abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41616689
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 12:02 schreef haloII het volgende:

[..]

Wat me wel irriteerde is dat hij nog positief bleef terwijl Tanja een bord met eten in de vuilnisbak gooide en de hele club stierf van de honger. Hij zei er nog net niet bij dat hij het zo leuk vond dat ze dat eten weggooide omdat de vuilnisbakken in de wereld ook moeten eten.
Hij had het kunnen zeggen....

Ben je trouwens bang voor een kogel van links, van rechts of uit de multicultihoek?
Volgens mij is Joost overigens ook wel zo sociaal dat hij ervoor springt , hoor...
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:38:10 #277
132652 Springsteen27
I Walk The Line
pi_41616778
Ik vond Joost één van de leukste bewoners ooit en een meer dan terechte winnaar van BB5..

Just my two cents..
It's been a long time since we laughed together
It's been a long time since we cried
Raise your glass for the comrades we've lost
My friend it's been a long, long time
pi_41616865
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:38 schreef Springsteen27 het volgende:
Ik vond Joost één van de leukste bewoners ooit en een meer dan terechte winnaar van BB5..

Just my two cents..
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:41:31 #279
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41616879
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:38 schreef Springsteen27 het volgende:

Just my two cents..
Ik heb geen probleem dat Joost heeft gewonnen. Ieder ander was alleen beter geweest wat mij betreft.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:43:11 #280
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41616918
ik zie liever helemaal geen winnaars meer eigelijk...
gewoon stoppen met die show
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:47:16 #281
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41617040
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:43 schreef Jumparound het volgende:
ik zie liever helemaal geen winnaars meer eigelijk...
gewoon stoppen met die show
Je kunt ook gewoon niet meer op dit forum komen en niet kijken. Heeft hetzelfde effect.
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:50:07 #282
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41617138
maar die tieten en fakes zijn zo leuk
Ecosia
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:51:46 #283
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41617192
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:50 schreef Jumparound het volgende:
maar die tieten en fakes zijn zo leuk
In je active topics.... en klaar
  vrijdag 8 september 2006 @ 14:57:13 #284
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41617356
shit, of bookmarken natuurlijk

maar ik zal hier niet meer zeggen dat ze beter kunnen stoppen met die show

sorry scanman!
Ecosia
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:03:53 #285
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41617573
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 14:57 schreef Jumparound het volgende:
shit, of bookmarken natuurlijk

maar ik zal hier niet meer zeggen dat ze beter kunnen stoppen met die show

sorry scanman!
In buitenland schijnen de kijkcijfers nog steeds te stijgen, per jaar. In NL doen ze (oftewel: Hummie) iets heel erg verkeerd en ik blijf de hoop houden dat er eens iemand anders de touwtjes in handen krijgt. Dat moet dan in 2007 maar gebeuren
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:12:37 #286
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41617896
of nederland heeft in te korte tijd teveel van die schijt programma's gehad...
BB
De Bus
Idols

vind je het gek dat mensen denken, die doen het alleen voor de faam...
Ecosia
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:13:48 #287
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41617931
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:12 schreef Jumparound het volgende:
of nederland heeft in te korte tijd teveel van die schijt programma's gehad...
Je vergeet nog Staracademy en Starmaker...
Misschien zit daar wel wat in ja. Te veel van het goede. Geen idee of ze dat in het buitenland ook hebben gehad trouwens.
  Moderator vrijdag 8 september 2006 @ 15:18:08 #288
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41618084
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In buitenland schijnen de kijkcijfers nog steeds te stijgen, per jaar.
Klopt, in Engeland was het dé kijkcijferhit van het jaar. Ruim 50% meer kijkers dan het jaar ervoor. Gecorrigeerd op inwoneraantal zou je in Nederland op ruim 1 miljoen kijkers per dag uitkomen. En in Belgie won BB de seizoens-opening van "Lost 2", terwijl Lost 1 een grote hit was het jaar daarvoor.

Maar... in Engeland en Belgie hebben ze dan ook niet zoveel moeite met het in het huis stoppen van volslagen gestoorde ontspoorde malloten, of mensen met een handicap zoals Tourette.
Bovendien voert de productie daar de druk in het huis veel meer op, en zorgen ze ervoor dat er elke week wel iets "gebeurt".
Of het allemaal moreel verantwoord is, is een tweede, maar succesvol is die aanpak wel.

Ach.. ik kan me nog wel herinneren dat er heftige discussies werden gevoerd ten tijde van BB1, ook hier op FOK: de bewoners zouden stuk voor stuk met een psychisch trauma uit dat huis komen. Nou kun je aan Bart inderdaad wel merken dat-ie een tik van de molen heeft gehad, maar de rest is toch redelijk terecht gekomen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Gert op 08-09-2006 15:23:55 ]
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 8 september 2006 @ 15:40:06 #289
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41618791
Een molen? Een heel windpark kan je wel zeggen!!

Volslagen idioten? Ik vind dat je in nederland dat ook moet zijn om ná bb1 alsnog dat huis in te gaan... Maar waarom wordt in andere landen dan wel de prodctie los gelaten in hun doen en laten, als endemol zou je dat toch als slechte reclame kunnen zien...
Ecosia
pi_41619958
Even een berichtje over de engelse Big Brother. Heb de laatste twee niet meer gezien, maar de edities daarvoor wel gevolgd. Zo enorm verschillend van de Nederlandse versie zijn ze echt niet hoor. De gemiddelde dagelijkse saaiheid van het leven in een Big Brother huis is volgens mij behoorlijk universeel.

Er was er wel een waar ze inderdaad allemaal tegenpolen in het huis geduwd hadden en waar na een paar weekjes ook flink de stoppen doorsloegen. Ze hadden daar het briljante idee om twee mutsjes er uit te halen, in een soort annexje te stoppen waar ze alles wat er in het huis gebeurde konden volgen en dan na een week of zo weer leuk terug te stoppen tussen de bewoners. Dat werd dus matten en een van de mutsjes werd verwijderd om verder bloedvergieten te voorkomen.

Maar verder? Dezelfde suffe weekopdrachten, hetzelfde gesleep van bank naar bank, hetzelfde gezever over wie doet de afwas en wie steekt er geen poot uit en wie heeft mijn sigaretten gestolen. Allemaal hetzelfde. Nog net geen discussies over het nut van een molton, maar da's dan ook het enige verschil.

In mijn optiek ligt dus het verschil in success meer in het verwachtingspatroon van het publiek. In Engeland (en vooral hier in Ierland waar het concept zo mogelijk nog populairder is dan in de UK) vindt men het kennelijk al leuk genoeg om naar dat gesuperdraaikont te kijken. In Nederland wil men meer, meer, meer... We hadden The Battle, we hadden Judas Willem, we hadden een baby, we hadden de smoke after, we hadden de exmannuvrouw, dus we willen nog extremer, nog idoter, nog gekker...

En wat krijgen we? Mwah, we hebben een jongetje met een nogal zwart-witte kijk op het leven, een mogelijk hypochondrische mama, twee huppelzusjes, een doodgewone dochter met een brabbelende papa, een paranoide exvoetbalvriendinmodelletje, een ik-bemoei-me-graag-met-relaties jongetje en zijn homosexuele broertje, en dan nog wat grut er omheen om de tientallen sofa's in het huis op te vullen. Geloof me, de Ieren en Engelsen staan watertandend met hun Nederlands-Engels woordenboekje in de rij om een glimp te mogen opvangen.

Kwestie van verwachtingspatroon...
'Fiasco, wat is dat ook alweer?' - 'Euh.....'
  vrijdag 8 september 2006 @ 16:23:24 #291
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_41620286
Goede post
bijna een collem (cullum), wtf?!?)
Ecosia
pi_41620565
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 10:53 schreef Jumparound het volgende:
als ze haar dood gooien met grote opblaasballen kijk ik wel
Kijk ik mee.
Godsamme wat een saai grietje was dat.
Die wil ik zeker niet in mijn Top BB terug zien
pi_41620796
quote:
Op dinsdag 5 september 2006 22:02 schreef 3st het volgende:
Het is mij Andries!!!!!! ik volg de nieuwe serie uiteraard ook en ik vind het wel weer anders dan voorgaande jaren! Ik hoor iedereen roepen dat het niet zo zwaar is enzo maar als je zelf in het huis gezeten hebt snap je wel dat dit ook wel zwaar is.
Sorry man ik geloofde je niet
Maar nu staat het ook op de blog, dus moet het wel waar zijn
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
pi_41620888
In Engeland had je ook al die clones , heel vele andere reality shows en die liepen toch ook erg goed.

Inderdaad, zij stoppen allerlei extreme mensen in het BB huis, en dat is meestal toch interesanter om naar te kijken. Vandaar dat ik BB3 zo leuk vond.

BB UK dit jaar barste van de ruzies en vreemde ontwikkelingen.
sommigen minder maar ik moet zeggen dat ik er daar bij dag 1 al helemaal inzat.

Dus mij conclusie is toch dat Hummie fouten maakt.

Zeker met BB4 en BB5 maar ik heb nog wel goede verwachtingen voor deze, al is het niet te vergelijken met de BB van Engeland. helaas.
pi_41621109
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:37 schreef PC eend het volgende:

[..]

Sorry man ik geloofde je niet
Maar nu staat het ook op de blog, dus moet het wel waar zijn
Hai Andries
  Moderator vrijdag 8 september 2006 @ 16:55:05 #296
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41621480
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 15:40 schreef Jumparound het volgende:
Maar waarom wordt in andere landen dan wel de prodctie los gelaten in hun doen en laten
Dat is een goede vraag. Ik denk dat het ermee te maken heeft hoe Big Brother in een land in de markt is gezet: in het buitenland onbeschaamd als een platte voyeursshow, vermaak voor de massa. Maar in Nederland, dat de primeur had en waar niemand nog wist wat deze show met de deelnemers ging doen, werd BB1 gelanceerd als een soort psychologisch experiment. En dat was een perfekte dekmantel voor de hoger opgeleiden en andere snobs om BB ook te volgen. Wat een kijkcijfers, door alle lagen van de bevolking!

En eigenlijk heeft Hummie mijns inziens dat idee van een show die méér is dan plat vermaak nooit los willen laten. Ze komt uit de roddelbladenhoek, waar ze voor de Story, Privé en Weekend werkte. Daarom werd ze veracht door de hogere sociale klasse, naar wiens waardering ze juist op zoek was. En toen kwam Big Brother, en werd Hummie ineens "salonfâhig" en haalde ze de wereldpers. Ook de serieuze.

Ook haar studie rechten moet m.i. in dat licht worden gezien. Eerherstel. Hummie is geen gewetenloze domme roddeljournaliste. Nee, Hummie is meester in de rechten, en weet wat ethiek is. Hummie wil niet meer geassocieerd worden met ranzig vermaak, en zolang Hummie aan het roer staat zullen we nooit "Engelse toestanden" krijgen in de Nederlandse BB's.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator vrijdag 8 september 2006 @ 16:57:33 #297
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41621572
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:14 schreef Grift71 het volgende:
Even een berichtje over de engelse Big Brother. Heb de laatste twee niet meer gezien
Je betoog is dan ook niet meer helemaal actueel. Ik heb zijdelings gevolgd wat er dit seizoen allemaal plaatsvond in de UK, en dat was wel andere koek dan wat we in Nederland gewend zijn. Ook op FOK kun je er meer over lezen: Big Brother 7 UK
pi_41621835
Wat leuk, oudbewoners!!

Hai Bart; we hebben echt van je genoten in BB. Iedere avond voor de buis. Toen heb ik zelfs nog ge-smst tijdens de finale Mijn broertje praat af en toe nog steeds over een liedje dat jij zong (oude lullen moeten weg, oude lullen moeten weg, oude lullen lopen alleen maar in de weg ofzo) Hij was toen 7 en vond je geweldig.

Andries, van jouw BB ervaring heb ik weinig gezien, wel af toe het een en ander van gehoord. Temptation Island heb ik wel gevolgd. Sinds vorig jaar bezoek ik je web site ook regelmatig.

Roel, vorig jaar heel veel streams gevolgd en echt genoten. Vooral de geheime rookmissie was leuk. Toen jullie uit het huis kwamen was het even gek. Jullie leven ging wel door, maar wij konden het niet meer volgen. Maakt het extra leuk dat jullie hier af en toe even langskomen.

Greetz!!
En toen waren er nog 6 ...
  vrijdag 8 september 2006 @ 17:06:59 #299
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41621880
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 16:55 schreef Gert het volgende:

Ook haar studie rechten moet m.i. in dat licht worden gezien. Eerherstel. Hummie is geen gewetenloze domme roddeljournaliste. Nee, Hummie is meester in de rechten, en weet wat ethiek is. Hummie wil niet meer geassocieerd worden met ranzig vermaak, en zolang Hummie aan het roer staat zullen we nooit "Engelse toestanden" krijgen in de Nederlandse BB's.
In andere woorden: Hummie bedankt, maar we gaan vernieuwen/verjongeren
pi_41622264
quote:
Op vrijdag 8 september 2006 17:06 schreef scanman01 het volgende:

[..]

In andere woorden: Hummie bedankt, maar we gaan vernieuwen/verjongeren
Precies. weg met haar, zoek iemand anders, met lef!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')