abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 juli 2006 @ 13:26:25 #51
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_40131417
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef wijsneus het volgende:
Het gaat niet eens om saai. Waar gaat het god eigelijk om? dat is de vraag. Hem voor eeuwig en altijd loven en prijzen? Ik kan niet wachten. Nooit meer verdriet? Je ontneemt me een wezelijk deel van mijn menselijkheid.

Ik ben oprecht nieuwsgierig wat je zo trekt aan naar de hemel gaan. Het lijkt mij namelijk helemaal nix.
Daar sla je de spijker op z'n kop. Er is ook nix.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:29:14 #52
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_40131511
Vraagje voor pmb_rug:

Omdat ik uit jou posts opmaak dat jij wel degelijk in een hiernamaals gelooft en een 'god'. Hoe stel jij het hiernamaals voor?
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
  maandag 24 juli 2006 @ 13:53:20 #53
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40132366
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:29 schreef Woutervn het volgende:
Vraagje voor pmb_rug:

Omdat ik uit jou posts opmaak dat jij wel degelijk in een hiernamaals gelooft en een 'god'. Hoe stel jij het hiernamaals voor?
zoals ik ook al stel kan ik het me nauwelijks voorstellen. het zal iets zijn waarbij je in de aanwezigheid van God zal zijn, hoe machtig dat moet zijn kan ik me niet indenken. ik stel me er iig een ultiem geluk bij voor
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:54:38 #54
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40132405
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Het gaat niet eens om saai. Waar gaat het god eigelijk om? dat is de vraag. Hem voor eeuwig en altijd loven en prijzen? Ik kan niet wachten. Nooit meer verdriet? Je ontneemt me een wezelijk deel van mijn menselijkheid.
als je neit in God gelooft is er idd niets ergers dan hem moeten prijzen, dat zal je dan zeer waarschijnlijk ook niet hoeven, toch?
wie zegt dat je na je dood nog menselijk moet zijn?
quote:
Ik ben oprecht nieuwsgierig wat je zo trekt aan naar de hemel gaan. Het lijkt mij namelijk helemaal nix.
de hemel an sich trekt me niet, het is God die me trekt.
?Porque no te calles?
  maandag 24 juli 2006 @ 14:01:53 #55
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40132653
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:26 schreef Woutervn het volgende:

[..]

Daar sla je de spijker op z'n kop. Er is ook nix.
nirwana, zoals bij de hare krishna ?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  maandag 24 juli 2006 @ 14:02:26 #56
19954 VisStick
Blub ik ben een VisStick
pi_40132672
De hemel zal een plek zijn waar je ultiem gelukkig bent in de aanwezigheid van God. Als je graag verdrietig wilt zijn, dan kan dat ook in de hemel. Zo stel ik me het voor tenminste.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:00:45 #57
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_40134425
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:54 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

wie zegt dat je na je dood nog menselijk moet zijn?
[..]
Ik ben wie ik ben, met al mijn fouten, zonden, geluk, verdriet, liefde, haat en herinneringen.

Ontneem mij een van deze zaken en ik ben niet meer ik.

Ik ben dan dood. Er zal 'iets' in de hemel terechtgekomen zijn, maar dat ben ik niet. (Of - er zal 'iets' gereincarneerd zijn, maar dat ben ik niet.)
Siamo Tutti Antifascisti!
  maandag 24 juli 2006 @ 15:09:39 #58
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40134693
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:00 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Ik ben wie ik ben, met al mijn fouten, zonden, geluk, verdriet, liefde, haat en herinneringen.

Ontneem mij een van deze zaken en ik ben niet meer ik.

Ik ben dan dood. Er zal 'iets' in de hemel terechtgekomen zijn, maar dat ben ik niet. (Of - er zal 'iets' gereincarneerd zijn, maar dat ben ik niet.)
het zal idd meer je transcedente ik zijn, je ziel of hart. dat ben je idd niet meer als compleet mens, je bent dan ook dood op aarde. maar jij als persoon wordt uiteindelijk gedefinieerd in de kern door die transcedente ik, je hart (lev in het hebreeuws).
?Porque no te calles?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:19:35 #59
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_40134976
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:

[..]

het zal idd meer je transcedente ik zijn, je ziel of hart. dat ben je idd niet meer als compleet mens, je bent dan ook dood op aarde. maar jij als persoon wordt uiteindelijk gedefinieerd in de kern door die transcedente ik, je hart (lev in het hebreeuws).
Begrijp je dat dat een probleem is voor mij? For All Intents And Purposes ben ik dan dood. Of ik nou naar de hemel ga, of verdwijn in het niet. Mijn IK is weg. De persoon die ik nu ben is gestorven.

Liever verdwijnen in het niet dan een slap aftreksel van mijn ik dat voor eeuwig god dient te loven en te prijzen.
  maandag 24 juli 2006 @ 15:24:28 #60
14827 Kogando
Modelprutser
pi_40135127
Er vanuitgaande dat de mens naar Gods beeld geschapen is zullen God en de mens er eenzelfde soort denkwijze op nahouden. Mensen houden ervan om complimenten te krijgen en daarmee voldoening op hun werk. God ook.

Wat is er leuk aan allemaal werelden scheppen als er niemand is die zegt dat het mooi is, die er van kan genieten, of iets dergelijks? Net zoals een componist die zijn muziekwerken ten gehore wil brengen of een kunstenaar die een expositie houdt.

God schept dus de mensen, stelt ze vervolgens voor de keuze om zijn creaties te waarderen of niet en krijgt op die manier eerlijke en pure voldoening op zijn werk.

Zoiets denk ik.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_40135198
quote:
Op maandag 24 juli 2006 14:01 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

nirwana, zoals bij de hare krishna ?
Wat, met de eeuwige aanwezigheid van Kurt Cobain (met een bloedend gat door z'n kop, wonden helen daar slecht)?
  maandag 24 juli 2006 @ 15:28:37 #62
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40135239
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef Kogando het volgende:
Er vanuitgaande dat de mens naar Gods beeld geschapen is zullen God en de mens er eenzelfde soort denkwijze op nahouden. Mensen houden ervan om complimenten te krijgen en daarmee voldoening op hun werk. God ook.

Wat is er leuk aan allemaal werelden scheppen als er niemand is die zegt dat het mooi is, die er van kan genieten, of iets dergelijks? Net zoals een componist die zijn muziekwerken ten gehore wil brengen of een kunstenaar die een expositie houdt.

God schept dus de mensen, stelt ze vervolgens voor de keuze om zijn creaties te waarderen of niet en krijgt op die manier eerlijke en pure voldoening op zijn werk.

Zoiets denk ik.
En jij dan? Jij zit er als ziel maar mooi opgescheept met de gedachte dat iemand voldoening uit het bezitten van jouw ziel (identiteit?) haalt
  maandag 24 juli 2006 @ 15:30:20 #63
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_40135288
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:27 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Wat, met de eeuwige aanwezigheid van Kurt Cobain (met een bloedend gat door z'n kop, wonden helen daar slecht)?
come as you are, as a friend, as I wanted you to be .. dat impliceert een stukje god, 'as a friend', jammergenoeg kun je je niet gelijk stellen met God, want dan kom je in het straatje van de gevallen engel
  maandag 24 juli 2006 @ 15:33:09 #64
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_40135376
Misschien wil God alleen maar winst maken..?

Dat ie eerst alle zieltjes verzamelt, zo van "neeeee! Ga niet naar de duivel, kom naar mij toe !!"
En als ie ze uiteindelijk dan allemaal heeft, dat ie ze gewoon met winst verkoopt aan de duivel ?

zo van een soort leuke (matige) grap met zieltjes...
"Boh gek, je hebt ze zelf aan me gegeven, ik doe ermee wat ik wil heheh !``!!1@#!#!!!"
zzz
  maandag 24 juli 2006 @ 15:47:54 #65
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_40135827
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:34 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar god is almachtig, waarom word je dan niet kant-en-klaar gereinigd van je zonden in de hemel geboren. Waar is het voor nodig dat je eerst een tijd op aarde rondloopt ?
Maar kan iemand als pmb_rug ff antwoord geven op het bovenstaande ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 24 juli 2006 @ 16:16:23 #66
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_40136630
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:34 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar god is almachtig, waarom word je dan niet kant-en-klaar gereinigd van je zonden in de hemel geboren. Waar is het voor nodig dat je eerst een tijd op aarde rondloopt ?
quote:
Handelingen 13:48
Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven.
God kiest dus ook wie er de juiste dingen gaat geloven en dus in de hemel komt. Het lijkt mij dat hij mischien zelfs alleen de mensen kan schapen die naar de hemel gaan. Hele aarde niet nodig...
pi_40136697
quote:
Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Maar kan iemand als pmb_rug ff antwoord geven op het bovenstaande ?
  • Gods wegen zijn niet altijd even doorgrondelijk
  • Het leven zou vrij saai zijn voor God zonder die continue afweging van mensen of ze voor het eeuwige paradijs kiezen of voor de eeuwige verdoemenis

Zoiets
  • pi_40137035
    als hij je ziel heeft dan heeft hij macht over je

hij wilt macht
      maandag 24 juli 2006 @ 16:32:31 #69
    64387 ioor
    be cool!
    pi_40137091
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef wijsneus het volgende:

[..]

Begrijp je dat dat een probleem is voor mij? For All Intents And Purposes ben ik dan dood. Of ik nou naar de hemel ga, of verdwijn in het niet. Mijn IK is weg. De persoon die ik nu ben is gestorven.

Liever verdwijnen in het niet dan een slap aftreksel van mijn ik dat voor eeuwig god dient te loven en te prijzen.
    Jouw IK is toch je ziel, je gevoelens etc. komen toch allemaal uit je ziel.
    hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
    pi_40137414
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 16:32 schreef ioor het volgende:

[..]

Mijn gevoel zit voornamelijk in mijn snikkel...

And God created satan to blame for his mistakes...
      maandag 24 juli 2006 @ 16:46:09 #71
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_40137461
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 16:18 schreef Haushofer het volgende:

[..]

• Gods wegen zijn niet altijd even doorgrondelijk
  • Nogal een dooddoener
    quote:
  • Het leven zou vrij saai zijn voor God zonder die continue afweging van mensen of ze voor het eeuwige paradijs kiezen of voor de eeuwige verdoemenis
  • Het leven is al saai voor god, hij is namelijk alwetend dus niets komt als een verassing.
    It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
    And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
      maandag 24 juli 2006 @ 16:47:32 #72
    2671 Aaargh!
    Gebruik op eigen risico.
    pi_40137492
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 16:32 schreef ioor het volgende:

[..]

Als je gevoelend / emoties / persoonlijkheid en dat soort shit uit je 'ziel' komen (en je de ziel ziet als een niet stoffelijk iets). Hoe kan het dan zijn dat je deze dingen kan beinvloeden met chemicalien of andere stimulering van de hersenen ?
      maandag 24 juli 2006 @ 16:57:49 #73
    78509 Harry_Sack
    bidibidibidibidi
    pi_40137760
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 16:16 schreef wijsneus het volgende:

[..]

[..]

God kiest dus ook wie er de juiste dingen gaat geloven en dus in de hemel komt. Het lijkt mij dat hij mischien zelfs alleen de mensen kan schapen die naar de hemel gaan. Hele aarde niet nodig...
    ja, hij geeft de mensen keuzevrijheid, maar veroordeelt diegenen die hem afvallen in de eindtijd. Dat zou verklaren waarom de meesten niet in god geloven, maar wel dat er iets is
      maandag 24 juli 2006 @ 19:00:14 #74
    53191 STORMSEEKER
    Waakt Voortdurend..
    pi_40140629
    quote:
    Op maandag 24 juli 2006 10:40 schreef speknek het volgende:
    Jehova's Getuigen geloven toch dat God en Satan mensen 'werven' voor de laatste oorlog?
    Nou ja, werven is nogal een vaag woord, maar God probeert inderdaad via zijn woord mensen tot zich te trekken en natuurlijk probeert
    satan al vanaf het begin om mensen daarvan af te houden en inderdaad te zorgen dat men direct of indirect voor hem kiest.
    Het is niet zo dat alleen JG dat denken ofzo, het staat letterlijk zo in de bijbel.

Psalm 2
    2 De koningen der aarde stellen zich op
    En de hoogwaardigheidsbekleders zelf hebben zich als één [blok] aaneengesloten
    Tegen Jehovah en tegen zijn gezalfde

Openb 16
    14 In werkelijkheid zijn het door demonen geïnspireerde uitingen, en ze verrichten tekenen en gaan uit tot de koningen van de gehele
    bewoonde aarde, om hen te vergaderen tot de oorlog van de grote dag van God de Almachtige.
    16 En ze vergaderden hen tot de plaats die in het Hebreeuws Har–Ma̱gedon wordt genoemd.

Megiddo was de plaats waar enkele van de hevigste en belangrijkste veldslagen in de geschiedenis van het Midden-Oosten
    werden geleverd. De naam Armageddon symboliseert daarom een beslissend conflict met slechts één duidelijke overwinnaar.
    En dat is inderdaad het eindconflict wat God en de mensen betreft.

Nog over de ziel:

Psalm 146:4
    4 Zijn geest gaat uit, hij keert terug naar zijn grond;
    Waarlijk, op die dag vergaan zijn gedachten.

Pred 9
    5 Want de levenden zijn zich ervan bewust dat zij zullen sterven; maar wat de doden betreft, zij zijn zich van helemaal niets bewust, ook hebben zij geen loon meer, want de gedachtenis aan hen is vergeten.
     6 Ook hun liefde en hun haat en hun jaloezie zijn reeds vergaan, en zij hebben tot onbepaalde tijd geen deel meer aan iets wat onder de zon moet worden gedaan.

10 Alles wat uw hand te doen vindt, doe dat met uw krácht, want er is geen werk noch overleg noch kennis noch wijsheid in Sjeool, de plaats waarheen gij gaat.

Daar is het antwoord. NOG duidelijker dan dit kun je het niet krijgen.

Geen bewustzijn, geen gedachten....allemaal dingen die je als ''de-dood-overlevende-ziel'' wel nodig zou moeten hebben om ''gelukzaligheid'' danwel ''brandende vuren'' te voelen, niet?

Mensen kunnen trouwens niet geoordeeld worden NA/tijdens hun dood, want waneer men sterft wordt men van zijn zonde vrijgesproken (Rom 6:7).

Het woord voor ziel in het Hebreeuws is Nefesj en in het Grieks is het Psuche.
    Nefesj en psuche hebben de volgende betekenissen: (levens)adem, levenskracht, leven.
    Nefesj kan ook wezen betekenen. Het slaat in ieder geval zowel op dieren als op mensen (!).
    En het slaat altijd op het gehele wezen, niet op een deel van een wezen.
    Er staat ook in Genesis: de mens werd een levende ziel, niet ''kreeg een levende ziel''.

Een onsterfelijke ziel die doorleeft na de dood wordt simpelweg niet geleerd door de bijbel.
    ....In tegenstelling tot wat de meeste mensen denken.
    -|-|- Peace Through Power -|-|-
      maandag 24 juli 2006 @ 19:03:40 #75
    8369 speknek
    Another day another slay
    pi_40140704
    Ja, toevallig wist ik het gewoon vrij zeker van de Jehova's getuigen, maar ik dacht ook al dat meerdere Christelijke groeperingen daarin geloofden. Vond het zo vreemd dat niemand dat melde, leek me toch vrij duidelijk wat god met je 'ziel' wil.
    They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')