abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40134189
Verdronken kind had geen zwemdiploma
ZEVENHUIZEN-MOERKAPELLE - De jongen van zeven die vrijdag in de Zevenhuizerplas in Zevenhuizen is verdronken, had geen zwemdiploma.
Zijn vader liet hem vrijdag bij het strand achter toen die samen met zijn andere zoon even boodschappen ging doen in een supermarkt in de buurt. Een Rotterdammer vond het kind in het water en alarmeerde de politie. Het slachtoffer overleed ’s avonds in het ziekenhuis.

Goed zo papa van dit jochie....ten eerste je zoon niet op zwemles doen zodat mocht ie ooit willen gaan zwemmen als het warm is hij zichzelf kan redden. En m dan vooral lekker alleen laten op een strand bij een plas omdat je even boodschappen gaat doen. Ook dit is vandaag de dag zeer verantwoord. Ik hoop dat je een stuk zuiniger bent op je andere kind(eren).
  maandag 24 juli 2006 @ 14:55:34 #2
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40134276
Wat weet jij over de reden waarom die jongen niet kan zwemmen? Hoe kan je nou onmiddelijk zoiets veroordelen zonder er meer over te weten?
En dat hij dat kind even alleen laat... Een beetje verstandig kind (ja, als je 7 bent moet je toch al wel enige ontwikkeling in je hersenen hebben doorgemaakt) gaat toch niet in zijn eentje zwemmen als hij dat niet kan?
Kortom: trieste zaak dat het jongetje dood is, misschien niet heel verstandig geweest van die vader, maar om hem op zo'n manier te veroordelen vind ik echt voorbarig.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_40134325
Mee eens. Daarom heb en wil ik er ook geen, uit zelfbescherming. Je komt handen, oren en ogen te kort. En tijd voor jezelf, ho maar.
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
pi_40134363
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:55 schreef Litso het volgende:
Wat weet jij over de reden waarom die jongen niet kan zwemmen? Hoe kan je nou onmiddelijk zoiets veroordelen zonder er meer over te weten?
En dat hij dat kind even alleen laat... Een beetje verstandig kind (ja, als je 7 bent moet je toch al wel enige ontwikkeling in je hersenen hebben doorgemaakt) gaat toch niet in zijn eentje zwemmen als hij dat niet kan?
Kortom: trieste zaak dat het jongetje dood is, misschien niet heel verstandig geweest van die vader, maar om hem op zo'n manier te veroordelen vind ik echt voorbarig.
Nou ja, de vader had toch beter moeten weten.

1. Plek met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water.
2. Kind dat niet kan zwemmen.
3. Kind alleen laten voor half uur.

Goh, dat klinkt niet goed
  maandag 24 juli 2006 @ 15:01:38 #5
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40134446
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou ja, de vader had toch beter moeten weten.

1. Plek met veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water.
2. Kind dat niet kan zwemmen.
3. Kind alleen laten voor half uur.

Goh, dat klinkt niet goed
Nee ok, hij had beter moeten weten. Misschien heeft hij zijn kind overschat, maar je weet ook niet in wat voor context dit allemaal gebeurde (kind dat al een uur zit te huilen en te krijsen dat ie niet mee naar de supermarkt wil terwijl er geen andere optie op zit, ik zou hem ook lekker buiten laten. Ik zeg maar wat, je weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld).
Nogmaals, ontzettend triest van dat jongetje... kinderen van 7 horen niet dood te gaan, maar iemand die net een kind van 7 heeft verloren (kan je je het verdriet voorstellen?) ook nog eens zeggen dat hij geen kinderen verdient vind ik wat voorbarig.
pi_40134563
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:01 schreef Litso het volgende:

[..]

Nee ok, hij had beter moeten weten. Misschien heeft hij zijn kind overschat, maar je weet ook niet in wat voor context dit allemaal gebeurde (kind dat al een uur zit te huilen en te krijsen dat ie niet mee naar de supermarkt wil terwijl er geen andere optie op zit, ik zou hem ook lekker buiten laten. Ik zeg maar wat, je weet niet wat er zich verder heeft afgespeeld).
Ja, want als een kind maar lang genoeg zeikt moet je hem altijd zn zin geven; das les 1 in Opvoeden voor Dummies
quote:
Nogmaals, ontzettend triest van dat jongetje... kinderen van 7 horen niet dood te gaan, maar iemand die net een kind van 7 heeft verloren (kan je je het verdriet voorstellen?) ook nog eens zeggen dat hij geen kinderen verdient vind ik wat voorbarig.
Ik weet zeker dat die vader het gevoel heeft dat hij inderdaad geen kinderen verdient.
Big dick.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:06:57 #7
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_40134610
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:57 schreef Nyx96 het volgende:
Mee eens. Daarom heb en wil ik er ook geen, uit zelfbescherming. Je komt handen, oren en ogen te kort. En tijd voor jezelf, ho maar.
Dat je 26 bent heeft er ook niks mee te maken?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  maandag 24 juli 2006 @ 15:08:41 #8
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40134667
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:05 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Ja, want als een kind maar lang genoeg zeikt moet je hem altijd zn zin geven; das les 1 in Opvoeden voor Dummies
[..]

Ik weet zeker dat die vader het gevoel heeft dat hij inderdaad geen kinderen verdient.
Hmm ja, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar als je het zo ziet zou het wel een slechte move zijn Slecht voorbeeld.
Wat ik bedoel is dat je niet weet wat er zich af heeft gespeeld, waarom de vader ervoor kiest om zijn kind alleen te laten, hoeveel vaker hij dit al heeft gedaan en hoe goed dat normaal gaat (tot nu toe had het kind het iig altijd overleefd ).
pi_40134672
quote:
Het gaat niet alleen over het alleen laten bij water zonder diploma maar wat dacht je van van die fijne mannen die het leuk vinden om kleine kinderen mee te nemen?

En ook al is het een verstandig ventje dan nog het is een kind. "Goh papa is weg, ik ga toch even tot mn knieen" o.i.d. Wat was het 30cm water was al genoeg om in te verdrinken?
Ik, mn broertje en al mn neefjes en nichtjes....hoeveel diploma's we ook hadden, zodra we gingen zwemmen was er altijd wel iemand in de buurt die een oogje in het zeil hield. Er hoeft maar dit te gebeuren en je drijft op je buik.
pi_40134704
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Litso het volgende:

[..]

Hmm ja, zo bedoelde ik het eigenlijk niet, maar als je het zo ziet zou het wel een slechte move zijn Slecht voorbeeld.
Wat ik bedoel is dat je niet weet wat er zich af heeft gespeeld, waarom de vader ervoor kiest om zijn kind alleen te laten, hoeveel vaker hij dit al heeft gedaan en hoe goed dat normaal gaat (tot nu toe had het kind het iig altijd overleefd ).
Mja, wat dat betreft kan je dan de pa zien als een luie opvoeder: "tis al eerder goed gegaan, dus waarom nu ook niet?"
pi_40134751
Dus als je geen zwemdiploma hebt kun je ook gelijk maar niet zwemmen?

Ik leef nog..yes
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:12:24 #12
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40134782
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

Het gaat niet alleen over het alleen laten bij water zonder diploma maar wat dacht je van van die fijne mannen die het leuk vinden om kleine kinderen mee te nemen?

En ook al is het een verstandig ventje dan nog het is een kind. "Goh papa is weg, ik ga toch even tot mn knieen" o.i.d. Wat was het 30cm water was al genoeg om in te verdrinken?
Ik, mn broertje en al mn neefjes en nichtjes....hoeveel diploma's we ook hadden, zodra we gingen zwemmen was er altijd wel iemand in de buurt die een oogje in het zeil hield. Er hoeft maar dit te gebeuren en je drijft op je buik.
Hmm ja ok, ik snap je punt. Ik zeg ook niet dat het de slimste move is geweest van die vader, het is gewoon de toonzetting van de TS waar ik over struikelde
  maandag 24 juli 2006 @ 15:14:12 #13
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40134836
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:08 schreef Jill-RMC het volgende:

[..]

* aansluit
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:17:54 #14
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_40134928
quote:
Wat weet jij over de reden waarom die jongen niet kan zwemmen?
De reden is volgens mij dat hij zijn diploma niet heeft
pi_40135092
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:17 schreef MuRKie het volgende:

[..]

De reden is volgens mij dat hij zijn diploma niet heeft
Zonder diplome kunnen mensen ook wel zwemmen. Je kunt echter niet zwemmen als je het nooit geleerd hebt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_40135114
quote:
En wat je ook niet weet is hoe "alleen" dat kind daar "alleen" is.
Ik heb net mijn 7 jarige zoon afgezet bij een lokaal zwemwatertje.....alleen.
Zijn vriendje is er: met moeder en zusje......
Zijn andere vriendje is er: met broertje, grote broer, hele grote broer en zus (plus een assortiment van haar vriendinnen).......
De buurvrouw twee huizen verder is er: met haar dochters.......

En verder zijn er nog wel dertig man/vrouw/kind uit ons dorp aanwezig......
Hij zal met vriendje mee naar huis komen, en verder ga ik er maar van uit dat de sociale controle groot genoeg is.......... Per slot van rekening ben ik ook zo groot geworden.
pi_40135145
quote:

[..]

Krijg aub geen kinderen later.

Akkoord?

Goed zo
  maandag 24 juli 2006 @ 15:25:41 #18
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_40135162
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:23 schreef Deetch het volgende:

[..]

Zonder diplome kunnen mensen ook wel zwemmen. Je kunt echter niet zwemmen als je het nooit geleerd hebt.
Dat dan
pi_40135193
Het kan aan de temperatuur liggen, maar ik vind Litso ietwat zeikerig overkomen.
pi_40135205
Je laat je kind niet alleen om even boodschappen te gaan doen, dan regel je maar een oppas die er bij blijft.
pi_40135311
quote:

[..]

Oef Litso, dit valt onder opmerkingen die ouderen maken. "Vroegâh dronk ik een fles whiskey per dag leeg tijdens de zwangerschap en toen ging er toch ook niks fout. Overgedreven gedoe van tegenwoordig."
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
  maandag 24 juli 2006 @ 15:32:21 #22
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_40135352
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef Bouddalain het volgende:

[..]

Zijn andere vriendje is er: met broertje, grote broer, hele grote broer en zus (plus een assortiment van haar vriendinnen).......

Hij zal met vriendje mee naar huis komen, en verder ga ik er maar van uit dat de sociale controle groot genoeg is.......... Per slot van rekening ben ik ook zo groot geworden.
En toch...
'Er van uitgaan dat' kan misschien wel eens heel vervelend uitpakken. Al hoop ik het niet voor je.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:32:40 #23
114176 Molluck
Suck my deck!
pi_40135364
Je moeder! verdient geen kinderen!
"MOLLUCK DU SCHEISS DRECKIGER BINGO SPIELER"
pi_40135373
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:12 schreef Litso het volgende:

[..]

Hmm ja ok, ik snap je punt. Ik zeg ook niet dat het de slimste move is geweest van die vader, het is gewoon de toonzetting van de TS waar ik over struikelde
Ik niet, en ik zal uiteleggen waarom: elk jaar weer hoor je in de zomer van dit soort verhalen. Blijkbaar willen een aantal mensen liever denken van "och, die tien minuutjes boodschappen, ik laat de baby wel even in de auto" of "eventjes boodschappen doen kan best". Het is niet alsnof mensen niet weten dat bepaalde situaties gevaarlijk zijn, ze maken op het moment zelf een bewuste en te nonchalante afweging die het ouderschap niet waard is. Ze wéten dat het kind niet kan zwemmen, ze wéten dat een kind in enkele cm water al kan verdrinken, maar tóch is de telefoon even belangrijker dan de peuter in het badje etc.
"Dat overkomt mij niet" is een lulsmoes. Helaas zijn de consequenties in dit geval voor het kind, waar de ouder verantwoordelijk voor is.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 24 juli 2006 @ 15:34:49 #25
131889 Ladylicious
Want more? Good luck.
pi_40135431
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik niet, en ik zal uiteleggen waarom: elk jaar weer hoor je in de zomer van dit soort verhalen. Blijkbaar willen een aantal mensen liever denken van "och, die tien minuutjes boodschappen, ik laat de baby wel even in de auto" of "eventjes boodschappen doen kan best". Het is niet alsnof mensen niet weten dat bepaalde situaties gevaarlijk zijn, ze maken op het moment zelf een bewuste en te nonchalante afweging die het ouderschap niet waard is. Ze wéten dat het kind niet kan zwemmen, ze wéten dat een kind in enkele cm water al kan verdrinken, maar tóch is de telefoon even belangrijker dan de peuter in het badje etc.
"Dat overkomt mij niet" is een lulsmoes. Helaas zijn de consequenties in dit geval voor het kind, waar de ouder verantwoordelijk voor is.
Eensch.
Therapy has taught me that nothing is my fault.
pi_40135483
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:06 schreef -skippybal- het volgende:

[..]

Dat je 26 bent heeft er ook niks mee te maken?
Dus? Een vriend van me is 23 en loopt al met een koter van bijna 1 rond, leuk meisje trouwens. Een andere vriend is 24 en verwacht met Kerst zijn eerste kind, zijn vriendin is 20. Weer een ander is 25 en verwacht in september zijn eerst.

Damn, ik word oud .
Lief klein konijntje had een vliegje op z'n neus
(__/)
(='.'=)
  maandag 24 juli 2006 @ 15:37:05 #27
67938 MuRKie
..warm as butters..
pi_40135506
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:33 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Volledige mee eens!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:39:38 #28
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40135582
quote:
Veel...heel veel kinderen erkennen gevaar nog niet op die leeftijd....

Hoeveel 16-18-30 jarigen wanen zich nog onsterfelijk als ze met hun scooter/auto door de straten crossen....?
Causaliteit....dat is 't.
pi_40136078
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef Bouddalain het volgende:

[..]

Hij heeft toch hoop ik wel een zwemdiploma? Of je hebt hem leren zwemmen?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:59:43 #30
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40136181
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:31 schreef MUUS het volgende:

[..]

Oef Litso, dit valt onder opmerkingen die ouderen maken. "Vroegâh dronk ik een fles whiskey per dag leeg tijdens de zwangerschap en toen ging er toch ook niks fout. Overgedreven gedoe van tegenwoordig."
Och, als mijn broertje van 9 een half uur alleen thuis kan blijven, is het dan heel gek om de week erop te denken dat het wel veilig is om hem nog een keer een half uur alleen thuis te laten omdat ik heel dringend iets moet doen?
Ik snap wat je bedoelt, en dat het een keer goed gaat wil nog niet zeggen dat het meteen gerechtvaardigd is, maar er moet ook een punt zijn waarop je zegt 'gebaseerd op gebeurtenissen in het verleden vertrouw ik erop dat mijn kind het deze keer ook wel overleeft als hij alleen ergens achterblijft'. Er moeten momenten zijn waarop je genoeg goede ervaringen hebt met je kids hebt om ze bepaalde dingen toe te vertrouwen, lijkt me zo?
  maandag 24 juli 2006 @ 16:02:19 #31
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_40136252
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:11 schreef Chr1st1aan het volgende:
Dus als je geen zwemdiploma hebt kun je ook gelijk maar niet zwemmen?

Ik leef nog..yes
Als je 7 jaar bent en geen zwemdiploma hebt kun je ws. niet zwemmen. Dat zijn vader hem zonder toezicht achterlaat bij het water is erg dom en vragen om problemen
, want een 7 jarig kind kan gevaar nog niet zo goed inschatten
Feyenoord!!! * Barça
pi_40136275
ongelukje zit in een klijn hoekje, het is onzin om de vader te ver-oordelen die is er kapot genoeg van.
ja erg stom geweest. hij zal er lering uit trekken
mijn mening is dan een 7 jarig kind groot genoeg is om alleen een strand te overleven tenzij het kind zwaar zwak begaafd is
it was not a good game
  maandag 24 juli 2006 @ 16:04:47 #33
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40136313
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:03 schreef rasor1 het volgende:
ongelukje zit in een klijn hoekje, het is onzin om de vader te ver-oordelen die is er kapot genoeg van.
mijn mening is dan een 7 jarig kind groot genoeg is om alleen een strand te overleven tenzij het kind zwaar zwak begaafd is
...lering uit trekken??...Ja hij zal bij zijn reserve 7 jarig zoontje beter nadenken.
Causaliteit....dat is 't.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:07:47 #34
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40136404
quote:
Precies, dat bedoel ik
  maandag 24 juli 2006 @ 16:11:11 #35
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40136486
Beetje dom ook om het ruime sop te kiezen zonder zwemvaardigheid.
Wie niet leren wil moet maar voelen!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_40136613
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:56 schreef woniya het volgende:

[..]

Hij heeft toch hoop ik wel een zwemdiploma? Of je hebt hem leren zwemmen?
Hij kan zwemmen.
Hetgeen hem natuurlijk niet zal beletten om:
- Als een gek in het water rond te springen, te struikelen, zijn hoofd tegen een paaltje te stoten, en te verzuipen in 10 cm water...
- Van de steiger te springen, verkeerd terecht te komen, en te verzuipen.....
- Te ver het water in te lopen en overvaren te worden door een speedbootje....
- In een boom te klimmen, eruit te vallen en zijn nek te breken....
etc.... etc....

- Onder een tram te lopen....(o nee, die hebben we niet)

Ik bedoel maar: in theorie kan er van alles gebeuren, en de meeste van die dingen ook als ik persoonlijk met mijn boekje op het strand zit.
pi_40136819
quote:

klopt... de manier waarop mensen een soort van vanzelfsprekendheid tentoonstellen in hun veroordeling van mensen die zwaar leed hebben.
Ook al hebben ze zelf fouten gemaakt en is dit ontstaan onder hun verantwoordelijkheid, toch verdient niemand zulk een kwetsende en makkelijke veroordeling.
pi_40137023
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:22 schreef Cristian Dior het volgende:

[..]

klopt... de manier waarop mensen een soort van vanzelfsprekendheid tentoonstellen in hun veroordeling van mensen die zwaar leed hebben.
Ook al hebben ze zelf fouten gemaakt en is dit ontstaan onder hun verantwoordelijkheid, toch verdient niemand zulk een kwetsende en makkelijke veroordeling.
welkom op Fok...
  maandag 24 juli 2006 @ 16:32:42 #39
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_40137096
quote:
heel makkelijk.....Vader (volwasse man met een beetje verstand) laat zoontje ( 7 jaar kan net lezen en schrijven) ALLEEN achter op het strand. Je laat kinderen niet alleen aan het strand spelen zonder supervisie. of hij nou wel of niet kan zwemmen....
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  maandag 24 juli 2006 @ 17:48:01 #40
105263 Litso
Interlectueel.
pi_40138991
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:29 schreef Nemephis het volgende:

[..]

welkom op Fok...
Vind ik een slecht excuus om je maar zo te gedragen.
  maandag 24 juli 2006 @ 17:58:07 #41
71678 Badmeester
Waneer komen de golven?
pi_40139245
quote:
7 jaar is echt helemaal niks, pa is minstents 20 vermoed ik en die kan nog geen fatsoenlijke keuze maken. een kind van 7 verantwoordelijk laten zijn
  maandag 24 juli 2006 @ 18:07:39 #42
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_40139470
Wat een ontzettend domme actie van die vader zeg, godverdomme.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_40139478
quote:
Op maandag 24 juli 2006 17:58 schreef Badmeester het volgende:

[..]

7 jaar is echt helemaal niks, pa is minstents 20 vermoed ik
ehm.... natuurlijk is de vader ouder dan 20, tenzij hij zijn zoontje van 7 op zijn 12de verwekt heeft (en dan zelfs die nog een ouder broertje heeft)

punt is wel dat normalerwijze een kind van 7 best wel een poosje zelfstandig op een strand moet kunnen doorbrengen zonder gelijk te verdrinken...en heel, heel veel ouders doen dat zonder probleem, in het zwembad, op het strand of bij een meertje gewoon de kinderen langere tijd zelfstandig laten spelen in het vrije...

Ook nog wel kinderen die een stuk jonger dan 7 zijn..
natuurlijk is het dan ook wel normaal dat je ook de kinderen waarschuwt, bv voor bepaalde gevaarlijkere plekken, waar ze dan niet heenmogen, of dat ze in een bepaald gebied moeten blijven....

Het is nu wel heel makkelijk en kortzichtig dat hier te veroordelen, omdat het duidelijk misgegaan is en een verschrikkelijk ongeluk gebeurt..
terwijl het ook precies hetzelfde is wat duizenden, misschien tienduidzenden ouders ook doen, mogelijk jouw ouders zelf ook met kinderen van die leeftijd.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:08:15 #44
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_40139480
quote:
Dat is wel gebleken ja.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_40139648
Lijkt me een raar kind dat als het bij zo'n plas alleen gelaten wordt niet even het water ingaat om te spelen..

Zo'n ouders (en die zijn er helaas steeds meer) die hun kinderen niet goed opvoeden en/of ergens dumpen verdienen in mijn ogen geen kinderen hoe hard het dan mag zijn..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_40139727
Gitanki, ga een dagje naar het strand een zwembad, een zwemplas en je zult zien dat de meeste ouders gewoon hun kinderen vrij rond laten lopen en zelfs veelal niet eens de kinderen aangelijnd laten lopen ....
en denk maar niet dat die ouders continu in de gaten houden waar hun kinderen rondlopen en wat die aan het doen zijn ...

moeten die allemaal maar uit de ouderlijke macht ontzet worden? verdienen die geen kinderen en zouden hun kinderen maar moete sterven, zoals dat 7-jarige jongetje?
pi_40139816
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:19 schreef Cristian Dior het volgende:
Gitanki, ga een dagje naar het strand een zwembad, een zwemplas en je zult zien dat de meeste ouders gewoon hun kinderen vrij rond laten lopen en zelfs veelal niet eens de kinderen aangelijnd laten lopen ....
en denk maar niet dat die ouders continu in de gaten houden waar hun kinderen rondlopen en wat die aan het doen zijn ...

moeten die allemaal maar uit de ouderlijke macht ontzet worden? verdienen die geen kinderen en zouden hun kinderen maar moete sterven, zoals dat 7-jarige jongetje?
Hier gaat het om een man die z'n kind ergens dumpt en dan boodschappen gaat doen..
Vedanta_veri: Ik vraag mij af waarom iedereen zo voor het verbod op pedofilie is maar niet op roken, beiden zijn dingen waar je anderen mee beschadigd. Maar goed, mensen die verslaafd zijn aan iets kunnen daar niet objectief over zijn.
pi_40140068
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:22 schreef Gitanki het volgende:

[..]

Hier gaat het om een man die z'n kind ergens dumpt en dan boodschappen gaat doen..
dat maak jij er heel makkelijk van... datgeen wat de mandeed is iets wat de meeste ouders in meer of mindere zin wel doen ...
niemand kan beweren dat hij continu zijn kind in de gaten houdt (zeker als men meerdere kinderen heeft)..

maar ja, als het misgaat en er een klein berichtje over staat weten allen hier heel makkelijk dat het zo dom is van die man, simpelweg te voorkomen, en dat hen zoiets nóóít zou overkomen
pi_40140142
Ze moesten zo iemand uit de ouderlijke macht ontzetten.
♫ | DVD's | MSN Space | ♫
pi_40140185
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:33 schreef Cristian Dior het volgende:

[..]

dat maak jij er heel makkelijk van... datgeen wat de mandeed is iets wat de meeste ouders in meer of mindere zin wel doen ...
niemand kan beweren dat hij continu zijn kind in de gaten houdt (zeker als men meerdere kinderen heeft)..

maar ja, als het misgaat en er een klein berichtje over staat weten allen hier heel makkelijk dat het zo dom is van die man, simpelweg te voorkomen, en dat hen zoiets nóóít zou overkomen
Ik heb geen kinderen, en een ongeluk kan natuurlijk iedereen overkomen..

Het mag dan een klein berichtje zijn, het geeft wel aan hoe onzorgvuldig sommige mensen met hun kroost omspringen.

Een kind hebben is iets waar je bewust voor moet kiezen, de voor - en nadelen van op een rij moet zetten, je moet kinderen goed in de gaten houden en zeker op plekken als deze.. en ook dan kan het nog misgaan

Maar een vader die z'n kind ergens achterlaat is dom bezig, mijn vader had me nooit alleen achtergelaten bij een zwembad toen ik 7 jaar was..
  maandag 24 juli 2006 @ 18:40:13 #51
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40140208
met een diploma was dit natuurlijk nooit gebeurd.

Maar inderdaad, het zou goed zijn om een hele hoop mensen het idee van kinderen af te raden
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_40140250
ojee, je weet er dus helemaal niks vanaf, maar staat makkelijk met je mening klaar ...
en geloof het of niet, toen jij 7 was zijn er ook momenten geweest waar je langere tijd buiten zicht van je ouders was en je ook wat had kunnen overkomen.
pi_40140332
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:41 schreef Cristian Dior het volgende:
ojee, je weet er dus helemaal niks vanaf, maar staat makkelijk met je mening klaar ...
en geloof het of niet, toen jij 7 was zijn er ook momenten geweest waar je langere tijd buiten zicht van je ouders was en je ook wat had kunnen overkomen.
Natuurlijk, ik was vaak ergens alleen, wist door m'n opvoeding dat ik wel op sommige plekken goed moest uitkijken of uit de buurt moest blijven.

Maar ik werd niet ergens neergedumpt waar niemand me in de gaten hield en ik kreeg ook zwemles..

maandag 24 juli 2006 @ 18:48:20 #54
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40140374
ik vind dat de ouderdiploma ingeschaft moet worden. Als peuters maar lukraak overal gaan spelen zonder bevoegdheid dan krijg je dit soort taferelen. Zie je wel, weer eentje verzopen.
Uiteraard moeten kinderen wel altijd een pas van bekwaamheid op zak dragen die ten alle tijden toonbaar moet zijn als daar om gevraagd wordt. Alleen dan redden we kinderen van de verdrinkingsdood.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')