toe aan spinnen. Daarnaast probeerde ik 1x in de week te gaan mountainbiken. Alleen als het weer te slecht was, ging ik niet.
Begin dit jaar ben ik begonnen met elke week 2x te gaan spinnen (woensdag en vrijdag) en 1x in de week te mountainbiken (zondag).
Sinds 2 weken voelde ik bij het spinnen wat lichte pijn aan mijn knieschijven. Ik dacht dat dat "beginnersproblemen" zouden zijn.
Vrijdag ben ik gaan spinnen en weer had ik dat vervelende gevoel aan mijn knieschijven. Zaterdag was het nog steeds erg gevoelig (vooral als ik stil zit). Zondag kon ik niet gaan biken, omdat het nog steeds gevoelig was. Vandaag is het nog steeds gevoelig, maar de pijn wordt minder (traplopen is niet meer pijnlijk).
Ik ben net bij de dokter geweest. Hij vermoedt dat ik mijn knieen overbelast heb en hij schrijft me 2 weken rust voor (niet fietsen, behalve dan het "ritje naar de bakker"). Ik hoop dat dit helpt.
Zijn er mensen op dit forum die iets vergelijkbaars hebben gahad? Hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen? Zijn er dingen die kunnen helpen het genezingsproces te versnellen (b.v. fysio?)?