Daar sla je de spijker op z'n kop. Er is ook nix.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef wijsneus het volgende:
Het gaat niet eens om saai. Waar gaat het god eigelijk om? dat is de vraag. Hem voor eeuwig en altijd loven en prijzen? Ik kan niet wachten. Nooit meer verdriet? Je ontneemt me een wezelijk deel van mijn menselijkheid.
Ik ben oprecht nieuwsgierig wat je zo trekt aan naar de hemel gaan. Het lijkt mij namelijk helemaal nix.
zoals ik ook al stel kan ik het me nauwelijks voorstellen. het zal iets zijn waarbij je in de aanwezigheid van God zal zijn, hoe machtig dat moet zijn kan ik me niet indenken. ik stel me er iig een ultiem geluk bij voorquote:Op maandag 24 juli 2006 13:29 schreef Woutervn het volgende:
Vraagje voor pmb_rug:
Omdat ik uit jou posts opmaak dat jij wel degelijk in een hiernamaals gelooft en een 'god'. Hoe stel jij het hiernamaals voor?
als je neit in God gelooft is er idd niets ergers dan hem moeten prijzen, dat zal je dan zeer waarschijnlijk ook niet hoeven, toch?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:10 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Het gaat niet eens om saai. Waar gaat het god eigelijk om? dat is de vraag. Hem voor eeuwig en altijd loven en prijzen? Ik kan niet wachten. Nooit meer verdriet? Je ontneemt me een wezelijk deel van mijn menselijkheid.
de hemel an sich trekt me niet, het is God die me trekt.quote:Ik ben oprecht nieuwsgierig wat je zo trekt aan naar de hemel gaan. Het lijkt mij namelijk helemaal nix.
nirwana, zoals bij de hare krishna ?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:26 schreef Woutervn het volgende:
[..]
Daar sla je de spijker op z'n kop. Er is ook nix.
Ik ben wie ik ben, met al mijn fouten, zonden, geluk, verdriet, liefde, haat en herinneringen.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:54 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
wie zegt dat je na je dood nog menselijk moet zijn?
[..]
het zal idd meer je transcedente ik zijn, je ziel of hart. dat ben je idd niet meer als compleet mens, je bent dan ook dood op aarde. maar jij als persoon wordt uiteindelijk gedefinieerd in de kern door die transcedente ik, je hart (lev in het hebreeuws).quote:Op maandag 24 juli 2006 15:00 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Ik ben wie ik ben, met al mijn fouten, zonden, geluk, verdriet, liefde, haat en herinneringen.
Ontneem mij een van deze zaken en ik ben niet meer ik.
Ik ben dan dood. Er zal 'iets' in de hemel terechtgekomen zijn, maar dat ben ik niet. (Of - er zal 'iets' gereincarneerd zijn, maar dat ben ik niet.)
Begrijp je dat dat een probleem is voor mij? For All Intents And Purposes ben ik dan dood. Of ik nou naar de hemel ga, of verdwijn in het niet. Mijn IK is weg. De persoon die ik nu ben is gestorven.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:09 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
het zal idd meer je transcedente ik zijn, je ziel of hart. dat ben je idd niet meer als compleet mens, je bent dan ook dood op aarde. maar jij als persoon wordt uiteindelijk gedefinieerd in de kern door die transcedente ik, je hart (lev in het hebreeuws).
Wat, met de eeuwige aanwezigheid van Kurt Cobain (met een bloedend gat door z'n kop, wonden helen daar slecht)?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:01 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
nirwana, zoals bij de hare krishna ?
En jij dan? Jij zit er als ziel maar mooi opgescheept met de gedachte dat iemand voldoening uit het bezitten van jouw ziel (identiteit?) haaltquote:Op maandag 24 juli 2006 15:24 schreef Kogando het volgende:
Er vanuitgaande dat de mens naar Gods beeld geschapen is zullen God en de mens er eenzelfde soort denkwijze op nahouden. Mensen houden ervan om complimenten te krijgen en daarmee voldoening op hun werk. God ook.
Wat is er leuk aan allemaal werelden scheppen als er niemand is die zegt dat het mooi is, die er van kan genieten, of iets dergelijks? Net zoals een componist die zijn muziekwerken ten gehore wil brengen of een kunstenaar die een expositie houdt.
God schept dus de mensen, stelt ze vervolgens voor de keuze om zijn creaties te waarderen of niet en krijgt op die manier eerlijke en pure voldoening op zijn werk.
Zoiets denk ik.
come as you are, as a friend, as I wanted you to be .. dat impliceert een stukje god, 'as a friend', jammergenoeg kun je je niet gelijk stellen met God, want dan kom je in het straatje van de gevallen engelquote:Op maandag 24 juli 2006 15:27 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Wat, met de eeuwige aanwezigheid van Kurt Cobain (met een bloedend gat door z'n kop, wonden helen daar slecht)?
Maar kan iemand als pmb_rug ff antwoord geven op het bovenstaande ?quote:Op maandag 24 juli 2006 12:34 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar god is almachtig, waarom word je dan niet kant-en-klaar gereinigd van je zonden in de hemel geboren. Waar is het voor nodig dat je eerst een tijd op aarde rondloopt ?
quote:Op maandag 24 juli 2006 12:34 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar god is almachtig, waarom word je dan niet kant-en-klaar gereinigd van je zonden in de hemel geboren. Waar is het voor nodig dat je eerst een tijd op aarde rondloopt ?
God kiest dus ook wie er de juiste dingen gaat geloven en dus in de hemel komt. Het lijkt mij dat hij mischien zelfs alleen de mensen kan schapen die naar de hemel gaan. Hele aarde niet nodig...quote:Handelingen 13:48
Als nu de heidenen dit hoorden, verblijdden zij zich, en prezen het Woord des Heeren; en er geloofden zovelen, als er geordineerd waren tot het eeuwige leven.
quote:Op maandag 24 juli 2006 15:47 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Maar kan iemand als pmb_rug ff antwoord geven op het bovenstaande ?
Jouw IK is toch je ziel, je gevoelens etc. komen toch allemaal uit je ziel.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:19 schreef wijsneus het volgende:
[..]
Begrijp je dat dat een probleem is voor mij? For All Intents And Purposes ben ik dan dood. Of ik nou naar de hemel ga, of verdwijn in het niet. Mijn IK is weg. De persoon die ik nu ben is gestorven.
Liever verdwijnen in het niet dan een slap aftreksel van mijn ik dat voor eeuwig god dient te loven en te prijzen.
Mijn gevoel zit voornamelijk in mijn snikkel...quote:Op maandag 24 juli 2006 16:32 schreef ioor het volgende:
[..]
Jouw IK is toch je ziel, je gevoelens etc. komen toch allemaal uit je ziel.
Nogal een dooddoenerquote:Op maandag 24 juli 2006 16:18 schreef Haushofer het volgende:
[..]Gods wegen zijn niet altijd even doorgrondelijk
Het leven is al saai voor god, hij is namelijk alwetend dus niets komt als een verassing.quote:Het leven zou vrij saai zijn voor God zonder die continue afweging van mensen of ze voor het eeuwige paradijs kiezen of voor de eeuwige verdoemenis
Als je gevoelend / emoties / persoonlijkheid en dat soort shit uit je 'ziel' komen (en je de ziel ziet als een niet stoffelijk iets). Hoe kan het dan zijn dat je deze dingen kan beinvloeden met chemicalien of andere stimulering van de hersenen ?quote:Op maandag 24 juli 2006 16:32 schreef ioor het volgende:
[..]
Jouw IK is toch je ziel, je gevoelens etc. komen toch allemaal uit je ziel.
ja, hij geeft de mensen keuzevrijheid, maar veroordeelt diegenen die hem afvallen in de eindtijd. Dat zou verklaren waarom de meesten niet in god geloven, maar wel dat er iets isquote:Op maandag 24 juli 2006 16:16 schreef wijsneus het volgende:
[..]
[..]
God kiest dus ook wie er de juiste dingen gaat geloven en dus in de hemel komt. Het lijkt mij dat hij mischien zelfs alleen de mensen kan schapen die naar de hemel gaan. Hele aarde niet nodig...
Nou ja, werven is nogal een vaag woord, maar God probeert inderdaad via zijn woord mensen tot zich te trekken en natuurlijk probeertquote:Op maandag 24 juli 2006 10:40 schreef speknek het volgende:
Jehova's Getuigen geloven toch dat God en Satan mensen 'werven' voor de laatste oorlog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |