abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:04:13 #151
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42766728
voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
Neerkomen wel!
pi_42766804
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 12:04 schreef Freeflyer het volgende:
voordeel wat je ervan hebt is dat je volgend mountainbike seizoen een vliegende start hebt natuurlijk.

of ben je ook in de winter buiten te vinden ?
Dat is zeker een voordeel

Maar er is maar weinig lekkerder dan op een koude zondagochtend in de sneeuw mountainbiken. Sharpens the mind!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  woensdag 18 oktober 2006 @ 12:42:53 #153
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_42767758
je kunt ook beide doen natuurlijk
Neerkomen wel!
pi_42779111
ik ben in de winter ook wel buiten te vinden, maar dit was meer als doel om doordeweeks als het savonds donker is te doen
pi_42949983
wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_42950830
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 12:51 schreef Videopac het volgende:
wie gaat er ook naar de Spin-a-thon in Schiedam as. zondag? 6 uur spinnen!!!
Iets te ver van mijn bed, ik zou er al om te komen twee uur voor moeten autorijden
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_43005696
Gister weer geweest sinds 2 weken, was ziek geweest e.d. maar hij ging lekker
Uur was zo voorbij en kon het goed volhouden.
Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
pi_43006286
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 11:25 schreef het-is-mij het volgende:
Lekkere stampmuziek helpt er goed bij!
Muziek maakt het inderdaad makkelijk. Ik volg normaal de extreme les, maar wegens werk heb ik een basis-les op woensdag gedaan. Dat was gewoon saai, en de muziek speelde daar een grote rol in.
If it was easy, it wouldn't mean nothing, no
pi_43011516
Muziek heeft inderdaad een grote invloed op je. Maar ook degene die les geeft! 1 instructeur bij ons kan mij namelijk niet motiveren, en dan kan ik fietsen wat ik wil, ik hou er dan geen goed gevoel aan over.
  woensdag 1 november 2006 @ 19:13:56 #160
152738 KingKullWarriorKing
romantically challenged
pi_43146966
Ik ga morgen weer beginnen
veni vidi gebanned
pi_45573789
*schop

Iedereen weer druk bezig sinds de feestdagen?
  maandag 22 januari 2007 @ 12:17:07 #162
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_45574943
ik had alweer willen beginnen maar heb sinds januari een ontsteking in mijn voet met ook nog eens vocht in de enkels en knieen. kutzooi.

ik hoop volgende week weer langzaam te kunnen beginnen met sporten.
Neerkomen wel!
pi_45579575
Het spinningrooster is op mijn sportschool verandert, maar ik kan nergens ontdekken wanneer mijn les nu is

Slechts excuus, ik weet het
pi_45580033
hopeloos aan het falen de laatste weken, en moet m'n schoenplaatjes van m'n schoenen nog eens goed afstellen, maar dat heb ik gister weer niet gedaan
Jack does it in real time...
pi_45589165
Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 11:42:37 #166
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_45591455
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
Ik kwam gisteren tijdens het sprinten met mijn veter vast te zitten aan de trapper.
Fantastisch hoe de spanning wordt opgebouwd, je te laat bent om te remmen, en de veter dus knapt.
Wees blij dat je veter knapte en niet bijvoorbeeld je knie
pi_45602516
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 10:12 schreef Apfel het volgende:
Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
pi_45602751
Aij, mag ik nog blij zijn met mijn schoenveter in plaats van me knie of enkel.
pi_45602828
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 17:31 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Of, zoals bij ons gebeurde nadat iemand met een lange broek tussen het vliegwiel kwam, een enkel.

Knappende bandjes zijn trouwens ook irritant. Of mensen die de bandjes om wat voor reden dan ook aan de voorkant van de trapper hebben bevestigd, zodat ik maar tot en met mijn grote teen in dat korfje kan. En ik heb maat 38...
Dit soort verhalen doen me denken aan de eerste maanden dat ik spinning deed, wat een gemartel met die klote bandjes altijd.
Ben blij dat ik nu schoenen met spd-clips heb

Ben trouwens al vanaf 2 januari weer lekker bezig, en vanaf vanavond mét hartslagmeter
PSN-ID: Blue-Eyed-NL
pi_46034508
Ik ga donderdagavond weer. Het is ongeveer 2 maanden geleden dat ik geweest ben, dus het zal wel weer afzien worden
pi_46035252
Ik wilde het na drie weken griep weer oppakken - ik dacht dat ik dood aan het gaan was.
  dinsdag 6 februari 2007 @ 13:10:46 #172
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_46037658
Is er iemand die ook de Sporten voor Sophia(kinderziekenhuis) Spinningmarathon heeft gereden afgelopen weekend?
Ik ben van pindavlees
  maandag 19 februari 2007 @ 15:51:36 #173
52216 pdiscs
Spruitjes zijn vies!
pi_46459679
Vorig jaar ging ik 1x in de 1 a 2 weken spinnen. Ik wilde mijn conditie verbeteren, maar kwam niet altijd toe aan spinnen. Daarnaast probeerde ik 1x in de week te gaan mountainbiken. Alleen als het weer te slecht was, ging ik niet.

Begin dit jaar ben ik begonnen met elke week 2x te gaan spinnen (woensdag en vrijdag) en 1x in de week te mountainbiken (zondag).

Sinds 2 weken voelde ik bij het spinnen wat lichte pijn aan mijn knieschijven. Ik dacht dat dat "beginnersproblemen" zouden zijn.

Vrijdag ben ik gaan spinnen en weer had ik dat vervelende gevoel aan mijn knieschijven. Zaterdag was het nog steeds erg gevoelig (vooral als ik stil zit). Zondag kon ik niet gaan biken, omdat het nog steeds gevoelig was. Vandaag is het nog steeds gevoelig, maar de pijn wordt minder (traplopen is niet meer pijnlijk).

Ik ben net bij de dokter geweest. Hij vermoedt dat ik mijn knieen overbelast heb en hij schrijft me 2 weken rust voor (niet fietsen, behalve dan het "ritje naar de bakker"). Ik hoop dat dit helpt.

Zijn er mensen op dit forum die iets vergelijkbaars hebben gahad? Hebben jullie tips om dit in de toekomst te voorkomen? Zijn er dingen die kunnen helpen het genezingsproces te versnellen (b.v. fysio?)?
pi_46460167
Spinning: round&round&round.

Het is over gegaan, maar bepaalde dingen zal ik proberen te vermijden, zoals fietsen met zwaar verzet, trappen af lopen en dergelijke.
Ik had laatst weer gespind, nergens last van, maar ik vrees dat het altijd weer terug zal komen.
pi_47261502
*kick*

Ik heb een nieuwe baan in een spiksplinternieuwe sportschool en we fietsen nu op Keiser m3's. Heerlijk, vergeleken met de oude Schwinns!
Fijn is ook dat elke fiets een displaytje heeft, zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 14 maart 2007 @ 13:38:04 #176
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_47263464
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 12:36 schreef Webkim het volgende:
...zodat ik daadwerkelijk iedereen rond dezelfde weerstand en/of rpm kan hebben. *blij is*
wat is daar het voordeel van dan?

iedereen zal zich toch een beetje aan zijn hartslaglimieten moeten houden.
Neerkomen wel!
pi_47264000
Wow, die fietsjes zien er flink goed uit, damn, wat beter dan ze hier op het sportcentrum hebben.

En het is wel fijn als je de weerstand kan zien of het aantal rpm, dan is het wel makkelijker om gedetailleerdere instructies te geven tijdens een les lijkt mij en die zijn dan ook wel makkelijker op te volgen. Nu is het bij de lessen die ik volg vaak zoiets van: 'Ja, een slag(je) erbij...' En dat is wel btje irritant soms, omdat je niet precies weet hoeveel zwaarder je moet gaan dan.

Wel blij dat ik sinds kort m'n SPD-schoentjes van Sidi heb, fietst een stuk lekkerder zowel tijdens het spinnen als mountainbiken.
pi_47265414
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Dat vraag ik me ook af. Het is ook geen peuterschool, dus als iemand te licht fietst dan houd hij/.zij zich/haarzelf voor de gek. Het enige voordeel wat ik zie is dat je je eigen resultaat kan zien, of je nu eens beter of slechter fietst. En als je het bijhoudt, wat is je progressie na een half jaar, gemiddelden genomen. Want dat mis ik nu eigenlijk, ik doe dit nu ruim 4 jaar, en dat merk ik ook wel, maar je weet nu niet hoeveel zwaarder je fietst tov vroegah
pi_47266311
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
pi_47266388
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 14:59 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:
Je kan het een en ander natuurlijk bijhouden aan de hand van je hartslagmeter.
Wij hebben de afgelopen 2 maanden bijvoorbeeld steeds hetzelfde programma gefietst (tempo), en dan kan je aan je hartslag wel zien dat het je steeds beter afgaat.

In het begin ging ik steeds richting de 84% zonder weerstand, tegen het einde moest ik weerstand bij draaien om boven de 80% te blijven.

Zondag trouwens voor het eerst 2 uur achter elkaar
Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
pi_47267356
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:02 schreef Pheno het volgende:

[..]

Het is een meting, maar niet zo supernauwkeurig. Plus dat we niet (en dat wil ik ook niet) 2 maanden hetzelfde fietsen.

Over een weekje weer een 3 uur durende marathon voor het goede doel, altijd wel lekker. Ik kijk uit naar de 6 uur durende, dat heb ik nog nooit gedaan. Gekkenwerk eigenlijk, maar je grenzen opzoeken en verleggen is leuk
Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
pi_47269110
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 15:31 schreef Mickey_Blue_Eyes het volgende:

[..]

Dat het niet supernauwkeurig is ben ik met je eens.
Moet zeggen dat ik het na 2 maand ook wel had gezien met dat tempo fietsen

Ken iemand die wel eens 6 uur heeft gedaan, geestelijk vond hij het moeilijker vol te houden als lichamelijk, dus ben benieuwd naar jou ervaring straks
Ik vind tempo fietsen alleen leuk als het zwaar is, ik ben meer een klimmer als het ware. Dus bij Les Mills is de nieuwste cd wel lekker bv, Smells like teen spirit als eindnummer, helemaal loos gaan!

En natuurlijk ga ik verslag doen van de 6 uur. Maar eerst de 3 uur weer doen, maar die heb ik al veel vaker gedaan. Gewoon goed eten de dag vantevoren en dan red je het lichamelijk wel. Ik zie mensen altijd met hele picknick manden de sportschool ingaan, ik drink alleen water
pi_47270866
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
pi_47400134
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 17:17 schreef Videopac het volgende:
Alleen water is niet zo verstandig: je lichaam kan bij langdurige inspanning een tekort aan zouten krijgen. In sportdrankjes zitten die zouten wel. Zelf los ik Isostar poeder op in water. Ik krijg zo ook minder snel honger.
Ik wissel water af met 1 of andere sportdrank, maar wel verdund. Dat AA sportdrank etc gebeuren etc is mij te zoet, daar ligt mijn maag 3 dagen van in coma.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:23:10 #185
145703 Banzaii
Leuk ook !
pi_47411225
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
24 uur fietsen, ik heb zelf 5 uur gedraaid (instructeur)
Dit jaar een 15 uur durende, omdat we 15 jaar bestaan
Banzai
Ben er zo blij mee echt waar, eerlijk, ben er zo blij mee ....(BertVisscher)
pi_47412045
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
Vorig jaar hebben we een spinning marathon gehouden op ons sportcentrum voor een goed doel.
Leuk!

Vanmorgen heb ik op een andere fiets (met scherm etc) de Cauberg gereden, met dank aan spinning ging dat aardig goed, netjes onder de 4 minuten.
  zondag 18 maart 2007 @ 20:47:05 #187
128384 mcwops
gat in je glas
pi_47412200
quote:
Op zondag 18 maart 2007 20:23 schreef Banzaii het volgende:
hee wat leuk zeg, wil ik ook gaan doen.
heb je voor mij wat informatie over de organisatie en opzet? alvast bedankt.
(mailenmcwops AT tiscali punt nl of pm-en, wat jij wil )
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_50771382
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
pi_50771484
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:11 schreef zoutig het volgende:
Ik ben sinds kort begonnen met spinning. Vind het echt super!
Ik vraag me alleen af of je het dus echt twee keer per week moet doen om vooruit te gaan?
Ik ga ook ongeveer 3 keer peer week hardlopen. Dus ben niet totaal conditieloos
Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
pi_50771994
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:14 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik doe één keer per week aan spinning. Drie jaar terug ben ik daarmee begonnen, terwijl ik daarvoor nooit iets aan sport heb gedaan. En ik merk toch echt wel vooruitgang!
Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
pi_50779908
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 22:26 schreef zoutig het volgende:

[..]

Oh dat scheelt dan inderdaad wel!
Maar heb je ook het idee dat je een beetje spieren mee kweekt of is het echt alleen dat het makkelijker gaat zeg maar?
Mijn bovenbenen en kuitspieren zijn zeker wat gespierder geworden. Ik heb niet echt wielrennersbenen natuurlijk, maar het verschil is er duidelijk.
  zondag 24 juni 2007 @ 09:19:17 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_50780038
Ik doe ook één uur per week spinning en ik merk echt dat mijn conditie vooruit gaat. Maar wat me het allermeest is opgevallen: ik heb veel meer spierkracht in m'n benen en m'n hamstrings zijn keihard geworden .
Daarnaast doe ik één uur per week bootcamp en ik loop drie keer hard .
Niet meer actief op Fok!
pi_50780337
Leuk om te horen dit! Ik doe het dus zeker niet voor niets!!
  Moderator vrijdag 31 augustus 2007 @ 00:44:09 #194
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_52828947
Vanaf vorige week mee begonnen. Toch wel tof

Nu 3 keer 50 minuten gedaan. Ik ben toch van plan het elke keer te doen als ik in de sportschool ben. 2 tot 3 keer per week zal dat worden Daarna nog 30 minuten steppen en wat roeien.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_52836567
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.

Laatste serieuze dat ik aan sport heb gedaan was een halve marathon in juni, en verder wat fietsen in de Ardennen daarna, dus ga nu maar 2 keer per week spinnen of zo (uur per keer) en daarnaast wat circuitkrachttraining.
  vrijdag 31 augustus 2007 @ 12:00:55 #196
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_52837061
Over 2 weken kan ik ook weer spinnen @ de ACLO.
Niet meer actief op Fok!
pi_52838211
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2007 11:44 schreef DeeBee het volgende:
Vanaf volgende week begint gelukkig het sportprogramma weer op de uni, dus eindelijk weer spinnen.
Ik kan ook weer vanaf volgende week

Het ziet er alleen op dit moment naar uit dat er alleen normale lessen worden gegeven op de tijden dat ik kan, terwijl ik juist naar de exterme lessen wil. Maar goed, spinnen blijft spinnen en ik hem me voorgenomen om 1 keer per week te spinnen en dan nog elke week een Pilates-les te gaan volgen
pi_52933934
Spinningmarathons de komende tijd:
zaterdag 8 september:Emmeloord (3 uur)
zaterdag 29 september: Apeldoorn (12 uur, goed doel)
zondag 28 oktober 2007: Schiedam (6 uur, commercieel)
zaterdag 10 november 2007: Rheden (24 uur, goed doel)
zaterdag 15 maart 2008: Naaldwijk (5 uur, goed doel)
  dinsdag 4 september 2007 @ 13:54:09 #199
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_52937196
Nog een spinner hier. Een maal in de week, maar bij mij gaat het dan ook vooral als aanvulling op het mountainbiken. Sinds ik spin, vlieg ik met mijn mountainbike alle heuvels op. En ik heb geen tijd om 2 a 3 keer in de week een leuk mountainbikeparcours op te zoeken. Om toch een beetje af te wisselen moet ik dan toch steeds een stukje rijden.

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.

Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Hallo!
pi_52937342
Doe het ook vooral als aanvulling op mountainbiken en het werkt echt perfect daarvoor.

Ook geen tijd en zin om altijd outdoor te fietsen, plus dat je meestal dan nooit zo afwisselend kan rijden als je met spinnen kan simuleren.

Gister was het wel even afzien weer, moest echt even wennen aan het tempo zo nu en dan en aan hoe warm je het er van krijgt.
pi_53093407
quote:
Op dinsdag 4 september 2007 13:54 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Voor degenen die SPD-schoentjes wil kopen via internet (futurumshop ed.): bij mountainbikeschoenen moet je meestal een maatje groter kopen dan je eigen maat, omdat ze klein vallen. Hoe dat bij de racers is, weet ik niet.
Kleding en schoenen koop ik niet zo snel via internet: ik wil toch graag even voelen hoe het zit.
quote:
Maar wanneer is de 1e fok-spinningles door Webkim?
Dat zal nog wel even duren...
  dinsdag 11 september 2007 @ 15:51:03 #202
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_53098192
quote:
Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Hallo!
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:46:14 #203
199375 MurkSchurk
The Real Spinning Deal
pi_55099184
18 FEBRUARI 2008 24 UURS SPINNINGMARATHON!

Sportschool Active Leisure Emmen

In groepsverband of individueel.
Deelname gratis!

Geef het door: The real Spinning Deal!

www.active-leisure.nu
18 Februari 2008: SPINNING MARATHON 24 UUR LANG!!
pi_55391109
quote:
Op woensdag 14 maart 2007 13:38 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Ik wil eiegenlijk ook altijd wel graag zien hoe zwaar iedereen rijdt. Uiteraard doe je spinning voor jezelf en moet je alleen naar jezelf kijken. Ik doe echter enkel spinning om de conditie op pijl te houden voor het zomerseizoen, en ben errug competatief ingesteld. Als ik staande klim 21 fiets dan ga ik vrij naar de tering maar weet zeker dat als ik weet dat er nog iemand 21 fietst dat ik hem dan toch nog een niveautje hoger zet... Deze zomer ook op trainingskamp in limburg. Cauberg-je op het buitenblad (*O* ), het zuur in je grote teen en dan toch nog kunnen versnellen als er iemand dichterbij komt of van je weg probeerd te rijden Competitie is metaal zoooo goed voor je, daar gaat iedereen harder en beter van rijden!!

Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
pi_55392103
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:39 schreef Uncle het volgende:

[..]
Nu zie je sommige mensen heel erg moeilijk doen en knetter zwaar lijkende weerstanden trappen en dan kun je aan het hendeltje al zien dat het eigenlijk allemaal wel reuze mee valt Stiekum wil ik eigenlijk gewoon lekker trainen maar tegelijkertijd ook de beste zijn in de les
Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
pi_55393158
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
pi_55393998
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:12 schreef Pheno het volgende:

[..]

Dat valt me ook altijd op, echt, wie houden ze voor de gek?
Ik heb al 3 maanden niet kunnen spinnen, eerst vakantie naar Japan, daarna 1x gespind, maar later bleek dat mijn blinde darm al gesprongen was
Vanaf vandaag mag ik weer wat sporten, maar spinning moet ik nog even uit mijn hoofd laten.
Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
pi_55394523
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:47 schreef Tommeke het volgende:
Hoi
Vraagje:
Kan je met standaard shimano spd schoenen/plaatjes ook op een spinningfiets?
Bij ons op het sportcentrum wel, maar misschien dat het dus wel aan de type fiets ligt, dat zou ik niet weten...

Shimano heeft zelfs een hele lijn met speciale lichte SPD spinning schoentjes geloof ik, ik fiets gewoon altijd met m'n Sidi mountainbike schoenen met SPD-plaatjes.
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:24 schreef Uncle het volgende:

[..]

Sommige doen het ook niet express hoor, zo bedoelde ik het niet Maar er is uiteraard verschil in niveau en als ik iemand zie waarbij het lijkt of die 21 trapt dan wil ik toch altijd wel weten of hij niet gewoon heel slecht in vorm is en stiekum toch maar gewoon 13 rijdt

Wellicht een slechte eigenschap, maar vind het donders vervelend dat je niet kunt zien hoe zwaar iemand anders fietst...
Ik heb dat eigenlijk ook wel.

Af en toe zie je mensen zo helemaal kapot gaan of afzien of dan nog eens harder gaan en dan wil ik wel graag weten wat zo iemand dan aan het trappen is... Gewoon het idee dat je die gasten naast je normaal gesproken zou kunnen lossen op een berg, dat wil ik graag hebben.

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
pi_55402145
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:46 schreef DeeBee het volgende:

De instructeur meldde laatst dat er op de nieuwe fietsen wel dat soort gadgets als trapfrequentie en vermogen enzo te zien zouden zijn, dat zou ideaal zijn. Waarbij je dan eigenlijk nog een scorebord in de zaal moet hebben met het aantal Watt vermogen dat elke fiets bij elkaar krijgt.
Ik fiets bij david looyd en daar kun je dat allemaal wel op je eigen fiets zien... maar inderdaad zou een bord wel handig zijn... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
  donderdag 20 december 2007 @ 08:12:56 #210
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_55408446
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:38 schreef Uncle het volgende:

[..]

... want staat zo aso als je even stopt met trappen om bij de ander op zijn schermpje te kijken
En als hij/ zij het beter doet ook nog even de rem van de ander activeren...
Hallo!
pi_55460933
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
pi_55546543
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:34 schreef JeffreyXL het volgende:
Eergisteren mijn Schwinn Spinning Certificate gehaald. Moest het gewoon even kwijt
Van harte, ben zelf alweer een paar jaar 'Johnny G instructor'
Ik geef 5 Spinning uren in de week.

Leuk dat ik dit (Spinning) draadje nu pas zie.
pi_55740105
m.b.t. he t zien hoe zwaar je collega's spinnen: hoeveel Watt iemand verbruikt vind ik niet zo interessant; wel op hoeveel% HR van zijn/haar HRmax iemand zit. Dan weet je tenminste of iemand zich voor de gek houdt of niet.
pi_55754619
Wij stimuleren ook altijd het gebruik van een hartslagmeter zodat je de les kan volgen zoals deze is bedacht.
De meeste klokjes kun je tegenwoordig instellen op % hartslag (waarbij 100% 220 - je leeftijd is)

Nu en dan stap ik ook wel eens van de fiets om door de zaal te wandelen. Na een zware klim aan het wiel voelen (voorzichtig) geeft ook een aardige indruk.
pi_55766982
Met spinning kom ik regelmatig wel in het gebied 90-100% van m'n max HR.

Maar dat mag ook wel vind ik, aan het einde van sommige intervalstukjes mag je wel even goed kapot gaan, niet dat ik een uur lang met 200 aan het trappen ben of zo.
pi_55801255
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:51 schreef CruelMan het volgende:

[..]

Zag het net vanochtend toen ik toevallig haar website aanklikte. Dan maar wachten tot volgend jaar voor die les...

@Webkim: nog van harte gefeliciteerd
Dankjewel.
En euh, een Fok Spinningding: leuk plan. Houd ik in m'n achterhoofd voor als ik weer alleen op een fiets kan en niet meer het zwaartepunt van een olifant heb.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55989386
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
pi_55996339
quote:
Op zondag 13 januari 2008 01:48 schreef carpediem23 het volgende:
Ik heb het Spinning topic al een beetje doorgekeken. Maar toch zou ik voor de duidelijkheid nog wat vragen willen stellen.

Vorig jaar heb ik 2 a 3 dagen per week voor 3 maanden aan Spinning gedaan. Doordat de sportschool dicht ging ( zomervakantie, universiteit-sportschool) Ben ik uiteindelijk gestopt. Ondertussen ben ik 14 kilo afgevallen en zou ik toch moeten sporten (cardio) om vet te verbranden. Want anders houd ik geen spier meer over, omdat ik nog 6 kilo wil afvallen tot dat ik mijn streef heb behaald.

Goed, Spinning gaat het worden. Maar ik zou het graag thuis willen doen, dus zelf een bike aanschaffen en thuis 3 dagen per week beginnen met vet verbranding. Daarna wil ik natuurlijk ook spier oefeningen toevoegen.

Iemand hier die thuis een fiets heeft? Of raden jullie mij een ander programma aan wbt zo snel en goed mogelijk vet te verbranden.. Ik wil toch graag was centimeters van mijn heup en benen af. Mijn voeding is prima.
In de tijd dat ik veel hardliep (was instructeur bij een AV) zat ik ook thuis regelmatig op een Spinning fiets (Dunlop), daar is niets mis mee en het is zoals je al aangeeft een uitstekende vet verbrander.
Een goede combi is om het af te wisselen met Body Pump (Les Mills). Met name de vele herhalingen met relatief lage gewichten zorgen voor een enorme verbetering van je spier uithoudings vermogen en je zal nog meer vet gaan verbranden zodat je er (na enige tijd) getrainder (meer spier tekening) gaat uitzien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Espresso.Lover op 13-01-2008 13:51:54 ]
pi_56024800
Dankje voor je reactie, na zoveel dieet pogingen ben ik eigenlijk vrij makkelijk van 87 naar 72 gegaan in 8 maanden tijd. Door gewoon meer fruit, groente en vezelrijke voeding te eten ipv chips, pasta's en koek ect. Niet alleen ben ik afgevallen maar ben ik ook grotendeels van mijn spastische dikke darm af. Omdat ik toch een beetje bang ben dat ik nu merendeel vocht en spieren heb verbrand zou ik toch zsm moeten beginnen met weer sporten voor een vet verbranding en het opbouwen van spieren. Normaal gesproken zat ik altijd rond de 75 maar door slechte voeding ben ik flink omhoog geschoten, ik heb geen slap lichaam of hangend vet hoor Maar een begin maken met een goed vet ver brandend programma zou top zijn. Les Mills ga ik checken en ik heb al gekeken op Helisport in Amsterdam en daar zag ik een Spinning bike van Swordsman CM-114 Indoor Cycle voor 199 euro. Denk dat ik eerst maar eens naar Helisport ga voor de fiets uit te testen aangezien ik in de buurt woon. Mijn budget is tot de 200 euro namelijk en wil toch proberen om voor dit bedrag een redelijk goede fiets te kopen.
pi_56817236
Ik heb een vraag;

hoorde dat 'spinning' niet werkt voor vetberbranden, maar vooral voor de conditie is? Klopt dit? Zo ja; waarom? Je verbruikt toch énorm veel calorieën door het spinnen (steeds rustig, zwaar etc.)

Ik wil het 1x p/w gaan doen (uurtje) naast hardlopen/voetbal....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
pi_56827240
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...

Zeker als je ook op je eetpatroon ernaast let.

Het enige wat ik mij kan bedenken wat die mensen bedoelen is dat je niet heel specifiek bepaalde spiergroepen traint met spinning...hoewel je met fietsen je benen, rug en buikspieren erg intensief gebruikt (helemaal met stukjes running en varianten) vind ik.

Ik doe het vooral voor conditie ook (en omdat ik het leuk vind dat je afwisselende interval trainingen erop kan doen), maar dat komt meer omdat ik weinig vet heb wat ik zou kunnen verbranden.
pi_56831323
quote:
Op maandag 18 februari 2008 23:09 schreef DeeBee het volgende:
Lijkt mij dat je er ook prima vet mee kunt verbranden hoor...
maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Mysterieland!!!!!!!!!!!!!
  dinsdag 19 februari 2008 @ 11:22:47 #223
157239 CruelMan
Dat is JOUW probleem
pi_56833101
Zie bv.: http://bakkerijblom.nl/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=15&Itemid=30
Het heeft te maken met de verhouding van het verbranden van aan de ene kant vet en aan de andere kant koolhydraten/ eiwitten.
Maar dat wil niet zeggen dat je met spinnen geen vet verbrand. Je zal niet de hele tijd 1 tempo rijden. Daarnaast kan je zelf natuurlijk ook bepalen hoe zwaar je de weerstand zet.
Bij mij heeft het zeker geholpen. Wel in combinatie met gezond eten en ook veel mountainbiken.
Hallo!
pi_56834946
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 09:36 schreef Sweetbeach het volgende:

[..]

maar toch lees ik dit soort dingen:

Voor vetverbranding:
Niet te intensief fietsen. Als je te hard je best doet dan kom je in de aerobe of zelfs de anaerobe zone. In de eerste ben je meer bezig met cardio (dus hart en longen versterken) ipv vet verbranden. In de anaerobe zone ben je meer bezig met kracht opbouwen en je spieren te trainen tegen verzuring

dus lijkt spinning niet ideaal om vet te verbranden, maar meer om conditie te kweken.....
Dit heeft te maken met hartslagzones.

Je hebt bepaalde zones in je hartslag (percentages van je maximale hartslag) en als je in de zones 80-90% of hoger zit, dan kom je in de (an-)aerobe zones en train je vooral je conditie vooruitgang. Dat betekent niet dat je geen vet of energie verbrandt, alleen als je voornamelijk vet wilt verbranden dan moet je in een andere hartslagzone trainen.

Ik geloof dat 60-70% van je maximale hartslag (die hoort ongeveer 220 - je leeftijd te zijn...) daarvoor optimaal is, heb daar thuis nog wel boekje over liggen...

Ik zelf zit met hardlopen en fietsen ongeveer altijd tussen 80-100%, maar dat komt omdat ik het ook voor mijn conditie opbouw doe, waarbij ik bij duurtrainingen oplet dat ik niet boven de 90% kom, omdat je dan beter je duurvermogen test.
pi_57059963
Wil je optimaal vet gaan verbranden dan zul je langer dan 45 minuten moeten sporten op een relatief lage hartslag. Om vet te verbranden is veel zuurstof nodig en dit gaat echt beter bij een lagere hartslag. De optimale zone hiervoor is 60 tot 75% van Hfmax. (Hfmax(100%) = 220 - je leeftijd)

Omdat je op een lagere hartslag traint kun je dus ook langer sporten. Twee uur fietsen (achter elkaar) staat dan garant voor verbluffende resultaten.

Zelf geef ik 7 Spinning lessen in de week waarbij ik op dinsdag en woensdag avond 2 uur achter elkaar les geef (per avond ongeveer 1900Kcal). Mijn totale verbruik in de week (inclusief 2 uur BodyPump en 2 uur BodyBalance) ligt tussen de 7000 en 8000 Kcal.

Mijn vetpercentage is 10.3% (ik ben overigens 49)

[ Bericht 6% gewijzigd door Espresso.Lover op 29-02-2008 13:44:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')