Zeik niet, er staat een limburgse vlag rechts onderin de hoekquote:Op woensdag 26 juli 2006 14:32 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat heeft dit nu weer met het topic temaken....het is ook de bedoeling dat je on-topic reageert. Lees nu eerst de faq maar eens, daarna posten newby![]()
Wil je erover praten ?quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:47 schreef danielluh het volgende:
volgens mij heb je gewoon een flinke blauwtje gelopen, een limburgs wijfie waar je helemaal gek op was heeft je zeker afgewezen
Hehehe ik heb geen blauwtje gelopen. Sterker nog , als ik erachter kom dat potentiele kandidaten uit Limburg komen, haak ik zelf al afquote:Op woensdag 26 juli 2006 19:14 schreef danielluh het volgende:
ik nie hoor.
ik loop nie zo snel een blauwtje en iemand die uit franeke komt, neeee daar praat ik nie eens mee![]()
quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hehehe ik heb geen blauwtje gelopen. Sterker nog , als ik erachter kom dat potentiele kandidaten uit Limburg komen, haak ik zelf al af![]()
Verander je profiel dan of doe niet zo achterlijk..quote:En ik kom niet uit Franeker zoals je had kunnen weten, als je het topic goed gelezen had
Idd kun je beter ook niet doen.. Die gaan standaard altijd huilen..quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:14 schreef danielluh het volgende:
ik nie hoor.
ik loop nie zo snel een blauwtje en iemand die uit franeke komt, neeee daar praat ik nie eens mee![]()
Jij likt gewoon aars van de mod's.. Smerige hufter..quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Tsja niks aan te doen, regels zijn regels![]()
Je moet gewoon het topic lezen voordat je hier loze kreten gaat gooien. Zo kom je niet bijster intelligent overquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:19 schreef denka het volgende:
[..]
Spreekbuis
![]()
[..]
Verander je profiel dan of doe niet zo achterlijk..![]()
Een boer..![]()
![]()
![]()
![]()
nou en ik knap al af op potentiele kandidaten die geen respect kunnen tonen voor andere mensenquote:Op donderdag 27 juli 2006 11:53 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Hehehe ik heb geen blauwtje gelopen. Sterker nog , als ik erachter kom dat potentiele kandidaten uit Limburg komen, haak ik zelf al af![]()
En ik kom niet uit Franeker zoals je had kunnen weten, als je het topic goed gelezen had
je moet ook niet al te intelligent overkomen, zo val je veels te veel op hier op fokquote:Op donderdag 27 juli 2006 12:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet gewoon het topic lezen voordat je hier loze kreten gaat gooien. Zo kom je niet bijster intelligent over![]()
idd spreekbuis doe dat eens..quote:Op donderdag 27 juli 2006 12:56 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Je moet gewoon het topic lezen voordat je hier loze kreten gaat gooien. Zo kom je niet bijster intelligent over![]()
Dat is ook weer waarquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:02 schreef danielluh het volgende:
[..]
je moet ook niet al te intelligent overkomen, zo val je veels te veel op hier op fok
Geweldigquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dat is ook weer waar![]()
@denka, je bent de moeite van het reageren niet waard.
Wie zingt welk woord, en wanneer? 90 minuten lang doet me aan voetbal denken...intelligent om daarop terug te vallenquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:18 schreef denka het volgende:
[..]
Geweldig![]()
Vooral die mensen die maar klagen en doen, zich vervolgens vast lullen en dan met zo'n top opmerking komen![]()
Een boer he, was natuurlijk te verwachten..Moeten ze een beetje gaan lezen of staat er wat tekst dan gaat het mis, vandaar het uitgebreide 6 letterige woord dat jullie 90 min zingen![]()
Tja je bent een boer he...ik val er niet op terug. Het is gewoon de verklaring voor je lompe opmerkingen. Je zit maar te zeiken en te kankeren op iedereen (kortom je bent de man/de spreekbuis), kom je zelf met achterlijke opmerking waarin je jezelf vast lult om vervolgens maar niet meer op mij te reageren..oei wat nuquote:Op donderdag 27 juli 2006 13:36 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wie zingt welk woord, en wanneer? 90 minuten lang doet me aan voetbal denken...intelligent om daarop terug te vallen![]()
oh ja, ik zou niet meer op jouw posts reageren he![]()
Ik vastgelult? Rare mensen, die Limbo'squote:Op donderdag 27 juli 2006 13:45 schreef denka het volgende:
[..]
Tja je bent een boer he...ik val er niet op terug. Het is gewoon de verklaring voor je lompe opmerkingen. Je zit maar te zeiken en te kankeren op iedereen (kortom je bent de man/de spreekbuis), kom je zelf met achterlijke opmerking waarin je jezelf vast lult om vervolgens maar niet meer op mij te reageren..oei wat nu![]()
![]()
![]()
Eij boer! Je bent te gek![]()
Je zou bijna zeggen dat ze boeren waren of niet..quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vastgelult? Rare mensen, die Limbo's![]()
Post dit kleine mannetje nog steeds hier?quote:Op donderdag 27 juli 2006 13:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik vastgelult? Rare mensen, die Limbo's![]()
en zo is het maar netquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:03 schreef Dromenvanger het volgende:
"Limburg mijn Vaderland"
Waar in 't bronsgroen eikenhout
't nachtegaaltje zingt;
Over 't malse korenveld
't lied des leeuweriks klinkt;
Waar de hoorn des herders schalt
langs der beekjes boord:
refrein:
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Daar is mijn Vaderland
Limburgs dierbaar oord!
Waar de brede stroom der Maas
statig zeewaarts vloeit;
Weeldrig sappig veldgewas
kost'lijk groeit en bloeit;
Bloemengaard en beemd en bos
overheerlijk gloort:
- refrein -
Waar der vaad'ren schone taal
klinkt met held're kracht;
Waar men kloek en fier van aard
vreemde praal veracht;
Eigen zeden, eigen schoon
't hart des volks bekoort:
- refrein -
Waar aan 't oud Oranjehuis
't volk blijft hou en trouw;
Met ons roemrijk Nederland
één in vreugd en rouw;
Trouw aan plicht en trouw aan Geus
heerst van Zuid tot Noord:
quote:
En wil je Adrenaline wil je spanning wil je dansen met de dood. dan ga je naar Heerlen na 10 uurquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:10 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]![]()
Kippen-vel krijg ik als ik het volkslied van Limburg leesStraks eens zoeken naar een mp3 waar in gezongen wordt
Limburg met zijn ongerepte natuur nog
Waar vervuiling van uitlaat-gassen niet zo sterk zijn tol geëist hebben en Limburg dat voor veel meer staat dan natuur-gebiedenWaar je nog frisse lucht kunt inademen. Waar niet alles is volgebouwd.
Het rustieke van Limburg. Het bourgondische van Limburg. De omgeving van Limburg. De bier-brouwerijen van Limburg. De centrale ligging van Limburg als je naar Duitsland of België of Frankrijk wilt. En ook de inwoners van Limburg zeer zeker![]()
Maar de rust hier![]()
Kan me voorstellen dat mensen in de Randstad niet tegen die rust kunnen, maar mij bevalt het wel.
quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:16 schreef Champloo het volgende:
[..]
En wil je Adrenaline wil je spanning wil je dansen met de dood. dan ga je naar Heerlen na 10 uur![]()
Ik klein...quote:Op donderdag 27 juli 2006 14:51 schreef Champloo het volgende:
[..]
Post dit kleine mannetje nog steeds hier?. Een beetje gal spugen hier op FOK! over Limbo's
![]()
Limburg![]()
t is een kwestie van geduld
rustig wachten op de dag
dat heel Holland Limburgs lult
ik heb mien ganse lange leave gewacht
op d'n daag di mos koome en op de nacht
op alles wat ik woj mar wat ik noeit kreeg
't waas te deur of te vroeg of te laat vur meej
wachte op succes en op de moeijen daag
dat ik in de zon in miene zeilboet laag
riek woj ik weare beroemd en gevierd
mar tot nou toe heb ik allein mar gelierd.
hehe eindelijk de boer is terug..quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:21 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik klein...![]()
En denk je serieus dat heel Holland ooit Limburgs lult?![]()
De taal is ook bij lange na niet het ergste...Het gaat om het gedrag dat door het meerendeel van de Limburgers wordt vertoond. En dan die 'stoere' woorden van zo'n Limburger bij mij op schoolquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:10 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]![]()
Kippen-vel krijg ik als ik het volkslied van Limburg leesStraks eens zoeken naar een mp3 waar in gezongen wordt
Limburg met zijn ongerepte natuur nog
Waar vervuiling van uitlaat-gassen niet zo sterk zijn tol geëist hebben en Limburg dat voor veel meer staat dan natuur-gebiedenWaar je nog frisse lucht kunt inademen. Waar niet alles is volgebouwd.
Het rustieke van Limburg. Het bourgondische van Limburg. De omgeving van Limburg. De bier-brouwerijen van Limburg. De centrale ligging van Limburg als je naar Duitsland of België of Frankrijk wilt. En ook de inwoners van Limburg zeer zeker![]()
Maar de rust hier![]()
Kan me voorstellen dat mensen in de Randstad niet tegen die rust kunnen, maar mij bevalt het wel.
Zo heeft iedere provincie iets unieks. Je kunt iedere provincie wel gaan afkraken. Hoewel Limburg afkraken toch dom is, alleen vanwege het taaltje. En zo erg is het taaltje niet eens. Ik spreek dan geen plat, maar ik heb ook geen harde "G". Ik zou voor geen goud een harde "G" willen hebben of een extreme vorm van een rollende "R".
Dan liever een zachtere klank tijdens het praten
Ik zat op zo'n wijsneus te wachtenquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:29 schreef Dromenvanger het volgende:
Je ziet gedrag van 1 Limburger bij jou op school, en vervolgens zeg je dat alle Limburgers zo zijn?
Hier nog een mooi liedje over Limburg
Wie schoan os Limburg is
Es de klanke van de aovondklok weer jub'lend es muziek
Euver os Limburgslandje gaon, dan veule veer os riek
En door de aovondzon bestroalt kniele kenjer veur't kruus
Dat ste allein in Limburg nog langs elke zandweg zuus
Wie schoan os Limburg is begrip toch nemens
Es allein de Zuderling dae Limburg leef is
Want door de jaoren heen bleef Limburg onbetwis
't Stukske Nederland dat 't schoanste is
Want door de jaoren heen bleef Limburg onbetwis
't Stukske Nederland dat 't schoanste is
Es ein is
Ik praat geen plat en vaak versta ik geen plat. Maar ik weet wel wat er staatMaar dit is een milde vorm van dialect. Je hebt meerdere dialecten in Limburg. Is best apart. Een provincie met meerdere talen
In welk opzicht zijn ze dan hetzelfde???? Leg eens uit wat er zo verschrikkelijk irritant is eraan.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zat op zo'n wijsneus te wachtenNee natuurlijk niet, dat zou wel dom van mij zijn! Maar ik heb in Limburg gewerkt, heb Limburgse collega's op het bedrijf waar ik nu werk in Brabant, en dus ook op school. En ze zijn bijna allemaal hetzelfde
![]()
Ik had jou niveau ook hoger ingeschat, je valt me tegen...quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:30 schreef danielluh het volgende:
dus aan de hand van 1 stoere limburger , concludeer jij dat alle limburgers dom zijn
veel limburges zijn ook domme mensen, omdat die nei verder kijken dan hun neus lang is, maarer zijn ook meer dan zat goede limburgers hoor.
iig je generaliseert wel behoorlijk, das toch een teken van zwakheid bij jouw
wtf ben je nou weer het ijlen ventje!! kom dan eens met feiten waarom Limburg zo kut is, ik heb er niet één gehoord!! óf ga gewoon met je vriendjes buiten knikkerenquote:Op donderdag 27 juli 2006 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had jou niveau ook hoger ingeschat, je valt me tegen...
Nee natuurlijk generaliseer ik niet, het was maar een VOORBEELD. Jij wilt veronderstellen dat ik generaliseer, en dat is een zwaktebod.
Jammer maar helaas.
hij heeft geen feiten, alleen zijn mening.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:40 schreef Tazmaniac het volgende:
[..]
wtf ben je nou weer het ijlen ventje!! kom dan eens met feiten waarom Limburg zo kut is, ik heb er niet één gehoord!! óf ga gewoon met je vriendjes buiten knikkeren
Met zijn uitklapstoeltje in de winter en altijd een petje op.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:29 schreef denka het volgende:
1 junk staat vaak op het einde van het station (de kant waar je de stad inloopt) en probeert nog wat krantjes geloof ik te verkopen. Maar dit lukt niet zo best omdat hij als een levenloze pop tegen de muur staat met zijn krantjes in de handen en verder doet hij niks..![]()
En zo zie je in de stad nog wel eens dezelfde groepjes lopen maar verder weet ik ook niet waar ze zitten..
Jij generaliseert, dat is zo, staat letterlijk in jouw post.quote:Op donderdag 27 juli 2006 16:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik had jouw niveau ook hoger ingeschat, je valt me tegen...
Nee natuurlijk generaliseer ik niet, het was maar een VOORBEELD. Jij wilt veronderstellen dat ik generaliseer, en dat is een zwaktebod.
Jammer maar helaas.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |