Kijk, we zijn het met elkaar eens. Helaas zijn er mensen die het beschermen van cultuur hoger achten dan het respecteren van de wet.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat mij betreft dien je inderdaad respect te moeten hebben voor een cultuur en klakkeloos alles accepteren, zolang ze binnen de Nederlandse wet blijven. Overtreden van de wet moet veel harder worden aangepakt.
@lenegro 13.13:---- Ik heb 2 jaar in de Schilderswijk gewoond (ik ben 34, geen skinhead, heb een goede baan maar zat door een scheiding ff krap), in een buurt waar ongeveer 70% Turks, 20% Fins en 10% gemengd was. Bijna alle Turken hadden een baan, die werkten in de kassen. Van de Finnen werkte er (voor zover ik kon zien) echt niemand, scooters en dure auto's hadden ze wel. Qua agressie, die kwam alleen van de Finnen af. Score: 2x mn banden lek gesneden, 3x eieren tegen mn ruiten, 2 kogels in mn brievenbus, 10x pssst naar mn vriendin en gore verwensingen als ze er niet op inging.quote:
Precies....want politici hebben boven alles stemmen nodig...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:11 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Oh, zet die blauwe bril toch eens af!Onder Balkenende en Zalm komen dergelijke maatregelen er ook (helaas) niet door!
Ik neig toch naar proberen wat te doen tegen die cultuur.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:15 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Wat mij betreft dien je inderdaad respect te moeten hebben voor een cultuur en klakkeloos alles accepteren, zolang ze binnen de Nederlandse wet blijven. Overtreden van de wet moet veel harder worden aangepakt.
Ik kan het je nog sterker vertellen: het is tevens een landgenoot van jou! En van mij!quote:Op maandag 24 juli 2006 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik vind jou poging tot bagataliseren zo ranzig
Incl. de wagonlading generalisaties, a'la " Ja, maar je weet toch dat alle marokkanen dat doen".
Niemand zegt dat Mute, helemaal niemand.
Maar toevallig, hoe kan het ook anders is het weer een fijne landgenoot van jou die weer de barbaar uithangt.
De praktijk leert dat als je dat soort gasten vraagt wat ze zijn, ze volmondig en met bakken misplaatste trots antwoorden 'marokkaan!quote:Op maandag 24 juli 2006 15:26 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik kan het je nog sterker vertellen: het is tevens een landgenoot van jou! En van mij!
quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Rosbief het volgende:
Alles van semi-bruin tot zwart noem ik neger, wel zo makkelijk!
wel zo makkelijk, één middagje Scheveningen, en de boulevard zit vol met negers...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Rosbief het volgende:
Das dan weer zo kort door de bocht hequote:Op maandag 24 juli 2006 15:36 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
wel zo makkelijk, één middagje Scheveningen, en de boulevard zit vol met negers...
Ik noem mensen alleen wat ze zichzelf noemenquote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Rosbief het volgende:
...en alles van semi-bruin tot zwart neger noemen, niet?!quote:Op maandag 24 juli 2006 15:41 schreef Rosbief het volgende:
[..]
Das dan weer zo kort door de bocht he![]()
Hier in het oosten is alles een "Turk"quote:Op maandag 24 juli 2006 15:34 schreef Rosbief het volgende:
Wat is er misplaatst aan het trots zijn op het Marokkaan zijn?quote:Op maandag 24 juli 2006 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
De praktijk leert dat als je dat soort gasten vraagt wat ze zijn, ze volmondig en met bakken misplaatste trots antwoorden 'marokkaan!' dus houd ik dat ook braaf aan
![]()
Het is in feite net zo absurd als dat ik trots zou zijn op dat ik blank zou zijn. Dikke onzin, want het is niet mijn verdienste.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:53 schreef Mwanatabu het volgende:
Wat is er misplaatst aan het trots zijn op het Marokkaan zijn?
Jahoor, ik doe ook niet af aan hun staatsburgerschap.quote:En ik kan ook zeggen dat ik mij Eskimo voel, dat doet niets af aan het feit dat ik hier geboren en getogen ben en dus onder Nederlandse verantwoordelijkheid val.
Zoals? Ik ken geen politicus die stelt dat in het kader van een cultuur iemand de Nederlandse wet aan zijn laars mag lappen...quote:Op maandag 24 juli 2006 15:18 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Kijk, we zijn het met elkaar eens. Helaas zijn er mensen die het beschermen van cultuur hoger achten dan het respecteren van de wet.
Ik zie niet in waarom. We wonen in een vrij land, waar men mag doen wat men wil, zolang men de wet maar volgt.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik neig toch naar proberen wat te doen tegen die cultuur.
quote:Want idd, als ze de wet overtreden dienen ze keihard aangepakt te worden, daar is iedereen het over eens.
Opsluiten en sleutel weggooien, maar mensen veroordelen voor zaken die ze (nog) niet hebben gedaan gaat mij te ver. Wel wat uitgespookt? Keihard straffen.quote:Maar wat ga je dan aan die cultuur die marokkaantjes opvoed als prinsjes doen, die prinsjes die dus idd kortsluiting in hun hersens krijgen, als een nederlandse dame ze ff laat landen? Want als die cultuur niet veranderd, blijven dit soort prinsjes opgevoed worden & kortsluiting krijgen als een nederlandse dame ze laat landen. Je kunt maw wachten tot het weer mis gaat.
Dan zitten ze er ook naast. In Nederland ben je met een Nederlands paspoort ten alle tijden gewoon een Nederlander, of jij en hij dat nou willen of niet.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:29 schreef ExTec het volgende:
[..]
De praktijk leert dat als je dat soort gasten vraagt wat ze zijn, ze volmondig en met bakken misplaatste trots antwoorden 'marokkaan!' dus houd ik dat ook braaf aan
![]()
Omdat ze dat zijn, niets meer en niets minderquote:Op maandag 24 juli 2006 16:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is in feite net zo absurd als dat ik trots zou zijn op dat ik blank zou zijn. Dikke onzin, want het is niet mijn verdienste.
En als je dan ook nog meeneemt dat dat land waar je vandaan komt economisch zo'n janboel is, dat je ouwe hun heil ergens anders zijn gaan zoeken, hier, mag jij me toch ens uitleggen wat er dan precies is om trots op te zijn.
In mijn beleving hoort trots bij een zekere prestatie ofzo.
[..]
Jahoor, ik doe ook niet af aan hun staatsburgerschap.
Maar misschien dat jij me dan uit kan leggen waarom ik die gasten nederlanders moet noemen terwijl ze zichzelf niet zo noemen?
Nou ja, een paar miljoen postbus 51 euri's mogen er van mij best aan besteed worden. Weer ens wat anders dan 'hoe leuk zijn marokkanen'quote:Op maandag 24 juli 2006 16:11 schreef Vhiper het volgende:
Opsluiten en sleutel weggooien, maar mensen veroordelen voor zaken die ze (nog) niet hebben gedaan gaat mij te ver. Wel wat uitgespookt? Keihard straffen.
Vertel dat tegen die marokkaan, niet tegen die nederlander die zich er aan ergert.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:12 schreef Vhiper het volgende:
[..]
Dan zitten ze er ook naast. In Nederland ben je met een Nederlands paspoort ten alle tijden gewoon een Nederlander, of jij en hij dat nou willen of niet.
Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien. En waarom ik trots ben op mijn oorspronkelijke afkomst? Ik ben trots op mijn eigen oorspronkelijke land, alleen al vanwege het feit dat ze bestaan, dat doet niets af aan het feit dat ik ook trots ben op Nederland.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is in feite net zo absurd als dat ik trots zou zijn op dat ik blank zou zijn. Dikke onzin, want het is niet mijn verdienste.
En als je dan ook nog meeneemt dat dat land waar je vandaan komt economisch zo'n janboel is, dat je ouwe hun heil ergens anders zijn gaan zoeken, hier, mag jij me toch ens uitleggen wat er dan precies is om trots op te zijn.
In mijn beleving hoort trots bij een zekere prestatie ofzo.
[..]
Jahoor, ik doe ook niet af aan hun staatsburgerschap.
Maar misschien dat jij me dan uit kan leggen waarom ik die gasten nederlanders moet noemen terwijl ze zichzelf niet zo noemen?
Waarbij jij oorzaak en gevolg omdraait.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien.
Hmz, er waren meer mannen... dus dan was het *groepje* tegen 1 geweest...quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Erg dat zoiets gebeurt, lijkt me duidelijk dat meisjes daar niet zo onbeschermd rond horen te lopen. Dat is vragen om problemen.
Ieder meisje of ze nu een relatie heeft of niet kan beter door een man vergezeld gaan dat is veiliger.
"Wij Nederlanders", " jij en je landgenoten". Ik heb zeker geen slechte naam, eerder een zeer goede reputatie bij de meeste mensen. Alles wat jij nu dus denkt te weten over mij, is inderdaad verzonnen, je baseert het immers nergens op. Jij hebt ook een slechte naam in mijn ogen, dat heb je aan volkert van der G te danken. Tja ExTec, zelfde redenatie.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef ExTec het volgende:
[..]
Waarbij jij oorzaak en gevolg omdraait.
Want de slechte naam hebben jij en je landgenoten louter aan jezelf te danken, is niet iets wat wij nederlanders hebben bedacht ofzo
Ik geloof wel dat jij als individu geen slechte naam hebt, hoor.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:29 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb zeker geen slechte naam, eerder een zeer goede reputatie bij de meeste mensen. Alles wat jij nu dus denkt te weten over mij, is inderdaad verzonnen, je baseert het immers nergens op.
quote:Jij hebt ook een slechte naam in mijn ogen, dat heb je aan volkert van der G te danken. Tja ExTec, zelfde redenatie.
Als je een Nederlands paspoort hebt dan kun je je zelf gerust Nederlander noemen. Een Hollander ben je echter pas als je Jaap de Vries heet of Ieneke Bartelsma. Alhoewel die laatste dan misschien wel liever weer wil worden aangesproken als Friezin.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik noem me mezelf geen Nederlander omdat lui zoals jij me geen Nederlander willen noemen. Je moet oorzaak en gevolg niet omdraaien. En waarom ik trots ben op mijn oorspronkelijke afkomst? Ik ben trots op mijn eigen oorspronkelijke land, alleen al vanwege het feit dat ze bestaan, dat doet niets af aan het feit dat ik ook trots ben op Nederland.
De dames vroegen niet om problemen hoor, die dienen ongestoort gewoon ergens te kunnen lopen. En dat zonder chaperon.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:23 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
Erg dat zoiets gebeurt, lijkt me duidelijk dat meisjes daar niet zo onbeschermd rond horen te lopen. Dat is vragen om problemen.
Ieder meisje of ze nu een relatie heeft of niet kan beter door een man vergezeld gaan dat is veiliger.
Wellicht humor, maar serieuze ernst ook. Het blijft immers een Nederlander, zo kunnen we daden van autochtonen ook veralgemeniseren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:33 schreef ExTec het volgende:
Wel humor, mij op 1 lijn zetten met zo'n links-extremist
Nee, dat klopt, alleen had ik niet verwacht dat je met vriend Volkert op de proppen kwamquote:Op maandag 24 juli 2006 16:36 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wellicht humor, maar serieuze ernst ook. Het blijft immers een Nederlander, zo kunnen we daden van autochtonen ook veralgemeniseren, dat is natuurlijk niet de bedoeling.
Het waren 2 meisjes. Als ik hun begeleid zijn we met zijn 3-en. (niet 1 zoals jij zei)quote:Op maandag 24 juli 2006 16:27 schreef LeoVulpes het volgende:
[..]
Hmz, er waren meer mannen... dus dan was het *groepje* tegen 1 geweest...
Ze zijn bekend met het feit dat een man meerdere vrouwen kunnen hebben hoorquote:Op maandag 24 juli 2006 18:15 schreef Naief_And_Nasty het volgende:
[..]
Het waren 2 meisjes. Als ik hun begeleid zijn we met zijn 3-en. (niet 1 zoals jij zei)
1 man is meestal niet voldoende, het beste is de indruk wekken dat je bezet bent. Dus voor 2 meisjes, 2 mannen.
He je moet niet ze niet allemaal op een hoop gooien he. Er is er minstens 1 die bij ons de plees schoonmaakt.quote:Op maandag 24 juli 2006 14:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Precies, het kan heel makkelijk! Zo zijn alle moslims terroristen en Marokkanen hoerenlopers. Dat zijn gewoon feiten.
Je vergeet de enorme moskeeenquote:Op maandag 24 juli 2006 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vind ik dat wij Nederlanders veel te veel klagen over Nederland. Soms als ik naar mn werk rij via de A4 nabij schiphol, kijk ik eens ff goed rond, en besef ik pas wat voor economische en sociale macht wij zijn als klein landje. Die gigantische luchthaven, de talloze auto's, de 5 baans brede snelweg, prachtig. De drukte, de welvaart, alles is schoon, groen, strak, mooi.
Idd ook een teken van beschaving: een culturele of religieuze minderheid niet alleen in haar waarde laten, maar ze alles in alle vrijheid te laten belijden. Net zoals ik hier dus geen enkel probleem heb met voor mijn part e-nor-me minaretten aan de horizon, zit in mijn achterhoofd het grote aantal kerken in Marokko.quote:
Jij bent voor mij geen Nederlander met je anti-zionistische uitspraken i.c.m je achtergrond.quote:Op maandag 24 juli 2006 16:46 schreef Mutant01 het volgende:
Overigens vind ik dat wij Nederlanders veel te veel klagen over Nederland. Soms als ik naar mn werk rij via de A4 nabij schiphol, kijk ik eens ff goed rond, en besef ik pas wat voor economische en sociale macht wij zijn als klein landje. Die gigantische luchthaven, de talloze auto's, de 5 baans brede snelweg, prachtig. De drukte, de welvaart, alles is schoon, groen, strak, mooi.
ExTec heeft mij geleerd dat ik niks moet aantrekken van wat jij wel of niet vindquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:50 schreef manhattan het volgende:
[..]
Jij bent voor mij geen Nederlander met je anti-zionistische uitspraken i.c.m je achtergrond.
So? Je hebt ook een marokkaans paspoort/nationaliteitquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:54 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
ExTec heeft mij geleerd dat ik niks moet aantrekken van wat jij wel of niet vindIk heb een Nederlands paspoort, dus ben ik Nederlander.
![]()
(En serieus bedankt ExTec en Buachaille).
dat komt door het spugenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:04 schreef Disorder het volgende:
Wat een gladde versierders zijn het ook
Ik krijg steeds meer de indruk dat er standaard een steekje los zit bij sommige bevolkingsgroepen.
Snap je em niet? marokkanen spugen -- gladde versierders. Glad -- spugenquote:
Waarschijnlijk nog heel lang gezien het aantal stemmen op de PvdAquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:10 schreef manhattan het volgende:
On topic:
Ik vraag me echt af hoe lang de Nederlandse bevolking dit nog pikt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |