Ik ben bezig met m'n afstudeerstage, en doe onderzoek naar de beleving van games en cybersickness. Hiervoor moet ik een virtuele wereld maken, waarvoor ik gebruik kan maken van een game level editor. Dan moet ik wel eerst verschillende level-editors vergelijken en tot een gewogen keuze van een van die editors komen. Nou heb ik genoeg expertise om hier een redelijk goed antwoord op te geven, maar dat is wetenschappelijk natuurlijk volkomen onverantwoord. Daarom wil ik jullie als games-liefhebbers vragen jullie mening hierover te geven, zodat ik enigszins statisch verantwoord kan zeggen dat mijn eigen mening relevant is
![]()
.
Het gaat om de volgende games, en dan met name de graphics. Ik zou willen dat jullie elk spel een cijfer van 1 tot 6 geven, zodat goed duidelijk wordt wat de onderlinge verhoudingen zijn in het niveau van de graphics (een 1 betekent dus niet dat de graphics volkomen ruk zijn, maar dat het in verhouding tot de rest gewoon niet zo goed is).
Geef alleen een cijfer als je goed bekend bent met het spel, (dat wil zeggen: het minstens een aantal keer in beweging hebt gezien). Ook zou ik het op prijs stellen wanneer je alleen reageert als je bekend bent met de meeste van de genoemde games, omdat anders het verschil in cijfers weinig betekenis heeft. Alvast bedankt!
De spellen die ik wil vergelijken zijn degene die het meest bekend staan om hun level-editors, en staan hieronder in (expres) no particular order. Als geheugensteuntje plaats ik er wat plaatjes van bij. Ga dus niet puur af op deze plaatjes (da's selectie-effect), je moet wel enigszins bekend zijn met het spel. Doe het ook graag een beetje objectief, dus niet ZOMG Oblivion is teh r0x0r!!! 6! De rest sux0r! 1!
Unreal Tournament 2004![]()
Doom 3![]()
The Elder Scrolls IV: Oblivion![]()
Far Cry![]()
Half-Life 2 (Lost Coast)![]()
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.