abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40472109
Ik ga het ook maar eens apart leggen. Kijken wat 4,60 per dag wegleggen gaat opleveren .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 09:38:11 #127
25041 Doopy-X-
Diener der burgers
pi_40472182
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik ga het ook maar eens apart leggen. Kijken wat 4,60 per dag wegleggen gaat opleveren .

Simpel rekensommetje: Elke maand 143 euro
pi_40472690
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 09:34 schreef Da_Sandman het volgende:
rookte jij chesterfield?
maar ik rook weer volop maar ik ben wel over gegaan op shag in de hoop dat ik dan minder zou roken omdat ik toen niet echt goed kon draaien en dat kan ik nu wel heel goed
niet meer
pi_40473014
Vanaf 22/23 juli gestopt (weet niet meer of het nou voor of na middernacht was - hou het maar op 23). Het is soms wel erg moeilijk omdat het overgrote merendeel van mijn vriendenkring rookt - maar ik heb de verleiding elke dag weten te doorstaan en dat wordt elke dag makkelijker
Sorry jongens, tegen Tazmanian Devil kan niemand op :D -MaJo
Iedereen weet gewoon dat de Asmoclopedie niet is in te halen -Daffodil31LE
pi_40473190
Vandaag de vierde dag voor mij. Maar ik snap het niet. De eerste dag vond ik t redelijk moeilijk, maar nu is dat al zoveel minder. Sta ook totaal niet te trillen en zweten ofzo. Kan nog gewoon helder denken en sla de boel niet kort en klein. Maar het kan toch niet zo makkelijk zijn? Komt er nog een keer een klap ofzo? Over een week misschien of over 2 weken? Ik vind het wel relaxed zo natuurlijk maar wil er wel op voorbereid zijn mocht de hel nog komen
pi_40473863
het gaat hier nog vrij makkelijk, ik had verwacht dat mijn dagelijkse 3 uur in de auto wel moeilijk zou worden maar tsja beetje debiel meezingen met de muziek en ik denk niet meer aan roken.

Met de trein heb ik nog niet echt gereisd en dan is de kans wel groot als ik een monsterlijke vertraging krijg dat ik verleidingen krijg, maar dat duurt nog wel ff.

Mja het weekend staat nu voor de deur, eens even kijken hoe dat gaat, komt vast goed .
Even a broken clock is right twice a day.
pi_40476079
Dag 10:

One week, three days, 12 hours, 9 minutes and 11 seconds. 346 cigarettes not smoked, saving ¤ 69,34. Life saved: 1 day, 4 hours, 50 minutes.

Het gaat me eigenlijk vrij makkelijk af, kauwgom kauwen helpt me echt als ik behoefte krijg
Nee ik ben geen 14
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:10:49 #133
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40476110
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 11:01 schreef danos het volgende:
het gaat hier nog vrij makkelijk, ik had verwacht dat mijn dagelijkse 3 uur in de auto wel moeilijk zou worden maar tsja beetje debiel meezingen met de muziek en ik denk niet meer aan roken.

Met de trein heb ik nog niet echt gereisd en dan is de kans wel groot als ik een monsterlijke vertraging krijg dat ik verleidingen krijg, maar dat duurt nog wel ff.

Mja het weekend staat nu voor de deur, eens even kijken hoe dat gaat, komt vast goed .
Neem dan iets mee te eten, appel ofzo. Als je dan vertraging hebt dan kun je de appel opeten ipv van smachten naar zo'n gore sigaret
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:11:29 #134
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_40476126
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:31 schreef sassa het volgende:
Vandaag de vierde dag voor mij. Maar ik snap het niet. De eerste dag vond ik t redelijk moeilijk, maar nu is dat al zoveel minder. Sta ook totaal niet te trillen en zweten ofzo. Kan nog gewoon helder denken en sla de boel niet kort en klein. Maar het kan toch niet zo makkelijk zijn? Komt er nog een keer een klap ofzo? Over een week misschien of over 2 weken? Ik vind het wel relaxed zo natuurlijk maar wil er wel op voorbereid zijn mocht de hel nog komen
Ik denk dat die "klap" nog wel gaat komen. Het hoeft niet erg te zijn hoor maar je krijgt er nog wel wat meer last van. Volhouden dan!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_40476552
Vanaf zondag 30 juli gestopt...

maar het wordt nu wel een beetje moeilijk gisteren al allemaal chocola gaan eten enzo...
pi_40478094
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Neem dan iets mee te eten, appel ofzo. Als je dan vertraging hebt dan kun je de appel opeten ipv van smachten naar zo'n gore sigaret
ik zat meer te denken aan het mishandelen van een paar rokende conducteurs en dan vervolgens hun peuken te jatten
Even a broken clock is right twice a day.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 16:20:39 #137
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40484381
nou, ik sta op 2 weken en 6 dagen. morgenvroeg om 9 uur of zo ben ik 3 weken gestopt.

op vakantie was ik dus met allemaal niet rokers, eigenlijk zo fel niet rokers dat een bloedmooie dame meteen niet meer leuk was als ze een cigaret opstak: äh bah, ze rookt"

heb het er wel ff zwaar mee gehad, heb zo'n beetje alle ontwenningsverschijnselen gehad.
grieperig gevoel, misselijk, nerveus, depressief, lusteloos, chagarijnig.

de resultaten tot nu toe:

-geen stinkende kleren meer, ik kan nu gewoon kleding meerdere dagen dragen (luchten buiten is al voldoende) terwijl ik vroeger gewoon elke dag schone kleren aantrok.
-niet bang voor mijn adem als ik praat met niet-rokende meisjes
-sochtends is de kater minder erg. ik voel me niet meer ontzettend goor als ik sochtends wakker word na een avond doorzakken.
-voel me fitter
-gezondere huid

dat het me geld bespaart merk ik niet echt aangezien ik het wel makkelijk kon betalen, heb wel het idee dat ik meer uitgeef aangezien ik mezelf wat vaker wil trakteren.

gisternacht had ik wel de vuurproef. uit in nederland en in gezelschap van veel stevige rokers, mensen die niet wisten dat ik gestopt ben.
ik kreeg de hele nacht peuken aangeboden maar ondanks dat ik ontzettend bezopen werd toch maar niet gedaan. wel ff een moeilijk moment gehad maar toen een gewoon 2 biertjes geat, 1 kauwgompje en me 5 minuten uitgeleefd op een of andere foute skihut-hit

al met al mis ik het niet echt, ik denk er ook steeds minder aan en voel me gewoon beter.
nog 2 maanden en 1 week en dan schijn je helemaal afgekicked te zijn.
morgenavond ga ik weer met een paar stevige rokers (ik zal de enigste niet roker zijn) stappen.
die avond wil ik met een meisje gaan zoenen die rookt. ik hoor altijd niet-rokers klagen over asbak leeglikken en dergelijke en ben zeer benieuwd of het echt zo is.

oh ja, mijn reuk en smaakvermogen is ook ontzettend verbeterd, wel een nadeel is dat ik niet al hget bier nog lekker vind
ik ben lief :)
pi_40484848
^^ Goed hoor!
pi_40486863
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:11 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

Ik denk dat die "klap" nog wel gaat komen. Het hoeft niet erg te zijn hoor maar je krijgt er nog wel wat meer last van. Volhouden dan!
Ok. Thnx. Fijn om te weten. Tja, laat het wel over me heen komen. Meer kan ik toch niet doen. En ik ben zeker van plan om vol te houden. Nee, niet van plan... Dat doe ik gewoon!
pi_40488295
Lijstje bijwerkt .

Aan de nieuwelingen, welkom en succes met stoppen.

En nogmaals, vergeet bij een update je stopdatum niet indien die nog niet in het lijstje staat.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:19:52 #141
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40489493
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 13:30 schreef A_L_N_F het volgende:
ff een vraagje:

Ik heb 10 jaar gerookt en heb 2 weken geleden besloten om te stoppen met roken. sindsdien nog 4 peuken gerookt in de eerste 3 dagen. de rest helemaal niet.

ik was de eerste dagen grieperig, zoals vaker voorkomt, maar nu voel ik me geestelijk niet zo lekker.

ik ben lusteloos, chagie en heel slechts gezelschap voor de rest van de vriendengroep op vakantie.
ik denk haast dat dit wel moet komen doordat ik gestopt ben maar nu vraag ik me af of er een medicijn of middel is die die negatieve gevoelens weg nemen...
Ja, dat middel heet Zyban en je huisarts kan het je voorschrijven als je wilt stoppen met roken.

En duw jezelf niet verder de put in doordat mensen het raar vinden dat het stoppen er zo hard inhakt, want dan voel je je alleen maar nóg kutter.

Stoppen met roken is voor niemand hetzelfde. De één kan het zonder enig hulpmiddel, de ander raakt geestelijk helemaal uit het lood. En dat kan écht ver gaan.

1 jaar en vijfeneenhalve maand gestopt (stopdatum 12 feb. 2005) mét Zyban
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40493576
Zyban is in verband gebracht met op z'n minst 57 doden in engeland.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/1767758.stm

Mijn vriendin heeft het ook gehad bij haar stoppogingen.
De eerste keer is ze 9 maanden gestopt de 2e keer nog geen 2.
Ze had last van een hoop bijwerkingen zoals ongelofelijke jeuk. Slecht slapen etc.

Ik denk dat je zyban echt een laatste redmiddel is wanneer niets anders werkt. Je neemt er toch een risico mee.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:52:00 #143
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_40493901
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:40 schreef Anj1n het volgende:
Zyban is in verband gebracht met op z'n minst 57 doden in engeland.

http://news.bbc.co.uk/1/hi/health/1767758.stm

Mijn vriendin heeft het ook gehad bij haar stoppogingen.
De eerste keer is ze 9 maanden gestopt de 2e keer nog geen 2.
Ze had last van een hoop bijwerkingen zoals ongelofelijke jeuk. Slecht slapen etc.

Ik denk dat je zyban echt een laatste redmiddel is wanneer niets anders werkt. Je neemt er toch een risico mee.
Kijk je even naar de datum van je artikeltje en wil je aannemen dat huisartsen in Nederland echt niet zomaar wat voorschrijven?

Bovendien krijg je het dus alleen via de huisarts mee en pas na testjes van o.a. bloeddruk. Dat geldt voor meer medicijnen, en dus ook voor Zyban.

Overigens zien huisartsen het ook als 'laatste redmiddel' voor een bepaalde groep stoppers en het is zeker geen wondermiddel. Stoppen blijft lastig hoor. En Zyban helpt ook niet tegen de 'gewone' afkickverschijnselen van stoppen met roken, maar eigenlijk alleen tegen extreme gemoedswisselingen. Lang niet voor iedereen een hulpmiddel dus.

Erg vervelend als je last hebt van bijwerkingen, dat kan ik me voorstellen. Had ik gelukkig niet. Ik ben echt ontzettend blij dat het bestaat.

[ Bericht 4% gewijzigd door Duderinnetje op 04-08-2006 22:05:51 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_40503446
quote:
Kijk je even naar de datum van je artikeltje en wil je aannemen dat huisartsen in Nederland echt niet zomaar wat voorschrijven?
De kans dat je aan roken overlijd is natuurlijk vele malen groter dan dat je aan de gevolgen van zyban gebruik sterft.

Mijn vriendin zag het ook als een wondermiddel.
Ze dacht ik stop wel weer wanneer ik er zin in heb.
Met Zyban lukt het me wel weer.
Helaas lukte dat niet.
Zyban is en blijft een paardemiddel. Wel hardstikke mooi dat het voor jou zo goed heeft gewerkt. Wanneer het het laatste duwtje in je rug is dat je nodig hebt bij het stoppen dan is het het risico wel waard. Maar het is en blijft serieuze shit. Het is uiteindelijk maar roken en ik vraag me af of je daarvoor aam de antidepressiva moet gaan.
pi_40503550
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 21:06 schreef WEST het volgende:

[..]

zeg piep dit is de eerste keer dat ik post *******
U heeft gelijk, ik heb het even nagekeken. Ook ik kan een foutje maken..

Excuse me...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_40503855
pi_40506589
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 10:06 schreef welkominspace het volgende:

[..]

rookte jij chesterfield?
.

Chessies .

Erm, oh nee, niet meer .

Gisteren wonder boven wonder goed doorstaan, enkel in het stadion de verwachte drang naar een peuk gehad. Niet gerookt .
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_40509346
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 21:52 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

uiteenzetting van duderinnetje
Ik ben ook gestopt met Zyban. En dat heb ik hier ook al eerder gemeld. Ook heb ik daarbij vermeld dat het belangrijk is dat er iemand in je omgeving achter je staat. Het is en blijft anti-depressiva. Als je van mening bent dat je zyban kunt vergelijken met , ik noem maar iets, nicotine pleisters dan heb je het mis. Zyban is niet voor niets niet alleen verkrijgbaar op doktersrecept.
Inspiratieloos!
pi_40509579
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 12:10 schreef demonseeker14 het volgende:
Dag 10:

One week, three days, 12 hours, 9 minutes and 11 seconds. 346 cigarettes not smoked, saving ¤ 69,34. Life saved: 1 day, 4 hours, 50 minutes.

Het gaat me eigenlijk vrij makkelijk af, kauwgom kauwen helpt me echt als ik behoefte krijg
Jij rookte bijna 2 pakjes per dag
Mijn eigen Weblog-bericht O+! - Mijn eigen Fotoboek-bericht O+!
ik loop - hij loopt - jij loopt - loop jij
ik word - hij wordt - jij wordt - word jij
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:48:02 #150
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_40509685
14 juli 2006 ben ik btw gestopt.
ik ben lief :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: