In het kort: Je kiest een koffer uit een X aantal koffers; je gaat anderen wegstrepen en ondertussen wordt er door de bank geboden om je koffer terug te kopen. De bedoeling is uiteraard zo hoog mogelijk bod te accepteren of de koffer met de hoogste waarde te kiezen en tot het eind volhouden.quote:Deal or No Deal is a television game show format owned by Dutch-based production company Endemol, known for creating such shows as Big Brother. The basic format of Deal or No Deal consists of a number of cases (usually 26, but varies in some countries) each containing a different amount of money. Not knowing the sum of money in each case, the contestant picks one case which potentially contains the contestant's prize. They then open the remaining cases, one by one, revealing the money they contained. At predetermined intervals the contestant receives an offer from the bank (run by "The Banker") to purchase the originally chosen case from the contestant, the offer being based on the potential value of the contestant's case. The contestant must then decide whether to take the deal from the bank, or to continue opening cases. If the contestant decides not to take the deal and reveals low value cases, then the next bank offer is likely to be higher (as the contestant's case is proven not to contain these low values). Alternatively, there is risk in revealing higher values, lowering future offers from the bank. This feature makes for an exciting and suspenseful game.
The format of Deal or No Deal varies in each country. In the UK version, for example, contestants choose from 22 boxes rather than 26 briefcases. The concept of pitting a contestant against an in-house adversary (in this show, the Banker) is unusual, though not unique, among game shows.
In de mail van de producent (of wie het dan ook is) staat dat je, als kandidaat, rekening mee moet houden dat je een aantal dagen achter elkaar aanwezig moet zijn, en donderdag/vrijdag/zaterdag zijn opnamedagen. Ik neem aan dat je soms kandidaten hebt die 5 afleveringen achter elkaar erin zitten.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:57 schreef Mister_Slide het volgende:
Is iedere dag niet een beetje te veel van het goede?
Ik ben op dat 'cameratestje' geweest. Niks meer van gehoord.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 18:24 schreef kastanova het volgende:
Mooi kut, had bijna in de uitzending gezeten...
Begin augustus werd ik uitgenodigd voor een cameratestje, maar toen ging ik dus net op vakantie.
Scheelt me weer een ton.
Bij een vorig "cameratestje" heb ik van de 1600 kandidaten er 1588 achter me gelaten, dus denk dat het wel goedgekomen wasquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:06 schreef DaFan het volgende:
[..]
Ik ben op dat 'cameratestje' geweest. Niks meer van gehoord.
Hier waren er tegen de 300 uitgenodigd maar er gingen er de eerste weken maar 30 door oid. Ik had er ook wel redelijk vertrouwen maar de dikke huisvrouwen zullen wel weer voorgetrokken wordenquote:Op zaterdag 26 augustus 2006 19:09 schreef kastanova het volgende:
[..]
Bij een vorig "cameratestje" heb ik van de 1600 kandidaten er 1588 achter me gelaten, dus denk dat het wel goedgekomen was.
Dit is het format over de hele wereld hoorquote:Op zondag 27 augustus 2006 20:41 schreef elixer het volgende:
Wat een ontzettend dom programma. Ik snap niet dat je hier een avond voor op de bank gaat zitten.
Hoe kun je het nou hebben over de 'taktiek' om een koffer te kiezen? Als ze er nou nog vragen aan verbonden hadden... Dit is een gewoon dom kansspelletje.
Talpa
Ja dat zal best, maar ik vind t kut.quote:Op zondag 27 augustus 2006 20:45 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Dit is het format over de hele wereld hoor![]()
Aardig programma; heeft niet de spanning als bij miljoenenjacht, maar toch redelijk vermakelijk.
Je kent miljoenenjacht toch wel? Nou bijna precies hetzelfde, en de koffer met het hoogste bedrag is 250.000 ipv 5 miljoen.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:21 schreef SunChaser het volgende:
Maar het is dus alleen kiezen en kijken wat je overhoudt? En de hoogste koffer is 250.000 maar de bank doet een tegenbod?
Dat natuurlijk, iemand die 4 ton op het spel zet is spannender dan iemand die 20.000 euro op het spel zet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:43 schreef calvobbes het volgende:
Het is toch raar dat dit programma minder spannend is dan Miljoenenjacht. Misschien omdat wij dat bedrag van 5 miljoen gewend zijn ondertussen en dat dat extreme bedrag voor de spanning zorgt?
Kijken wat de kijkcijfers gaan doen. Lotte is ook geen redden meer aan, dat moest HET kijkcijferkanon worden.quote:Op maandag 28 augustus 2006 10:57 schreef calvobbes het volgende:
Miljoenenjacht. Voor een dagelijks half uurtje spel TV is het niet verkeerd.
Dat vind ik ook nogal wrang ja.quote:Op maandag 28 augustus 2006 02:38 schreef Ofyles2 het volgende:
Deze quiz geeft de scheve verhoudingen goed aan. Je hoeft in 'Deal or No Deal' niets uit te richten en toch mag je maximaal 250.000 euro bijschrijven. Bij That's The Question moet je 50 vragen ofzo goed beantwoorden om ¤ 1000 te winnen.
Maar ja, geluk is met de dommen.
ongelofelijk wat moest ik hard lachen! Wie gaat er ook Porsche rijden btwquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 22:49 schreef Messenga het volgende:
"Ik wou deal zeggen"
Nadat hij net na 4 minuten nadenken het antwoord moest geven.
Dat is het slechtste van alles. Beau `acterend` dat ie de bank een vrek vindt, en dat 6 keer per uitzending.quote:Op woensdag 30 augustus 2006 14:14 schreef calvobbes het volgende:
Die telefoon vind ik wel grappig. Dat geeft Beau de kans om een beetje te lopen stoken tussen kandidaat en "bank".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |