Nouja, trollen is misschien het verkeerde woord, maar dit is zo overduidelijk blatante onzin.. Als ik zie wat voor 'verbanden' de schrijver maakt, dan is 'Was Jezus Caesar?' het meest accurate geschiedenisboek ooit geschreven.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:12 schreef Triggershot het volgende:
Ik geef een voorproefje voor mensen die niet willen klikken op mijn link, wat is er trollerig aan?
Dat mag je vinden, ga voor het rest ook niet inhoudelijk er op in, niet in dit topic in ieder geval, plaatste het alleen om te refereren naar wat ik bedoelde in mijn post jegens miss.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:14 schreef speknek het volgende:
[..]
Nouja, trollen is misschien het verkeerde woord, maar dit is zo overduidelijk blatante onzin.. Als ik zie wat voor 'verbanden' de schrijver maakt, dan is 'Was Jezus Caesar?' het meest accurate geschiedenisboek ooit geschreven.
Dank je. Ik oefen ook al heel wat jarenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Netjes van je dat je het zo snel het gelezen.
Of de hindoes hebben gelijk. Of de azteken hadden gelijk. Of de grieken hadden gelijk. Het is echt niet of de Christelijk God of niks hoor.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:53 schreef Integrity het volgende:
[..]
Er zijn eigenlijk maar 2 mogelijkheden: Of er is een God of er is geen God.
Met deze 2 mogelijkheden, hebben we eigenlijk in allebei de gevallen een groot probleem.
Wanneer er een God is, zullen we Hem moeten gehoorzamen. Wanneer er geen God is, dan betekent het dus dat we op een steenklomp met een ongelovelijke snelheid doelloos en zonder leiding door het heelal zweven.
Er is niet zoiets als 'de atheist', maar de logische conclusie zou imo zijn: beide. Atheisten denken dat mensen zelf hun goden bedenken. Historisch zie je dan dat ze dezelfde god hebben, maar doordat ze er andere overlevering bij verzonnen hebben, hebben ze hun god in weze veranderd.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:26 schreef Triggershot het volgende:
hoe staan atheisten eigenlijk tegenover God?
Zien ze Jehova, God en Allah los van elkaar of zelfde maar dan volgens andere overleveringen?
Ik had het dan ook niet over de 'de atheist' maar iedereen die zich aangesproken voelde, want het mooie er aan is dat men in het midden oosten wel Allah zowel als de God van Joden, Christenen en Moslims ziet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:32 schreef speknek het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als 'de atheist', maar de logische conclusie zou imo zijn: beide. Atheisten denken dat mensen zelf hun goden bedenken. Historisch zie je dan dat ze dezelfde god hebben, maar doordat ze er andere overlevering bij verzonnen hebben, hebben ze hun god in weze veranderd.
Dat zijn humanisten, die geloven dat de natuur God is. Op aanraden van Thaleia in het Favoriete filosoof topic , ben ik iets gaan lezen over Epicurus, iemand die beweert dat de dood ons niets aangaat en dat verstandige mensen zuinig leven zodat al het mooie tot genot gerekend kan worden, wat het hoogste goed is, tegen smart, het grootste kwaad.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:26 schreef Triggershot het volgende:
hoe staan atheisten eigenlijk tegenover God?
Zien ze Jehova, God en Allah los van elkaar of zelfde maar dan volgens andere overleveringen?
Atheisten bestaan nietquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:39 schreef Triggershot het volgende:
Maar dat vroeg ik niet, lijkt me ook niet dat een atheist in goden gelooft
Ik zal morgen in de bieb wat opzoekenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:39 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Dat zijn humanisten, die geloven dat de natuur God is. Op aanraden van Thaleia in het Favoriete filosoof topic , ben ik iets gaan lezen over Epicurus, iemand die beweert dat de dood ons niets aangaat en dat verstandige mensen zuinig leven zodat al het mooie tot genot gerekend kan worden, wat het hoogste goed is, tegen smart, het grootste kwaad.
Het leven is een toevalligheid van plezierige samenloop van omstandigheden, zo schrijft hij. Latere humanisten / filosofen als Spinoza zijn daar op doorgegaan en hebben de God die natuur heet een definitie willen geven . Meer daar over kun je hier vinden of in de bieb
Er is niemand die de wereld voor vanzelfsprekend kan aannemen zoals die is, ik noem de feestdagen alleen al, als je die accepteert, dan ben je al bezig met de acceptatie van een stromingquote:
mja als je het zo bekijkt zou pasen en kertmis weer voort zijn gekomen uit heidense feestdagenquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:46 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Er is niemand die de wereld voor vanzelfsprekend kan aannemen zoals die is, ik noem de feestdagen alleen al, als je die accepteert, dan ben je al bezig met de acceptatie van een stroming
En waarom zouden ze dan geen atheist kunnen zijn?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:46 schreef Harry_Sack het volgende:
Er is niemand die de wereld voor vanzelfsprekend kan aannemen zoals die is, ik noem de feestdagen alleen al, als je die accepteert, dan ben je al bezig met de acceptatie van een stroming
da's waar, maar dat is nauwelijks relevant in dit verhaal.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
mja als je het zo bekijkt zou pasen en kertmis weer voort zijn gekomen uit heidense feestdagen
Omdat mensen drijfveren hebben om iets te doen, opstaan om naar je werk te gaan bijvoorbeeld. Dat maakt je al een soort van gelovige voor een prestatie of een doel.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:47 schreef speknek het volgende:
[..]
En waarom zouden ze dan geen atheist kunnen zijn?
Atheisme betekent niet aanhangen van een god. Ik weet niet waarom je dat gelijk stelt aan gelovig zijn in een doel (wat dat ook mag wezen)..quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:52 schreef Harry_Sack het volgende:
Omdat mensen drijfveren hebben om iets te doen, opstaan om naar je werk te gaan bijvoorbeeld. Dat maakt je al een soort van gelovige voor een prestatie of een doel.
dat heb je uit de vandale, maar da's een beperkte definitie hoorquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:53 schreef speknek het volgende:
[..]
Atheisme betekent niet aanhangen van een god. Ik weet niet waarom je dat gelijk stelt aan gelovig zijn in een doel (wat dat ook mag wezen)..
Welnee, het is gewoon de letterlijke betekenis van het woord. Theos=god, a=niet.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:54 schreef Harry_Sack het volgende:
dat heb je uit de vandale, maar da's een beperkte definitie hoor
Een humanist kan net zo goed ook atheist zijn. Atheist is gewoon een heel globaal begrip, het zegt alleen dat je niet in god gelooft, maar voor de rest niets over morele regels of opvattingen. Het humanisme zegt dat wel, maar dan weer niet of je al dan niet in god gelooft.quote:een humanist is bijvoorbeeld niet een atheist, maar hij stelt wel morele regels voor het leven
wat is dan een atheoloogquote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:59 schreef speknek het volgende:
[..]
Welnee, het is gewoon de letterlijke betekenis van het woord. Theos=god, a=niet.
[..]
Een humanist kan net zo goed ook atheist zijn. Atheist is gewoon een heel globaal begrip, het zegt alleen dat je niet in god gelooft, maar voor de rest niets over morele regels of opvattingen. Het humanisme zegt dat wel, maar dan weer niet of je al dan niet in god gelooft.
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:03 schreef Doffy het volgende:
[..]
Ow please
Je hebt je er duidelijk ook nooit in verdiept. Maar dat is hier offtopic.
Verklaar het dikgedrukte eens? Je bent nogal erg overtuigd van de zinloosheid ervan.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 00:02 schreef Doffy het volgende:
[..]
Hoe verzin je 't....
Ik heb ook geen moeite met mijn plaats accepteren in het grote zinloze schouwspel dat leven heet. Dat heeft niets te maken met 'ultieme uiting van het indivualisme'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |