Of een sadistisch jochie met een mierenboerderij.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:03 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
God is een bioloog die z'n experimentjes niet zo nauwkeurig uitvoert?
quote:Op maandag 31 juli 2006 20:00 schreef Dromenvanger het volgende:
God wilt je ziel bezitten. God wilt jou beheersen. God wilt jou vertellen hoe je leven moet.
God
Mocht ik een stemmen mogen uitbrengen dan stem ik op Satan.
God neemt vrijheid weg, God zorgt voor schuld gevoel.
Satan geeft je vrijheid. Satan geeft je vrije keuze.
Satan laat jou lekker aan het verboden vrucht etenIn mijn geval is dat de boom der wijsheid. Als ik wil eet ik de complete boom op. Tot de wortel. Als ik wil ga ik tot de wortel van het bestaan en graaf ik de complete wijsheid op. Omdat ik graag duivelsachtig ben. Ik gun God niet het alleenrecht
![]()
Satan laat jou proeven aan het echte bestaan.
En daar mag God een puntje aan zuigen. God kan daar niet eens een puntje aan zuigen. Omdat God staat voor het slechte.
Omgekeerde realiteit. Altijd zijn de mensen wijs gemaakt dat God goed was. Satan moest je bang voor zijn.
Laat nou eens precies het omgekeerde het geval zijn.
Hoe het precies zit kom ik nog wel achter. En waarom slangen door het stof moeten kruipen ook.
Ik ben een slang als Chinees teken. Dus sowieso moet ik straks te weten komen waarom slangen door het stof moeten kruipen. Of is dat niet zo?
Wie weet van niet.
God weet het straks ook niet meer![]()
Straks weet God niet eens meer dat hij bestaat. Dan is God verleden tijd.
Heb je de vrijheid die je nodig hebt dus ook.
nee, God bestond altijd alquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:23 schreef misantropia het volgende:
Wat ook zo hypocriet is is het volgende:
christenen en moslims zeggen dat de evolutie leer onmogelijk is omdat dan het leven uit niets is ontstaan
nou en god dan ? die is volgens hun wel uit niets ontstaan ! lekker hypocriet weer !
Gelul, het zijn er 874.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:22 schreef partyyboyy het volgende:
[..]
Nee, jij moet bewijzen dat het wel zo is.
Ik kan toch ook niet zeggen: Er leven 871 vliegende paarse eekhoorns in een andere dimensie die ik alleen kan zien, bewijs maar dat het niet zo is!
Inderdaad. Waarom zou je eeuwig in de hemel zijn. Wat moet je daar tot in eeuwigheid doen? Alleen al van religieus oogpunt lijkt t me logischer dat er niks meer is na de dood. Ik zou er niet aan moeten denken dat ik voor altijd een God zou moeten aanbidden in de hemel. Ik vind t wel best als het na dit leven helemaal is afgelopen. Je merkt t toch niet als je dood bent.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:20 schreef Dr.Death het volgende:
[..]
Gelul, het zijn er 874.
Ik kan ze namelijk ook zien...
..maar ik kan beter tellen
Anyway, ik vind dat de TS wel een interessante vraag heeft. Wat doe je eigenlijk bij God een eeuwigheid lang? Alleen zijn lof bezingen? Klaverjassen? De ramshoornen oppoetsen voor de Dag des Oordeels?
Ik heb er (nog) weinig over gevonden in mijn Bijbel..
Hij heeft hem zelf gemaakt....quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:23 schreef wonderer het volgende:
Ik vraag me nog steeds hoe Hij de wet van behoud van energie omzeilt.
Dus voor hem gelden ze niet, dee natuurwetten? Hij staat dus net als een dictator boven alles wat hij predikt en boven alle wetten die hij gemaakt heeft voor de rest van het volk.quote:
Hem tot in de eeuwigheid dienen en gehoorzamen is tot daar aan toe, en niks "ïn it for me" is ook best..maar ik zou wel graag weten wát ik dan de- letterlijk - godganse tijd doequote:Op dinsdag 1 augustus 2006 03:02 schreef BigFire het volgende:
ik denk dat dat vanuit een religieus oogpunt een egoistische denkwijze is. "What's in it for me?"
Als gelovige moet je accepteren dat je niet voor jezelf leeft maar voor God en daar haal je je geluk uit. Dus God eeuwig aanbidden en dienen en in zijn aanwezigheid zijn zou dan dus het allerbeste zijn. Je moet onderdanig zijn en je volledig geven aan God.. en dat is voor mensen moeilijk te verkroppen. Alhoewel.. als bijv. Robbie Williams langskomt doen alle vrouwen letterlijk alles voor hem en zouden ze het liefst altijd bij hem zijn. Maar als het om God gaat hebben mensen vaak dat gevoel niet, hmmm...
Dus je moet leren om van God te houden en pas dan zie je in hoe fantastisch het hiernamaals wel niet zal zijn. dat is dan het enige wat je nog wil. je eigen ik opofferen voor God is het moeilijkste wat er is. dat gaat tegen onze natuur in zoals wel bleek bij Adam en Eva. zolang je dat niet doet zal het eeuwige leven met God je nooit aantrekkelijk lijken, eerder saai of iets waar je je te goed voor voelt.
Omschrijving van de hel is bijna overal hetzelfde hoorquote:Op maandag 31 juli 2006 19:28 schreef misantropia het volgende:
[..]
Zins wanneer is de eindbestemming van een religie van een ander volk dezelfde eindbestemming voor een ander volk
"de God van het midden oosten" is hier al een aantal decennia bekend onder religie van het Christendom, ring a bell?quote:ik ben niet joods, arabisch of wat dan ook, ik heb niks met de god van het midden oosten te maken
Zei ik dat tegen jou wel dan?quote:je gaat tegen een Hindoe ook niet zeggen dat hij naar de hel gaat
Maar je gelooft wel in hel en hemel.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:43 schreef misantropia het volgende:
BETTER TO RULE IN HELL THEN TO SERVE IN HEAVEN
ik kniel voor niemand
Hindoes geloven eigenlijk in reincarnatie, dus voor hun is de aarde de hel, zelfde met Boeddhisten, en nee, bij andere religies met een onderwereld is het niet vuur en branden, zoveel verschillen dat het allemaal anders is.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Omschrijving van de hel is bijna overal hetzelfde hoor
Je weet wel eeuwig branden, marteling etc.
[..]
"de God van het midden oosten" is hier al een aantal decennia bekend onder religie van het Christendom, ring a bell?
[..]
Zei ik dat tegen jou wel dan?
Nee, ben geen christen, dit is een uitspraak van de oprichtster van de theosofie.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:04 schreef Dinguss het volgende:
[..]
Maar je gelooft wel in hel en hemel.
Lul niet zo dom. Het zijn mensen die op een manier met hun leven en geloof omgaan. Fundament is 'heb je naaste lief zoals jezelf'. Jezus's woorden.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:06 schreef misantropia het volgende:
[..]
Hindoes geloven eigenlijk in reincarnatie, dus voor hun is de aarde de hel, zelfde met Boeddhisten, en nee, bij andere religies met een onderwereld is het niet vuur en branden, zoveel verschillen dat het allemaal anders is.
verder, het christendom is hier alleen gevestigd met geweld, veel geweld, het heeft meer dan 6 eeuwen geduurd voordat de kerk hier de macht had vanaf het begin dat ze hier kwamen.
ik ben daarom ook geen ggristen, het is een alien religie, ik heb er dus geen zak mee te maken, ik geloof niet in een of andere joodse gast, ik ben zelf niet joods dus heb geen zak ermee te maken, ik ga een beetje knielen een religie die hier met geweld me voorouders hebben onderdrukt![]()
het christendom kan de pleuris krijgen
Je vergeet zeker even wat er in het oude testament staat, slavernij, racisme, onderdrukking, vrouwenhaat, kindermoord, ga zo maar door, met dat in de hand kwamen de gggristenen hier.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:09 schreef Integrity het volgende:
[..]
Lul niet zo dom. Het zijn mensen die op een manier met hun leven en geloof omgaan. Fundament is 'heb je naaste lief zoals jezelf'. Jezus's woorden.
Jij hebt minder respect voor mij als Christen, dan ik voor jou als niet Christen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef misantropia het volgende:
[..]
Je vergeet zeker even wat er in het oude testament staat, slavernij, racisme, onderdrukking, vrouwenhaat, kindermoord, ga zo maar door, met dat in de hand kwamen de gggristenen hier.
Niet zo gek als je kijkt naar wat voor ellende het Christelijk geloof kan veroorzaken.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:13 schreef Integrity het volgende:
[..]
Jij hebt minder respect voor mij als Christen, dan ik voor jou als niet Christen.
En zonder het geloof?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:17 schreef wonderer het volgende:
[..]
Niet zo gek als je kijkt naar wat voor ellende het Christelijk geloof kan veroorzaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |