Nou ja, de vader had toch beter moeten weten.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef Litso het volgende:
Wat weet jij over de reden waarom die jongen niet kan zwemmen? Hoe kan je nou onmiddelijk zoiets veroordelen zonder er meer over te weten?
En dat hij dat kind even alleen laat... Een beetje verstandig kind (ja, als je 7 bent moet je toch al wel enige ontwikkeling in je hersenen hebben doorgemaakt) gaat toch niet in zijn eentje zwemmen als hij dat niet kan?
Kortom: trieste zaak dat het jongetje dood is, misschien niet heel verstandig geweest van die vader, maar om hem op zo'n manier te veroordelen vind ik echt voorbarig.
Nee ok, hij had beter moeten weten. Misschien heeft hij zijn kind overschat, maar je weet ook niet in wat voor context dit allemaal gebeurde (kind dat al een uur zit te huilen en te krijsen dat ie niet mee naar de supermarkt wil terwijl er geen andere optie op zit, ik zou hem ook lekker buiten laten. Ik zeg maar wat, je weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld).quote:Op maandag 24 juli 2006 14:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou ja, de vader had toch beter moeten weten.
1. Plek met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water.
2. Kind dat niet kan zwemmen.
3. Kind alleen laten voor half uur.
Goh, dat klinkt niet goed![]()
Ja, want als een kind maar lang genoeg zeikt moet je hem altijd zn zin geven; das les 1 in Opvoeden voor Dummiesquote:Op maandag 24 juli 2006 15:01 schreef Litso het volgende:
[..]
Nee ok, hij had beter moeten weten. Misschien heeft hij zijn kind overschat, maar je weet ook niet in wat voor context dit allemaal gebeurde (kind dat al een uur zit te huilen en te krijsen dat ie niet mee naar de supermarkt wil terwijl er geen andere optie op zit, ik zou hem ook lekker buiten laten. Ik zeg maar wat, je weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld).
Ik weet zeker dat die vader het gevoel heeft dat hij inderdaad geen kinderen verdient.quote:Nogmaals, ontzettend triest van dat jongetje... kinderen van 7 horen niet dood te gaan, maar iemand die net een kind van 7 heeft verloren (kan je je het verdriet voorstellen?) ook nog eens zeggen dat hij geen kinderen verdient vind ik wat voorbarig.
Dat je 26 bent heeft er ook niks mee te maken?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:57 schreef Nyx96 het volgende:
Mee eens. Daarom heb en wil ik er ook geen, uit zelfbescherming. Je komt handen, oren en ogen te kort. En tijd voor jezelf, ho maar.
Hmm ja, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar als je het zo ziet zou het wel een slechte move zijnquote:Op maandag 24 juli 2006 15:05 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Ja, want als een kind maar lang genoeg zeikt moet je hem altijd zn zin geven; das les 1 in Opvoeden voor Dummies![]()
[..]
Ik weet zeker dat die vader het gevoel heeft dat hij inderdaad geen kinderen verdient.
Het gaat niet alleen over het alleen laten bij water zonder diploma maar wat dacht je van van die fijne mannen die het leuk vinden om kleine kinderen mee te nemen?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef Litso het volgende:
En dat hij dat kind even alleen laat... Een beetje verstandig kind (ja, als je 7 bent moet je toch al wel enige ontwikkeling in je hersenen hebben doorgemaakt) gaat toch niet in zijn eentje zwemmen als hij dat niet kan?
Mja, wat dat betreft kan je dan de pa zien als een luie opvoeder: "tis al eerder goed gegaan, dus waarom nu ook niet?"quote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Litso het volgende:
[..]
Hmm ja, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar als je het zo ziet zou het wel een slechte move zijnSlecht voorbeeld.
Wat ik bedoel is dat je niet weet wat er zich af heeft gespeeld, waarom de vader ervoor kiest om zijn kind alleen te laten, hoeveel vaker hij dit al heeft gedaan en hoe goed dat normaal gaat (tot nu toe had het kind het iig altijd overleefd).
Hmm ja ok, ik snap je punt. Ik zeg ook niet dat het de slimste move is geweest van die vader, het is gewoon de toonzetting van de TS waar ik over struikeldequote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over het alleen laten bij water zonder diploma maar wat dacht je van van die fijne mannen die het leuk vinden om kleine kinderen mee te nemen?
En ook al is het een verstandig ventje dan nog het is een kind. "Goh papa is weg, ik ga toch even tot mn knieen" o.i.d. Wat was het 30cm water was al genoeg om in te verdrinken?
Ik, mn broertje en al mn neefjes en nichtjes....hoeveel diploma's we ook hadden, zodra we gingen zwemmen was er altijd wel iemand in de buurt die een oogje in het zeil hield. Er hoeft maar dit te gebeuren en je drijft op je buik.
* aansluitquote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Jill-RMC het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen over het alleen laten bij water zonder diploma maar wat dacht je van van die fijne mannen die het leuk vinden om kleine kinderen mee te nemen?
En ook al is het een verstandig ventje dan nog het is een kind. "Goh papa is weg, ik ga toch even tot mn knieen" o.i.d. Wat was het 30cm water was al genoeg om in te verdrinken?
Ik, mn broertje en al mn neefjes en nichtjes....hoeveel diploma's we ook hadden, zodra we gingen zwemmen was er altijd wel iemand in de buurt die een oogje in het zeil hield. Er hoeft maar dit te gebeuren en je drijft op je buik.
De reden is volgens mij dat hij zijn diploma niet heeftquote:Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef Litso het volgende:
Wat weet jij over de reden waarom die jongen niet kan zwemmen?
Zonder diplome kunnen mensen ook wel zwemmen. Je kunt echter niet zwemmen als je het nooit geleerd hebt.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:17 schreef MuRKie het volgende:
[..]
De reden is volgens mij dat hij zijn diploma niet heeft![]()
![]()
En wat je ook niet weet is hoe "alleen" dat kind daar "alleen" is.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Litso het volgende:
Wat ik bedoel is dat je niet weet wat er zich af heeft gespeeld, waarom de vader ervoor kiest om zijn kind alleen te laten, hoeveel vaker hij dit al heeft gedaan en hoe goed dat normaal gaat (tot nu toe had het kind het iig altijd overleefd).
Krijg aub geen kinderen later.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:01 schreef Litso het volgende:
[..]
Nee ok, hij had beter moeten weten. Misschien heeft hij zijn kind overschat, maar je weet ook niet in wat voor context dit allemaal gebeurde (kind dat al een uur zit te huilen en te krijsen dat ie niet mee naar de supermarkt wil terwijl er geen andere optie op zit, ik zou hem ook lekker buiten laten. Ik zeg maar wat, je weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld).
Nogmaals, ontzettend triest van dat jongetje... kinderen van 7 horen niet dood te gaan, maar iemand die net een kind van 7 heeft verloren (kan je je het verdriet voorstellen?) ook nog eens zeggen dat hij geen kinderen verdient vind ik wat voorbarig.
Dat danquote:Op maandag 24 juli 2006 15:23 schreef Deetch het volgende:
[..]
Zonder diplome kunnen mensen ook wel zwemmen. Je kunt echter niet zwemmen als je het nooit geleerd hebt.
Oef Litso, dit valt onder opmerkingen die ouderen maken. "Vroegâh dronk ik een fles whiskey per dag leeg tijdens de zwangerschap en toen ging er toch ook niks fout. Overgedreven gedoe van tegenwoordig."quote:Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Litso het volgende:
[..]
Hmm ja, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar als je het zo ziet zou het wel een slechte move zijnSlecht voorbeeld.
En toch...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef Bouddalain het volgende:
[..]
En wat je ook niet weet is hoe "alleen" dat kind daar "alleen" is.
Ik heb net mijn 7 jarige zoon afgezet bij een lokaal zwemwatertje.....alleen.
Zijn vriendje is er: met moeder en zusje......
Zijn andere vriendje is er: met broertje, grote broer, hele grote broer en zus (plus een assortiment van haar vriendinnen).......
De buurvrouw twee huizen verder is er: met haar dochters.......
En verder zijn er nog wel dertig man/vrouw/kind uit ons dorp aanwezig......
Hij zal met vriendje mee naar huis komen, en verder ga ik er maar van uit dat de sociale controle groot genoeg is.......... Per slot van rekening ben ik ook zo groot geworden.![]()
Ik niet, en ik zal uiteleggen waarom: elk jaar weer hoor je in de zomer van dit soort verhalen. Blijkbaar willen een aantal mensen liever denken van "och, die tien minuutjes boodschappen, ik laat de baby wel even in de auto" of "eventjes boodschappen doen kan best". Het is niet alsnof mensen niet weten dat bepaalde situaties gevaarlijk zijn, ze maken op het moment zelf een bewuste en te nonchalante afweging die het ouderschap niet waard is. Ze wéten dat het kind niet kan zwemmen, ze wéten dat een kind in enkele cm water al kan verdrinken, maar tóch is de telefoon even belangrijker dan de peuter in het badje etc.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:12 schreef Litso het volgende:
[..]
Hmm ja ok, ik snap je punt. Ik zeg ook niet dat het de slimste move is geweest van die vader, het is gewoon de toonzetting van de TS waar ik over struikelde
Eensch.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:33 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik niet, en ik zal uiteleggen waarom: elk jaar weer hoor je in de zomer van dit soort verhalen. Blijkbaar willen een aantal mensen liever denken van "och, die tien minuutjes boodschappen, ik laat de baby wel even in de auto" of "eventjes boodschappen doen kan best". Het is niet alsnof mensen niet weten dat bepaalde situaties gevaarlijk zijn, ze maken op het moment zelf een bewuste en te nonchalante afweging die het ouderschap niet waard is. Ze wéten dat het kind niet kan zwemmen, ze wéten dat een kind in enkele cm water al kan verdrinken, maar tóch is de telefoon even belangrijker dan de peuter in het badje etc.
"Dat overkomt mij niet" is een lulsmoes. Helaas zijn de consequenties in dit geval voor het kind, waar de ouder verantwoordelijk voor is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |