abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 15:18:45 #101
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_40134957
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat mij betreft dien je inderdaad respect te moeten hebben voor een cultuur en klakkeloos alles accepteren, zolang ze binnen de Nederlandse wet blijven. Overtreden van de wet moet veel harder worden aangepakt.
Kijk, we zijn het met elkaar eens. Helaas zijn er mensen die het beschermen van cultuur hoger achten dan het respecteren van de wet.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:19:15 #102
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_40134967
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:59 schreef brooklynzoo het volgende:

[..]

Finnen
@lenegro 13.13:---- Ik heb 2 jaar in de Schilderswijk gewoond (ik ben 34, geen skinhead, heb een goede baan maar zat door een scheiding ff krap), in een buurt waar ongeveer 70% Turks, 20% Fins en 10% gemengd was. Bijna alle Turken hadden een baan, die werkten in de kassen. Van de Finnen werkte er (voor zover ik kon zien) echt niemand, scooters en dure auto's hadden ze wel. Qua agressie, die kwam alleen van de Finnen af. Score: 2x mn banden lek gesneden, 3x eieren tegen mn ruiten, 2 kogels in mn brievenbus, 10x pssst naar mn vriendin en gore verwensingen als ze er niet op inging.
Feit: 80% van de Finse mannen van 15-26 zit in de criminaliteit. Feit: binnen de Finse gemeenschap word je niet aangesproken op je gedrag. En dat is precies wat ik mis in jou betoog. Als de Finse gemmenschap echt wil dat de autochtonen anders tegen hen gaan aankijken dan moeten ze zelf iets doen aan de uitwassen binnen hun gemeenschap.

maandag 24 juli 2006 @ 15:21:41 #103
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40135045
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:11 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Oh, zet die blauwe bril toch eens af! Onder Balkenende en Zalm komen dergelijke maatregelen er ook (helaas) niet door!
Precies....want politici hebben boven alles stemmen nodig...
Causaliteit....dat is 't.
pi_40135110
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:15 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Wat mij betreft dien je inderdaad respect te moeten hebben voor een cultuur en klakkeloos alles accepteren, zolang ze binnen de Nederlandse wet blijven. Overtreden van de wet moet veel harder worden aangepakt.
Ik neig toch naar proberen wat te doen tegen die cultuur.

Want idd, als ze de wet overtreden dienen ze keihard aangepakt te worden, daar is iedereen het over eens.

Maar wat ga je dan aan die cultuur die marokkaantjes opvoed als prinsjes doen, die prinsjes die dus idd kortsluiting in hun hersens krijgen, als een nederlandse dame ze ff laat landen? Want als die cultuur niet veranderd, blijven dit soort prinsjes opgevoed worden & kortsluiting krijgen als een nederlandse dame ze laat landen. Je kunt maw wachten tot het weer mis gaat.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_40135188
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Nee, ik vind jou poging tot bagataliseren zo ranzig

Incl. de wagonlading generalisaties, a'la " Ja, maar je weet toch dat alle marokkanen dat doen".

Niemand zegt dat Mute, helemaal niemand.

Maar toevallig, hoe kan het ook anders is het weer een fijne landgenoot van jou die weer de barbaar uithangt.
Ik kan het je nog sterker vertellen: het is tevens een landgenoot van jou! En van mij!

Neemt niet weg dat deze idioot hopelijk een fijne straf plus heropvoedcursus mag volgen wat mij betreft.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40135280
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:26 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik kan het je nog sterker vertellen: het is tevens een landgenoot van jou! En van mij!
De praktijk leert dat als je dat soort gasten vraagt wat ze zijn, ze volmondig en met bakken misplaatste trots antwoorden 'marokkaan! ' dus houd ik dat ook braaf aan
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:34:02 #107
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40135404
Alles van semi-bruin tot zwart noem ik neger, wel zo makkelijk!
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:35:13 #108
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40135444
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Rosbief het volgende:
  maandag 24 juli 2006 @ 15:36:34 #109
56056 SocialDisorder
Come To Daddy
pi_40135493
quote:
wel zo makkelijk, één middagje Scheveningen, en de boulevard zit vol met negers...
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:41:47 #110
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_40135655
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:36 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

wel zo makkelijk, één middagje Scheveningen, en de boulevard zit vol met negers...
Das dan weer zo kort door de bocht he
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_40135771
quote:
Ik noem mensen alleen wat ze zichzelf noemen
  maandag 24 juli 2006 @ 15:46:38 #112
139476 Make-Yourself
...relative altruism...
pi_40135795
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:41 schreef Rosbief het volgende:

[..]

Das dan weer zo kort door de bocht he
...en alles van semi-bruin tot zwart neger noemen, niet?!
pi_40135979
quote:
Hier in het oosten is alles een "Turk"
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

De praktijk leert dat als je dat soort gasten vraagt wat ze zijn, ze volmondig en met bakken misplaatste trots antwoorden 'marokkaan! ' dus houd ik dat ook braaf aan
Wat is er misplaatst aan het trots zijn op het Marokkaan zijn?
En ik kan ook zeggen dat ik mij Eskimo voel, dat doet niets af aan het feit dat ik hier geboren en getogen ben en dus onder Nederlandse verantwoordelijkheid val.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_40136198
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:

Wat is er misplaatst aan het trots zijn op het Marokkaan zijn?
Het is in feite net zo absurd als dat ik trots zou zijn op dat ik blank zou zijn. Dikke onzin, want het is niet mijn verdienste.

En als je dan ook nog meeneemt dat dat land waar je vandaan komt economisch zo'n janboel is, dat je ouwe hun heil ergens anders zijn gaan zoeken, hier, mag jij me toch ens uitleggen wat er dan precies is om trots op te zijn.

In mijn beleving hoort trots bij een zekere prestatie ofzo.
quote:
En ik kan ook zeggen dat ik mij Eskimo voel, dat doet niets af aan het feit dat ik hier geboren en getogen ben en dus onder Nederlandse verantwoordelijkheid val.
Jahoor, ik doe ook niet af aan hun staatsburgerschap.

Maar misschien dat jij me dan uit kan leggen waarom ik die gasten nederlanders moet noemen terwijl ze zichzelf niet zo noemen?
pi_40136414
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Kijk, we zijn het met elkaar eens. Helaas zijn er mensen die het beschermen van cultuur hoger achten dan het respecteren van de wet.
Zoals? Ik ken geen politicus die stelt dat in het kader van een cultuur iemand de Nederlandse wet aan zijn laars mag lappen...

Maar harder aanpakken, moet inderdaad gebeuren en snel.
pi_40136485
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef ExTec het volgende:

[..]

Ik neig toch naar proberen wat te doen tegen die cultuur.
Ik zie niet in waarom. We wonen in een vrij land, waar men mag doen wat men wil, zolang men de wet maar volgt.
quote:
Want idd, als ze de wet overtreden dienen ze keihard aangepakt te worden, daar is iedereen het over eens.
quote:
Maar wat ga je dan aan die cultuur die marokkaantjes opvoed als prinsjes doen, die prinsjes die dus idd kortsluiting in hun hersens krijgen, als een nederlandse dame ze ff laat landen? Want als die cultuur niet veranderd, blijven dit soort prinsjes opgevoed worden & kortsluiting krijgen als een nederlandse dame ze laat landen. Je kunt maw wachten tot het weer mis gaat.
Opsluiten en sleutel weggooien, maar mensen veroordelen voor zaken die ze (nog) niet hebben gedaan gaat mij te ver. Wel wat uitgespookt? Keihard straffen.
pi_40136518
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:29 schreef ExTec het volgende:

[..]

Dan zitten ze er ook naast. In Nederland ben je met een Nederlands paspoort ten alle tijden gewoon een Nederlander, of jij en hij dat nou willen of niet.
pi_40136572
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het is in feite net zo absurd als dat ik trots zou zijn op dat ik blank zou zijn. Dikke onzin, want het is niet mijn verdienste.

En als je dan ook nog meeneemt dat dat land waar je vandaan komt economisch zo'n janboel is, dat je ouwe hun heil ergens anders zijn gaan zoeken, hier, mag jij me toch ens uitleggen wat er dan precies is om trots op te zijn.

[..]

Maar misschien dat jij me dan uit kan leggen waarom ik die gasten nederlanders moet noemen terwijl ze zichzelf niet zo noemen?
Omdat ze dat zijn, niets meer en niets minder

Over het gedeelte "trots" ben ik het volkomen met je eens
pi_40136796
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef Vhiper het volgende:

Opsluiten en sleutel weggooien, maar mensen veroordelen voor zaken die ze (nog) niet hebben gedaan gaat mij te ver. Wel wat uitgespookt? Keihard straffen.
Nou ja, een paar miljoen postbus 51 euri's mogen er van mij best aan besteed worden. Weer ens wat anders dan 'hoe leuk zijn marokkanen'

Vertel die gasten maar doodleuk op de TV dat ze achterlopen. Stuk minder erg dan a'la minority report mensen opsluiten voor iets wat ze nog niet gedaan hebben.

Maar ook zoiets banaals kun je vergeten, gezien de institutionele dhimmitude onder politici.
pi_40136815
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:12 schreef Vhiper het volgende:

[..]

Dan zitten ze er ook naast. In Nederland ben je met een Nederlands paspoort ten alle tijden gewoon een Nederlander, of jij en hij dat nou willen of niet.
Vertel dat tegen die marokkaan, niet tegen die nederlander die zich er aan ergert.
pi_40136851
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:00 schreef ExTec het volgende:

[..]

[..]

Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien. En waarom ik trots ben op mijn oorspronkelijke afkomst? Ik ben trots op mijn eigen oorspronkelijke land, alleen al vanwege het feit dat ze bestaan, dat doet niets af aan het feit dat ik ook trots ben op Nederland.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40136854
Erg dat zoiets gebeurt, lijkt me duidelijk dat meisjes daar niet zo onbeschermd rond horen te lopen. Dat is vragen om problemen.
Ieder meisje of ze nu een relatie heeft of niet kan beter door een man vergezeld gaan dat is veiliger.
Naieviteit is onschuld.
pi_40136943
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Waarbij jij oorzaak en gevolg omdraait.

Want de slechte naam hebben jij en je landgenoten louter aan jezelf te danken, is niet iets wat wij nederlanders hebben bedacht ofzo
pi_40136948
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Erg dat zoiets gebeurt, lijkt me duidelijk dat meisjes daar niet zo onbeschermd rond horen te lopen. Dat is vragen om problemen.
Ieder meisje of ze nu een relatie heeft of niet kan beter door een man vergezeld gaan dat is veiliger.
Hmz, er waren meer mannen... dus dan was het *groepje* tegen 1 geweest...
pi_40137020
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef ExTec het volgende:

[..]

Waarbij jij oorzaak en gevolg omdraait.

Want de slechte naam hebben jij en je landgenoten louter aan jezelf te danken, is niet iets wat wij nederlanders hebben bedacht ofzo
"Wij Nederlanders", " jij en je landgenoten". Ik heb zeker geen slechte naam, eerder een zeer goede reputatie bij de meeste mensen. Alles wat jij nu dus denkt te weten over mij, is inderdaad verzonnen, je baseert het immers nergens op. Jij hebt ook een slechte naam in mijn ogen, dat heb je aan volkert van der G te danken. Tja ExTec, zelfde redenatie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40137117
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb zeker geen slechte naam, eerder een zeer goede reputatie bij de meeste mensen. Alles wat jij nu dus denkt te weten over mij, is inderdaad verzonnen, je baseert het immers nergens op.
Ik geloof wel dat jij als individu geen slechte naam hebt, hoor.

Maar marokkanen in het algemeen hebben wel een slechte naam. En last time I checked was jij marokkaan.
quote:
Jij hebt ook een slechte naam in mijn ogen, dat heb je aan volkert van der G te danken. Tja ExTec, zelfde redenatie.

Wel humor, mij op 1 lijn zetten met zo'n links-extremist
pi_40137119
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien. En waarom ik trots ben op mijn oorspronkelijke afkomst? Ik ben trots op mijn eigen oorspronkelijke land, alleen al vanwege het feit dat ze bestaan, dat doet niets af aan het feit dat ik ook trots ben op Nederland.
Als je een Nederlands paspoort hebt dan kun je je zelf gerust Nederlander noemen. Een Hollander ben je echter pas als je Jaap de Vries heet of Ieneke Bartelsma. Alhoewel die laatste dan misschien wel liever weer wil worden aangesproken als Friezin.
Het is dus een Nederlandse Hollander, Nederlandse Brabander, Nederlandse Duitser, Nederlandse Fin etc.
En trots op je afkomst? Ik kom zelden mensen tegen die er niet trots op zijn waar ze vandaan komen. Als er iets de Hollands (menselijks) is dan is het volgens mij wel streekchauvinisme.
pi_40137145
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
De dames vroegen niet om problemen hoor, die dienen ongestoort gewoon ergens te kunnen lopen. En dat zonder chaperon.
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_40137205
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:33 schreef ExTec het volgende:

Wel humor, mij op 1 lijn zetten met zo'n links-extremist
Wellicht humor, maar serieuze ernst ook. Het blijft immers een Nederlander, zo kunnen we daden van autochtonen ook veralgemeniseren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40137360
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:36 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Wellicht humor, maar serieuze ernst ook. Het blijft immers een Nederlander, zo kunnen we daden van autochtonen ook veralgemeniseren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Nee, dat klopt, alleen had ik niet verwacht dat je met vriend Volkert op de proppen kwam

Ik snap je punt wel hoor, heb je wel gelijk in.
pi_40137464
Overigens vind ik dat wij Nederlanders veel te veel klagen over Nederland. Soms als ik naar mn werk rij via de A4 nabij schiphol, kijk ik eens ff goed rond, en besef ik pas wat voor economische en sociale macht wij zijn als klein landje. Die gigantische luchthaven, de talloze auto's, de 5 baans brede snelweg, prachtig. De drukte, de welvaart, alles is schoon, groen, strak, mooi.
Allah Al Watan Al Malik
pi_40139627
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef LeoVulpes het volgende:

[..]

Hmz, er waren meer mannen... dus dan was het *groepje* tegen 1 geweest...
Het waren 2 meisjes. Als ik hun begeleid zijn we met zijn 3-en. (niet 1 zoals jij zei)
1 man is meestal niet voldoende, het beste is de indruk wekken dat je bezet bent. Dus voor 2 meisjes, 2 mannen.
Naieviteit is onschuld.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:19:34 #133
90400 longinus
Hollander
pi_40139729
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:15 schreef Naief_And_Nasty het volgende:

[..]

Het waren 2 meisjes. Als ik hun begeleid zijn we met zijn 3-en. (niet 1 zoals jij zei)
1 man is meestal niet voldoende, het beste is de indruk wekken dat je bezet bent. Dus voor 2 meisjes, 2 mannen.
Ze zijn bekend met het feit dat een man meerdere vrouwen kunnen hebben hoor
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:39:34 #134
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_40140190
Dat soort allochtonen groeien hier echt op met verkeerde hersenbeelden over Nederland en de samenleving hier.

Aangezien ze een dubbele nationaliteit hebben, kunnen ze gemakkelijk terug naar land van herkomst. In Marokko zelf weten ze wel raad met deze knaapjes.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:50:29 #135
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40140418
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:11 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Precies, het kan heel makkelijk! Zo zijn alle moslims terroristen en Marokkanen hoerenlopers. Dat zijn gewoon feiten.
He je moet niet ze niet allemaal op een hoop gooien he. Er is er minstens 1 die bij ons de plees schoonmaakt.
Ben ik nou zo doof of ben jij nou zo blind
  maandag 24 juli 2006 @ 18:52:10 #136
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40140448
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vind ik dat wij Nederlanders veel te veel klagen over Nederland. Soms als ik naar mn werk rij via de A4 nabij schiphol, kijk ik eens ff goed rond, en besef ik pas wat voor economische en sociale macht wij zijn als klein landje. Die gigantische luchthaven, de talloze auto's, de 5 baans brede snelweg, prachtig. De drukte, de welvaart, alles is schoon, groen, strak, mooi.
Je vergeet de enorme moskeeen
  maandag 24 juli 2006 @ 18:54:26 #137
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40140497
[edit] Je gaf het zelf al aan, heel erg offtopic en net als de rest van je reacties hier van een lachwekkend laag niveau

[ Bericht 44% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 24-07-2006 19:23:51 ]
pi_40140727
[edit] Jammer joh, je kiest maar een andere manier om je ongenoegen te uiten

[ Bericht 61% gewijzigd door Disciple_of_Guinness op 24-07-2006 19:05:53 ]
pi_40156985
quote:
Op maandag 24 juli 2006 18:52 schreef Verlosser het volgende:

[..]

Je vergeet de enorme moskeeen
Idd ook een teken van beschaving: een culturele of religieuze minderheid niet alleen in haar waarde laten, maar ze alles in alle vrijheid te laten belijden. Net zoals ik hier dus geen enkel probleem heb met voor mijn part e-nor-me minaretten aan de horizon, zit in mijn achterhoofd het grote aantal kerken in Marokko.
pi_40176703
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Jij bent voor mij geen Nederlander met je anti-zionistische uitspraken i.c.m je achtergrond.
pi_40176828
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef manhattan het volgende:

[..]

Jij bent voor mij geen Nederlander met je anti-zionistische uitspraken i.c.m je achtergrond.
ExTec heeft mij geleerd dat ik niks moet aantrekken van wat jij wel of niet vind Ik heb een Nederlands paspoort, dus ben ik Nederlander.

(En serieus bedankt ExTec en Buachaille).
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:03:36 #142
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40177129
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 19:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

ExTec heeft mij geleerd dat ik niks moet aantrekken van wat jij wel of niet vind Ik heb een Nederlands paspoort, dus ben ik Nederlander.

(En serieus bedankt ExTec en Buachaille).
So? Je hebt ook een marokkaans paspoort/nationaliteit
pi_40177144
Wat een gladde versierders zijn het ook
Ik krijg steeds meer de indruk dat er standaard een steekje los zit bij sommige bevolkingsgroepen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:05:18 #144
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40177183
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:04 schreef Disorder het volgende:
Wat een gladde versierders zijn het ook
Ik krijg steeds meer de indruk dat er standaard een steekje los zit bij sommige bevolkingsgroepen.
dat komt door het spugen
pi_40177363
On topic:
Ik vraag me echt af hoe lang de Nederlandse bevolking dit nog pikt.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:25:49 #147
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40177848
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:09 schreef Disorder het volgende:

[..]

Spugen?
Snap je em niet? marokkanen spugen -- gladde versierders. Glad -- spugen
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:26:58 #148
134435 Verlosser
Yeah that's right
pi_40177883
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:10 schreef manhattan het volgende:
On topic:
Ik vraag me echt af hoe lang de Nederlandse bevolking dit nog pikt.
Waarschijnlijk nog heel lang gezien het aantal stemmen op de PvdA
pi_40183817
Feiten mogen benoemd worden. Als dat gelijk bashen is lust ik er nog wel een..*wrong words* maar alweer?? Mocro's hebben gemiddeld weinig respect voor dames. Maar dat mag ik niet zeggen natuurlijk. wordt toch wakker mensen.
pi_40184005
Wat een verschrikkelijk irritant toontje heeft dat 'nieuwsbericht'. Het lijkt wel Geenstijl.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')