aha ok, dan hoef ik dus ook niet meer bang te zijn dat er nog kruit in zit en dat ie spontaan in mn handen ontploftquote:Op maandag 24 juli 2006 18:45 schreef FBIFile het volgende:
Btw, hij is wel afgeschoten, er zit nl. geen kogel meer op de huls, en het slaghoedje is afgegaandwz dat deukje achterop is veroorzaakt door een pin, die de kogel liet afgaan .
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:38 schreef Palomar het volgende:
Mijn moeder vond in de tuin een kogel, althans ws. alleen de huls ervan. Het ding ziet er aardig oud uit, dus ik was wel benieuwd of iemand weet uit wat voor soort geweer deze kan zijn gekomen en wanneer.
De foto's: KLIK
Ik kan er geen nummer oid op vinden, wat het misschien wat lastig maakt om hem te identificeren. Maar misschien zien de wapenkenners wel direct wat voor soort kogel het is. Verder zitten er ook geen deuken ofzo in (ook niet aan de onderkant). Ik weet niet of dat kan betekenen dat ie niet afgegaan is? (en dat er misschien nog kruit in zit?).
De huls is overigens ong. 5,5cm lang en de opening aan de bovenkant 0,5 cm (kaliber 0.5?).
quote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?dat ding is er zowat slechter aan toe dan die huls
Hehequote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?dat ding is er zowat slechter aan toe dan die huls
Waarschijnlijk heeft iemand dat gedaan en hem dus bij TS in de tuin gegooid.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet je eens met je metaal detector over een oud oefenterrein heen lopen vind je een hele boel lege hulzen![]()
Jah er passen zoveel verschillende kogels in de M16 dus het is niet met zekerheid te zeggenquote:Op maandag 24 juli 2006 19:05 schreef Don_Antoin het volgende:
Niks speciaals lijkt me zo, is volgens mij gewoon van een hedendaagse M16.
kan ook inderdaad..quote:Op maandag 24 juli 2006 19:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is in ieder geval geweermunitie met een uitstekende voet (rimmed).
Je zou de binnendiameter en de hulslengte kunnen meten om meer te weten.
Als je de onderkant stevig afborsteld is er vast en zeker wat te lezen.
.308 ofzo.
Wat het uitmaakt? Ik had gehoopt dat het misschien iets uit WO2 oid is geweestquote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef klootje het volgende:
Of 7.65mm,koperen geweerhuls,wat maakt het uit wat voor huls het is?
http://www.sportsmansguide.com/browse/browse.asp?c=96&s=952
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |