aha ok, dan hoef ik dus ook niet meer bang te zijn dat er nog kruit in zit en dat ie spontaan in mn handen ontploftquote:Op maandag 24 juli 2006 18:45 schreef FBIFile het volgende:
Btw, hij is wel afgeschoten, er zit nl. geen kogel meer op de huls, en het slaghoedje is afgegaandwz dat deukje achterop is veroorzaakt door een pin, die de kogel liet afgaan .
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?quote:Op maandag 24 juli 2006 18:38 schreef Palomar het volgende:
Mijn moeder vond in de tuin een kogel, althans ws. alleen de huls ervan. Het ding ziet er aardig oud uit, dus ik was wel benieuwd of iemand weet uit wat voor soort geweer deze kan zijn gekomen en wanneer.
De foto's: KLIK
Ik kan er geen nummer oid op vinden, wat het misschien wat lastig maakt om hem te identificeren. Maar misschien zien de wapenkenners wel direct wat voor soort kogel het is. Verder zitten er ook geen deuken ofzo in (ook niet aan de onderkant). Ik weet niet of dat kan betekenen dat ie niet afgegaan is? (en dat er misschien nog kruit in zit?).
De huls is overigens ong. 5,5cm lang en de opening aan de bovenkant 0,5 cm (kaliber 0.5?).
quote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?dat ding is er zowat slechter aan toe dan die huls
Hehequote:Op maandag 24 juli 2006 18:47 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
jezus, lag die centimeter ernaast ofzow?dat ding is er zowat slechter aan toe dan die huls
Waarschijnlijk heeft iemand dat gedaan en hem dus bij TS in de tuin gegooid.quote:Op maandag 24 juli 2006 18:55 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Moet je eens met je metaal detector over een oud oefenterrein heen lopen vind je een hele boel lege hulzen![]()
Jah er passen zoveel verschillende kogels in de M16 dus het is niet met zekerheid te zeggenquote:Op maandag 24 juli 2006 19:05 schreef Don_Antoin het volgende:
Niks speciaals lijkt me zo, is volgens mij gewoon van een hedendaagse M16.
kan ook inderdaad..quote:Op maandag 24 juli 2006 19:01 schreef Captain_Chaos het volgende:
Het is in ieder geval geweermunitie met een uitstekende voet (rimmed).
Je zou de binnendiameter en de hulslengte kunnen meten om meer te weten.
Als je de onderkant stevig afborsteld is er vast en zeker wat te lezen.
.308 ofzo.
Wat het uitmaakt? Ik had gehoopt dat het misschien iets uit WO2 oid is geweestquote:Op maandag 24 juli 2006 19:45 schreef klootje het volgende:
Of 7.65mm,koperen geweerhuls,wat maakt het uit wat voor huls het is?
http://www.sportsmansguide.com/browse/browse.asp?c=96&s=952
Assenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:58 schreef Gebleekte het volgende:
In welk dorp/stad woon je?
Met de resten spelen lijkt me nou niet echt slimquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:02 schreef Rewimo het volgende:
Hoe groot zijn die kiezen en kun je er eentje uitpeuteren en op de foto zetten?
Wat freaky zegquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:52 schreef Palomar het volgende:
UPDATE
Dit is wel erg bizar wat er in diezelfde grond zat waar die kogel ook in lag (grond zat in een emmer wat weer uit de tuin kwam)
Klik hier voor de foto's en oordeel zelf......
Lijken me aan de vorm te zien geen menselijke resten, maar wat wel?
Het lijken me geen menselijke resten hoor als je daar soms op doeltquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:03 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Met de resten spelen lijkt me nou niet echt slim![]()
Misschien niet maar als er toch een kies loszit kun je aan de vorm wel zien of het een menselijke kies is. Althans, ik wil een poging wagen (archeologie gestudeerd).quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:03 schreef _The_General_ het volgende:
Met de resten spelen lijkt me nou niet echt slim![]()
Als ik die laatste zo zie, heeft het inderdaad wel wat weg van een paardengebitquote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:03 schreef Palomar het volgende:
[..]
Assen
Maar we hebben hier in de grond wel es eerder wat hoefijzers gevonden. Volgens mij was op de plaats waar onze woonwijk is gebouwd vroeger 'iets' met paarden. Misschien dat het wel een stukje paardengebit is... Vind het alleen wel bizar dat er een kogel en dit zo dicht bij elkaar liggen. JE zou haast denken dat het 1 verband heeft met het ander
ik zal straks eens proberen om een kies los te krijgen en wat beter op de foto te zetten. Plus de maten erbij.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:08 schreef Rewimo het volgende:
Lastig te zeggen zonder maatvoering
Een M16 schiet rimmless minutie, die hebben in plaats van een voet zoals dit huls heeft een groef. Dit ziet er meer uit als een overblijfsel uit de tweede wereldoorlog. Hagel is ook heen optie, die patronen zijn meestal cilindrisch en zonder nek (verjonging). Zonder de bodemstempel is het inderdaad zeer lastig om te achterhalen of het nou Engels, Duits of Amerikaans is.quote:Op maandag 24 juli 2006 19:05 schreef Don_Antoin het volgende:
Niks speciaals lijkt me zo, is volgens mij gewoon van een hedendaagse M16.
Zit dit topic te lezen en zie ineens dat je gewoon bij mij in de stad woont!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 18:03 schreef Palomar het volgende:
[..]
Assen
Maar we hebben hier in de grond wel es eerder wat hoefijzers gevonden. Volgens mij was op de plaats waar onze woonwijk is gebouwd vroeger 'iets' met paarden. Misschien dat het wel een stukje paardengebit is... Vind het alleen wel bizar dat er een kogel en dit zo dicht bij elkaar liggen. JE zou haast denken dat het 1 verband heeft met het ander
wat gaafquote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:52 schreef Palomar het volgende:
UPDATE
Dit is wel erg bizar wat er in diezelfde grond zat waar die kogel ook in lag (grond zat in een emmer wat weer uit de tuin kwam)
tanden??quote:Op dinsdag 25 juli 2006 17:52 schreef Palomar het volgende:
UPDATE
De kogels die je hier laat zien hebben een groef, geen voet, de Garand valt dus af helaas. Mooi geweer.quote:Op woensdag 26 juli 2006 17:04 schreef Ixnay het volgende:
Ik van denk een Garand M1 Carbine aan de vorm van de kogel te zien. Behoorlijk oud dus.
Kogels hiervoor waren 0.3 inch. 7 mm dus ong.
Ze zijn o.a. door de Amerikanen tijdens WOII gebruikt.
[afbeelding]
Kogels:
[afbeelding]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |