Eerst mezelf even voorstellen; ik ben Robin (ja, van 538) en ik wil ook wel even vertellen wat er gebeurd is, aangezien Bianca het verhaal niet helemaal objectief naar voren heeft gebracht.
Zoals al door meerdere is geopperd, is het niet echt verstandig van Bianca geweest dat ze zonder voorkennis van het programma richting Hilversum is gekomen. Bij binnenkomt ben ik degene geweest die zich namens 538/MIDNR heeft voorgesteld aan de studiogasten, aangezien Rick en Erik-Jan daar op dat moment geen tijd voor hadden. Daarna heb ik haar de plek gewezen waar ze plaats kon nemen en het programma kon volgen. Heb haar verteld dat ik haar even later zou vertellen wat de bedoeling was, wat ik later ook heb gedaan.
Door het eerder beluisteren van het programma, had ze kunnen weten dat het de enige 'taak' van de sidechicks is om een weerbericht voor te lezen wat overdreven is aangedikt met seksistisch opmerking; zie het als een traditie. Elke avond krijgen de sidechicks een weerbericht voor hun neus wat ze zonder voorkennis 'moeten' voordragen. Dit zorgt soms voor hilariteit en sidechicks met enig inzicht zien daar de grap ook wel in. Daarentegen deed Bianca haar uiterste best om maar niet te insinueren dat het verhaal wat ze voorlas, ook echt door haar geschreven was. 'Geintje, kom op zeg... moet kunnen toch?' Als ze het gewoon had voorgelezen, was het even glimlachen en na 5 minuten is iedereen het weer vergeten. Alsof er ook maar 1 luisteraar geweest is die echt dacht, dat Bianca daadwerkelijk op het balkon 'verwend' zou worden, nee dus...
Nog even terugkomend op het verhaal over dat vooral Rick 'onpersoonlijk' was tegenover de gasten. Wanneer je communicatie studeer, lijkt het me dat je wel door hebt hoe te moeten communiceren. Wanneer het (in jouw ogen) niet van de ene kant komt, kan je zelf ook voor communicatie zorgen, toch? Zo assertief als je bent in je logs, zou je dat ook in 'real-life' kunnen zijn. Achter haar toetsenbord kan in geuren en kleuren tot in detail 'zeuren' over wat haar allemaal dwars zat, maar in de studio kon ze dit alleen maar laten merken aan ons door zeer ongeïnteresseerd in een stoel te hangen Ik zou zeggen; komt eens wat vaker achter je PC'je vandaan en probeer in het 'echte leven' ook communicatief te zijn. Misschien tijd voor Bianca om haar afwezigheidspercentage op de hogeschool iets te verlagen en tijdens de communicatielessen goed op te letten?
Arthur, even over het borsten-verhaal. Het was Erik-Jan die zei: "ze heeft lekkere borsten." (ja, EJ is een lul...) en ik vroeg of ze lekker in de hand lagen. Even voor de beeldvorming voor de luisteraars.
![]()
Wil je echt dat ik reageer op je opmerking: "P.S: Robin, je zou willen dat jou vriendin zulke lekkere tieten had!"
Laat ik zeggen; i've had better..
Gegroet,
Robin Leféber
-=BRON=-